- dancuciureanu
- OP
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Avind in vedere importanta subiectului am deschis eu discutia.
Se va posta la obiect : preturi, furnizori si locatia lor, repere, cum se face, costuri manopera, cum se verifica, simptom inainte si dupa inlocuire etc. Motorul este identic ca la Agila, aveti si acolo subiect mult mai complet Distributie Z10XE/Z10XEP/Z12XE/Z12XEP/Z14XEP, diferentele sunt mici dar exista numai datorita caroseriei, amplasarii motorului/evacuarii....
Va rog nu va abate-ti de la subiect.
Dan
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Vin 30 Mai, 2008 10:03 am
Se va posta la obiect : preturi, furnizori si locatia lor, repere, cum se face, costuri manopera, cum se verifica, simptom inainte si dupa inlocuire etc. Motorul este identic ca la Agila, aveti si acolo subiect mult mai complet Distributie Z10XE/Z10XEP/Z12XE/Z12XEP/Z14XEP, diferentele sunt mici dar exista numai datorita caroseriei, amplasarii motorului/evacuarii....
Va rog nu va abate-ti de la subiect.
Dan
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Vin 30 Mai, 2008 10:03 am
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
Salutari baieti, un pic despre diagnostizari si mesteri mari din Timisoara.
Am problemuta cu TZACANITUL, care m-am decis sa duc pana la capat si sa rezolv ca ma dispera.
In ianuarie anul trecut un baiat (care a pus toba sport), a zis ca a dat jos capacul de colbutori si se vede ca tzacanitul
Vine de la Axele cu came (nu se aude de la lant (cuvintele lui)), cand am intrebat daca sa uitat daca este la semn distributia
o tacere...... si nu sa uitat daca este largit lantul.
Eu atuncia m-am interesat si ambele axe costa in jur de 2900 RON (depinde de unde cumperi, este cam cel mai bun pret care am gasit eu)
Intre timp am citit, citit si citit despre problema, datorita continutului sitelului clubopel.com m-am pus si eu la punct cu lucrurile astea.
Evenimente recente:
Autoglobus 2000 Timisoara OCOLITI CUM PUTETI!
Saptamana trecuta ac programare la diagnostizare amanuntita:
Trimit prin mail: Tipul motorului, nr sasiu, si la ce doresc sa se uite, am precizat si faptul ca doresc sa fie dat jos capacul colbutori si verificat calumea.
Descrierea problemei: Tzacanit motor incalzit, cand este rece motorul nu se aude
La cerintele mele erau super amabili ;normal ca facem calumea doar cum vati gandit!
OK, eu linistit ca am rezolvat problema programarii astept frumos si bine ziua de ieri, la 8:00 aveam programare.
Ajung cu un prieten la ei, sa nu vin inapoi in oras cu taxi
Vine specialistul de la opel .., si zice sa pornesc masina. Eu pornesc masina fiind dimineata nu sa incalzit calumea motorul, el zice dar asta merge ok, zic eu stati un pic si asteptam . Dupa care incepe fenomenul de tzacanit de diesel.
Zice el pai asta este lantul de distributie 100%, la care eu, va rog frumos sa va uitati calumea la el (dat capacul colbutori jos si alte cele). El zice, avem o mica problema, nu avem garniture de capac colbutori pe stoc si nu pot sa desfac motorul, am ramas mut sincer, reprezentanta OPEL DIN ROMANIA. Am intrebat un pic ironic, nu doreste sa merg sa cumpar dintr-un magazin ca se gaseste.
Ne-au dat afara din service, si or facut ceva, dupa care or zis iara ca este 100% de la lantul de distributie.. si daca mai sunt probleme cu axele aia putem rezolva si mai tarziu.
Am mers frumos acasa si in garaj m-am uitat cam unde au umblat ei. Ce sa va zic NICIUNDE, eu zic ca masina a fost pronit si ei fumau o tzigara langa el. Nici macar senzorul de de la distributie nu a fost scos .
Inainte sa plec au zis sa dau adresa de mail si-mi fac antecalculul, seara cand am vazut acest antecalcul am ramas si mai mut
Iata antecalculul facut de dragutii de la reprezentanta Opel Autoglobus 2000 Timisoara (fisierul atasat este o fotografie de pe foaia de antecalcul)
Aici puteti sa vedeti pretulrile originale GM, eu sincer nu am probleme cu preturile componentelor insa o sa vedeti o suma interesanta la manopera ce mi se pare dea dreptul ...............
Vineri Dimineata sunt programat la un service la diagnostic, si am intrebat dinstart de garnitura la care seful service ului a zis ca "este normal sa avem!"
Si pot sa stau langa masina, atunci revin cu poze si ce diagnostic au facut respectiv cheltuieli ......
Pe partea de diagnostizare si ce trebuie vazut te las pe tine Dan, multi dintre noi au ff mult de invatat de la tine
RESPECT!
SZILID
Am problemuta cu TZACANITUL, care m-am decis sa duc pana la capat si sa rezolv ca ma dispera.
In ianuarie anul trecut un baiat (care a pus toba sport), a zis ca a dat jos capacul de colbutori si se vede ca tzacanitul
Vine de la Axele cu came (nu se aude de la lant (cuvintele lui)), cand am intrebat daca sa uitat daca este la semn distributia
o tacere...... si nu sa uitat daca este largit lantul.
Eu atuncia m-am interesat si ambele axe costa in jur de 2900 RON (depinde de unde cumperi, este cam cel mai bun pret care am gasit eu)
Intre timp am citit, citit si citit despre problema, datorita continutului sitelului clubopel.com m-am pus si eu la punct cu lucrurile astea.
Evenimente recente:
Autoglobus 2000 Timisoara OCOLITI CUM PUTETI!
Saptamana trecuta ac programare la diagnostizare amanuntita:
Trimit prin mail: Tipul motorului, nr sasiu, si la ce doresc sa se uite, am precizat si faptul ca doresc sa fie dat jos capacul colbutori si verificat calumea.
Descrierea problemei: Tzacanit motor incalzit, cand este rece motorul nu se aude
La cerintele mele erau super amabili ;normal ca facem calumea doar cum vati gandit!
OK, eu linistit ca am rezolvat problema programarii astept frumos si bine ziua de ieri, la 8:00 aveam programare.
Ajung cu un prieten la ei, sa nu vin inapoi in oras cu taxi
Vine specialistul de la opel .., si zice sa pornesc masina. Eu pornesc masina fiind dimineata nu sa incalzit calumea motorul, el zice dar asta merge ok, zic eu stati un pic si asteptam . Dupa care incepe fenomenul de tzacanit de diesel.
Zice el pai asta este lantul de distributie 100%, la care eu, va rog frumos sa va uitati calumea la el (dat capacul colbutori jos si alte cele). El zice, avem o mica problema, nu avem garniture de capac colbutori pe stoc si nu pot sa desfac motorul, am ramas mut sincer, reprezentanta OPEL DIN ROMANIA. Am intrebat un pic ironic, nu doreste sa merg sa cumpar dintr-un magazin ca se gaseste.
Ne-au dat afara din service, si or facut ceva, dupa care or zis iara ca este 100% de la lantul de distributie.. si daca mai sunt probleme cu axele aia putem rezolva si mai tarziu.
Am mers frumos acasa si in garaj m-am uitat cam unde au umblat ei. Ce sa va zic NICIUNDE, eu zic ca masina a fost pronit si ei fumau o tzigara langa el. Nici macar senzorul de de la distributie nu a fost scos .
Inainte sa plec au zis sa dau adresa de mail si-mi fac antecalculul, seara cand am vazut acest antecalcul am ramas si mai mut
Iata antecalculul facut de dragutii de la reprezentanta Opel Autoglobus 2000 Timisoara (fisierul atasat este o fotografie de pe foaia de antecalcul)
Aici puteti sa vedeti pretulrile originale GM, eu sincer nu am probleme cu preturile componentelor insa o sa vedeti o suma interesanta la manopera ce mi se pare dea dreptul ...............
Vineri Dimineata sunt programat la un service la diagnostic, si am intrebat dinstart de garnitura la care seful service ului a zis ca "este normal sa avem!"
Si pot sa stau langa masina, atunci revin cu poze si ce diagnostic au facut respectiv cheltuieli ......
Pe partea de diagnostizare si ce trebuie vazut te las pe tine Dan, multi dintre noi au ff mult de invatat de la tine
RESPECT!
SZILID
- dancuciureanu
- OP
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ax came 2x1200lei deci 2400 si nu 2900.
Garnitura capac culbutori nu trebuie musai inlocuita, este din cauciuc si se refoloseste cu brio, ea ramine in capac. Asta va spun clar ca am desfacut si acum 14 luni si inca de citeva ori de atunci, am mers de atunci peste 25,000km si nu am vazut o urma de ulei.
La manopera pretul este nesimtit de mare. In toata lumea asta inlocuirea se face in maxim 5 ore, deci calculati si voi cit iese ora de manopera !
Pinioanele nu se inlocuiesc decit dupa 200,000km deci cam 2-3 lanturi.
Curios ca nu apar alte garnituri gen evacuare, simering la volanta, suruburi (in TIS scrie clar ca se inlocuiesc), antigel etc. Deci parerea mea este ca nu stiu meserie, nu stiu sa citeasca sau nu stiu engleza, de verificat nici nu mai spun....
Verificarea dureaza 15 minute in strada, banal ! Am sa va pun la Agila ca voi inlocui la mine (vineri/simbata cred).
Preturile la piese se apropie de adevar, dar se poate si mai ieftin.
Daca tot se desface de ce nu schimba si cureaua ? Ca dupa 6 luni sa te duci din nou sa te arda ?
De 9mil manopera iti cumperi trusa de KM-uri si toate cheile si dulap si interfata si luna de pe cer !
Probabil de asta unii mecanici pleaca de la firmele respective si isi fac service...ei in schimb te rezolva cu 2mil nu cu 9mil la manopera.
Despre necesitatea inlocuirii suruburilor cred ca este destul de elocvent :
https://www.clubopel.com/vie...=5070&start=0
szilid vineri sa stai linga masina !!! Verificarea se face usor, se scoate rampa bobine inductie, se desfileteaza putin bujiile, se scoate capac culbutori, se scoate surubul de punere pe zero vibrochen, se roteste fulia pina crestatura de pe ea ajunge in dreptul celei de pe capac, se introduce KM-ul in gaura de la surubul scos (Torx 55) si se roteste putin pina intra.
Acum te uiti daca fantele din capatul axelor came sunt perfect orizontale si colineare, daca nu sunt cumperi deja piesele. In cazul in care difera inclinarea fantelor cu siguranta lantul a sarit in dinte, cum a patit altul :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=111551
Garnitura capac culbutori nu trebuie musai inlocuita, este din cauciuc si se refoloseste cu brio, ea ramine in capac. Asta va spun clar ca am desfacut si acum 14 luni si inca de citeva ori de atunci, am mers de atunci peste 25,000km si nu am vazut o urma de ulei.
La manopera pretul este nesimtit de mare. In toata lumea asta inlocuirea se face in maxim 5 ore, deci calculati si voi cit iese ora de manopera !
Pinioanele nu se inlocuiesc decit dupa 200,000km deci cam 2-3 lanturi.
Curios ca nu apar alte garnituri gen evacuare, simering la volanta, suruburi (in TIS scrie clar ca se inlocuiesc), antigel etc. Deci parerea mea este ca nu stiu meserie, nu stiu sa citeasca sau nu stiu engleza, de verificat nici nu mai spun....
Verificarea dureaza 15 minute in strada, banal ! Am sa va pun la Agila ca voi inlocui la mine (vineri/simbata cred).
Preturile la piese se apropie de adevar, dar se poate si mai ieftin.
Daca tot se desface de ce nu schimba si cureaua ? Ca dupa 6 luni sa te duci din nou sa te arda ?
De 9mil manopera iti cumperi trusa de KM-uri si toate cheile si dulap si interfata si luna de pe cer !
Probabil de asta unii mecanici pleaca de la firmele respective si isi fac service...ei in schimb te rezolva cu 2mil nu cu 9mil la manopera.
Despre necesitatea inlocuirii suruburilor cred ca este destul de elocvent :
https://www.clubopel.com/vie...=5070&start=0
szilid vineri sa stai linga masina !!! Verificarea se face usor, se scoate rampa bobine inductie, se desfileteaza putin bujiile, se scoate capac culbutori, se scoate surubul de punere pe zero vibrochen, se roteste fulia pina crestatura de pe ea ajunge in dreptul celei de pe capac, se introduce KM-ul in gaura de la surubul scos (Torx 55) si se roteste putin pina intra.
Acum te uiti daca fantele din capatul axelor came sunt perfect orizontale si colineare, daca nu sunt cumperi deja piesele. In cazul in care difera inclinarea fantelor cu siguranta lantul a sarit in dinte, cum a patit altul :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=111551
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
In legatura cu axe cu came eu am gasit in TM cel mai ieftin la 2862RON cu TVA inclus (ambele axe), ieri nu aveam la mine pretul si am scris pretul aproximativ.
Cand am vorbit cu cei de la service au zis ca pot sa stau la masina si vedem impreuna, m-am gandit daca a-si putea sa apelez daca am o intrebare atunci la tine prin tel (stii adresa mea personala de mail, daca te rog frumos poti sa-mi dai nr de tel?).
Am programare Vineri la 9:00 dimineata, sunt foarte curios ce o sa-mi zica, sincer de tzepari deja mie rau . . .
Cand am vorbit cu cei de la service au zis ca pot sa stau la masina si vedem impreuna, m-am gandit daca a-si putea sa apelez daca am o intrebare atunci la tine prin tel (stii adresa mea personala de mail, daca te rog frumos poti sa-mi dai nr de tel?).
Am programare Vineri la 9:00 dimineata, sunt foarte curios ce o sa-mi zica, sincer de tzepari deja mie rau . . .
- dancuciureanu
- OP
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Mai exista si varianta de verificare a distributiei soft, cu o interfata. Se citeste injection phase si valoarea trebuie sa fie mica si stabila, fara variatii. La ralanti sub 10 si turat sa nu ajunga la 20. La valori mari peste 10 la ralanti si 30 la 3000 ture este clar ca distributia este deplasata. Metoda nu este cea mai sigura, faza la injectie este variabila functie de benzina, starea EGR, temperatura motor ....
szilid daca erai din Iasi ....
Capacul distributie contine pompa de ulei si regulatorul de presiune ulei. Merita de desfacut si curatat/verificat. Cind se da baia jos se va curata si sorbul pompei de ulei, tabla antival, teava de retur ulei. Pompa de apa daca face zgomot o poti inlocui acum dar se poate si dupa. Daca cureaua este imbatrinita o schimbi, ca trebuie demontat suportul motor la inlocuire.
szilid daca erai din Iasi ....
Capacul distributie contine pompa de ulei si regulatorul de presiune ulei. Merita de desfacut si curatat/verificat. Cind se da baia jos se va curata si sorbul pompei de ulei, tabla antival, teava de retur ulei. Pompa de apa daca face zgomot o poti inlocui acum dar se poate si dupa. Daca cureaua este imbatrinita o schimbi, ca trebuie demontat suportul motor la inlocuire.
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Iti spun eu de ce nu te lasa linga masina : pentru ca bijbie, sunt pe linga tare de tot....ce ai vrea sa vezi cu ochii tai cit de incompetenti sunt ? Mai mult ca sigur nu au nici trusa de KM-uri. Asa vor ei sa repare masini...cu 3 chei ruginite si bineinteles ciocanul ca ala rezolva orice.
