- foscyucman
- *
- 5 mesaje
- din 27 Jun 2007
foscyucman
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2007
- Mesaj Privat
deci...acesta e throttle-ulmeu,si motorul decapsulat...dupa cum se vede e curat ca fundul unui bebelus...azi am curatat cam tot ce se putea,am pornit motorul cu alimentarea la throttle nebagata si am observat ca dupa un timp motorul incepe sa varieze puternic..
Intrebare...poate sa fie de la potentiometrul pedalei ,avand in vedere ca aceasta vibratie se petrece numai la relanti?...ma refer la un relanti in valuri...
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Seamana mult cu al nostru. Desfa capacul negru si curata pinion/ax, motoras si potentiometri (stratul rezistiv) cu spray contacte electrice dar sa nu fie cu ulei, fa o proba pe o sticla. Acelasi lucru cu potentiometri gasesti si la pedala de acceleratie, curata si acolo, masoara tensiuni, pinii daca nu ii ai pina acum tii trimit eu.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Astazi am curatat si eu Throttle Body !
Ce sa zic, totul a decurs usor, corpul si clapeta erau acoperite de o crusta consistenta de calamina si mizerie
dar le-am curatat usor cu decarbosol, penson, wd40 si spray contacte pt. rezistentele de la potentiometri.
Montez totul la loc, pun contact 30 s, si pornesc.
Din momentul asta incepe COSMARUL:
Masina nu se mai accelera decat f. putin ceva pe la 1500 ture cu pedala la podea, putere aproape de loc,
un morcov cu dimensiuni de sfecla si-a facut aparitia in....back (hiperbola apartine lui dancuciureanu).
Fratilor, ma apuc de desfacut si constat ca din neatentie si graba am introdus probabil stramb mufa si am
indoit pinul 2 care s-a scurtcircuitat cu pinul 1. Morcovu' ala cu dimensiuni ,,sfeclesti" si-a dublat brusc
dimensiunile si cu ultimile puteri ma tarasc pana la calculator unde constat ca pinul 1 e neconectat iar pinul 2
(cel pe care l-am indoit) era masa de la potentiometri. Chestia din spate a inceput sa-si recapete proportiile
,,morcovesti" (dar tot morcov hranit cu steroizi).
Ce mai ! Am indreptat pinul, am montat Throttle si masina merge SUPER !
Morala: LUCRATI CU ATENTIE !
Ce sa zic, totul a decurs usor, corpul si clapeta erau acoperite de o crusta consistenta de calamina si mizerie
dar le-am curatat usor cu decarbosol, penson, wd40 si spray contacte pt. rezistentele de la potentiometri.
Montez totul la loc, pun contact 30 s, si pornesc.
Din momentul asta incepe COSMARUL:
Masina nu se mai accelera decat f. putin ceva pe la 1500 ture cu pedala la podea, putere aproape de loc,
un morcov cu dimensiuni de sfecla si-a facut aparitia in....back (hiperbola apartine lui dancuciureanu).
Fratilor, ma apuc de desfacut si constat ca din neatentie si graba am introdus probabil stramb mufa si am
indoit pinul 2 care s-a scurtcircuitat cu pinul 1. Morcovu' ala cu dimensiuni ,,sfeclesti" si-a dublat brusc
dimensiunile si cu ultimile puteri ma tarasc pana la calculator unde constat ca pinul 1 e neconectat iar pinul 2
(cel pe care l-am indoit) era masa de la potentiometri. Chestia din spate a inceput sa-si recapete proportiile
,,morcovesti" (dar tot morcov hranit cu steroizi).
Ce mai ! Am indreptat pinul, am montat Throttle si masina merge SUPER !
Morala: LUCRATI CU ATENTIE !
- foscyucman
- *
- 5 mesaje
- din 27 Jun 2007
foscyucman
- Mesaje scrise: 5
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
PL500 ai scris :
Pinul 1 este conectat, el si 4 sunt alimentare motoras, nu aveai comanda la el si de asta nu se accelera !
Deci cu grija si fara graba, este simplu. Daca vrei ceva mai complicat sa faci imi spui, eu nu am postat ca se mai apuca careva de stricat masina.
unde constat ca pinul 1 e neconectat iar pinul 2 (cel pe care l-am indoit) era masa de la potentiometri.
Pinul 1 este conectat, el si 4 sunt alimentare motoras, nu aveai comanda la el si de asta nu se accelera !
Deci cu grija si fara graba, este simplu. Daca vrei ceva mai complicat sa faci imi spui, eu nu am postat ca se mai apuca careva de stricat masina.
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- mihdoi
- ***
- 726 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2006 Z16XEP 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 726
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2006 Z16XEP 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
Am curatat Throttle Body! Cu toate ca am simt tehnic, exista o oarece teama.
Simptomele ce m-au determinat sa fac operatia:
1. de vreo 3-4 luni, pornirea la rece ok, dar la plecare de pe loc, dadea in nas, parca se taia gazul. Si asta mai ales cand era nevoie mai mare, la semafor sau la vreo depasire - trebuia sa jonglez putin cu ambreiajul sau neaparat sa bag treapta inferioara chiar daca nu era nevoie.
2. pornire cu motorul cald: variatie a turatiei intre 500 si 1500 timp de aproape 1 min (cam 15-20 de cicluri), apoi revenea la normal da cu aceleasi manifestari in trafic.
Conform indicatiilor lui Dan Cuciureanu (plecaciuni Maestre) si a celorlalti colegi de pe forum (mii de multumiri) am efectuat operatiunea in deplina siguranta.
Rezultat: masina merge ca noua!
nu am pus poze deorece nu am un aparat performant care sa faca si macro
Inca o data multumiri
Simptomele ce m-au determinat sa fac operatia:
1. de vreo 3-4 luni, pornirea la rece ok, dar la plecare de pe loc, dadea in nas, parca se taia gazul. Si asta mai ales cand era nevoie mai mare, la semafor sau la vreo depasire - trebuia sa jonglez putin cu ambreiajul sau neaparat sa bag treapta inferioara chiar daca nu era nevoie.
2. pornire cu motorul cald: variatie a turatiei intre 500 si 1500 timp de aproape 1 min (cam 15-20 de cicluri), apoi revenea la normal da cu aceleasi manifestari in trafic.
Conform indicatiilor lui Dan Cuciureanu (plecaciuni Maestre) si a celorlalti colegi de pe forum (mii de multumiri) am efectuat operatiunea in deplina siguranta.
Rezultat: masina merge ca noua!
nu am pus poze deorece nu am un aparat performant care sa faca si macro
Inca o data multumiri
- mihdoi
- ***
- 726 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2006 Z16XEP 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 726
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2006 Z16XEP 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
Bucuria reusitei m-a facut sa uit sa ddau si amanunte de ordin tehnic
Dupa ce l-am desfacut, mizerie cat cuprinde,abur de ulei cu funingine si ceva calamina...
Primul lucru facut a fost sa verific cum functioneaza clapeta , sa-mi dau seama de forta ce trebuie depusa pt actionarea ei.
Sters grosul bine cu carpe apoi spray WD40. Imediat a inceput sa apara si luciul specific aluminiului.Am incolacit in jurul clapetei, la interior, o bucatica de carpa pe care am udat-o din belsug cu WD40.Lasat la inmuiat 1/2 ora timp in care am sters admisia la interior, cu grija sa nu scapam ceva scame inauntru.
Luat din nou la sters clapeta si corpul, repetat inmuierea.Am insistat in zona lagarelor clapetei.Tinut clapeta pe poz desschis cu o mana, cu cealalta sters bine si clapeta si zona circulara ce este acoperita de ea atunci cand este inchisa.La final, cand actionam clapeta se simtea ca merge mai lejer si fara opinteli.
Desfacut si capacul ce mascheaza potentiometrii. Inauntru curat, fara urme de uzura.Verrificat vizual, mecanic prin actionarea angrenajelor: ok. Bagat preventiv spray contacte, bine de tot.
Montat capac, montat totul la locul sau si apoi urmat secventa de pornire si memorare descrisa de dan.
Masina merge asa cum o stiam. In ultima perioada se tara ca o testoasa,iar daca puneam aerul, ca un melc.Ma refer strict la drumul prin Bucuresti cu porniri si opriri dese la semafoare,deorece in afara in regim de mers continuu era cumva altfel, dar tot cum nu trebuia.
Acum, cu aerul pornit, e mai sprintena decat inainte cu el oprit! Asta ca sa va faceti o idee.
Va multumesc de sfaturi si de rabdarea de a citi patania mea.
Dupa ce l-am desfacut, mizerie cat cuprinde,abur de ulei cu funingine si ceva calamina...
Primul lucru facut a fost sa verific cum functioneaza clapeta , sa-mi dau seama de forta ce trebuie depusa pt actionarea ei.
Sters grosul bine cu carpe apoi spray WD40. Imediat a inceput sa apara si luciul specific aluminiului.Am incolacit in jurul clapetei, la interior, o bucatica de carpa pe care am udat-o din belsug cu WD40.Lasat la inmuiat 1/2 ora timp in care am sters admisia la interior, cu grija sa nu scapam ceva scame inauntru.
Luat din nou la sters clapeta si corpul, repetat inmuierea.Am insistat in zona lagarelor clapetei.Tinut clapeta pe poz desschis cu o mana, cu cealalta sters bine si clapeta si zona circulara ce este acoperita de ea atunci cand este inchisa.La final, cand actionam clapeta se simtea ca merge mai lejer si fara opinteli.
Desfacut si capacul ce mascheaza potentiometrii. Inauntru curat, fara urme de uzura.Verrificat vizual, mecanic prin actionarea angrenajelor: ok. Bagat preventiv spray contacte, bine de tot.
Montat capac, montat totul la locul sau si apoi urmat secventa de pornire si memorare descrisa de dan.
Masina merge asa cum o stiam. In ultima perioada se tara ca o testoasa,iar daca puneam aerul, ca un melc.Ma refer strict la drumul prin Bucuresti cu porniri si opriri dese la semafoare,deorece in afara in regim de mers continuu era cumva altfel, dar tot cum nu trebuia.
Acum, cu aerul pornit, e mai sprintena decat inainte cu el oprit! Asta ca sa va faceti o idee.
Va multumesc de sfaturi si de rabdarea de a citi patania mea.
gustyn
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2007
- Mesaj Privat
- crilups
- **
- 215 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Agila 2004 Z10XEP
- Timisoara
crilups
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Timisoara
- Masina: Agila 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
Masuratorile te asigura ca n-ai probleme electrice la trottle, motoras etc. Personal l-am curatat fara sa fac masuratorile dar trebe sa ai grija cu el la curatare. Acum o sapt eu l-am curatat cu spay de contacte electrice si s-a facut f usor si f simplu. Poti folosi si carburol de la policolor de asemenea f bun pt curatare. Cu WD40 ne-am cam chinuit ce-i drept. Ai grija sa nu-l scapi de pamant. Cel mai sigur il desfaci, il duci in casa si il cureti pe masa. Dupa ce pui contact asteapta 30 sec sa-si faca toate incercarile, sa verifice pozitia si s-o memoreze. O sa azi motorasul functionand si apoi oprindu-se. Dupa poti sa-i dai cheie. Bafta! Verifica toate furtunele sa nu aiba fisuri sau crapaturi.
gustyn
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2007
- Mesaj Privat
rucu
- Mesaje scrise: 55
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2005
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
rucu
- Mesaje scrise: 55
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2005
- Mesaj Privat
M-am uitat si eu astazi sub capota. Valva EGR are si un circuit de lichid de racire. Throttle Body seamana teribil cu cel din pozele din tutorialul pt Z14XE. Doar capacul de plastic al motorului e diferit. In Bucuresti nu stie nimeni pe unde se poate face curatarea EGR si a Throttle Body? Stie cineva vreun service care sa lucreze curat? Sau poate se ofera vreun forumist mai priceput. Contra cost, desigur!
Eu as vrea sa fac cele 2 operatii la un Z16XEP (Astra H) si la un Z16SE (Astra G).
Eu as vrea sa fac cele 2 operatii la un Z16XEP (Astra H) si la un Z16SE (Astra G).
koko_b
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
popa alin
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Mihay
- **
- 194 mesaje
- din 23 Mar 2007
- Astra 2002 Z18XE
- Bucuresti
Mihay
- Mesaje scrise: 194
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2007
- Mesaj Privat
In urma unei diagnaze facute la una din intalnirile clubului, am descoperit codul de eroare P 1555 - Throttle Position Sensor,
Motorul are momente cand se accelereaza singur (la relanti) iar dupa unu, doua sprituri isi revine.
Mi s-a spus sa curat clapeta de acceleratie.
Problema la mine este ca acest motoras, sau cum ii zice, (o poza ca exemplu, nu este a mea):
https://upload9.postimage.or...hoto_hosting.html
... nu are acel capac de plastic, ci in locul lui este o tabla ambutisata.
Se rezolva problema daca as curata doar asa:
https://upload9.postimage.or...hoto_hosting.html
Mentionez ca motorul este Z18XE si imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie.
Multumesc pentru eventuale raspunsuri privitoare la problema mea!
Motorul are momente cand se accelereaza singur (la relanti) iar dupa unu, doua sprituri isi revine.
Mi s-a spus sa curat clapeta de acceleratie.
Problema la mine este ca acest motoras, sau cum ii zice, (o poza ca exemplu, nu este a mea):
https://upload9.postimage.or...hoto_hosting.html
... nu are acel capac de plastic, ci in locul lui este o tabla ambutisata.
Se rezolva problema daca as curata doar asa:
https://upload9.postimage.or...hoto_hosting.html
Mentionez ca motorul este Z18XE si imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie.
Multumesc pentru eventuale raspunsuri privitoare la problema mea!
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
La tine e ceva de genul asta Cum cureti clapeta de acceleratie z14xe (throttle body). O dai jos de pe masina si o cureti temeinic cum este explicat. Asteptam poze si un mic tutorial, acorda si tu jumatate de ora din timpul tau ca si altii au facut la fel de ai acum informatie.
- ro_johnny
- **
- 210 mesaje
- din 09 Feb 2008
- Astra 2005 Z16XEP
- Constanta
ro_johnny
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2008
- Mesaj Privat
salutare tuturor.
de ceva vreme mi-am luat si eu o corsa 1.0 din 2002.
am curatat si eu throttle body-ul asa cum am citit aici. totu a decurs ok.
inainte sa-l curat, dupa ce porneam motorul, stand pe loc, cand ii dadeam "sprituri" se auzea ceva foarte scurt, ca si cum ai desface o sticla de apa minerala dar putin mai gros (sunetul). acum vad ca nu mai face. sa fi fost aer fals cel dinainte care fasaia ?
nu vreau sa zic ca e o imbunatatire a puterii motorului, pt ca ma gandesc ca e doar ceva psihologic. oricum, cert e ca sunetul motorului, mai ales in treptele 1 si 2, este ceva mai gros atunci cand accelerez. e normal?
multumesc mult
de ceva vreme mi-am luat si eu o corsa 1.0 din 2002.
am curatat si eu throttle body-ul asa cum am citit aici. totu a decurs ok.
inainte sa-l curat, dupa ce porneam motorul, stand pe loc, cand ii dadeam "sprituri" se auzea ceva foarte scurt, ca si cum ai desface o sticla de apa minerala dar putin mai gros (sunetul). acum vad ca nu mai face. sa fi fost aer fals cel dinainte care fasaia ?
nu vreau sa zic ca e o imbunatatire a puterii motorului, pt ca ma gandesc ca e doar ceva psihologic. oricum, cert e ca sunetul motorului, mai ales in treptele 1 si 2, este ceva mai gros atunci cand accelerez. e normal?
multumesc mult