Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • claudiuflorin

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Poate fi bateria, contacte sau electromotor-bendix. Incepi cu ce iti este mai usor, o baterie de imprumut cateva zile, masurat contacte si abia la sfarsit demontat electromotor. Contact prost il depistezi cu un aparat de masura pe volti, rezistenta de contact ca da cadere de potential. Mai exact pui un testerii pe baterie prima oara si vezi cat scade la actionat demaror, pui un tester pe fir si unul pe borna si daca ai cadere mare ai gasit, sau unul pe fir si unul masa sau... Ultima chestie e sa demontezi electromotor ca acolo e mai multa munca dar se face si in parcare, Agila este destul de inalta, pui o roata pe bordura...romanul este inventiv la ananghie.



Ok multumesc mult. O sa masor bateria, in al doilea caz o sa vreau sa ma uit la mufele de alimentare ale electromotorului. Unde sunt pe el? Pot sa vad si eu pe o poza cu un electromot si unde sunt mufele de alimentare ale acestuia?
Skip ads

  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Furdui a scris:Acumulator VARTA 55Ah m-a lãsat dupã exact 2 ani, imediat ce a ieșit din garanție. Daca las o ora usa deschisa pornesc cu ea inpinsa, M-i se reseteazã și radioul de trebuie sa ii bag iar codul. O sa-mi iau una ieftina, mãcar nu mai dau o cãruța de bani pe "rahaturi".


Acest mesaj l-am scris eu in 18 sep. 2010. De atunci cu același acumulator am reusit sa pornesc pana acum.

De vreo doua sãptãmâni a început sa întoarcã de abia mai pornea dimineața. Într-una din zile am fost nevoit sa rog un vecin, sa punã si el umarul sa o pornim. M-am gândit "pana aci i-a fost". Cum nu ma scot banii afara din casa, zic: "hai sa verific cum este legata la mașinã". Bornele perfecte. Zic: "hai sa vad cum e legat minusul la motor si caroserie". Desfac de la caroserie, curãț și pun la loc. Desfac de la cutia de viteze, ca acolo e legat cablul de minus, curãț și pun la loc.

De atunci sunt doua sãptãmâni. Las usi deschise, ascult radioul toata ziua, pornesc perfect.

Concluzie: Nu va grãbiți sa aruncați un acumulator, pana nu verificați si curãțați legãturile, ca s-ar putea sa aruncați o baterie încã viabila.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Greseala mare. Si ai continuat sa persisti in greseala. Pornirea prin tragere sau impingere nu este deloc recomandata. Riscurile de contaminare sonde si mai ales catalizator, sunt extrem de mari, datorita amestecului nears ce poate aparea la evacuare. Pornirea cu baterie aditionala, da. Si aici trebuie atentie la ce cable luati de pe piata. Turcismele si chinezismele trebuie evitate. Norocosule. Ce te faceai daca nu o lua din prima?
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Sa nu zic ca in ultimul an am vreo 10 porniri Embarassed împinsa. De fiecare data a pornit foarte usor. Am pornit si cu spatele. Lãsat scurt ambreiajul și apãsat la loc.
Se vede ca... ... ... "Acolo sus Oare? cineva mã iubește!"
Skip ads

  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am pus baterie noua (rombat 44) si la verificarea incarcarii, la relanti fara consumatori, aveam incarcare 13.9 V, iar cu faruri aprinse ceva mai mica, parca 13,7 V.
-Cam putin! mi-a zis cel care mi-a facut verificarea (lucru pe care il stiam si eu) si mi-a recomandat sa o reglez sa bage ceva mai mult.

Intrebare: Cum se poate face asta?
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Ai PM.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Daca masuratoarea tensiunii de incarcare s-a facut intr-una din zilele astea caniculare sunt perfect explicabili cei
13.9V. Din cate cunosc un releu de incarcare ,,destept" trebuie sa regleze incarcarea in functie de temperatura
ambientului (tensiunea poate ajunge la 14.6V iarna).
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Mãsurãtoarea am fãcut-o imediat ce am pus bateria pe mașinã. Am fost astãzi și mi-a refãcut verificarea, și am avut 14,1 V la ralanti fãrã consumatori. Cu luminile aprinse și aer condiționat pornit, motor accelerat ușor (1500-2000 rot/min) a coborât la 14,05 V.
Se pare cã verificarea fãcutã imediat ce ai montat bateria pe mașinã, dupã ce aceasta a stat în depozit ceva vreme, nu îți dã valoarea reala a încãrcãrii. Ieri cu farurile pornite, și cu motorul accelerat nu depãșea 13,6 V.

P.S.- Mulțumesc ! Wink
Skip ads

  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Ma bucur nea Furdui, acuma esti linistit. Ceea ce a aratat @PL500 este valabil din caracteristica releului de incarcare, unde referinta sa este influientata intr-adevar si de temperatura, iar variatiile referintei se regasesc la iesire. Oricum domeniul care ti l-am dat si ce ti-am descris ramane valabil.
  • seniordady

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Salut. Daca tot este un topic pentru discutii despre baterii,vin si eu cu o intrebare,si sper sa nu radeti de mine,dar sunt mai noob in masini si mai ales in baterii:
Ieri am fost la iarba verde cu fica-mea care este Maria si dupa ce am ascultat o jumate de ora la radio,bateria a murit,noroc ca un coleg de-al meu a avut un cablu si mi-a dat curent de la bateria lui. Aceasta a fost prima moarte a bateriei fara vre-un anunt prealabil inainte. Este vorba de un opel Astra cu motor Z16XEP si bateria este cea originala de GM. Pe ochiul acela de la baterie nu se vede nimic,decat negru si am dedus ca ar fi bine sa completez cu apa distilata pana se va face verde,banuiesc. Bornele bateriei nu sunt oxidate mai mult decat normal,in sensul ca nu a curs zeama din baterie ca sa oxideze bornele in exces. Acum problema este ca nu stiu sa completez cu apa,nu stiu cum sa desfac capacul de la baterie,daca cineva de pe acest forum binevoieste sa ma ajute,ii multumesc si dau o bere"virtuala".
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
,,Ochiul" de la baterie indica densitatea electrolitului implicit starea de incarcare a bateriei.
De verificat daca bateria este cu autointretinere (capsulata) sau exista capac(e) demontabil(e).
Este foarte putin probabil sa lipseasca din electrolit daca bateria este cu autointretinere (capsulata).
Practic trebuie incarcata bateria de la un redresor extern si apoi cu bateria pe masina si cu motorul functionand
la diverse turatii (ex. 2000 rpm) sa se verifice cu un voltmetru tensiunea de incarcare la bornele bateriei, tipic ar
fi in plaja 14.0 - 14.6 V, sau valori f. apropiate.
Daca totul este ok fie bateria s-a descarcat accidental fie a pierdut din capacitate (,,nu mai tine curent").
  • seniordady

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Imi pare rau,dar cu intarziere am vazut raspunsul tau.Iti multumesc pentru raspuns ,,PL500". Da cred ca ai dreptate ,bateria este capsulata,asa cum se vede in imagini.Probabil ca cere alta noua,dar ciudat este faptul ca a tinut doar 3 ani in conditiile in care masina am cumparato de noua.Multumesc pentru informatii.
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Daca bateria are doar 3 ani probabil ca este inca buna (originalul GM de pe masina mea a tinut vreo 8 ani).
O incarcati cu un redresor sau in lipsa o puneti pe o masina care circula mult (eventual a unei
cunostinte). Dupa aceea o montati si verificati tensiunea de incarcare (poate fi defect releul de incarcare).
Poate circulati putin, cand ati ascultat muzica poate ati lasat cumva si luminile aprinse sau aveti un consumator
,,parazit" pe masina care ramane pornit cand scoateti cheia din contact - atunci bateria si releul sunt o.k.
  • SilQ

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Azi am cumparat acumulator nou, avea un pret foarte bun in Dedeman Cluj si imi era teama sa nu creasca pretul pana in toamna ( pana atunci o mai omoram pe ce-a veche )
Am luat Varta Black 45Ah cu 170 lei deoarece avea exact lungimea de 19,5cm (similara cu precedenta si incadrare fixa in suport ) iar ce-a de 55Ah care costa 199Ron avea o lungime mai mare de 21cm. Inainte am verificat incarcarea si era ok. Eu am pus bateria in cos si am plecat, trebuia sa fac ceva certificat de garantie ? Trebuie ceva certificat de la un service ca incarcarea e buna altfel nu a valabila garantia ? Am auzit asta de al un vecin si nu stiu daca e asa sau ba .
  • VALI 78

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Agila 2000 12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2011

  • Mesaj Privat
salut ,in legatura cu dilema ta eu cred ca este necesar sa faci certificat de garantie pe care probabil il obtii de la ghiseul informatii impreuna cu factura si cred ca trebuie sa te duci la un service pentru a ti se verifica incarcarea .dar pentru mai multe lamuriri asteapta pana maine ca am pe cineva la un magazin de acest fel si o sai cer mai multe detalii.
  • postdan

  • Mesaje scrise: 321
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Corsa 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
petrecila a scris:Depinde de cat te tine buzunarul. Bateria intre 44 - 55 Ah. Trebuie sa iei dimensiunile fizice ale bateriei sa fii sigur ca modelul gasit iti vine pe suport. Eu am pus Bosch silver de 52 Ah si merge deja de doua ierni. Incearca si nu pune totusi baterii romanesti.


Si eu am exact acest model de baterie pe masina, dar nu mai stiu de cati ani, 2-3?!
Dupa doua descarcari complete in decurs de 3 saptamani, acum cateva luni, (faruri uitate aprinse...), am mai circulat cu Agila drumuri scurte de oras si in ultima vreme mai putin, zile la rand nepornita. Acum o saptamana am mesterit pe la masina si am lasat CD-ul mergand. N-a durat o ora pana aproape ca sa oprit CD-ul. Am pornit-o cu cabluri de la celalata masina, am mai turat-o, am lasat-o la relanti... a doua zi dimineata... n-am putut porni. Din pacate n-am prea circulat zilele astea si azi cand am vrut sa o pornesc a facut la fel.
Urmeaza sa pornesc la drum in zona montana unde noaptea e sub 10C. E cazul oare sa o schimb sau se va incarca bine la drum lung si va tine?
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Stiu eu? Da-o jos de pe masina, pune-o pe redresor 12- 14 h la curent maxim 1/10 din capacitate si dupa incarcare urmeaza sa vezi ce se intampla. Se verifica starea de incarcare a alternatorului (releul regulator), precum si curentul de stand by al masinii, sa nu cumva sa existe consum mare (mai mare de 20-30 mA) pe timpul cat masina este oprita si consumatorii toti deconectati. Apoi, daca totul este ok si se slabeste vizibil dimineata la prima pornire, este cazul sa o schimbi. Exista insa riscuri cu astfel de baterii, deoarece EPS cere curent mare fiind electric si bateria trebuie sa aiba capabilitate de curent.
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salutare. Am urmarit discutia in ultimele zile si vreau sa va spun ca, desi intrate recent pe piata in Romania, bateriile BANNER sunt foarte bune si sunt de exemplu prima alegere in UK sau in Elvetia si Spania. Ca si pret sunt undeva putin peste Bosch dar ca si calitate sunt mult peste. Autosolutions distribuie baterii Banner in Iasi. Eu am avut Caranda Calciu, supermultumit de ea, e inca pe masina dupa 3 ani. Atunci Bosch era 230 si eu am dat pe ea 190. Si e bine ca incape in locas cea de 62 Ah de la ei.
  • radu751

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2009

  • Mesaj Privat
cu ocazia sarbatorilor las agiluta la odihna.lucru de care a fost surprinsa chiar si ea stiind ca nu sta mai mult de cateva ore pe zi.dupa 5 zile apar eu, piesa lipsa dintre volan si scaun ,pun contact si surpriza, bietul curent din acumulator nu mai era.
intrebarea este:este posibil ca acumulatorul sa se descarce si sa cada asa deodata?
P.S.bateria are doi ani jumatate,parcurg zilnic distante intre 10 si 20km,am uitat de 4 ori luminile aprinse ,in aceasta perioada a sarbatorilor nu am uitat nici un consumator aprins.bateria este rombat cyclon de 50Ah si pe cia de dinainte tot la 2 ani jumatate am schimbato.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Poate fi bateria dar si altceva. Incarca bateria ca masina asta nu se trage si inseriaza (dupa ce vezi ca treaba e buna) un ampermetru pe + sau - sa vezi ce curent papa cu motor oprit si cheia in buzunar. Mai verifica incarcarea, cam 13,9V de regula.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR