Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
tomi01_2000 a scris:
bruttus a scris:...Mai este si alt aspect,tranzistorul nu se arde mereu,numai terminalul source se strapunge,si in cel mai rau caz,se incalzeste atit de tare incit se dezlipeste patratelul tranzistorului de pe Drain.

De acord 100 %

Adaug
de fapt "source" cedeaza pentru ca primeste un curent ceva mai mare din "gate". Iar in gate vine de fapt un curent "marit" la decizia senzorilor lambda de pe evacuare ... Decizia asta apartine tot unitatii centrale (si de asta spun ca mai trebe schimbata si sursa de tensiune a "gate-ului")




asta face cineva din argentina


Te inseli amarnic,ce vezi tu in pozele alea,este o incercare de a scoate semnal din unicul loc care masurat cu multimetrul,arata ca este comun cu locul unde inainte se afla terminalul Gate lipit pe placa,numai ca din cauza ca sa exfoliat cind a incercat sa-l lipeasca,nu a mai putut sa faca nimic,asa ca logic,a cautat un alt punct de cositorire.
Unde are in poza cablul ala mare si negru te asigur ca este o prostie,la cea mai mica miscare a gelului se alege prafurl de montaj,integratele avind terminale foarte fine care se pot rupe sau pune in scurt la cea mai mica miscare
Skip ads

  • tomi01_2000

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Franta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2013

  • Mesaj Privat
@mishu_b
te rog frumos sa te uiti la http://www.youtube.com/watch?v=zp6mPjdx-u8 , si te mai rog frumos sa imi spui daca crezi ca este vorba de acelasi tip produs.
M-am mai gandit si am constatat ca ai dreptate in privinta protectiei mecanice (vibratie ...), insa totusi pune pe un fir de chibrit un pic de gel, si incearca sa ii dai foc, daca ai posibilitatea. Eu momentan nu mai am componente ce lucreaza in gel, in lucru momentan ... Nu cred ca va mai avea lemnul posibilitatea sa atinga punctul de aprindere.
Am comparat cu o unitate de control de la un motor (care are acelasi rol de start ... si gestiune ), in care componentele sunt de cu totul alta natura, vibratiile mai mari, insa protectie prin gel nu am. Exista insa un strat - ca un lac de mobila, care la incalzirea componentelor, devine lichid ... insa nu paraseste incinta!, ramane pe componente.


Recunosc ca mi-a scapat asta cu protectia mecanica ... Pur si simplu nu i-am dat atentie, din cauza defectului profesional (in general toate componentele cu care am avut de-a face, erau statice, sau cu amortizare prin covor de cauciuc / silicon/ etc .... chiar si la pompele tip PECO pentru motorina si benzina ). Pana acum luam in considerare doar starile unui sistem static (oscilatii de temperatura, umiditate, presiune .... ) ....

Ma simt nevoit si obliigat sa iti Multumesc pentru ajutor!

bruttus a scris:
... Unde are in poza cablul ala mare si negru te asigur ca este o prostie,la cea mai mica miscare a gelului se alege prafurl de montaj,integratele avind terminale foarte fine care se pot rupe sau pune in scurt la cea mai mica miscare

de acord 100%! am muscat-o si eu personal si cu regret iti confirm ca ai dreptate! Dupa lipire, am verificat lipirea - adica am tras de fir, si am reusit sa scot firul din placa .... dupa care am dat o gaura cu un burghiu de 0,5 mm sa vad ce este in profunzime (incercuirea cu rosu pe a doua poza), si am reusit sa descopar ca acolo se afla inca o mica componenta ce era impuscata. Adica peretele de sus din care pleca firul in cauza, in baza nu mai avea nimic. Marind gaura la 1,5 mm, am descoperit ca exista de jur imprejur un perete pe care puteam sa lipesc ....
De asta tot intreb aici, daca are cineva o schema ...

  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
@ tomi - gelul este acolo pentru protectie mecanica in primul rand. De ce?

Pai este foarte simplu: circuitele integrate plasate acolo: uC, flash-ul etc au "bond wires" (adica legatura dintre siliciu si aplicatie) in aer. Cum aceste fire au diametrul de 50um-100um (micrometri = 10 la minus 6) dar trebuie sa fie si rezistente mecanic la vibratii - sunt legate cu "bolta" (n-am gasit alt cuvant in romana).

Avand in vedere acest lucru s-a turnat acest gel pentru a impedica "balaganirea" firelor care ar duce la scurt-circuit. "Balanganirea" este data de vibratiile de aplitunide mare impreuna cu frecventa destul de mare data de motor!

Acum ca efect secundar - acest gel impiedica si contactul cu aerul - atioxidat, insa acel gel poate fi inlocuit cu orice pasta care nu-si schimba starea de "agregare" la temperaturi de 100C si este neconductoare de electricitate.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
tomi01_2000 a scris:
bruttus a scris:
... Unde are in poza cablul ala mare si negru te asigur ca este o prostie,la cea mai mica miscare a gelului se alege prafurl de montaj,integratele avind terminale foarte fine care se pot rupe sau pune in scurt la cea mai mica miscare

de acord 100%! am muscat-o si eu personal si cu regret iti confirm ca ai dreptate! Dupa lipire, am verificat lipirea - adica am tras de fir, si am reusit sa scot firul din placa .... dupa care am dat o gaura cu un burghiu de 0,5 mm sa vad ce este in profunzime (incercuirea cu rosu pe a doua poza), si am reusit sa descopar ca acolo se afla inca o mica componenta ce era impuscata. Adica peretele de sus din care pleca firul in cauza, in baza nu mai avea nimic. Marind gaura la 1,5 mm, am descoperit ca exista de jur imprejur un perete pe care puteam sa lipesc ....
De asta tot intreb aici, daca are cineva o schema ...

Nu are nimeni o schema electrica pentru asa ceva,trebuie sa mergi cu gindirea si sa faci analogii cu alte montaje si in acelasi timp sa sa stii ce semnale primeste,si ce semnale da modulul la centralita,si in felul asta iti faci o mica idee.
Modulul are in componenta lui o memorie,un oscilator,se vede si ,,cuartul",logic nu,partea finala de comanda,cu cei doi tranzistori finali,apoi un etaj de citire a semnalelor de pe senzorul Hall,demodulatorul acestuia,procesorul care interpreteaza toata informatia,un alt demodulator care primeste semnale de la calculatorul masinii pe pinii 1 si 2,si inca ceva care primeste semnal tot de la calculator dar este coreclat cu senzorul dupa vibrochen.
Cum vezi este destul de complicat,dar se poate face ceva,eu mi-am construit un mic banc de probe,cu un calculator de bord,senzorii masinii,un motor electric ca sa puna in miscare pompa,iar cele doua electrovalvule nu le las in pompa cind fac testele,ci scoase afara ca sa masor cum lucreaza,partea de mecanica si presiunea la injectoare nu ma intereseaza,eu nu repar asa ceva,numai electronica.
Este rudimentar,dar pina acum nu a dat gres,merge destul de bine cu mici retineri.
Skip ads

  • aurel01

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2011

  • Mesaj Privat
salut, daca va vine sa credeti, dupa inlocuirea pompei de injectie am scapat in distributie o tubulara de 8, este vorba despre o vectra b, 98 x 20 dtl, distributie pe lant. problema este ca aceasta cheie sa dus in partea de jos a distributiei, in spre viblochen. cum as putea sa scot acea cheie? daca ma poate ajuta cineva, pentru moment am lasat totul asa, ma dau batut, nu am idei
  • marius_mx

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Salutare fratilor.Am citit cu foarte mare interes acest topic interesant zic eu,dar.....a reusit cineva pana la urma sa confirme ca a facut o reparatie 100 la suta buna la pompa?!Raspunsul la aceasta intrebare vreau si eu sa-l stiu.DE cand initiatorul topiculu a parasit pagina nimeni nu a mai scris nimik despre si daca a reusit o reparatie viabila.Aici cel putin in ultimele 7-8 pagini sunt doar divergente de opinii.Stima si sper sa reveniti cu picioarele pe pamant , dar si latitlul ce-l poarta topicul!
  • tomi01_2000

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Franta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2013

  • Mesaj Privat
in masura in care timpul si conditiile o sa imi permita, o sa caut sa achizitionez un sistem electronic in buna stare, ca sa pot scoate lista de curenti de lucru (aici unde stau am variante ajutatoare la "cimitirele de masini" sa gasesc aproape gratis un corp cu electronica in parametri). Dupa ce voi avea posibilitatea sa inteleg cum si cat curent tre' sa iasa ... voi posta opinia la care ajung dupa ...
Deocamdata eu unul nu pot sa confirm, dar nici sa infirm ca inlocuirea cu irlr2905 ar fi o varianta viabila si fiabila.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
IRLR2905PBF si IRFZ44N si mai sint si altele,dar nu este deajuns mereu doar inlocuirea lor.Vreti sa vedeti in practica daca functioneaza?
Desfaceti modulul bun,taiati cele 4 fire,2 de Drain plus Gate si Source,in felul asta tranzistorul ramine in afara circuitului,apoi de firele ramase in aer,prindeti unul din cei doi tranzistori,si fara sa-i puneti capacele,cu mare grija sa nu va cada mizerie de la admisie,in modul,dati la automat.
Ca sa asigurati cit de cit tranzistorul nou sa nu se incalzeasca excesiv,puneti un mic radiator cu surub pe el,si suspendati-l cumva in aer,ca sa nu il lasa-ti pe gelatina si sa miste terminalele microcipurilor.
Modulul trebuie prins de pompa cu suruburi ca sa nu intre aer,dar fara capacul metalic si cel de plastic taiat de la modul.
Ok,acum face-ti testul,si daca nu va porneste puteti sa lipiti din nou tranzistorul original.
Nu asteptati sa primiti asigurari de 100% ca merge de la nimeni,testati singuri.

ATENTIE:
-inainte sa va apucati de treaba,scoateti bornele de la baterie.
-Important...astupati partea unde este lipit senzorul Hall din pompa,pentru ca pe acolo iese motorina(eu am facut un mic dispozitiv dintr-un capac metalic de modul,modificat prin decupare,care apasa pe acea garnitura
Skip ads

  • eudey

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Sall colegi ,am si eu o nelamurire decand am schimbat garnitura de chiuloasa mi se aprinde chec engine in mers si masina nu mai trage pana o opresc iau contactu o las putin dupa care isi revine,pe opcom imi da erorile P0190 si P0400,mentionez ca electronica pompei a fost facut de Colegul de forum MariusNapcori,pe mid imi arata un consum de 0.2 0.3 l/h si imi merge cumva intrerupt la relantiu,in rest porneste k,trage bine, astept raspuns ,ms
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
eudey ,tie iti face asa de la EGR,iar consumul ala mic este de la axul cu came ,nu este pus bine la punct.
  • eudey

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2010

  • Mesaj Privat
k,ms mult de raspuns o sa ma uit azi la egr si la pozitia axului,stii cumva cam car ar fi ezact pozitia axului ? eu stiam ca tesitura aia ce actioneaza pompa de vacum tre sa fie la orizontala ,ma insel ?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
trebuie sa verifici complet distributia. sa nu ti se fi miscat cand ai strans surubul din capatul axului ce strange roata de lant (sper ca ai pus surub nou si l-ai strans cu moment si unghi...).
in primul rand pune flansa de la vibrochen la semn, apoi verifica ca la pompa sa fie pozitia buna (are gaura in care se baga un dorn) apoi sus cu astea doua elemente puse la punct trebuie ca primele doua came sa fie inspre capota si egal distantate fata de talpile pe care calca camele... vezi ca este pe un alt topic explicatia cu detalii si poze.
Skip ads

  • eudey

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2010

  • Mesaj Privat
k,ms de raspuns la ce cuplu se strange surubul de la ax ?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
axul cu came la 90Nm si apoi cu 60­° si apoi cu 30° parca. ceva de genul asta era. este trecut in manualul de reparatii a lui Etzhold
  • eudey

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2010

  • Mesaj Privat
k ,ms mult mikyboy de informatii,astazi am verificat sa vad daca e la semn distributia ,totul este in regula,singura problema este ca axul are uzura la 3 came Sad,cand am schimbat garnitura am pus alta chiuloasa si nu mam uitat la ax sa vad daca are uzura,asta e maine il schimb .
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
vezi sa nu ai uzura si la talpile ce apasa pe celulele hidraulice ce apasa pe supape. alea in forma de semiluna. au in colt niste gauri mici care daca nu se mai vad atunci sunt uzate. vezi ca gasesti poze pe forum. Adi Terinte din Sibiu a pus cateva...
  • adelina_18

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Buna ziua.
Revin cu probleme si din pacate cred ca nu voi scapa pana nu inlocuiesc pompa de injectie.A mers ok masina pana acum 2 saptamani cand dupa 50 km s-a aprins masinutta cu chehie si cd de eroare p 1220 pistonas avans blocat.Merge bine primii 50km apoi o apuca damblaua.
Am o pompa 011 pe care am stdiat-o si cred ca o pot face ,am desfacut-o curatat si acum urmeaza montajul.
Intrebare; Pot imperechea pompa de injectie partea mecanica cu electronica de pe masina mea care e 015 binentelees si cei doi senzori si a doua intrebare..... cand am desfacut-o pe cea cu 011 nu am adus-o pe punct 0. Mai pot face ceva cu ea?.M-am apucat inainte sa studiez....din pacate.
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
intreaba-l pe Mariusnapcori in particular,eu cred ca partea mecanica la pompa este la fel dar sa pui calculatorul care era pe masina .
si NU CRED ca ai probleme cu pistonasul de avans, daca merge bine 50 km ,si CAND SE INCALZESTE se aprinde masinuta.ai un senzor de vina.(posibil senzor unghi avans)
  • adelina_18

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Am observat ca daca o tin 30 de sec in blana scoasa din viteza am observvat ca se duce pana in 2500 ture si se chinuie sa treaca pragul apoi sare brusc si isi da drumul. ma gandesc ca e totusi parte mecanica.......... de ce merge dupa ce ii fac faza asta?.Si codul de eroare p1220 semnifica mecanica defeecta.
Intr-o alta ordine de .idei saptamana trecuta i-am facut un tratament de curatire apoi m--am dus la market si i-am bagat in rezervor un litru de ulei de gatit. mersul masinii s-a schimbat e mai silentioasa si finuta la acceleratie nu-mi mai apare eroare in schimb nu stiu cat va tine de aceea trebuie sa ma pregatesc.
  • florinache2009

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

Am si eu o Astra G din 2000 Y20DTH, cu vestita pompa VP44 de la Bosch.
Si de vreo cateva zile nu mi-a mai pornit.
Am verificat tot la ea pana am ajuns la pompa unde acolo am descoperit un fir intrerupt.
Este firul imprejmuit cu verde din imagine.
Am pus ampermetru in locul acelui fir si cand pun contactul am un consum de 17-18 Ah si se aude si un "clanc" in pompa.
Nelamurirea mea este daca e normal ca prin acel fir de 0.5 mm sa treaca un curent asa de mare sau ii posibil sa fie ars acel mosfet si curentul care comanda electrovalva sa treaca prin acel fir?

O seara buna,


Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR