Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
verifica toate sigurantele atata cele din bord cat si cele din compartimentul motor si daca totul este Ok atunci sunt sanse sa fie problema la senzorul de presiune freon care se poate schimba... o diagnoza ar fi indicata.
Skip ads

  • bgdan

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Vaslui
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2011

  • Mesaj Privat
mi-am dat seama ca este posibil sa nu fi scris un lucru important. In acest moment nu am freon in instalatie, decat foarte putin.
Nu stiu daca am dedus bine, dar cred ca tensiune pe acea mufa apare cand senzorul de presiune indica o valoare corespunzatoare a presiunii freonului in instalatie.
Anul trecut la un anumit service, mecanicul mi-a introdus presiune in instalatie, dupa care a constat ca este defect compresorul. Nu stiu exact ce a verificat atunci, dar imi dadea un pret exorbitant pentru compresor.
Este posibil ca acest senzor sa fie defect? cum pot afla asta? unde este pozitionat?
Daca ar fi doar bobina de la compresor, se pare ca voi scapa ieftin, dar.... trebuie sa mai scormonesc pana la o decizie.
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@bgdan - daca nu ai presiune pe instalatie , senzorul de presiune nu iti da un plus mai departe si automat compresorul nu iti porneste . Asta e rolul lui . Mecanicul daca ti-a bagat presiune probabil a verificat ca la compresor ajunge tensiune si automat a tras concluzia ca acesta e defect . Daca citeai tot ce era mai sus pana acum ai fi si diagnosticat compresorul ce are . Este mult prea bine facut tutorialul . Cine nu are tangente cu mecanica si tot se descurca , sau macar poate diagnostica problema . Astfel nu va mai putea fi asa usor tepuit daca se duce la vreun service sau nea caisa din cartier . Exact in situatia ta sunt si eu . Am masurat bobina si se pare ca e siguranta termica dusa , dar nici freon nu mai am in instalatie . Concluzia ? Dam compresorul jos , schimbam siguranta(in cazul meu - la tine trebuie masurat sa vezi ce e ars), verificam ca si cupleaza iar dupa aceea ne ocupam si de freon .
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
@bgdan, mai este si o dioda pusa paralel pe bobina, nu e exclus sa fie arsa, dar pentru asta trebuie sa verifici sigurantele din panoul de sigurante, din stanga, langa volan. Daca e arsa siguranta de acolo, poate fi dioda de vina, care tine in scurtcircuit bobina. Se rupe afara de acolo si gata, dar trebuie sa fii sigur, altfel muncesti degeaba.

spor
Skip ads

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu se rupe si gata! Daca tot ai muncit sa dai bobina jos ca sa ajungi la dioda, o inlocuiesti. Nu e pusa degeaba acolo! Este o dioda antiinductie. Protejeaza ECM de spike-urile datorate autoinductiei bobinei la decuplare.
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Mda .. la astra F , 95 , x16xel cu compresor Harrison gasit urmatoarele :
3 suruburi pe spatele lui de 13 si 3 de 15 . Unul din cele de 15 nu am reusit sa il desfac pentru ca fizic nu exista loc pt nici o cheie de pe planeta asta . Cred ca trebuie dat jos cu tot cu suport . Oricum am incercat sa il desfac acolo la locul lui . Am dat jos piulita de la ambreiaj dara acesta nu a vrut sa iasa Sad inauntru nu am vazut vreo siguranta . Era o chestie cu o fanta ca pt o surbelnita mica . Are cineva idee cum se desface mai departe ?

uitati o poza cu ce se vede dupa ce dau piulita jos .




Ultima modificare facuta de apasaciu la Sam 12 Mai, 2012 9:08 pm
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Platanul la Harrison se scoate cu o presa speciala si tot cu presa se pune la loc. Nu e pe canelura ca la Delphi sau Sanden, ci este pe pana si asamblat fara joc, cu strangere. Bobina la Harrison, nu cred ca are siguranta termica, e compacta nu am vazut asa ceva.
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Hmmm .. am schimbat poza cu una care se vede mai bine .Pai atunci inseamna ca nici nu pot sa il desfac , si chiar daca l-as desface nu as rezolva nimic daca nu are siguranta termica Sad
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
poti rezolva schimband bobina cu una noua de la Alpadrino cu aceleasi dimensiuni si care o sa aiba si siguranta termica. totul este sa reusesti sa scoti acel platan...
  • apasaciu

  • Mesaje scrise: 337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2006

  • Mesaj Privat
E o idee .. dar din cate stiu pretul unei bobine noi este mai mare decat al unui compresor SH Sad Daca gasesc un alt compresor , alta marca se va potrivi oare pe suport si la conducte ?
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Mie mi-au cerut pentru un compresor Delphi 450 ron in Timisoara.
Cred ca l-ai putea scoate si la 400. Dar delphi nu cred ca se potriveste.


Ultima modificare facuta de aquagen la Lun 14 Mai, 2012 1:31 pm, modificat de 3 ori in total
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
LDivora a scris:Nu se rupe si gata! Daca tot ai muncit sa dai bobina jos ca sa ajungi la dioda, o inlocuiesti. Nu e pusa degeaba acolo! Este o dioda antiinductie. Protejeaza ECM de spike-urile datorate autoinductiei bobinei la decuplare.



E interesant, nu m-am gandit la asta, sa produca bobina curent invers de vreme ce nu e un rotor acolo, atunci poate ar trebui pusa in alta parte dioda, sa nu trebuiasca demontat tot altadata cand se arde.. Credeam ca e inca o inventie inutila, dintre multe altele.

Oricum multumesc pentru sfaturi, pentru ca din cauza ta am reparat bobina. Smile Cu tot respectul.
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
dioda poate ca se poate pune undeva pe acel fir de alimentare a bobinei dar siguranta termica nu...
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am vazut siguranta ta Miky si e altfel decat cea de la Delphi.
La mine e o siguranta ceramica acolo inseriata cu bobina, ai idee de ce una are ceramica si cealalta termica ?. Dupa cum am vazut, niciuna din cazuri nu tine.

Din capitoul "Se putea" :
Eu puneam din start un motor micut electric de 12V pe compresor, ca la aparatele de aer conditionat de casa, de vreme ce bobina se alimenteaza acolo, in felul asta se putea folosi AC-ul oricand fara costuri suplimentare la combustibil fara sa mai angreneze ceva motorul in plus. Nu ?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Cred ca puneai un motor mai marisor acolo. E compresor totusi nu stergator de parbriz!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
aquagen a scris:Am vazut siguranta ta Miky si e altfel decat cea de la Delphi.
La mine e o siguranta ceramica acolo inseriata cu bobina, ai idee de ce una are ceramica si cealalta termica ?. Dupa cum am vazut, niciuna din cazuri nu tine.

Din capitoul "Se putea" :
Eu puneam din start un motor micut electric de 12V pe compresor, ca la aparatele de aer conditionat de casa, de vreme ce bobina se alimenteaza acolo, in felul asta se putea folosi AC-ul oricand fara costuri suplimentare la combustibil fara sa mai angreneze ceva motorul in plus. Nu ?


la ce te referi cand spui ceramica? la invelis sau la ce? ai ceva poze? si a mea era ceramica pe exterior dar tot siguranta termica era...
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Da, la siguranta aceea alba din material ceramic, inseriata cu bobina. In schimb am urmarit tutorialul tau si am vazut ca tu ai lipit o altfel de siguranta acolo, argintie cu un capat rosu.
  • Sandita Gabriel

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salut, multumesc pentru informatiile care le-am gasit in acest tutorial cu ajutorul caruia am reusit sa-mi repar bobina. La mine a fost compresor DELPHI, siguranta termica am reusit sa o inlocuiesc usor doar ca nu am gasit de 1A si am luat de 10 A si nu a mai incaput in locasul sau si a ramas putin iesita in afara , dupa ce am montat totul la loc a mers 5 min si sa ars din nou, am demontat inca odata si am vazut ca siguranta fiind putin mai mare sa frecat de fulie pina sa incins si a cedat asa ca am pus o lita mult mai subtire decat sarma bobinei si merge Smile
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Super.
Asa am facut si eu din start, sa evit sa desfac dracia aia de 2 ori, ca am lucrat singur si aprope ca m-am bagat sub motor. M-am ales cu vanatai pe ambele brate, care acum au trecut Razz.

Asa trebuia facut si din fabrica, dar vezi tu, sa zicem ca nu cunosti oameni ca Ldivora, Mikyboy, si nu ai net, te duci la un service, iti baga pe gat un compresor nou cu 1000 euro si ala vechi il repara un nene mai stralucit si il vinde cu 200 euro la SH.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu puteau sa puna din fabrica lita in locul sigurantei termice ca asta e treaba romaneasca pe care o facem noi. In mod normal ar trebui facuta reparatia asa cum am facut-o eu ca sa protejezi bobina. Faza cu liza e buna pentru chestia cu curentul dar nu si pentru cea cu temperatura al carei rol era facut de siguranta termica. Oricum la noi se poate si asa Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR