- vlad-OPC
- ****
- 1,080 mesaje
- din 23 Jan 2011
- Astra 2008 Z16XER
- Bucuresti
vlad-OPC
- Mesaje scrise: 1,080
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2011
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,463 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,463
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
adisorTM
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2012
- Mesaj Privat
vlad-OPC a scris:" Daca nu am, il pot decupla numai din frina. Mie mi-e suficienta frina ! "
Nu e suficient ! Pentru activare trebuie sa ai swith si pe pedala de frana si pe cea de ambreaj !
Nu e suficient ! Pentru activare trebuie sa ai swith si pe pedala de frana si pe cea de ambreaj !
Salut ! Stai ca nu inteleg ! Tu despre care activare vorbesti ? Cea cu OPcom sau activare ca si folosire efectiva pe autostrada ?
Ca la folosire efectiva pe autostrada nu faci nimic cu ambreiajul, nici cu frina (in sensul pornirii tempomatului) ! Corect ?
Ca il pornesti din butonul de pe maneta ! Da ?
Ca doara nu-l pornesti cu ambreiajul !
Odata pornit fiind tempomatul poti sa-l opresti din butonul de pe maneta sau cu frina sau cu ambreiajul.
Corect ?
Ei, daca nu ai buton de ambreiaj, nu poti folosi aceasta optiune. Dar ramin celelalte doua !
Gresesc undeva ?
Merci !
- jE
- *******
- 8,463 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,463
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- am-draci
- **
- 181 mesaje
- din 15 Aug 2011
- Vectra 2007 Z19DTH
- Bucuresti
am-draci
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2011
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
adisorTM
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2012
- Mesaj Privat
jE a scris:adisor, da, gresesti.
NU POTI SA PUI MASINA PE TEMPOMAT DACA NU AI CALCAT UN AMBREIAJ SI O FRANA MAI INTAI, DE LA PORNIREA MOTORULUI!
NU POTI SA PUI MASINA PE TEMPOMAT DACA NU AI CALCAT UN AMBREIAJ SI O FRANA MAI INTAI, DE LA PORNIREA MOTORULUI!
Inteleg ! In mare pare logic, dar un aspect schioapata rau !
Frina !
Uite un exemplu:
Stau oprit si beau o cafea in parcarea autostrazii. Apoi pornesc, ma duc pe banda de lansare, apoi intru pe autostrada si ii dau in goarna.
Merg cu 130 !
Pina acum n-am apasat niciodata frina !
Cuplez tempomatul !
SA NU-MI SPUI CA N-O SA MEARGA DEOARECE N-AM APASAT PINA ACUM FRINA !
N-am tempomat si n-am putut incerca asta, dar nu pot sa cred ! Ar fi bizar !
Cu ambreiajul, DA, intr-adevar e credibil. Oricum tre sa apesi un ambreiaj la pornire !
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
nu se poate activa
eu am facut odata asta si nu mi-a mers is nu stiam de ce
am apasat ambreiajul (ma gandeam sa nu fi ramas switch-ul blocat) si la fel nu se activa
am apasat si frana si dupa asta l-am activat
am crezut ca de fapt ramasese blocat switch-ul de la pedala de frana insa de fapt se intamplase fenomenul spus de @jE
eu am facut odata asta si nu mi-a mers is nu stiam de ce
am apasat ambreiajul (ma gandeam sa nu fi ramas switch-ul blocat) si la fel nu se activa
am apasat si frana si dupa asta l-am activat
am crezut ca de fapt ramasese blocat switch-ul de la pedala de frana insa de fapt se intamplase fenomenul spus de @jE
- alexx1402
- ****
- 1,753 mesaje
- din 17 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,753
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2010
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,463 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,463
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
pai adisor, acuma nu stiu cum va invata pe voi instructorii, insa pe mine maestrul m-a invatat ca pornesti masina cu frana si ambreiajul calcate, tocmai ca sa eviti niste incidente.
cat despre aspectul care schioapata... stai ca nu am inteles, tu ti-ai facut masina la comanda? Sau crezi ca pe aia de la GM ii doare undeva de faptul ca tu nu vrei sa calci frana? Sistemul trebuie sa aiba niste componente, si singurul mod de testare a acestor switch-uri e actionarea lor.
