Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:O intrebare ptr domnul inginer Robert :
De ce se sigileaza cu silicon modulul si ce se mai face dupa ce se lipeste un nou tranzistor ?
Daca nu..... va spun tot eu luni sau marti.


-nu stiu unde vrei sa bati (cu toate ca mi-ai parut putin ironic)...silicon folosesti pt a rigidiza componentele mari...si a nu fi probleme de intreruperi...etc etc(e o adevarata teorie care multi o intuiesc)
-la exterior inainte de a pune capacul se pune siliconul sa etansezi...sa nu intre praf apa...etc
dupa ce se lipeste tranzistorul...ce se face? se lipeste Very Happy ?
asteptam raspunsuri....poate mi-a scapat o etapa...de asta este forumul sa ne facem mai destepti decat suntem.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ROBERTby2000 a scris:
dancuciureanu a scris:O intrebare ptr domnul inginer Robert :
De ce se sigileaza cu silicon modulul si ce se mai face dupa ce se lipeste un nou tranzistor ?
Daca nu..... va spun tot eu luni sau marti.


-nu stiu unde vrei sa bati (cu toate ca mi-ai parut putin ironic)...silicon folosesti pt a rigidiza componentele mari...si a nu fi probleme de intreruperi...etc etc(e o adevarata teorie care multi o intuiesc)
-la exterior inainte de a pune capacul se pune siliconul sa etansezi...sa nu intre praf apa...etc
dupa ce se lipeste tranzistorul...ce se face? se lipeste Very Happy ?
asteptam raspunsuri....poate mi-a scapat o etapa...de asta este forumul sa ne facem mai destepti decat suntem.


Nu sunt si nu vreau sa fiu ironic.
Sigilarea cu silicon este pentru umezeala. Daca se face condens el sigur va aparea ca sa ne faca probleme intre grila si drena. Tranzistorii mos se deschid cu curenti mici si putin condens este indeajuns ca el sa se ambaleze termic, sa stea mai mult timp deschis...etc.
Dupa ce se fac lipiturile se curata cu solvent si periuta de dinti urmele de saciz din acelasi motiv.
Intotdeauna cautati si cauza, de ce a picat componenta respectiva !
  • Eugen OmegaFun

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Omega 2000 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:O intrebare ptr domnul inginer Robert :
De ce se sigileaza cu silicon modulul si ce se mai face dupa ce se lipeste un nou tranzistor ?
Daca nu..... va spun tot eu luni sau marti.



off topic: cumva LM 1977 ?
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:
ROBERTby2000 a scris:
dancuciureanu a scris:O intrebare ptr domnul inginer Robert :
De ce se sigileaza cu silicon modulul si ce se mai face dupa ce se lipeste un nou tranzistor ?
Daca nu..... va spun tot eu luni sau marti.


-nu stiu unde vrei sa bati (cu toate ca mi-ai parut putin ironic)...silicon folosesti pt a rigidiza componentele mari...si a nu fi probleme de intreruperi...etc etc(e o adevarata teorie care multi o intuiesc)
-la exterior inainte de a pune capacul se pune siliconul sa etansezi...sa nu intre praf apa...etc
dupa ce se lipeste tranzistorul...ce se face? se lipeste Very Happy ?
asteptam raspunsuri....poate mi-a scapat o etapa...de asta este forumul sa ne facem mai destepti decat suntem.

Nu sunt si nu vreau sa fiu ironic.
Sigilarea cu silicon este pentru umezeala. Daca se face condens el sigur va aparea ca sa ne faca probleme intre grila si drena. Tranzistorii mos se deschid cu curenti mici si putin condens este indeajuns ca el sa se ambaleze termic, sa stea mai mult timp deschis...etc.
Dupa ce se fac lipiturile se curata cu solvent si periuta de dinti urmele de saciz din acelasi motiv.
Intotdeauna cautati si cauza, de ce a picat componenta respectiva !


nu te superi dar tranzistorul mos...nu se comanda in curent ci in tensiune Very Happy
ai dreptate ce ai scris...Smile de curatat am curatat cu alcool izopropilic... 99.6% it`s my fault ca nu am scris...dar faceam un roman. Rolling Eyes
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Normal ca se comanda in tensiune dar curentii de amorsare sunt mult mai mici decit la bipolari.
De verificat daca nu cumva s-au modificat si valorile rezistentelor-decalibrat, de obicei cea din grila sufera de boala asta.
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
calculatorele de la BMW....sunt lucrate in tehnica hibrida(ca un stk cine a desfacut) si tranzistorii de putere sunt neincapsulati....si pica legaturile de argint de la pastila de SI la cablaj.... Idea OARE NU MERGE modificat si pus un tranzistor discret sau mai multi? in functie de configuratia electrica a schemei ?
Idea
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
deoarece observ ca sinteti foarte priceputi in domeniu va rog frumos daca puteti sa imi spuneti si mie daca ecu de pe masina mea se poate repara! defectul fiind ca nu citeste corect temperaturile indicate de senzori! de fapt eu nu cunosc cine le citeste exact dar banuiesc ca ecu deoarece eu le-am desfacaut pe amindoua[si calculatorul de injectie] si ecu pare mai complex. la calculatorul de injectie am descoperit si eu 3 lipituri reci,le-am remediat dar masina functioneaza la fel cea mai grava problema care a aparut de curind este o reducere de putere si o plafonare in turatie care intervine aleatoriu adica daca o pornesc de 5 ori de 3 apare defectiunea! de becuri aprinse in bord nu mai pomenesc pt se aprind oricum ar functiona,se sting,se aprind zici ca a venit craciunul!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ROBERTby2000 a scris:calculatorele de la BMW....sunt lucrate in tehnica hibrida(ca un stk cine a desfacut) si tranzistorii de putere sunt neincapsulati....si pica legaturile de argint de la pastila de SI la cablaj.... Idea OARE NU MERGE modificat si pus un tranzistor discret sau mai multi? in functie de configuratia electrica a schemei ?
Idea


Evident ca se poate ! Odata nu gaseam un hibrid dar am gasit schema electrica si parametrii. Valorile la R, C le-am masurat , tranzistorii pusi dupa cum am socotit eu ca ar trebui la parametri si l-am in tehica "hibrida" adica SMD si discrete. A iesit cam mare (dublu) dar functioneaza de ceva timp. Omul a cautat vreo 3 ani originalul si cind a vazut ca ii tot merge a renuntat sa mai umble dupa cai verzi pe pereti.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
BAZGANM a scris:deoarece observ ca sinteti foarte priceputi in domeniu va rog frumos daca puteti sa imi spuneti si mie daca ecu de pe masina mea se poate repara! defectul fiind ca nu citeste corect temperaturile indicate de senzori! de fapt eu nu cunosc cine le citeste exact dar banuiesc ca ecu deoarece eu le-am desfacaut pe amindoua[si calculatorul de injectie] si ecu pare mai complex. la calculatorul de injectie am descoperit si eu 3 lipituri reci,le-am remediat dar masina functioneaza la fel cea mai grava problema care a aparut de curind este o reducere de putere si o plafonare in turatie care intervine aleatoriu adica daca o pornesc de 5 ori de 3 apare defectiunea! de becuri aprinse in bord nu mai pomenesc pt se aprind oricum ar functiona,se sting,se aprind zici ca a venit craciunul!

Mai degraba as vedea de senzori, contacte si daca tot nu iese imprumut calculator sa ma asigur ca este de la el.
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
poi o mere sa fac schimb cu alt ecu?ce fac de imobiliser? cam care ar fi procedura?
oare sa nu fie ecu defect?
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Sigilarea cu silicon este pentru umezeala. Daca se face condens el sigur va aparea ca sa ne faca probleme intre grila si drena. Tranzistorii mos se deschid cu curenti mici si putin condens este indeajuns ca el sa se ambaleze termic, sa stea mai mult timp deschis...etc.
Dupa ce se fac lipiturile se curata cu solvent si periuta de dinti urmele de saciz din acelasi motiv.
Intotdeauna cautati si cauza, de ce a picat componenta respectiva !


"siliconul" respectiv care il gasiti in ECU-uri are cu totul alt rol Exclamation
Protectia contra umiditatii si contra vobratiilor sunt doar efecte (benefice) colaterale. Motivul principal este transferul termin. Stiu ca suna aiurea, dar asta e motiv-ul... in general daca va uitati, toate ECU-urile (a se citi ENGINE Control Unit nu ELECTRONICS Control Unit) sunt sub tensiune pe perioada functionarii motorului. Carcasa ECU-ului este facuta din Al si prezinta acele "aripioare" (sa nu radeti Very Happy ) care au rol de radiator pasiv, maresc suprafata radianta a unitatii. Pentru a imbunatatii transferul termic dintre componentele electronice de pe PCB si carcasa de Al se introduce acea substanta de consistenta gelatinoasa (numita chiar "thermal paste" ) care se comporta exact ca pasta dintre procesor si cooler in PC-uri.

poate multi nu o sa ma creada dar bag mana in foc ptr ceea ce am spus mai sus. eu personal lucrez in domeniu ACU-urilor(Airbag Control Unit) dar am prieteni buni care proiecteaza ECU-uri si chiar i-am intrebat despre pasta acee dupa ce am vazut topic-ul asta.
bafta multa la reparat ECU-uri ! sincer mi-ar fi frica sa mai circul cu o masina in care cineva a corectat niste lipituri. ...parerea mea... respecte ptr cine a facut-o, dar eu as prefera sa schimb ECU-ul...
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
NU....CE ARE A FACE UN CONDENSATOR CU TRANSFER TERMIC? ?????
FARA SUPARARE.....NU AI DREPTATE.
MECANICUL CARE MI-A DAT CALCULATORUL SA-L REPAR A ZIS CA NU AM UMBLAT IN EL(CU TOATE CA AM DESFACUT TOATA MUFA MARE....)....LIPITURILE IES PERFECTE SI NU AMORFE....TRUST ME. NU CUNOSTI PE UNDE AM UNBLAT.

te rog sa nu mai citezi mesajul anterior. maiandrei
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
nu stiu intr-adevar ce ai facut si cum ai facut lipiturile. respectele mele daca ti-au reusit perfecte. inseamna ca ai egalat performantele unei intregi linii de asamblare a ACU-urilor.

nu e vorba doar de condensatori, e vorba si de restul componentelor aflate sub tensiune (pe placa aceea se afla rezistente, diode, condensatori, circuite integrate destul de sensibile, etc). oricum, de curiozitate, ia un condensator si tine-l sub tensiune (incarca-l) ...ia-l in mana cand nu e sub tensiune, si ia-l in mana dupa ce e incarcat.... sa-mi spui ce ai simtit. condensatorul se comporta ca o baterie...condensatorii folositi in PCB-urile din ECU au rolul de acumulare de curent, sunt folositi pe post de rezerve de energie, in cazul unor caderi de scurta durata a tensiunii de alimentare, acesti condensatori sunt back-up-ul....

eu doar iti spun care este motivul pentru care noi folosim pasta respectiva. sincer nu eu am inventat utilizarea acelei paste. au facut-o altii cu mult inaintea mea, si banuiesc ca stiu ce vorbesc...ma refer la echipe intregi de ingineri, de sute de teste facute in laboratoare specializate, nu de catre un mecanic dintr-un service. nu contest faptul ca mecanicul respectiv are experienta si ca este priceput in ceea ce face. eu doar expun punctul de vedere al proiectantilor de ECU-uri. nu al utilizatorilor finali. un scurt "citat" din specificatiile unui ECU :

Tensiunea de operare : 9...17 V
Tensiunea nominala: 12 V
Tensiunea de test: 14 V
Tensiunea maxima: 24 V (ptr maxim 300 s)


o alta intrebare: de ce pe chipset-ul placii de baza al unui calculator (care nu functioneaza decat la 5/12V +- 3%) ai un radiator (pasiv sau activ) ? de ce pe integratele unei placi video si chiar pe memorii ai radiatoare pasive sau active?... ziceai mai sus ca nu e vorba de condensatori... poate ca intr-adevar condensatorii nu sunt problema, dar ce facem cu integratele? ... si crede-ma ca e mai important intr-un ECU la masina sa iti fie placa rece (adica sa nu se arda) decat intr-o placa de baza dintr-un PC de 300-400 EUR si care daca se arde nu omoara pe nimeni....parerea mea....

nu contest rolul de protectie im.potriva umiditatii si vibratiilor...dar astea sunt chestii secundare

daca un ECU se vrea a fi "water tight" sau "water resistant" se foloseste o garnitura intre carcasa de Al si capacul de tabla, precum si in jurul conectorului. de asemenea in general mai exista o pastila ptr ventilatie...este o piesa sub forma unui filtru (o rama de platic pe care se monteaza un filtru dens dintr-un material asemanator cu cordura) si care are rolul de "valva unisens"...permite eliminarea umiditatii din ECU dar nu permite intrarea din exterior a acestei umiditati.

nu ma contrazic cu voi si nu zic ca nu aveti si voi dreptate...pur si simplu am completat...voi sustineti ca pasta se foloseste doar ptr vibratii (nu fixare sa fie clar, doar reducerea nivelului de vibratii) si protectia componentelor impotriva umiditatii sau a altor particule nedorite...eu adaug transferul termic ca motiv principal (in Engine Control Unit -uri)...doar am expus motivele ptr care noi (care proiectam si executam unitati de genul asta) folosim materialele de mai sus....in specificatiile pe care le primim de la cei de la cercetare ni se spune foarte clar ce etansari sa folosim, ce materiale si rolul lor...de asemenea crede-ma ca se face zeci/sute de teste ptr fiecare tip de ECU in parte inainte de a fi produs, si se verifica modul in care se comporta acele garnituri/gelatine... fiindca datorita imbatrinirii materialului (in timp si datorita temperaturilor/variatiilor de temperatura la care este supus) acesta are tendinta de a deveni rigid si de a-si reduce coeficientul de transfer temic... se plastifiaza.... de curiozitate, sa stii ca procesul tehnologic de aplicare al acelei paste costa aproximativ 25-30 % din intreg procesul de asamblare al ECU (asamblare = plasarea componentelor si a conectorului pe PCB, asamblarea PCB-ului in carcasa, plasarea cordonului de silicon daca este water resistant, turnarea acelei substante gelatinoase, montarea capacului de tabla, prinderea celor 3/4/5/6 suruburi, si aplicarea etichetei).

ptr Airbag Control Unit sa stii ca acea pasta nu se foloseste decat cu rolul pe care l-ai expus tu (rigidizare si protectie contra umiditatii)... ACU-urile nu sunt alimentate la tensiuni atat de mari (1.5/3/5V +-1%) ... 3.5/5V se foloseste doar in momentul detonarii airbag-ului... in rest unitatea functioneaza la 1.5V....pasta se pune sub forma unei "picaturi" pe integratele mai sensibile, sau se mai foloseste un fel de lac incolor in care se cufunda intreg PCB-ul si ramane sub forma unui strat incolor/dur cu rol de protectie impotriva umiditatii si impuritatilor si rgidizare.


oricum, am sa anunt departamentele de design ca limitele tehnologice ale liniei de asamblare automate folosite de noi au fost egalate de niste oameni pasionati cu adevarat de masinile lor ! la noi se considera intreg ECU-ul ca o piesa de schimb...daca pe linia de productie sau ulterior apare o defectiune, unitatea nu se repara decat in cazuri extraordinar de rare, ci se inlocuieste cu totul...dar se pare ca ar fi cazul sa se schimbe strategia asta Smile

numai bine va doresc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Chiar imi place cum a evoluat discutia, asa da !
Cind am vorbit de silicon/alte materiale de rigidizare ma refeream la cele puse in cantitati mici. Daca se umple cu asa ceva este si pentru transfer termic.
De obicei ecu este ultima care face probleme.

Citat:
"de curiozitate, ia un condensator si tine-l sub tensiune (incarca-l) ...ia-l in mana cand nu e sub tensiune, si ia-l in mana dupa ce e incarcat.... sa-mi spui ce ai simtit."
La 12V nu simt nimic
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:
Citat:
"de curiozitate, ia un condensator si tine-l sub tensiune (incarca-l) ...ia-l in mana cand nu e sub tensiune, si ia-l in mana dupa ce e incarcat.... sa-mi spui ce ai simtit."
La 12V nu simt nimic


Very Happy nu sunt electronist (ing. mecanic) dar din experienta cu acumulatorii de aparat foto care cand ii incarci se incalzesc (acumulatorii fiind in ultima instanta tot niste condensatori, sau mai bine zis condensatorii se pot manifesta ca niste acumulatori) am facut analogia...
oricum condensatorii aia sunt supusi la zeci de cicluri de incarcare/descarcare pe secunda... probabil in timpul acestor cicluri disiparea de caldura este mai intensa decat la un singur ciclu de incarcare... dupa cum ziceam, nu sunt electronist... oricum nu doar condensatorii sunt problema, integratele sunt cei mai mari disipatori de caldura si totodata cele mai importante componente....
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,463
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Deci te referi la caldura.... Un condensator (aluminiu) se incalzeste daca functioneaza la tensiuni apropiate de nominalul inscriptionat pe el. Cei cu tantal se strapung, intra in scurt cind se atinge val. nominala. De obicei la auto in continua lor economie se folosesc la 16V, gresit ! Macar 25V din cauza spiturilor de tensiune care a dracului trec si de filtrele RLC din echipamente. O alta timpenie des intilnita este sa-i monteze pe placa exact linga generatoarele de caldura, rezistente de putere, radiatoare, tranzistori...
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
ok,ok sinteti sinteti foarte buni! pricep si eu destul de bine aceasta discutie interesanta dar nu indeajuns in a ma ajuta cu ceva! daca vreti domnilor sa ma ajutati si pe mine va rog frumos! este legat de ecu si am postat un picut mai sus! va multumesc anticipat!
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
ptr bazganm:

daca schimbi ECU-ul, teoretic ptr motor nu este nici o schimbare. practic trebuie sa schimbi/reprogramezi imobilizerul... si va merge.
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
l_stoian79 a scris:
dancuciureanu a scris:
Citat:
"de curiozitate, ia un condensator si tine-l sub tensiune (incarca-l) ...ia-l in mana cand nu e sub tensiune, si ia-l in mana dupa ce e incarcat.... sa-mi spui ce ai simtit."
La 12V nu simt nimic


SUPER TARE FRATE... Smile

Very Happy nu sunt electronist (ing. mecanic) dar din experienta cu acumulatorii de aparat foto care cand ii incarci se incalzesc (acumulatorii fiind in ultima instanta tot niste condensatori, sau mai bine zis condensatorii se pot manifesta ca niste acumulatori) am facut analogia...
oricum condensatorii aia sunt supusi la zeci de cicluri de incarcare/descarcare pe secunda... probabil in timpul acestor cicluri disiparea de caldura este mai intensa decat la un singur ciclu de incarcare... dupa cum ziceam, nu sunt electronist... oricum nu doar condensatorii sunt problema, integratele sunt cei mai mari disipatori de caldura si totodata cele mai importante componente....


nu te supara...dar nu poti sa faci analogie intre un acumulator si condensator....acumulatorul inmagazineaza energie intr-un fel iar condensatorul in alt fel...ATENTIE !
iar pasta de transfer termic....este altceva...ceea pe care se pune pe componentele SMD de putere in tehnica hibrida...
in electronica chiar am idee...sunt pasionat ...si lucrez...si sunt si licentiat.
am colegi care lucreaza la siemens...la infineon...si ii stiu ce le poate capul. fara suparare dintro gloata de ingineri cativa sunt valorosi cu adevarat.
- de asemenea nu am curat sa ma pun cu DVS...(care sunteti ing mecanic) in torsiuni forte si rezistente. intuiesc banuiesc studiez si doar atat. mai ales ca trebuie sa ai si viziune.

P.S Razz este un forum adevarat.aproape zi de zi intru. e bine ca ca exista comunicare...si mai ales placerea de a citi...alte forumuri le-am abandonat de mult.
  • irinel_g

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 Y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2006

  • Mesaj Privat
M-a lasat si pe mine calculatorul de injectie, l-am desfacut, ciudat a fost ca cupla a iesit foarte greu.Dupa ce l-am "decapsat" observ ca doi pini de pe placa sunt incinsi, inauntru miroase a ebonita arsa, iar cablajul este ondulat si exfoliat in zona pinilor cuplei. Nu cred ca mai poate fi salvat, mai ales ca nu posed o schema electronica a calc. O sa incerc sa dau placa jos sa incerc sa refac pinii cuplei si cablajul, problema este depistarea cauzie din care s-au carbonizat, sa nu fie ceva exterior calc, care sa faca probleme, sa cumpar alt calculator si sa-l buseasca si pe ala Sad
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Sistem electric

Discuții similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR