- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
@borsy, nu e vorba de 50 de lei. Eu uleiul GM tot din reprezentanta l-am cumparat, care nu au preturile celor de pe site-uri, si aia 50 de lei au disparut. Deci nu am facut vreo economie, din contra. De 4 1/2 ani masina mea nu a vazut decat reprezentanta. Am preferat sa schimb orice piesa, ulei, filtre numai de la ei pentru ca sa am la toate garantie de la ei in caz de ..... orice, chiar daca au costat mai mult. Altfel, as fi putut sa le cumpar de pe orice site cu piese, dar in caz de ceva ma duceam sa ma cert cu aia de pe site, chiar daca ar fi fost piese GM. D-aia am vrut sa le am pe toate pe o factura, inclusiv uleiul. Din luna mai anul viitor, situatia se va schimba, iar riscurile vor fi ale mele.
Ala e un ulei fabricat de Lukoil care l-au denumit GM Motor Oil (dupa cum bine stiti Opel are fabrica in Rusia) si il vinde Lukoil. Cum fac si altii... specific Dexos2....
Ala e un ulei fabricat de Lukoil care l-au denumit GM Motor Oil (dupa cum bine stiti Opel are fabrica in Rusia) si il vinde Lukoil. Cum fac si altii... specific Dexos2....
ridicoL
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2014
- Mesaj Privat
- eddy andrei
- **
- 455 mesaje
- din 17 Jul 2014
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
eddy andrei
- Mesaje scrise: 455
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2014
- Mesaj Privat
- cornelpopa
- ***
- 511 mesaje
- din 23 Apr 2007
- Insignia 2015 A20DT
- Brasov
cornelpopa
- Mesaje scrise: 511
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2007
- Mesaj Privat
Eu am ajuns la 155 k in 5 ani doar cu service la Opel si ulei GM.
Si eu sunt de parere cu e mai sanatos (poate nu si cel mai ieftin) sa le ai pe toate de la service - prefer sa nu am discutii daca ceva merge prost.
Ei bine, pana acum nu am avut nici o problema! Peste 2 luni oricum devine problema altuia
PS. Am colegii din Austria care au ajuns la peste 400k km in perioada asta - toti doar cu service Opel si ulei GM. Nici una din masini nu prezinta vreo uzura masurabila sau comparabila...
Care sunt sperantele cand folositi ulei mai bun decat GM? (daca e mai ieftin inteleg, dar sa dai bani mai multi?)
Si eu sunt de parere cu e mai sanatos (poate nu si cel mai ieftin) sa le ai pe toate de la service - prefer sa nu am discutii daca ceva merge prost.
Ei bine, pana acum nu am avut nici o problema! Peste 2 luni oricum devine problema altuia
PS. Am colegii din Austria care au ajuns la peste 400k km in perioada asta - toti doar cu service Opel si ulei GM. Nici una din masini nu prezinta vreo uzura masurabila sau comparabila...
Care sunt sperantele cand folositi ulei mai bun decat GM? (daca e mai ieftin inteleg, dar sa dai bani mai multi?)
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
ridicoL a scris:Multumesc pentru raspunsuri ! Totusi , borsy , de ce este necesar sa schimb si filtrul de aer ? L-am schimbat acum aproximativ 3 luni . Apropo , am toate filtrele GM acum si ma gandeam sa pun filtru de ulei MANN odata cu schimbarea uleiului , voi ce parere aveti ?
ridicoL a scris: In urma cu 3-4 luni am facut revizia la Insignia mea (2.0 diesel) si am pus ulei GM 5w30 dexos 2 . Am facut cca 4000 km de atunci , dar intentionez sa schimb din nou uleiul deoarece motorul este foarte zgomotos de cand am pus GM dexos 2 .......
Vara e mai mult praf decat in sezonul rece.......ce faci, mai stai o luna-doua si dupa aia schimbi filtrul? Si eu am fost in situatia ta, filtrul la mine era curat si totusi l-am schimbat. Apoi sa nu uitam ca filtrul de aer e 'plamanul' motorului si e la fel de important ca si fitrul de ulei. Acum tu faci cum stii.
Bafta.
ridicoL
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2014
- Mesaj Privat
- eddy andrei
- **
- 455 mesaje
- din 17 Jul 2014
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
eddy andrei
- Mesaje scrise: 455
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2014
- Mesaj Privat
Mi se pare cam exagerat sa schimbi filtrul de aer la 3 luni, daca ai posibilitatea sufla-l la un compresor la un service sau vulcanizare. Nu zic ca @borsy nu are dreptate, dar totusi parca la 3 luni le facem vanzare la nemti la filtre. Eu am 12.000 km si 11 luni de cand am schimbat filtrul de aer, polen si motorina pe Mann. Filtrul de ulei trebuie schimbat obligatoriu la fiecare schimb al uleiului, dar cu celelalte eu merg intre 15-20.000 km. Asta e si intervalul de service la orice masina aproape. Cand ai bani si nu ai ce face cu ei poti sa schimbi filtrele lunar ca deh, Romania e cea mai "murdara" tara de pe planeta, la noi e tot praful de pe Terra daca ne luam dupa aburelile din reprezentante. Hotii si excrocii da, or fi majoritatea la noi, dar toata mizeria din Europa nu cred. Daca mergi numai pe drumuri neasfaltate da, schimba-l la 3 luni.
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- Florin Insignia
- **
- 392 mesaje
- din 16 Mar 2013
- Insignia 2009 A20DTH
- Maramures
Florin Insignia
- Mesaje scrise: 392
- Locatie: Maramures
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2013
- Mesaj Privat
- alladin_allibaba
- ****
- 1,478 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,478
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Functiile uleiului sunt:
1.SA LUBRIFIEZE: cea mai importanta sarcina- preantampina uzura, corodarea, acoperind fiecare piesa în miscare într-o pelicula protectoare care reduce frecarea.
2.SA CURETE: esential ca uleiul sa curete motorul......depuneri, condens, etc. pot ajunge în motor reducandu-i performantele.
3.SA ETANSEZE: uleiul imbraca suprafetele neuniforme cu o pelicula ce are grosimea de cca. 2-3 microni. Nu e mult, dar este suficient pentru o etensare care sa previna pierderea de putere a motorului.
4.SA RACEASCA: numai 60% din racirea motorului este efectuata de apa sau aer, diferenta este produsa de ulei.
1.SA LUBRIFIEZE: cea mai importanta sarcina- preantampina uzura, corodarea, acoperind fiecare piesa în miscare într-o pelicula protectoare care reduce frecarea.
2.SA CURETE: esential ca uleiul sa curete motorul......depuneri, condens, etc. pot ajunge în motor reducandu-i performantele.
3.SA ETANSEZE: uleiul imbraca suprafetele neuniforme cu o pelicula ce are grosimea de cca. 2-3 microni. Nu e mult, dar este suficient pentru o etensare care sa previna pierderea de putere a motorului.
4.SA RACEASCA: numai 60% din racirea motorului este efectuata de apa sau aer, diferenta este produsa de ulei.
- atlantistm
- **
- 75 mesaje
- din 25 Jan 2009
- Insignia 2009 A20DTJ
- Timis
atlantistm
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2009
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
E cam acelasi lucru, daca te uiti in specificatii.
https://www.motul.com/system...00_X-clean_5W-30_(GB).pdf?1343406343
https://www.motul.com/system...dexos2%205W-30%20(GB).pdf?1323967302
https://www.motul.com/system...00_X-clean_5W-30_(GB).pdf?1343406343
https://www.motul.com/system...dexos2%205W-30%20(GB).pdf?1323967302
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
atlantistm a scris:Salut,
Azi trebuie sa ma hotarasc care ulei sa-l cumpar pentru 2.0CDTI (DTJ-131Cp) MOTUL 8100 X-clean+ 5W30 sau MOTUL Specific Dexos2 5W30. Dati-mi un sfat ca sunt in ceata totala
Azi trebuie sa ma hotarasc care ulei sa-l cumpar pentru 2.0CDTI (DTJ-131Cp) MOTUL 8100 X-clean+ 5W30 sau MOTUL Specific Dexos2 5W30. Dati-mi un sfat ca sunt in ceata totala
Niciunul!
Pentru cei care folosesc Mobil 1 Esp Formula 5W30 si sunt multumiti, mai degraba folositi Mobil 1 0W40 Esp, ce are aceiasi vascozitate la 40gr. C. dar o vascozitate mai buna la 100gr. C, un VI mai bun si un HTHS mai bun.
Iar cei ce sunt fan 5W40, un ulei full sintetic foarte bun e ENEOS Sustina 5w40 C3, cu o vascozitate la 40gr. C. asemanatoare unui 0w40.
Bafta.
- atlantistm
- **
- 75 mesaje
- din 25 Jan 2009
- Insignia 2009 A20DTJ
- Timis
atlantistm
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2009
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
•Uzura la demaraj:
◦un lubrifiant mai vascos la rece forteaza demarajul sau antreneaza functionarea fara lubrifiere a motorului ducand la distrugerea rapida a cuzinetilor, rulmentilor, a vilbrochenului si axului cu came
◦uzura la demaraj apare si daca pomparea si vascozitatea nu sunt compatibile cu pompa de ulei pentru a asigura o aspiratie buna si o refulare corespunzatoare de-a lungul circuitului de distributie a uleiului - dimensiunile conductelor si ale filtrului........atentie mare la vascozitate.
◦un lubrifiant mai vascos la rece forteaza demarajul sau antreneaza functionarea fara lubrifiere a motorului ducand la distrugerea rapida a cuzinetilor, rulmentilor, a vilbrochenului si axului cu came
◦uzura la demaraj apare si daca pomparea si vascozitatea nu sunt compatibile cu pompa de ulei pentru a asigura o aspiratie buna si o refulare corespunzatoare de-a lungul circuitului de distributie a uleiului - dimensiunile conductelor si ale filtrului........atentie mare la vascozitate.
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
In "opinia mea"Cea mai performanta norma de lubrifiant motor pt masini pasageri la vascozitatea 5w30 astazi este norma PORSCHE C30 in RO uleiul schimbat la max 10000/sau12 luni km mers mixt 7500/sau 6luni km mers preponderent urban...
Intervalul LL la orice vehicul e "flexible interval" si e in functie de conditiile de exploatare, tipul de conducere (sport normal).mediul in care se conduce (montan rulota campie praf),nr de opriri porniri (multe putine..) clima..etc etc.. 20000km e ideal si nu poate fi gasit in RO in "opinia mea" pt a mentine un motor bun in zona a 400k km +_ 100k la benzinare
Intervalul LL la orice vehicul e "flexible interval" si e in functie de conditiile de exploatare, tipul de conducere (sport normal).mediul in care se conduce (montan rulota campie praf),nr de opriri porniri (multe putine..) clima..etc etc.. 20000km e ideal si nu poate fi gasit in RO in "opinia mea" pt a mentine un motor bun in zona a 400k km +_ 100k la benzinare
- bogdan_0220
- *
- 8 mesaje
- din 13 Mai 2010
- Vaslui
bogdan_0220
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Vaslui
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2010
- Mesaj Privat
Salut
Astazi am facut si eu revizia la un Opel Insignia 2.0 CDTI 131 cp si i-am pus ulei Mobil 1 ESP 5w30 ca ulterior sa aflu de pe net ca uleiul recomandat si care respecta specificatiile Dexos 2 era de fapt 0w40. Credeti ca e posibil sa am probleme ulterioare ? Ma gandesc ca e tot ACEA C3 si la fel ca la GM Dexos 2 respecta BMW Longlife 04, MB 229.51 si VW 505 01
Astazi am facut si eu revizia la un Opel Insignia 2.0 CDTI 131 cp si i-am pus ulei Mobil 1 ESP 5w30 ca ulterior sa aflu de pe net ca uleiul recomandat si care respecta specificatiile Dexos 2 era de fapt 0w40. Credeti ca e posibil sa am probleme ulterioare ? Ma gandesc ca e tot ACEA C3 si la fel ca la GM Dexos 2 respecta BMW Longlife 04, MB 229.51 si VW 505 01
- eddy andrei
- **
- 455 mesaje
- din 17 Jul 2014
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
eddy andrei
- Mesaje scrise: 455
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2014
- Mesaj Privat
Stai linistit, ti-am explicat pe privat. Eu l-am avut si a fost f.ok. Si eu nu as pune alt ulei decat 5w-30, indififerent ca are sau nu norma DEXOS 2. Pentru Insignia diesel uleiul recomandat este 5W-30 sau 5w-40, atât. Însã reprezentantele merg pe 5W-30, deci nu voi pune alt ulei. Ca brand da, voi schimba GM-ul pe care il am acum, dar orice voi pune voi pune tot 5W-30, stiind problemele cu presiunea la ulei care au aparut la aceste motoare, nu vreau sa experimentez pe buzunarul meu. Ma refer la exact ce spune colegul @borsy în postul de mai sus.
Lubrifierea partii superioare a motorului la pornire fiind extrem de importanta.
Lubrifierea partii superioare a motorului la pornire fiind extrem de importanta.