raw
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2008
- Mesaj Privat
- zeuslove21
- **
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salutare. Se vede ca nu sunt mecanic de meserie, am citit ce ai scris acolo, si in mare am si inteles. Dar am facut asta dupa ce mi-am dat jos butucul, si partea electrica (din stanga). Problema mea este ca s-a rupt chestia aia de 2-3 cm de carbon sau din ce pacatele ei este, si mergea invartita cheia pana la capat, fara nici un efect, bineinteles. Si mie imi intra greu cheia in contact cateodata, dar de regula se rezolva daca apasam de contact. M-am uitat inauntrul lui si in partea de jos se vedea o chestie ridicata, care nu permitea sa bag cheia in contact. Aia zici tu ca e semn de uzura, si alti useri ca vor sa o elimine? N-as prea crede, contactul era original, montat de 2 saptamani, nu prea vad cum putea fi uzat. Daca nu era defect din fabricatie, ce sa mai cred? Ca vara tb sa-mi bag masina in pivnita, si iarna sa ma dau cu ea in loc de sanie? Sincer nu prea inteleg ce legatura are caldura de afara cu chestia aia, ca razele solare nu bat direct pe contact, si in plus de asta, de regula las trapa basculata pe vertical pt aerisire ziua. Dar o las in soare, e adevarat, nu am garajul dupa mine. Scuzati limbajul, dar am ajuns sa pornesc masina cu o surubelnita si sunt negru de suparare. Cei de la piese auto mi-au zis ca daca e rupta lamela aia, tb schimbat tot contactul, adica partea in care bag cheia, si costa 80 de lei. Asa sa fie oare? Multumesc.
darius
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Vrancea
- Masina: Meriva 2007 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2006
- Mesaj Privat
Bampi
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2005
- Mesaj Privat
Salut,
Pt. zeuslove21 : eu nu am avut nimic rupt la butuc. De ce ai dat jos si partea de contact electric? Nu stiu nimic despre "chestia de 2-3 cm de carbon". Daca te uiti in tutorial, in una din imagini la pozitia 4 apare o lamela. E posibil ca aceasta lamela sa te impiedice sa bagi cheia in contact (din moment ce spui ca poti apasa pe butuc, inseamna ca lamela nu mai lucreaza bine - vezi ca are un un arc care poate fi rupt sau lipsa)
Cat despre piesa cu "uzura" care duce la blocaj, nu lamela este vinovata ci corpul butucului in combinatie cu bolt (vezi pozele)
In alta ordine de idei, la butuc discutam de lamela (poz.4 in foto) care are rolul de a impiedica miscarea axiala a butucului cheii (nu te lasa sa apesi pe butuc ) si bolt (poz.2 in foto) care are si rolul de a genera miscarea axiala de retragere a butucului atunci cind rotesti cheia.
Iti inteleg supararea, si eu m-as infuria daca un butuc nou s-ar bloca. Daca tot ai demontat butucul, pune-i tu vaselina, poate din fabrica a avut putina sau deloc! si joaca-te un pic cu el sa vezi daca si unde blocheaza.
Dupa parerea mea, combinatia : uzura + lipsa gresarii + temperaturile mari (cu dilatari de piese si subtierea vaselinei din butuc) duce la blocajul butucului. Chiar daca nu bate soarele in butuc, nu uita ca este facut din aliaj de aluminiu, un material foarte bun conductor termic !
Pt darius: Eu am folosit vaselina. Daca ai probleme cu blocarea cheii cel mai bine e sa demontezi butucul, il cureti si ungi cu vaselina. daca dai cu spray, e mai greu sa ungi partea unde lucreaza boltul (in spatiul dintre butuc si corp nu poti sa bagi tubul de la spray iar in locasul cheii ar trebui sa dai mult ca sa "curga" si spre bolt !!! si nu cred ca e o idee prea buna).
Partea de reparatie descrisa in tutorial se aplica evident in cazurile in care exista uzura. Daca sunt alte probleme la butuc, tratati-le corespunzator defectului.
Pt. zeuslove21 : eu nu am avut nimic rupt la butuc. De ce ai dat jos si partea de contact electric? Nu stiu nimic despre "chestia de 2-3 cm de carbon". Daca te uiti in tutorial, in una din imagini la pozitia 4 apare o lamela. E posibil ca aceasta lamela sa te impiedice sa bagi cheia in contact (din moment ce spui ca poti apasa pe butuc, inseamna ca lamela nu mai lucreaza bine - vezi ca are un un arc care poate fi rupt sau lipsa)
Cat despre piesa cu "uzura" care duce la blocaj, nu lamela este vinovata ci corpul butucului in combinatie cu bolt (vezi pozele)
In alta ordine de idei, la butuc discutam de lamela (poz.4 in foto) care are rolul de a impiedica miscarea axiala a butucului cheii (nu te lasa sa apesi pe butuc ) si bolt (poz.2 in foto) care are si rolul de a genera miscarea axiala de retragere a butucului atunci cind rotesti cheia.
Iti inteleg supararea, si eu m-as infuria daca un butuc nou s-ar bloca. Daca tot ai demontat butucul, pune-i tu vaselina, poate din fabrica a avut putina sau deloc! si joaca-te un pic cu el sa vezi daca si unde blocheaza.
Dupa parerea mea, combinatia : uzura + lipsa gresarii + temperaturile mari (cu dilatari de piese si subtierea vaselinei din butuc) duce la blocajul butucului. Chiar daca nu bate soarele in butuc, nu uita ca este facut din aliaj de aluminiu, un material foarte bun conductor termic !
Pt darius: Eu am folosit vaselina. Daca ai probleme cu blocarea cheii cel mai bine e sa demontezi butucul, il cureti si ungi cu vaselina. daca dai cu spray, e mai greu sa ungi partea unde lucreaza boltul (in spatiul dintre butuc si corp nu poti sa bagi tubul de la spray iar in locasul cheii ar trebui sa dai mult ca sa "curga" si spre bolt !!! si nu cred ca e o idee prea buna).
Partea de reparatie descrisa in tutorial se aplica evident in cazurile in care exista uzura. Daca sunt alte probleme la butuc, tratati-le corespunzator defectului.
- zeuslove21
- **
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
Imi pare rau ca nu pot da denumirea exacta, dar partea care e rupta la mine se afla in yala, la extremitatea interioara (varful ala de se vede in poza 9 parca), si dupa cate am observat eu, cu ajutorul la chestia aia se schimba pozitia in butucul ala cu vreo 5-6 mufe (la ala ii spun eu partea electrica), si banuiesc ca in momentul in care ajunge la punctul in care trimite curent catre bujii se face si aprinderea. Eh, mie mie s-a rupt tocmai chestia aia care face legatura intre cele 2 componente (apare ca o mina de creion, mai groasa..nu shtiu cum s-o descriu altfel, dar cu siguranta e facuta asa, ca sa nu fie conductoare de electircitate banuiesc). De ce am dat jos partea electrica? Pt ca acum ma folosesc de o surubelnita ca sa invart manual de chestia aia si sa pot folosi masina pana maine. Mi-a spus un mecanic ca se poate arde electromotorul, ceea ce cred ca e adevarat, dar daca lasi de surubelnita dupa ce motorul a pornit nu nici o problema. In fine, ce voiam eu sa shtiu este daca se poate schimba doar varful ala, adica partea rupta, ca alte pb nu avea contactul. Nu am folosit vaselina sau altceva in contact pt ca habar n-am avut ca e nevoie, si nu ma bag la ce nu cunosc, dar cand imi vine contactul nou am sa-i fac o ungere corespunzatoare.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Bampi
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2005
- Mesaj Privat
- zeuslove21
- **
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
Am inteles. Multumesc Bampi ca te-ai descurcat prin jungla explicatiilor mele, tot ce voiam sa shtiu era daca se poate schimba doar betisorul ala, cum sa-i zic..daca spuneti ca doar cu yala cu tot m-am linishtit. Nu de alta, dar nu am mai cumparat de la baietii aia si n-am vrut sa iau vreo tzeapa. Multumesc pt raspunsuri tuturor.
- zeuslove21
- **
- 51 mesaje
- din 24 Jul 2008
- Omega 1984 sa
- Bacau
zeuslove21
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bacau
- Masina: Omega 1984 sa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
Da, se pare ca intuitia nu m-a inselat. Am comandat contactul la baietii de pe Balea, colt cu Stefan cel Mare, vizavi de benzinarie, in Sb (SA NU LUATI DE ACOLO NIMIC NEVER-EVER). Mi-au zis ca ajunge pe la 11..la 12 am fost la ei..nu ajunsese bineinteles..am luat un nr de tel, au zis ca ajunge la 14:30, am sunat la 15 nu ajunsese..pe la 15:30 mi-am luat si eu piesa. Care piesa era intr-o cutie de carton nesigilata, pe care scria ceva in limba maghiara, si se termina cu Opel. Garantie si factura si din alea? Nici poveste. Un amarat de bon..ok..N-am vrut sa fac scandal ca shtiam ca mai dureaza 2 zile sa iau din alta parte un contact..da-i doamne sa fie ok. Fac dreapta la un mester cu chei si deblocari si alte chestii..omul amabil, m-a servit. Sa vezi pozna..butucul cheii era mai larg decat spatiul din dreapta volanului unde trebuia sa il pun...damn...Ne scarpinam in cap, mai ales nea mecanicu, si facem un remix, adica butucul vechi, cu verturile de la asta nou, si toate scaldate in vaselina pe dinauntru (nea mecanicu shtia smecheria). Hopa ca intra, totul pare ok..il monteaza..apare alta problema : cand invart cheia in sens invers si o extrag, nu sare contactul inapoi ca sa-mi blocheze si volanul, si sa ramana la pozitia de garare. Mi-a explicat nea mecanicu cum sa apas cu cheia de el, si sa-i dau drumul brusc, si intradevar, din 2-3 incercari sare inapoi. Prin urmare, dupa ce am dat 130 de lei, am un contact pe jumatate nou, cu un mic dichis...ca la Dacie.
Merita mentionat faptul ca mi s-a spus ca aveam un contact de Kadett (cheie cu varf ascutit), nu de Vectra..si parea si obosit (luat de pe la dezmembrari probabil)..deci m-am mai linishtit..probabil ca i se intampla oricui. Acuma cheia intra daca apas putin si invart, ca maram asa e miscarea, in spirala, nu pe loc, cum shtie toata lumea, si de scos o scot cu oarecare suparari. Stie cineva ce as putea sa fac in cazul asta ca sa intre usor, sa-si faca treaba si sa ma lase in pace cu figurile astea? Atasez mai jos si 2 imagini cu camasa noua, si verturile si cheia veche.
Merita mentionat faptul ca mi s-a spus ca aveam un contact de Kadett (cheie cu varf ascutit), nu de Vectra..si parea si obosit (luat de pe la dezmembrari probabil)..deci m-am mai linishtit..probabil ca i se intampla oricui. Acuma cheia intra daca apas putin si invart, ca maram asa e miscarea, in spirala, nu pe loc, cum shtie toata lumea, si de scos o scot cu oarecare suparari. Stie cineva ce as putea sa fac in cazul asta ca sa intre usor, sa-si faca treaba si sa ma lase in pace cu figurile astea? Atasez mai jos si 2 imagini cu camasa noua, si verturile si cheia veche.
sorin5644
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2008
- Mesaj Privat
si eu am patit-o am venit 1500 km din germania si a mers masina ca si una noua,in timisoara am facut o pauza de o cafea am lasat masina in parcare si cand dau sa plec nu se mai invarte cheia in contact si volanul este blocat.am incercat sa imping cheia in butuc si sa invart in acelasi timp si nimic,am dus-o la opel si mi-au cerut 10.000.000 lei sa mi-o repare,pana la urma mi-au reparat-o c u 5.000.000 lei si mi-au spus ca s-a sticat nu stiu ce cip, si ca masina nu mai recunoaste cheia,cred ca am cam luat teapa cu explicatiile lor.
Bampi
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2005
- Mesaj Privat
sorin5644
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2008
- Mesaj Privat
- kerosen0007
- **
- 79 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2010 Z14XEP
- Calarasi
kerosen0007
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2010 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
salut! am si eu aceeasi problema cu contactul. am incercat cu varful unui cutter si a fost ok. acum ma gandesc sa-l desfac si eu si sa incerc sa urmez pasii descrisi de tine, numai ca nu inteleg ce trebuie facut boltului(trebuie polizat pe lateral sau in capat sau ar trebui putin subtiat?)
imi cer scuze pentru necunostintele mele pe partea mecanica.
astept un raspuns!
multumesc
imi cer scuze pentru necunostintele mele pe partea mecanica.
astept un raspuns!
multumesc
- marian_sro
- *****
- 3,805 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,805
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- kerosen0007
- **
- 79 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2010 Z14XEP
- Calarasi
kerosen0007
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2010 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Bampi
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2005
- Mesaj Privat
kerosen0007 a scris:salut! am si eu aceeasi problema cu contactul. am incercat cu varful unui cutter si a fost ok. acum ma gandesc sa-l desfac si eu si sa incerc sa urmez pasii descrisi de tine, numai ca nu inteleg ce trebuie facut boltului(trebuie polizat pe lateral sau in capat sau ar trebui putin subtiat?)
imi cer scuze pentru necunostintele mele pe partea mecanica.
astept un raspuns!
multumesc
imi cer scuze pentru necunostintele mele pe partea mecanica.
astept un raspuns!
multumesc
Boltul nu trebuie subtiat! Tot ce poti face la bolt este sa-l mai rotunjesti un pic in cap pentru a nu se bloca in contact cu camasa butucului. Daca are muchia prea dreapta, boltul se infige in aluminiul butucului ca sapa-n pamant.
Se poate schimba numai camasa butucului , dar verifica la magazin sa fie identice.
- kerosen0007
- **
- 79 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2010 Z14XEP
- Calarasi
kerosen0007
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2010 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
- al3xz
- **
- 329 mesaje
- din 16 Jun 2006
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
al3xz
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat
- kerosen0007
- **
- 79 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2010 Z14XEP
- Calarasi
kerosen0007
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2010 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
Dupa 3 saptamani de nefolosire a masinii cind sa pornesc nu a mai miscat butucul. am dad cu vd 40, cu alcool, cu superpenetrant, degeaba, am batut in el si pana la urma a luat-o apoi s-a blocat din nou. Cit am folosit masina 3 ani nu a facut fente niciodata. a desfacut cineva un contact de omega B 95? este mult mai complicat decit ce am vazut pana acum la omega A sau la altelle