Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • Florin M

  • Mesaje scrise: 390
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ventilatorul din fata este pentru A/C Smile
Skip ads

  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Corect coane-pt. ac. Exclamation
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
nui bai de greseala oricum nici pala din spate nu lam vazut mergind dar de principiu intreb pentru ca vreau sa asociez chestia asta cu manifestarea unei erori care imi apare si anume daca senzorul de volanta poate fi influentat de caldura motorului
  • opel92

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Niciodata nu va avea de suferit cititorul de pe volanta din cauza incalzirii motorului chiar in exces. Singura problema ce se poate intampla cand se incalzeste foarte tare motorul este desigur si toata lumea o stie, arderea garniturii de chiulasa. Dar nu ai de ce sa-ti faci probleme atata timp cat electroventilatorul va intra de fiecare data cand trebuie.
_______________
Astra 1.4 I
Skip ads

  • Edy

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Hi Toma ,
Eu zic sa cautiunde este termocupla care comanda pornirea acestu ventilator de racire . Scurtcircuiteaza poli lui si va trebuii sa plece ventilatorul.
Mai ramane sa vezi daca termocupla este buna . O pui intr-un ibric bine incalzit si trebuie sa inchida la temp. ridicata .
Intre termocupla si ventilator mai este si un releu care poate trebuie miscat putin in contactele lui. Totu este o treaba de electricean.
Succes
  • toma_marius

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 y17dt isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2006

  • Mesaj Privat
mersi edy de informatii o sa caut termocupla respectiva care cred ca este pe undeva pe ventilator sau cine stie dar cum ziceau colegi de forum mai sus daca este normalsa cupleze la 92 de grade atunci stau linistit niciodata nu a ajuns la temperatura asta totdeauna a sta intre 88 si 90 de grade niciodata nu a iesit din aceste valori oricit as fi forjat motorul

multumesc mult
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Daca chiar vrei sa verifici termocupla...eu zic sa o lasi sa mearga la relanti vreo 15-20 min..poate mai putin, depinzand de temperatura de afara. Scurcircuitand polii o sa verifici numai daca functioneaza instalatia electrica a ventilatorului..adica scoti pus si simplu termocupla din circuit. In varianta mea o sa verifici cu ajutorul termometrului din bord temperatura la care termocupla inchide circuitul electric al ventilatorului. Sa nu te alarmezi...la mine se inchide pe la 100 grade...si apoi se opreste la 95...dupa indicatiile termo din bord. Bafta
  • pupu75bog

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Va rog sa ma ajutati daca sunteti bine documentati...
Am un Astra g 1.7 dti 2001.Am o problema destul de delicata.nu stiu unde sa merg sa-mi spuna cineva de ce nu se mai opresc ventilatoarele chiar daca scot cheia din contact.Am observat ca daca scot borna de la baretie nu-mi mai pornesc si dupa ce merg 10 -15 km cu ea patesc acelasi lucru.Scot cheia si dupa cateva minute incep iar sa urle la maxim.Am scos termocupla si tot nu merge am fost la Opel de 2 ori si nu i-au dat de cap.Am stat ieri 7 ore si nu au avut ce sa=i faca.Masina merge in rest foarte bine doar ventilatoarele.Miau verificat ECU cu test dar nimic.Poate nu este capabil electricianul din b-dul Timisoara..!Va rog sa ma indrumati undeva ca la reprezentanta e jale dupa cum observ.
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@pupu75bog te rog nu mai abuza de fonturi, culori, etc.
In alta ordine de idei, cele 2 ventilatoare iti sunt comandate de HACM. Da cautare dupa el, ca sa vezi ce inseamna
La ce temperatura iti ajunge motorul (cf indicatorului de temperatura de pe bord) inainte de a porni ventilatoarele? Pentru ca ventilatoarele pot sa functioneze si dupa ce ai oprit motorul, daca motorul e foarte cald. De aici pot suspecta fie cauza motorului foarte cald (nu mai ai antigel destul, termostat blocat pe inchis, radiator infundat), citiri aiurea (termocupla dusa). Si imi dau doar cu presupusul, pentru ca foarte multe informatii relevante nu ai dat (de genul, la cat timp dupa ce opresti masina ti se opresc ventilatoarele?)
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
pentru toma_marius ca el a deschis subiectu o intrebare :masina ta are aer conditionat sau clima?daca da porneste aerul conditionat si priveste acest ventilator din fata!
  • pupu75bog