Dimensiuni la KM-952 :
diametre 12mm si 17mm ,de astea sunt sigur ca am pus sublerul ieri pe el
lungimi 20mm si 65mm ,aproximativ dar nu conteaza ca nu este asa de important
Schita este in poza. Asta il face orice strungar.
Dimensiuni la KM-952 :
diametre 12mm si 17mm ,de astea sunt sigur ca am pus sublerul ieri pe el
lungimi 20mm si 65mm ,aproximativ dar nu conteaza ca nu este asa de important
Schita este in poza. Asta il face orice strungar.
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
Intre timp am reusit sa contactez baiatul care sa uitat la axe cu came (dat jos capac cobutori). NU a verificat daca distributia este sau nu la semn, el ce a vazut "axele cu came sunt uzate in portiunea cu came(este problema la ADMISIE, la emisie este uzat un pic), preciza ca nu am probleme la pridere acolo este ok" (stiu ca nu am descris fff technic daca doresti Dan poti reedita, eu ma ocup de IT, si am masina de un an si un pic, deci nu ma prea pricep la descrieri ale motorului)
Sa vad ce zic baietii azi, punem la un loc parerile lor.
Sa vad ce zic baietii azi, punem la un loc parerile lor.
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
Un alt service, o alta dezamagire. Bull Service TM (pe str amurgului)
Story:
Cand fac programarea masinii la diagnostizare spun clar la ce vreau sa se uite: -Prima data sa aiba garnitura de capac colbutori, desi am inteles de la Dan ca asta e din cauciuc si nu sunt probleme dupa ce se desface ; - Verificare daca distributia este la semn! - Vazut daca am probleme la axele cu came.
Receptie la service Vineri dimineata, zic acelasi lucru la om ce vreau sa faca si ca am fost deja la alte service uri si ramas dezamagit ........
Rezultat Vineri dupa masa
Incepe omul sa povesteasca despre electronica masinii si cam ce ar trebui sa dea pe tester.....
Parerea lui: - Desi nu are in memorie nici o eroare de functionare masina el zice ca ar fi de la Injectoare.....sa uitat la bujii si sunt prea albe, drept urmare el are consecinta ca am probleme la injectoare(desi nu sunt erori) dar prima data sa incerc solutie de curatat si inlocuirea filtrului de benzina....
Am zis eu: Domnule, am inteles ca nu sunt probleme semnaizate pe tester, bujiile am NGK de aia arata impecabil ! Filtrul de benzina am schimbat in Decembrie, anul trecut .........
Cu ce rugaminte am venit la dumneavoastra? Sa va uitati la .......... A-ti facut?
Omul de la service: Da domnule dar nu da eroare iar eu zic ca nu are probleme cu distributia ca nu scoate FUM si PORNESTE MASINA, asta da frate diagnostizare, adevarati specialisti !
Dupa cele auzite vine si seful de service........ si incepe sa urle daca stiam cam unde este problema si a mai fost desfacut motorul de ce nu am zis, la care eu zic frumos de aia sa vad inca o opinie dar o abatere de genul sa am problema la injectoare sincer nu m-am asteptat!
El zice NO PROBLEMO veniti marti dimineata si "desfacem in bucati motorul" HE HE HE, na sa ma astepte cat doresc dansii ca eu nu mai calc cu masina in service ul lor ......................
Sincer incepe lista de service uri sa fie cam mare, si dezamagrea profunda ca in TM nu gasesti un service calumea care sa nu te frece la cap si sa nu te jefuiasca de bani.
Acuma sunt in cautare de service, azi merg la un nenea care a rezolvat masina unui coleg de al meu (schimbat distributia) si colegul este super multumit de el.
Stau langa om si supraveghez ce face ca deja nu am incredere in nimeni, daca nu pot sa stau langa masina nici masina nu o sa stea in service.........
Normal dupa cele intamplate la acest service baiatii nu or mai primit nici un leu, si am lasat acolo unde or fost !
Story:
Cand fac programarea masinii la diagnostizare spun clar la ce vreau sa se uite: -Prima data sa aiba garnitura de capac colbutori, desi am inteles de la Dan ca asta e din cauciuc si nu sunt probleme dupa ce se desface ; - Verificare daca distributia este la semn! - Vazut daca am probleme la axele cu came.
Receptie la service Vineri dimineata, zic acelasi lucru la om ce vreau sa faca si ca am fost deja la alte service uri si ramas dezamagit ........
Rezultat Vineri dupa masa
Incepe omul sa povesteasca despre electronica masinii si cam ce ar trebui sa dea pe tester.....
Parerea lui: - Desi nu are in memorie nici o eroare de functionare masina el zice ca ar fi de la Injectoare.....sa uitat la bujii si sunt prea albe, drept urmare el are consecinta ca am probleme la injectoare(desi nu sunt erori) dar prima data sa incerc solutie de curatat si inlocuirea filtrului de benzina....
Am zis eu: Domnule, am inteles ca nu sunt probleme semnaizate pe tester, bujiile am NGK de aia arata impecabil ! Filtrul de benzina am schimbat in Decembrie, anul trecut .........
Cu ce rugaminte am venit la dumneavoastra? Sa va uitati la .......... A-ti facut?
Omul de la service: Da domnule dar nu da eroare iar eu zic ca nu are probleme cu distributia ca nu scoate FUM si PORNESTE MASINA, asta da frate diagnostizare, adevarati specialisti !
Dupa cele auzite vine si seful de service........ si incepe sa urle daca stiam cam unde este problema si a mai fost desfacut motorul de ce nu am zis, la care eu zic frumos de aia sa vad inca o opinie dar o abatere de genul sa am problema la injectoare sincer nu m-am asteptat!
El zice NO PROBLEMO veniti marti dimineata si "desfacem in bucati motorul" HE HE HE, na sa ma astepte cat doresc dansii ca eu nu mai calc cu masina in service ul lor ......................
Sincer incepe lista de service uri sa fie cam mare, si dezamagrea profunda ca in TM nu gasesti un service calumea care sa nu te frece la cap si sa nu te jefuiasca de bani.
Acuma sunt in cautare de service, azi merg la un nenea care a rezolvat masina unui coleg de al meu (schimbat distributia) si colegul este super multumit de el.
Stau langa om si supraveghez ce face ca deja nu am incredere in nimeni, daca nu pot sa stau langa masina nici masina nu o sa stea in service.........
Normal dupa cele intamplate la acest service baiatii nu or mai primit nici un leu, si am lasat acolo unde or fost !
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
Salut,
Am observat si eu ca sunt un pic usturatoare preturile, eu acuma nu fac shopping decat la ulei si filtre ce trebuie sa schimb.
Azi ma sunat mecanicul ca pot sa duc masina Vineri sau Sambata dimineata in loc de duminica, ne uitam la el sambata si vedem a zis ca are o sursa rapida si pret ok, pentru piese (discut numai de piese originale), vedem daca cumva are preturi sarite in cer atuncia o sa apelez la ajutorul tau
Multumesc !
La tine banuiesc acuma merge motorul ca ceasul!
Am observat si eu ca sunt un pic usturatoare preturile, eu acuma nu fac shopping decat la ulei si filtre ce trebuie sa schimb.
Azi ma sunat mecanicul ca pot sa duc masina Vineri sau Sambata dimineata in loc de duminica, ne uitam la el sambata si vedem a zis ca are o sursa rapida si pret ok, pentru piese (discut numai de piese originale), vedem daca cumva are preturi sarite in cer atuncia o sa apelez la ajutorul tau
Multumesc !
La tine banuiesc acuma merge motorul ca ceasul!
- dancuciureanu
- OP
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Am terminat cu distributia ! A durat ceva ca dupa ce am inceput sa desfacem mecanicul a intrebat daca am si surubul de la patina intinzator, evident ca aveam n suruburi si ala nu...comandat si a venit miercuri.
Aseara am avut bucuria sa nu mai am tacanit. Merge de parca are 4 cilindri nu 3. Fantele din capatul axelor came erau aproape orizontale de incepusem sa ma gindesc ca am dat bani degeaba pe distributie si din alta parte este tacaneala. O alta proba este sa tragi putin de lant sa vezi daca este tare, pe patina dintre cele doua pinioane axe came. Unele coduri la piese s-au schimbat, am sa le pun cele noi la Agila cu poze si altele. Nu a trebuit reglata deloc, cind am pus KM-ul la discul cu fante ax came admisie era perfect si am ramas cu 2 suruburi cumparate degeaba. Alta teapa am avut cu pompa de apa care credeam ca face zgomot si nu era ea ci rola intinzatoare care am comandat-o si o sa vina.
Aseara am avut bucuria sa nu mai am tacanit. Merge de parca are 4 cilindri nu 3. Fantele din capatul axelor came erau aproape orizontale de incepusem sa ma gindesc ca am dat bani degeaba pe distributie si din alta parte este tacaneala. O alta proba este sa tragi putin de lant sa vezi daca este tare, pe patina dintre cele doua pinioane axe came. Unele coduri la piese s-au schimbat, am sa le pun cele noi la Agila cu poze si altele. Nu a trebuit reglata deloc, cind am pus KM-ul la discul cu fante ax came admisie era perfect si am ramas cu 2 suruburi cumparate degeaba. Alta teapa am avut cu pompa de apa care credeam ca face zgomot si nu era ea ci rola intinzatoare care am comandat-o si o sa vina.
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
Eu azi la 15:00 o sa duc masina la om, o sa va dau mai multe amanunte (diagnostizare, costuri) luni. Sunt fff curios. Pare a fi om cu buca si nu tzepar, o sa stau langa el sambata sa vad ce face si cum .... Oricum a zis ca-mi explica toata treaba cum sta si cat am mai citit si eu pe forum pot forma o parere ce este. A zis omul o tehnica de vazut cat de dus este lantul "scoti frumos si faci sa fie o linie tii frumos de o parte si vezi daca este drept lantul sau se lasa, daca se lasa inseamna ca este uzat si tre inlocuit" normal ca prima data te uiti sa vezi daca este la semn, dar ca si verificare a starii lantului sa vezi daca ai probleme altundeva sau nu. Asta a si demonstrat omul cu un lant dus, si se vede super ok si este simplu.
Intrebare pt Dan, ca si curiozitate ai putea sa te uiti sa vezi la tine cum este lantul?
_________
(_________) - asta inteleg sa fie "in linie"
Intrebare pt Dan, ca si curiozitate ai putea sa te uiti sa vezi la tine cum este lantul?
_________
(_________) - asta inteleg sa fie "in linie"
- dancuciureanu
- OP
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Da, este si metoda asta. Al meu vechi cam "curgea" adica daca il tii orizontal celalat capat se duce in jos tare. Am facut figura asta si cu cel nou si era diferenta. Perfect orizontal nu o sa stea nici cel nou evident... Imi pare rau ca nu am masurat cu ruleta lungimea celui nou, pina sa vin eu cu ruleta el a si pus lantul.
Ce am remarcat eu : cu lantul vechi puteam sa trag de el usor, parca era balalau desi nu facea zgomot cun spun unii in schimb cu cel nou totul era fest. Daca da jos capacul culbutori trage de lant in sus si lateral (intre cele doua pinioane came pe patina mica) in cazul in care nu trebuie forta este clar lungit. Ca sa vezi tot lantul este mai greu ca ai de demontat multe si pe urma trebuie garnitura capac schimbata, antigel, ulei, garnitura termostat etc.....o groaza de bani aruncati.
Ce am remarcat eu : cu lantul vechi puteam sa trag de el usor, parca era balalau desi nu facea zgomot cun spun unii in schimb cu cel nou totul era fest. Daca da jos capacul culbutori trage de lant in sus si lateral (intre cele doua pinioane came pe patina mica) in cazul in care nu trebuie forta este clar lungit. Ca sa vezi tot lantul este mai greu ca ai de demontat multe si pe urma trebuie garnitura capac schimbata, antigel, ulei, garnitura termostat etc.....o groaza de bani aruncati.
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
oana
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2007
- Mesaj Privat
Salut! Mi-am luat si eu un opel corsa, motor de 1000 cmc. Desi e pe benzina, scoate un sunet de motor diesel. Din ce am citit pe forum am inteles ca ar trebui facuta distributia. Am fost cu ea la service si mi-au spus ca intai vor sa-mi schimbe consumabilele, sa vada daca numai distributia e de vina. Cel care se ocupa de motoare e in concediu si vine de-abia peste o saptamana.
Credeti ca mai pot circula asa cu ea sau ar trebui sa o las in parcare pana ii fac distributia? Multumesc
Credeti ca mai pot circula asa cu ea sau ar trebui sa o las in parcare pana ii fac distributia? Multumesc
- szilid
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Corsa 2002 Z10XE
- Timis
szilid
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
Este topic dedicat "tazcanitului de diesel", te rog frumos sa postezi acolo.Gasesti si descrieri indetaliate despre problema si manifestari, o poti compara ce ai tu.
https://www.clubopel.com/vie...=7773&start=0
De la Agila, au aceeasi motor!
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=14694
https://www.clubopel.com/vie...=7773&start=0
De la Agila, au aceeasi motor!
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=14694
- dancuciureanu
- OP
- 16,463 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,463
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
La schimbare distributie se inlocuieste ulei si fitru.
Teoretic se poate recupera uleiul dar nu vad sensul...te apuci pe urma sa il filtrezi etc. si asta numai pentru o saptamina ?!
Poti circule cu ea dar cu grija, adica sa nu ti se opreasca motorul ca la incepatori la pornirea de pe loc sau frina si uiti sa apesi ambreiaj.
Daca tot vrei sa schimbi uleiul pina la distributie nu e rau dar costisitor. Indicat ar fi unul high mileage sau flush, sunt uleiuri care curata depunerile de pe circuit.
Teoretic se poate recupera uleiul dar nu vad sensul...te apuci pe urma sa il filtrezi etc. si asta numai pentru o saptamina ?!
Poti circule cu ea dar cu grija, adica sa nu ti se opreasca motorul ca la incepatori la pornirea de pe loc sau frina si uiti sa apesi ambreiaj.
Daca tot vrei sa schimbi uleiul pina la distributie nu e rau dar costisitor. Indicat ar fi unul high mileage sau flush, sunt uleiuri care curata depunerile de pe circuit.
haubau
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2002 Z 12 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jun 2007
- Mesaj Privat
Salut, mi-am luat si eu o corsa din 2002, motor z12xe si nu stiu daca am distributia pe lant sau pe curea si la cati km se schimba cea pe lant si la cati cea pe curea. Am o problema cu pornirea, de fapt nu stiu daca e problema cand pornesc masina nu porneste imediat, electromotorul invarte cam o secunda, cateodata chiar 2 si ma gandeam sa nu fie vre-o problema de la distributie. La ralanti daca o las dupa aia merge ok, nici nu se aude motorul nici de afara nici din masina. Si uleiul eram curios la cati km se schimba, eu am luat-o la 68 de mii si acum am 70, iar in cartea masinii scrie ca a fost schimbat la 61 de mii. Uleiul este bixxol. Daca stie cineva sa imi spuna si mie la cati km ar trebui schimbat si ce ulei ar fi recomandat. Sincer din cate am vazut pe aici imi e cam frica sa ma duc in service fara sa stiu nimic sa nu ma trezesc ca imi fac cine stie ce la ea.