sobicek
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1991 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
Salut.....sunt incepator la mecanica si am si eu mai multe probleme la masina.
1. Am joc mare in volan si am inteles ca de vina ar fi caseta de directie si ca nu renteaza sa intervin costuri mari .....asa sa fie? Mentionez ca am facut geometria la masina si cei de acolo au zis ca trebuie trase lonjeroanele 1cm spre stanga si am echilibrat si rotile.dupa geometrie si echilibrare s-a mai ameliorat jocul dar tot exista .
2.Motorul merge frumos dar ....cand vrea el.Cand sta turat frumos , trage bine cand nu, zdrangane tot bordul si nu trage bine de loc si consuma multa benzina si se amplifica jocul in volan .(jocul se amplifica si mai mult la franare)
3.Masina papa ulei cam 1l la 1000 de kilometri.Vreau sa-i fac schimbul de ulei si nu stiu ce ulei sa-i pun.Ma gandesc sa pun si duralube dar de care ca sunt multe tipuri?
masina e din 1991 ,o am de 5 luni si cand am luat-o mergea bine.fostul propietar mi-a zis ca are duralube in ea.Si de consumat consuma foarte putin zic eu.De la Craiova pana la Bucuresti am avut 5,6 consum , acum a crescut considerabil.
Sunt multumit de masinuta si vreau sa o pastrez cat mai mult timp,fiind folosita pentru familie cu 2 copii mici.Nu ma dau la ea deloc.
Astept sfaturi cat mai urgent.
multumesc frumos!
1. Am joc mare in volan si am inteles ca de vina ar fi caseta de directie si ca nu renteaza sa intervin costuri mari .....asa sa fie? Mentionez ca am facut geometria la masina si cei de acolo au zis ca trebuie trase lonjeroanele 1cm spre stanga si am echilibrat si rotile.dupa geometrie si echilibrare s-a mai ameliorat jocul dar tot exista .
2.Motorul merge frumos dar ....cand vrea el.Cand sta turat frumos , trage bine cand nu, zdrangane tot bordul si nu trage bine de loc si consuma multa benzina si se amplifica jocul in volan .(jocul se amplifica si mai mult la franare)
3.Masina papa ulei cam 1l la 1000 de kilometri.Vreau sa-i fac schimbul de ulei si nu stiu ce ulei sa-i pun.Ma gandesc sa pun si duralube dar de care ca sunt multe tipuri?
masina e din 1991 ,o am de 5 luni si cand am luat-o mergea bine.fostul propietar mi-a zis ca are duralube in ea.Si de consumat consuma foarte putin zic eu.De la Craiova pana la Bucuresti am avut 5,6 consum , acum a crescut considerabil.
Sunt multumit de masinuta si vreau sa o pastrez cat mai mult timp,fiind folosita pentru familie cu 2 copii mici.Nu ma dau la ea deloc.
Astept sfaturi cat mai urgent.
multumesc frumos!
- BV19MAX
- ****
- 2,561 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,561
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- Mihaly Laszlo
- **
- 127 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Kadett 1990
- Timis
Mihaly Laszlo
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Timis
- Masina: Kadett 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
sobicek
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1991 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Mihaly Laszlo
- **
- 127 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Kadett 1990
- Timis
Mihaly Laszlo
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Timis
- Masina: Kadett 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
motorul este c16nz ?
1) ...........
2)............
3) trebuie verifici o chestie PAPA sau PIERDE ulei ! eu cand am cumparat masina la 10.000 km pierdeam 5 litri de ulei , am schimbat niste simeringuri am schimbat niste garnituri si acu la 10.000 km
complectez cu 1 litru de ulei ! (simeringul de la distributie , simeringul de la cutie , garnitura de la baia de ulei , garnitura de la capac ,garnitura O-Ring de la delcou , ) Ca sa fac economie simeringu de la distributie am schimbato cand ia venit timpu distributiei , simeringu de la cutie am schimbato cand a crapat ambreaju , celelelte garnituri le am schimbat singur a fost usor si foarte ieftin .
cat despre schimbul de ulei , eu bag castrol 15w40 + metabond .
1) ...........
2)............
3) trebuie verifici o chestie PAPA sau PIERDE ulei ! eu cand am cumparat masina la 10.000 km pierdeam 5 litri de ulei , am schimbat niste simeringuri am schimbat niste garnituri si acu la 10.000 km
complectez cu 1 litru de ulei ! (simeringul de la distributie , simeringul de la cutie , garnitura de la baia de ulei , garnitura de la capac ,garnitura O-Ring de la delcou , ) Ca sa fac economie simeringu de la distributie am schimbato cand ia venit timpu distributiei , simeringu de la cutie am schimbato cand a crapat ambreaju , celelelte garnituri le am schimbat singur a fost usor si foarte ieftin .
cat despre schimbul de ulei , eu bag castrol 15w40 + metabond .
sobicek
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1991 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,561 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,561
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
nyk73
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1991 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
corbul5
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Buzau
- Masina: Kadett 1991 tipul C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2008
- Mesaj Privat
salut !! 1 : jocul la volan sa nu fie din cauza rotilor ( pneurilor ) sa nu fie bune ! eu am patit am luat un cauciuc la mana a-2a si am crezut ca-mi sare roata !! 2 : te-ai uitat la bujii , ?? ai verificat delcoul , capacul la delcou ? fisele ? ; toata aprinderea !! 3 pt consumul de ulei nu sthiu ce sa-ti spun pt ca si eu ma confrunt cu aceeasi problema , dar eu sper sa-i fac o segmenta re cat de curand !!! bafta si sa ne dai sfaturi bune !!!
sobicek
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1991 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
Salut.ieri am mers cu masina mai toata ziua.Motorul a mers prost pana pe la 5pm.Dintr-o data a mers bine si in momentul ala a incetat si jocul in volan,simtindu-se numai la franare.Chestia e ca nu a tinut decat vreo 30 de min cat am mers din Real Cotroceni pana la Gorjului si inapoi,dupa care si-a revenit la vechile obiceiuri.M-am gandit sa scriu poate va sunt cunoscute simptomele astea.
Cu stima
Cu stima
- cutzitaru
- **
- 176 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Kadett 1991 C16NZ
- Ilfov
cutzitaru
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Ilfov
- Masina: Kadett 1991 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
incearca ceva foarte simplu si ieftin: schimba senzorul de temperatura si curata iacul
daca esti din bucuresti ne putem intalni sa te ajut!
senzorul de temperature NU este cel lambda! este un mic senzor in rampa de abmisie.
jocul in volan este de la trepidatiile motorului si de la discuri/etrieri.
vezi ca la masina asta etrierii au un sistem de urmarire disc (cate doua bolturi de ghidare care le permit daplasarea pe directia roata-motor) care se gripeaza.
am acelasi motor tot din 1991 si am investit f mult in el aiurea... am schimbat piese bune ca asa zicea lumea... daca ai nevoie de ceva ne intalnim si iti dau sa faci proba cu ale mele.
daca te mai pot ajuta 0745 366 887 sau imi dai mesaj si ne vedem la club (joi seara)
daca esti din bucuresti ne putem intalni sa te ajut!
senzorul de temperature NU este cel lambda! este un mic senzor in rampa de abmisie.
jocul in volan este de la trepidatiile motorului si de la discuri/etrieri.
vezi ca la masina asta etrierii au un sistem de urmarire disc (cate doua bolturi de ghidare care le permit daplasarea pe directia roata-motor) care se gripeaza.
am acelasi motor tot din 1991 si am investit f mult in el aiurea... am schimbat piese bune ca asa zicea lumea... daca ai nevoie de ceva ne intalnim si iti dau sa faci proba cu ale mele.
daca te mai pot ajuta 0745 366 887 sau imi dai mesaj si ne vedem la club (joi seara)
sobicek
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1991 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Fumanchu
- **
- 273 mesaje
- din 27 Jul 2005
- Kadett 1987 1.6i C16LZ
- Bucuresti
Fumanchu
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1987 1.6i C16LZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2005
- Mesaj Privat
- AdamOpel
- ****
- 1,015 mesaje
- din 07 Nov 2006
- Alta tara
AdamOpel
- Mesaje scrise: 1,015
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2006
- Mesaj Privat
nu ai sa remediezi nimica inlocuind senzorii! pana nu refaci motorul ai sa schimbi senzorul lambda 1000x!ai sa arunci bani pe geam!dupa ce refaci motorul din start schimba sonda! ai grija de care cumperi, eu l-am inlocuit cu unul Bosal care este varsa, mi sa dus senzorul de temperatura si am facut in jur de 160km pana am ajuns acasa in acest timp masina manca la greu benzina si aer putin per total mia executat sonda lambda.
vezi ca poate scapi cu semeringurile de la supape atuncea papa atat de mult ulei.nu conteaza grosimea uleiului pe care il bagi ... tot il va manca.eventual sa inlocuiesti segmentii de ulei.
cu motorul rece(cat ai socul activ .... ai 4 trepte/nivele pt sok) sonda nu functioneaza doar emulatorul(ecu are un sistem de avarie cand sonda este busita sau este inactiva) si estimeaza amestecul aer/carburant.
Dupa remedierea motorului scoatel la o tura aprox 15km(sa fie motorul incalzit si cel putin sokul sa fie la al 2 nivel) tinel cam peste 2500rpm si sub 3200rpm dupa care faci testul agrafa, coleztezi erorile si incepi sa verifici. codul de eroare este doar un drum de pornire dar sa nu te pui sa inlocuiesti senzorul ca tia aratat un cod care face parte din categoria acelui senzor.
ex. senzorul lambda este in stransa legatura cu senzorul de temperatura (cu motorul rece senzorul lambda nu funtioneaza) datele colectate de acesti 2 senzori controleaza amestecul de benzina/aer prin diferite clapete. ori acesti senzori sunt defecti ori clapeta/modulul ce trebuie sa comande sunt defecte. daca cade sonda lambda motorul funtioneaza, daca pica senzorul de temperatura motorul merge un timp(daca umbli mai sportiv cu ea .. pana se inegreste bujia sau opresti motrorul ..nul mai pornesti) consumul se ridica enorm de mult iar dupa ce sa incalzit motorul da sa moara, ramane turata, reactioneaza greu la accelerare/decelerare (deoarece in cazul intreruperii senzorului de temperatura (intra intro impedanta infinita) ECU considera ca motorul este inca rece si actioneaza socul....motor rece=galerie admisie rece=aer mai rece=continut bogat in oxigen=putere de explozie mai mare .... motor cald=galerie admisie calda=aer cald=continut in oxigen mai scazut=ardere inperfecta=>amestec bogat)
vezi ca poate scapi cu semeringurile de la supape atuncea papa atat de mult ulei.nu conteaza grosimea uleiului pe care il bagi ... tot il va manca.eventual sa inlocuiesti segmentii de ulei.
cu motorul rece(cat ai socul activ .... ai 4 trepte/nivele pt sok) sonda nu functioneaza doar emulatorul(ecu are un sistem de avarie cand sonda este busita sau este inactiva) si estimeaza amestecul aer/carburant.
Dupa remedierea motorului scoatel la o tura aprox 15km(sa fie motorul incalzit si cel putin sokul sa fie la al 2 nivel) tinel cam peste 2500rpm si sub 3200rpm dupa care faci testul agrafa, coleztezi erorile si incepi sa verifici. codul de eroare este doar un drum de pornire dar sa nu te pui sa inlocuiesti senzorul ca tia aratat un cod care face parte din categoria acelui senzor.
ex. senzorul lambda este in stransa legatura cu senzorul de temperatura (cu motorul rece senzorul lambda nu funtioneaza) datele colectate de acesti 2 senzori controleaza amestecul de benzina/aer prin diferite clapete. ori acesti senzori sunt defecti ori clapeta/modulul ce trebuie sa comande sunt defecte. daca cade sonda lambda motorul funtioneaza, daca pica senzorul de temperatura motorul merge un timp(daca umbli mai sportiv cu ea .. pana se inegreste bujia sau opresti motrorul ..nul mai pornesti) consumul se ridica enorm de mult iar dupa ce sa incalzit motorul da sa moara, ramane turata, reactioneaza greu la accelerare/decelerare (deoarece in cazul intreruperii senzorului de temperatura (intra intro impedanta infinita) ECU considera ca motorul este inca rece si actioneaza socul....motor rece=galerie admisie rece=aer mai rece=continut bogat in oxigen=putere de explozie mai mare .... motor cald=galerie admisie calda=aer cald=continut in oxigen mai scazut=ardere inperfecta=>amestec bogat)
sobicek
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1991 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
In primul rand scuze pentru lipsa de pe forum si de la intalniri.nu caut scuze va spun numai ca am doi copii mici.....
Acum vreau sa va multumesc pentru sfaturi si sa va spun ce am mai facut i ultima vreme la masina:
1. am schimbat bujiile - rezultat motorul merge bine acum si s-a redus si pierderea de ulei( cred ca nu mai se forteaza motorul atat de tare) - nu radeti de mine daca nu am dreptate,eu asta am observat)
.Am ajuns la concluzia (dupa vreo 2 vizite in service si discutii cu colegi cu kadett ca al meu) ca motorul PIERDE ULEI NU PAPA! CE BINE!
Am dat comanda de garnituri si cand o sa am setul complet le schimb pe toate o data sa vad efectul.
2.am chimbat cureaua de servicii si acum nu mai am scartaitul acele naspa la pornirea la rece.
3.am schimbat amortizoare si arcuri pe spate
4.foarte important - am reconditionat etrierii (schimbat garnituri la pistonul central si schimbat total culisele de ghidaj la etrieri) - operatie de care sunt tare mandru pt ca am facut-o singur ! binenteles dupa ce am stat vreo 2 zile pe forum pt informatii.
Aveam culisele gripate rau si masina mergea infranata.Cu ocazia asta masina consuma mult mai putin acum si am descoperit si ca am un aerisitor de frana rupt pe care il schimb in 2 zile cand soseste comanda.
Acum dupa un weekend stat pe etrieri sunt mester la etrieri asa ca cine are nevoie il ajut cu placere!
Acum vreau sa va multumesc pentru sfaturi si sa va spun ce am mai facut i ultima vreme la masina:
1. am schimbat bujiile - rezultat motorul merge bine acum si s-a redus si pierderea de ulei( cred ca nu mai se forteaza motorul atat de tare) - nu radeti de mine daca nu am dreptate,eu asta am observat)
.Am ajuns la concluzia (dupa vreo 2 vizite in service si discutii cu colegi cu kadett ca al meu) ca motorul PIERDE ULEI NU PAPA! CE BINE!
Am dat comanda de garnituri si cand o sa am setul complet le schimb pe toate o data sa vad efectul.
2.am chimbat cureaua de servicii si acum nu mai am scartaitul acele naspa la pornirea la rece.
3.am schimbat amortizoare si arcuri pe spate
4.foarte important - am reconditionat etrierii (schimbat garnituri la pistonul central si schimbat total culisele de ghidaj la etrieri) - operatie de care sunt tare mandru pt ca am facut-o singur ! binenteles dupa ce am stat vreo 2 zile pe forum pt informatii.
Aveam culisele gripate rau si masina mergea infranata.Cu ocazia asta masina consuma mult mai putin acum si am descoperit si ca am un aerisitor de frana rupt pe care il schimb in 2 zile cand soseste comanda.
Acum dupa un weekend stat pe etrieri sunt mester la etrieri asa ca cine are nevoie il ajut cu placere!
sobicek
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1991 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
Am prins gustul mesteritului la masina-satisfactia e foarte mare- si vreau sa va spun ce planuri de viitor am.
Vreau sa pun bord cu turometru si sa schim iluminatul din becuri pe leduri.Am si eu nevoie de un bord cu turometru pentru benzina ! cine vinde sa lase de veste-eu am cautat in limita timpului si nu am gasit decat posturi vechi.
Bordul scanat il am in ambele variante si cu si fara turometru si deja am desfacut bordul de vreo doua ori -asa pentru antrenament - si va spun ca toata treaba dureaza vreo 10 minute. dupa ce te lamuresti cum sta treaba! Apropo lucrez in domeniul graficii si daca aveti nevoie va ajut cu desene ,nu stiu ce va trebe voua in corel si dimensionare la scara reala.
NU MA UITATI SI PE MINE CU BORDUL CU TUROMETRU !
Mersi mult si ne auzim sper cat mai curand.
SCUZE INCA O DATA PENTRU LIPSA DE LA INTALNIRI.INCERC DIN RASPUTERI SA AJUNG JOIA URMATOARE
Vreau sa pun bord cu turometru si sa schim iluminatul din becuri pe leduri.Am si eu nevoie de un bord cu turometru pentru benzina ! cine vinde sa lase de veste-eu am cautat in limita timpului si nu am gasit decat posturi vechi.
Bordul scanat il am in ambele variante si cu si fara turometru si deja am desfacut bordul de vreo doua ori -asa pentru antrenament - si va spun ca toata treaba dureaza vreo 10 minute. dupa ce te lamuresti cum sta treaba! Apropo lucrez in domeniul graficii si daca aveti nevoie va ajut cu desene ,nu stiu ce va trebe voua in corel si dimensionare la scara reala.
NU MA UITATI SI PE MINE CU BORDUL CU TUROMETRU !
Mersi mult si ne auzim sper cat mai curand.
SCUZE INCA O DATA PENTRU LIPSA DE LA INTALNIRI.INCERC DIN RASPUTERI SA AJUNG JOIA URMATOARE
sobicek
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1991 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
SALUTARE
fiind duminica am mesterit iar pe la masina.
cred ca deocamdata mai aman schimbatul culorii in bord si ma limitez la a schimba toate becurile normale de iluminat din bord pt ca sunt arse : la bord-2 buc, la scrumiera-1 buc, la aeroterma-1 buc,la consola de aer cald-rece 1 buc.becurile sunt de 12v -1.2 si 12v- 2.le gasesc la orice magazin de piese auto?
Am descoperit ca am nevoie urgent de toba intermediara,a mea e praf,asa ca cine are de vanzare dati de stire!
Ca sa fac o recapitulare am nevoie de :
1.Bord cu turometru de benzina cod w1125
2.Toba intermediara
Nu pot posta la vand cumpar asa ca va rog sa ma intelegeti!
fiind duminica am mesterit iar pe la masina.
cred ca deocamdata mai aman schimbatul culorii in bord si ma limitez la a schimba toate becurile normale de iluminat din bord pt ca sunt arse : la bord-2 buc, la scrumiera-1 buc, la aeroterma-1 buc,la consola de aer cald-rece 1 buc.becurile sunt de 12v -1.2 si 12v- 2.le gasesc la orice magazin de piese auto?
Am descoperit ca am nevoie urgent de toba intermediara,a mea e praf,asa ca cine are de vanzare dati de stire!
Ca sa fac o recapitulare am nevoie de :
1.Bord cu turometru de benzina cod w1125
2.Toba intermediara
Nu pot posta la vand cumpar asa ca va rog sa ma intelegeti!
- Mihaly Laszlo
- **
- 127 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Kadett 1990
- Timis
Mihaly Laszlo
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Timis
- Masina: Kadett 1990
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
toba intermediara am cumparat eu de la primul magazin de piese auto care mia iesit in cale am dat 150 lei pe ea , (daca cautam cred ca o cumparam cu 100 lei )
sunt mai multe tipuri verifica vizual toba pe care o ai montata pe masina !
( cum incepe )
cat despre becurile alea ce ilumineaza bordu , cand am cumparat masina acu 4 ani le aveam si eu arse pe toate si tot asa din primul magazin de piese le-am, cumparat erau ieftine si se gaseau peste tot !
sunt mai multe tipuri verifica vizual toba pe care o ai montata pe masina !
( cum incepe )
cat despre becurile alea ce ilumineaza bordu , cand am cumparat masina acu 4 ani le aveam si eu arse pe toate si tot asa din primul magazin de piese le-am, cumparat erau ieftine si se gaseau peste tot !
sobicek
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Kadett 1991 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2007
- Mesaj Privat
- cutzitaru
- **
- 176 mesaje
- din 26 Oct 2007
- Kadett 1991 C16NZ
- Ilfov
cutzitaru
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Ilfov
- Masina: Kadett 1991 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
Sincer nu cred ca o toba sh te ajuta sa economisesti bani... Cred ca o sa gasesti ceva prost, curatat de baieti, pe care o sa arunci niste bani, in loc sa iei una noua care stii macar ca te va tine...
Foarte multe piese o sa constati ca nu merita luate SH! Cei mai multi de la dezmembrari cer chiar mai mult decat costa noi... Mi-au cerut pe un radiator nasol rau (lovit, oxidat, plin de mizerie, etc) 450 lei si nou am dat 320... Deci sa verifici mereu cat ar costa piesa noua, chiar daca crezi ca va fi foarte scumpa...
Bafta si eu te sfatuiesc sa iei o toba intermediara noua! Mai bine mai mergi cu asta sparte veche cum e pana faci rost de bani decat sa cumperi una sh care sa te tina pana in primavara...
Foarte multe piese o sa constati ca nu merita luate SH! Cei mai multi de la dezmembrari cer chiar mai mult decat costa noi... Mi-au cerut pe un radiator nasol rau (lovit, oxidat, plin de mizerie, etc) 450 lei si nou am dat 320... Deci sa verifici mereu cat ar costa piesa noua, chiar daca crezi ca va fi foarte scumpa...
Bafta si eu te sfatuiesc sa iei o toba intermediara noua! Mai bine mai mergi cu asta sparte veche cum e pana faci rost de bani decat sa cumperi una sh care sa te tina pana in primavara...