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze sunt nou pe aici..Masina are Ac nu clima dar are radiatorul de Ac spart si nu mai are freon in instalatie..!.Am spus ca ventilatoarele stau pornite tot timpul .Nu trebuie sa ajunga la o temperatura anume,stau pur si simplu pornite tot timpul.Am schimbat o mufa sau valva pe nume (presostat) dar degeaba...!
Numai daca scot borna de la baterie se opresc ,iar daca merg cativa km si opresc motorul,dupa cateva min pornesc iar si nu se la opresc.Asa ca am ales sa scot sigurantele de la ambele ventilatoare ca sa pot stationa in liniste.Acum ca am fost mai explicit pot primi mai multe detalii?Vreau sa tii cont ca am fost de dua ori la Opel si am facut testul calling mood am curatat mufa centralei ce comanda Ac si tot nimic.Ce mai ramane de facut ?
MERCI si scuze daca mai fac vreo gafa...
  • pamihai

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2004

  • Mesaj Privat
ai niste relee (la mine sunt in compartimentul motorului) care comanda ventilatorul. trebuie sa vezi daca nu cumva au ramas blocate. scoate si tu cate unul pe rand si vezi care e cu pricina. la mine am gasit unul care nu mai facea contacul si nu mai pornea ventilatorul
Skip ads

  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
hai sa iti impartasesc din propia mea experienta:
asta vara am constat ca ac meu nu functioneaza din cauza lipsei de freon cauzata de radiatorul de ac spart.cu minutele mele lam dat jos sa il duc la sudat.pe acest radiator este o mufa ce intra in condensator.in momentul cind am pornit motorul cu mufa scoasa surpriza ventilatorul de la radiatorul de apa a pornit la turatie maxima cu toate ca motorul era rece functionind fara sa se opreasca tot drumul[mentionez ca nu lam auzit la turatie maxima niciodata],probabil ca si cel mic de la ac ar fi pornit asa aiurea daca era montat.asa,deci am lipit radiatorul lam montat si iar surpriza,eu speriat de moarte ca sa defectat ceva,la pornirea motorului tacere nu se mai auzea ventilatorul functionind aiurea.deci verifica si aceasta mufa daca este conectata la condensator pozitia acestuia este cum stai cu fata la radiatorul de clima in partea stinga jos.sper sa fie asa si nu mai grav calculatorul de temperaturi.bafta!
  • AIR_jhanes

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2000 ey7
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Am masina din semnatura si temperatura la apa nu mi creste dar nici nu mi scade sub 80 de grade... (ca-i vara, ca i iarna, ca-i aglomeratie, etc..)
Ma gandesc ca daca termostatul ar fi fost blocat pe deschis temperatura nu prea ar fi avut cum sa ajunga la 80 de grade si inafara de asta la drum intins ar fi trebuit sa scada destul de mult.
Puteti sa - mi ziceti cei care au masini ca a mea la ce temperaturi va sta acul care indica temp lichidului de racire?
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Nu am masina ca a ta, dar avem acelasi motor, asa ca ma bag in seama Cool
Atat in oras, cat si la drum lung imi sta acul la 1-2 mm inainte de linia de 90; acum, vara ajunge la aceasta valoare dupa 8 minute de mers, insa iarna abia dupa vreo 17-18 minute (acul se ridica de la "asa-zisul" 0, care de fapt e un 60 grade dupa 4-5 minute vara si dupa 13 iarna); am masurat mai multe zile la rand si cam aceeasi timpi si valori am obtinut; in afara orasului, ajunge mai rapid la temp de regim, avand in vedere mersul constant la peste 2000 rpm.
  • AIR_jhanes

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2000 ey7
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2006

  • Mesaj Privat
la mine sta la 80 de grade, basca mea nu stiu ce sa zic, o fi bine o fi rau ...
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Daca e un pic peste 80 (sau, ma rog, nu e sub 80) eu zic ca e "cosher".
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
si pe m-a mancat undeva sa schimb termostatul ca statea indicatorul de bord pe la ~ 45 C ... si l-am schimbat degeaba ca cel vechi era perfect (cand a dat jos "capacul" metalic de pe el tinea apa in motor inchis ermetic) si cu cel nou era comportamentul era identic

apoi am schimbat si senzorul din chiuloasa/motor - la fel imi indica si dupa

so
concluzie: la mine e din ceasul de bord, altceva nu are ce sa fie
  • AIR_jhanes

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2000 ey7
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Ticodriver a scris:Daca e un pic peste 80 (sau, ma rog, nu e sub 80) eu zic ca e "cosher".

e chiar 1 mm 2 sub 80 Sad(
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
nu prea e bine, dar merge si asa Smile Recomand sa schimbi termostatul caci sigur e gata dupa 7 ani. Nu este foarte scump si nici nu necesita multa munca. Fa operatia asta acu ca sa nu o faci la iarna cand nu o sa ai caldura, sau o sa se incalzeasca greu motorul.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR