Ma confrunt de ceva timp cu niste probleme la opelul meu y17dt din 2001 pe care nu reusesc sa le dau de cap si umblu din service in service unde toata lumea da din umeri. Nici nu stiu cu ce sa incep
![Smile](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
A inceput sa se aprinda martorul motor in mod neregulat in timpul mersului; am fost cu ea la reprezentanta opel si au zis ca ar fi de electrovalva de la turbo pe care au inlocuit-o. dupa ce am mers cu ea 100 de km iar a inceput sa se aprinda becul. Peste o sapt a picat calculatorul de injectie. Am fost cu el la un electronist care l-a refacut.
Acum masina a capatat alte probleme:
-Becu sta tot timpul aprins si are 2 erori p1125 p0400 erori care nu pot fi sterse nici cu motorul oprit.
-Daca pun contactul si o las pana se sting martorii de pe bord (in afara de martor motor care nu se stinge) dau la automat si nu mai porneste nu conteaza dc e rece sau cald.
-Daca pun contactul si dau imediat la automat porneste la sfert (indiferent rece sau cald) iar beculetul martor motor se stinge pentru 3-4 secunde, dupa care iar ramane aprins cu p1125 si p0400.
-Simptome: lipsa de putere dupa ce trece de 2000 de ture, depaseste greu 120km/h, de la a4a a5a trece greu de 3000 de ture aproape imposibil.
-motorul merge ceas, a1a trage bine pana in 3000 si ceva de ture, a2a pana in 2500 de ture. Nu da in nas merge rotund, nu oscileaza relantiul, merge ceas.
Au fost 3 zile in care becul s-a stins singur si masina a mers normal si a fugit perfect. Apoi iar s-a aprins.
Am curatat EGR si nici o imbunatatire. Am verificat membrana (prin metoda supt cu gura) si pare totul in regula.
Am verificat furtunele de vacuum am suflat prin ele, am tinut cu degetu si par in regula.
Am probat 2 electrovalve noi cea de turbo si cea de egr si in zadar becul tot aprins si lipsa de putere.
Am mai fost pe la cei de la opel si au zis ca ar fi de la ECU, ca in tester arata ca debitmetrul e bun la fel si turbo si EGR.
M-am uitat si jos la actuatorul de la turbina si nu prea se misca cnd o accelerez in loc. Iar teava ce duce in egr nu se incinge, este calduta. Am supt cu un furtun si la membrana aia wastegate si se pare ca e in regula si aia (adica nu pot sa sug). Am curatat si senzorul ala mic din admisie de se afla sub electrovalva de la egr.
Ieri am scos mufele de la ecu si le-am lasat o noapte asa. Cand le-am pus la loc si am pus contactul s-a stins si martorul motor dupa 3 secunde cum ar fi normal (deci inseamna ca a sters erorile) iar cnd am dat la automat nu a vrut sa porneasca si s-a aprins beculetul iar. Am luat contactul, l-am pus dinou si am dat din prima la automat si a pornit imediat.
Asta mi-a dat speranta ca nu ar fi de la ecu. Vreau sa mai probez un calculator de injectie ma gandesc ca nu o fi fost refacut bine; si un debitmetru.
Marea mea nelamurire este de ce nu porneste daca las contactul pus mai mult?
Nu stiu ce sa ii mai fac. Astept sugestii si pareri.
Multumesc anticipat.