Si, a propos, la benzinare nu switch-ul de la frana lipseste. Ala este, cum crezi tu ca se aprind lampile de frana? Iti lipseste cel de ambreiaj. De ce iti lipseste? Pentru ca, excluzand tempomatul, nu ai nevoie de el. De ce este la dizeluri swithd e ambreiaj? Ehe, dragul meu, cand ajungi tu la Bucuresti il scoti pe ldivora, pe maiandrei sau pe alt coleg priceput la un suc, si o sa iti explice. Daca esti curios. Daca nu esti curios, poti sa consideri ca dizelurile vin mai echipate din fabrica, pentru ca au un switch in plus, si ca dizelurile sunt mai scumpe tocmai din cauza acestor dotari suplimentare (switch, toba de esapament cu varful indoit in jos, etc)
cat despre aspectul care schioapata... stai ca nu am inteles, tu ti-ai facut masina la comanda? Sau crezi ca pe aia de la GM ii doare undeva de faptul ca tu nu vrei sa calci frana? Sistemul trebuie sa aiba niste componente, si singurul mod de testare a acestor switch-uri e actionarea lor.
Si, a propos, la benzinare nu switch-ul de la frana lipseste. Ala este, cum crezi tu ca se aprind lampile de frana? Iti lipseste cel de ambreiaj. De ce iti lipseste? Pentru ca, excluzand tempomatul, nu ai nevoie de el. De ce este la dizeluri swithd e ambreiaj? Ehe, dragul meu, cand ajungi tu la Bucuresti il scoti pe ldivora, pe maiandrei sau pe alt coleg priceput la un suc, si o sa iti explice. Daca esti curios. Daca nu esti curios, poti sa consideri ca dizelurile vin mai echipate din fabrica, pentru ca au un switch in plus, si ca dizelurile sunt mai scumpe tocmai din cauza acestor dotari suplimentare (switch, toba de esapament cu varful indoit in jos, etc)
adisorTM
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2012
- Mesaj Privat
Ei ! Am inteles din prima secunda ca (uneori) lipseste switchul de ambreiaj !
Sint nou pe forum, dar sa nu crezi ca-s fierar-betonist !
De ani de zile ma ocup de automatica industriala...
Ce nu stiam e ca au implementat astia atitea bucle de siguranta.
Merci de informatie !
Daca e asa, caut si eu un switch mai de "doamne-ajuta" pe-aici prin sertar, ca sa-l fixez cumva acolo la ambreiaj.
Mai tre sa vad cum fac cu maneta. Tre sa merg sa vad cum arata una de tempomat in comparatie cu cea fara.
Daca au acelasi numar de contacte, o pot adapta pe a mea. Daca nu, trebe cumparata una. Grrr...
Sint nou pe forum, dar sa nu crezi ca-s fierar-betonist !
De ani de zile ma ocup de automatica industriala...
Ce nu stiam e ca au implementat astia atitea bucle de siguranta.
Merci de informatie !
Daca e asa, caut si eu un switch mai de "doamne-ajuta" pe-aici prin sertar, ca sa-l fixez cumva acolo la ambreiaj.
Mai tre sa vad cum fac cu maneta. Tre sa merg sa vad cum arata una de tempomat in comparatie cu cea fara.
Daca au acelasi numar de contacte, o pot adapta pe a mea. Daca nu, trebe cumparata una. Grrr...
- seftaka
- ****
- 1,184 mesaje
- din 30 Oct 2011
- Astra 2006 Z19DT
- Constanta
seftaka
- Mesaje scrise: 1,184
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2011
- Mesaj Privat
- Pisboy
- ***
- 705 mesaje
- din 23 Mai 2009
- Astra 2004 Z17DTH
- Bacau
Pisboy
- Mesaje scrise: 705
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2009
- Mesaj Privat
adisorTM
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2012
- Mesaj Privat
seftaka a scris:Voi nu aveti ce face! Atata harababura pentru un tempomat! Eu am tempomat si l-am folosit de cateva ori!
Nu e harababura, e doar o discutie despre tema asta, a acestui topic !
Desigur ca nu e motivata existenta tempomatului peste tot. De exemplu la bunica-mea in sat.
Dar eu conduc 400Km saptaminal pe autostarda si sa stii ca in acest caz merita acest mic efort ca sa ti-l faci...
As fi curios sa aflu cit mi-ar cere un service ca sa mi-l faca !
Ca nu prea-s rusinosi baietii aia...
- Bryan99
- ****
- 1,147 mesaje
- din 02 Oct 2007
- Astra 2011 A1.7DTJ
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2007
- Mesaj Privat
E absolut util si super tempomatul , eu il folosesc si in Bucuresti de cate ori am ocazia , nu mai spun cum e la drum lung pe autostrada , sau daca pleci la un drum afara este foarte odihnitor , fara tempomat nu cred ca as putea sa fac un drum de 1500 - 2000 km fara oprire , ma refer la oprire de odihna ,nu la cele de alimentare , si de alte nevoi , iti da posibilitatea sa iti odihnesti foarte mult picioarele ......... pentru mine e foarte util .
adisorTM
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2012
- Mesaj Privat
Salut !
Nu stie cineva ce valori au rezistentele din maneta tempomatului ?
Conform schemei atasate, ies doar doua fire din maneta tempomatului, iar butonasele cupleaza diferite rezistente.
Pe schema de pe cd-ul Opel TIS nu sint specificate valorile (vedeti, e inca un motiv sa nu dati bani pe un astfel de CD...) !
Am gasit pe un site italian pe cineva cine le-a masurat, dar sigur e gresit ceva. Ca in nici un caz nu poate fi scurtcircuit, asa cum zice el la un moment dat (bloccato). Sau exista mai multe versiuni ale acestei manete... Uite linkul de aici.
Ar putea cineva sa clarifice asta ? Sau sa masoare o maneta cu ohmmetrul ?
Pe detaliul din schema atasata, pinii 1 si 3 sint ai tempomatului. Are 3 butoane si 4 rezistente.
Nu stie cineva ce valori au rezistentele din maneta tempomatului ?
Conform schemei atasate, ies doar doua fire din maneta tempomatului, iar butonasele cupleaza diferite rezistente.
Pe schema de pe cd-ul Opel TIS nu sint specificate valorile (vedeti, e inca un motiv sa nu dati bani pe un astfel de CD...) !
Am gasit pe un site italian pe cineva cine le-a masurat, dar sigur e gresit ceva. Ca in nici un caz nu poate fi scurtcircuit, asa cum zice el la un moment dat (bloccato). Sau exista mai multe versiuni ale acestei manete... Uite linkul de aici.
Ar putea cineva sa clarifice asta ? Sau sa masoare o maneta cu ohmmetrul ?
Pe detaliul din schema atasata, pinii 1 si 3 sint ai tempomatului. Are 3 butoane si 4 rezistente.
adept2ska
- Mesaje scrise: 93
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2009
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,463 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,463
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- george_eu25
- ***
- 692 mesaje
- din 17 Sep 2010
- Astra 2012 A1.7 DTR
- Bucuresti
george_eu25
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2010
- Mesaj Privat
Tempomatul nu e pentru reducerea consumului.Asta e un efect secundar al folosirii lui...Orice tara mai civilizata care fabrica masini au si autostrazi "fara numar" si de accea s-au gandit sa vina in sprijinul soferilor facand condusul mai putin obositor pe autostrada.Asta e rolul tempomatului...
Dacia e fabricata in romania,dar cum noi nu avem autostrazi nu au mai prevazut daciile cu tempomat!
Dacia e fabricata in romania,dar cum noi nu avem autostrazi nu au mai prevazut daciile cu tempomat!
- livcro
- ******
- 4,548 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,548
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
adept2ska a scris:Intrebare subiectiva si putin offtopic:
Am Astra Z14XEP si as dori sa imi pun tempomat, motivul principal fiind posibilitatea reducerii consumului de benzina, merita investitia? La diesel castigam procente bunicele folosind tempomatul.
Multumesc
Am Astra Z14XEP si as dori sa imi pun tempomat, motivul principal fiind posibilitatea reducerii consumului de benzina, merita investitia? La diesel castigam procente bunicele folosind tempomatul.
Multumesc
Trebuie sa verifici daca ai swich la ambreiaj..daca nu, trebuie cumparat si asta pe langa maneta..in rest, ar trebui sa merite...