- lucio85
- ******
- 4,965 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,965
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- alex2014
- **
- 222 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- alex2014
- **
- 222 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Turatiile la care schimbi vitezele le adaptezi in functie de stilul de mers. Deobicei, schimbarea vitezei se face in zona (chiar peste) turatiei de cuplu maxim al motorului, pentru ca la urmatoarea treapta sa cazi tot in jurul plajei de cuplu maxim. Motorul 1.4XER dezvolta 100CP/6000rpm si 130Nm/4000rpm. Avand in vedere masa mare a masinii o sa trebuiasca sa cam tragi de motor la peste 4000rpm pentru a avea acceleratii decente, asta nu inseamna ca nu poti schimba treptele si mai jos pentru un mers mai linistit. Dpmdv, masina e cam submotorizata in varianta asta, dar iti faci treaba. Ai un grafic cu puterea si momentul maxim pt motorul asta.
- alex2014
- **
- 222 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
bgd92- Suspendat
- 859 mesaje
- din 06 Apr 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
bgd92- Mesaje scrise: 859
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2011
- Mesaj Privat
Oameni buni, voi a-ti vazut reclama penibila de la TV cu opel astra ? Cel care nu se strica niciodata ? Si la sfarsit, spun mandrii : fiabilitate extraordinara dovedita in peste 100.000 km !
Astia numai primesc amenzi si amenintare cu judecata pt reclame frauduroase..? Nu se strica nicioodata? Si fiabilitate EXTRAORDINARA? Pai fiabilitatea se doedeste in 100.000 km? Ce hal de oameni si de reclame..marketingul asta infect numai are limite..
Astia numai primesc amenzi si amenintare cu judecata pt reclame frauduroase..? Nu se strica nicioodata? Si fiabilitate EXTRAORDINARA? Pai fiabilitatea se doedeste in 100.000 km? Ce hal de oameni si de reclame..marketingul asta infect numai are limite..
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
bgd92- Suspendat
- 859 mesaje
- din 06 Apr 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
bgd92- Mesaje scrise: 859
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2011
- Mesaj Privat
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
N-am vazut reclama, dar ii cred in stare de asemenea penibilitati. Ma amuza ideea lor de reclama, tinand cont de faptul ca carnetul meu de garantie e full de lucruri care s-au schimbat in cei 2 ani. Oricum, este adresata celor care n-au mai avut de-a face cu aceasta marca si incearca sa-i atraga. Ca o paranteza, citeam intr-un articol un interviu al celui care a proiectat partea de articulatii/supensii a puntii spate si zicea ce mare realizare a facut el incercand sa reduca zgomotele de la precedentul model, lucru care e un pic contrariant. Ideea e ca ei pot spune orice la tv sau in articole, important e sa filtram informatia si sa nu ne incredem in tot ceea ce zic.
bgd92- Suspendat
- 859 mesaje
- din 06 Apr 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
bgd92- Mesaje scrise: 859
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2011
- Mesaj Privat
Nu e vorba strict de opel ca nu sunt chiar asa hater..ci de reclama in sine...masina care nu se strica niciodata...apoi ziceau la sfarsit ca s-a dovedit in peste 100.000 km..se contrazic singuri..pai daca atat testeaza ei..100.000km...e clar..si vorba voastra unii au carnetu completat cu diverse reparatii...
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
asta cu dupa 100k km nu are nici o problema e foarte posibil.
dupa cum ai vazut testul a fost facut pe un circuit de teste din ala oval ..... adica o pui in a6a si dai ture pana inti vine acru.
nu se compara cu o utilizare normala, pe drumuri mai bune mai mai proaste.....si sigur si masina a fost cherry picked ca doar nu sunt retarzi.
ce a vrut as demostreze testul ala e ca motorul e fiabil pentru ca ala e un test de motor nu de masina .....si dupa cum se vede si pe forum nimeni nu se plange de motor
eu nu ma refeream sa ne adunam pentru reclama asta .....ziceam sa ne adunam (eventual cu ajutorul clubului ) sa facem grup de presiune sa ni se schimbe diverse chestii picate dupa iesire din garantie sau schimbare cu model de piese mai noi.
gen etriere , amortizoare si cutia M32
dupa cum ai vazut testul a fost facut pe un circuit de teste din ala oval ..... adica o pui in a6a si dai ture pana inti vine acru.
nu se compara cu o utilizare normala, pe drumuri mai bune mai mai proaste.....si sigur si masina a fost cherry picked ca doar nu sunt retarzi.
ce a vrut as demostreze testul ala e ca motorul e fiabil pentru ca ala e un test de motor nu de masina .....si dupa cum se vede si pe forum nimeni nu se plange de motor
eu nu ma refeream sa ne adunam pentru reclama asta .....ziceam sa ne adunam (eventual cu ajutorul clubului ) sa facem grup de presiune sa ni se schimbe diverse chestii picate dupa iesire din garantie sau schimbare cu model de piese mai noi.
gen etriere , amortizoare si cutia M32
bgd92- Suspendat
- 859 mesaje
- din 06 Apr 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
bgd92- Mesaje scrise: 859
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2011
- Mesaj Privat
Motoarele....la majoritatea masnilor sunt aproape indestructibile...ce a mai dat-o VW in bara cu distributia si BMW...in rest...toate tin peste 5-600.000 km si nu ai de ce sa te plangi de ele ; restul sunt costisitoare..in special problemele de electrica la masinile noi...
Din pacate nu am astra J, dar daca va strangeti va sustin ))
Din pacate nu am astra J, dar daca va strangeti va sustin ))
- alex2014
- **
- 222 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat
Va rog sa-mi spuneti la ce turatii schimbati vitezele la Astra J(am motor 1.4 100cp).
Eu am luat ieri masina(fiind incepator) si am mers si cu ~30 km/h in treapta 1. Cineva mi-a spus ca treapta 1 e numai pt. plecarea de pe loc, insa eu ma uitam la turatii( schimbam in 2500 rpm) nu la viteza.
De asemenea, cum procedati in situatia urmatoare:
- Mers bara la bara, 5-10 km/h, opriri dese(masina din fata de opreste des). In ce treapta mergeti? Reglati viteza din ambreiaj si pedala de acceleratie(miscare de forfecare, implica tinerea ambreiajului apasat mult timp) sau o scoateti din viteza si o bagati iar intr-a 1-a ca sa porniti iar?
Eu am luat ieri masina(fiind incepator) si am mers si cu ~30 km/h in treapta 1. Cineva mi-a spus ca treapta 1 e numai pt. plecarea de pe loc, insa eu ma uitam la turatii( schimbam in 2500 rpm) nu la viteza.
De asemenea, cum procedati in situatia urmatoare:
- Mers bara la bara, 5-10 km/h, opriri dese(masina din fata de opreste des). In ce treapta mergeti? Reglati viteza din ambreiaj si pedala de acceleratie(miscare de forfecare, implica tinerea ambreiajului apasat mult timp) sau o scoateti din viteza si o bagati iar intr-a 1-a ca sa porniti iar?
- victormarius
- **
- 164 mesaje
- din 26 Jul 2012
- Astra 2010 A16XER
- Galati
victormarius
- Mesaje scrise: 164
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2012
- Mesaj Privat
Eu am 1.6 si schimb cam pe la 3000-3300 rpm chiar si 3500 cand am nevoie de ,,zvac''. Legat de mersul bara la bara, ,,cat timp se invarte roata o lasi in a 2-a'' . Poate gresesc eu, dar a 1-a trebuie sa-i dai neaparat daca te-ai oprit. Mai sunt si exceptii, acuma daca esti intr-o panta nu o sa mergi cu a 2-a la viteza melcului (turatie prea scazuta, iti moare motorul). Important e sa simti masina dar asta se invata pe parcurs. Atentie la neatentie.
bgd92- Suspendat
- 859 mesaje
- din 06 Apr 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
bgd92- Mesaje scrise: 859
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2011
- Mesaj Privat
Pt un mers economic schimbi la ~2600-2900 rpm , cu accelerari line ( nu pedala la fund ), folosesti frana de motor, anticipezi traficul ; nu trebuie sa schimbi numai dupa ceas, ci sa te adaptezi la conditiile de drum ; treapta 1este pt plecarea de pe loc ; daca faci o plecare normala, dai a 2a la ~2000-2400 rpm ; daca vrei o plecare in forta si ai nevoie de demaraj puternic poti sa schimbi si in 6000 rpm ; dar asta numai in cazuri de urgenta ; apoi poti sa schimbi din 2 in 3 la ~ 3000-3300 rpm, si din 3 in 4 la ~ 55-60 km/h ( asta fiind limita de viteza urbana ) si sa mentii acolo ; daca mergi cu treapta 4 la 50-60km/h ai ~ 1900 rpm, ceea ce este foarte bine pt un mers la consum ; cam asta este si ideea ; sa ajungi cat mai repede in treapta superioara si sa mentii acolo ; pt un mers bara la bara, folosesti treapta 1 sau 2, depinde de viteza ; daca ai 5-10 km/h mergi in treapta 1 ; daca iti permit traficul, dai 2 si o tii la relanti ; daca tu schimbi treapta 2 ( sau si in treapta 1 sau orice treapta ) si iei piciorul si de pe ambreiaj si de pe acceleratie ai sa vezi ca masina merge singura la relanti, fara sa moara motoru sau alte chestii ; de regula eu schimb treapta 2 la ~ 1200-1300 rpm in aglomeratie mare ;
p.s : vezi ce date tehnice are masina ta, la ce turatie are cuplul maxim, si in caz ca te grabesti sau vrei un mers putin mai sportiv ( desi nu recomand incepator fiind ), este bine de stiut ca cel mai bun consum raportat preformanta / consum este atunci cand schimbi turatiile la cuplul maxim ; ( ~4000 rpm cred ) ; bafta
p.s : vezi ce date tehnice are masina ta, la ce turatie are cuplul maxim, si in caz ca te grabesti sau vrei un mers putin mai sportiv ( desi nu recomand incepator fiind ), este bine de stiut ca cel mai bun consum raportat preformanta / consum este atunci cand schimbi turatiile la cuplul maxim ; ( ~4000 rpm cred ) ; bafta
- victormarius
- **
- 164 mesaje
- din 26 Jul 2012
- Astra 2010 A16XER
- Galati
victormarius
- Mesaje scrise: 164
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2012
- Mesaj Privat
bgd92 legat de schimbatul la cuplul maxim din fisa tehnica e mai mult de discutat. In principiu nu sunt de acord, mai ales dupa ce motorul a capatat o anumita uzura. Nici nu mai zic de cei care au in bord acel indicator de schimbare a vitezelor care e setat ptr mers la consum de regula (adica schimbat treptele mult mai devreme) dar chiar si asa diferenta e prea mare intre el si ce spune fisa tehnica. Realitatea are o nuanta de gri ca de obicei.
- alex2014
- **
- 222 mesaje
- din 30 Apr 2014
- Dolj
alex2014
- Mesaje scrise: 222
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2014
- Mesaj Privat