tm27vik
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2009
- Mesaj Privat
Am scos azi masina din service.
Cand am ajuns acolo toti mecanicii erau sceptici desi le-am zis ca daca ii dau cheie sunt destul de sigur ca o sa porneasca.Ei nuuuuuuu batman!Cand a scos mecanicul capacul de protectie surpriza!Se pare ca aveam dreptate.Nici o rola sarita,cureaua la locul ei,atata doar ca avea o "suvitza"(destul de mare).In 2 ore a fost gata.Masina merge perfect!
Cand am ajuns acolo toti mecanicii erau sceptici desi le-am zis ca daca ii dau cheie sunt destul de sigur ca o sa porneasca.Ei nuuuuuuu batman!Cand a scos mecanicul capacul de protectie surpriza!Se pare ca aveam dreptate.Nici o rola sarita,cureaua la locul ei,atata doar ca avea o "suvitza"(destul de mare).In 2 ore a fost gata.Masina merge perfect!
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 10 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2004
- Mesaj Privat
porosanu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 1997 1.8
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2013
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
porosanu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 1997 1.8
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2013
- Mesaj Privat
porosanu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 1997 1.8
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2013
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,069 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,069
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Salutare,
Am citit acest topic si am constatat ca sunt ceva dievergente cu privire la tipul de motor C 16 NZ in care unii spun ca are rola intinzatoare la distributie si altii sunstin contrariul.
Eu cred ca cei care sustin varianta a doua fac confuzie intre tipurile de motor. Eu am avut o vectra A cu tipul motor E 16 NZ. Acest motor a fost montat 1 an de zile din 88 pana in 89, provine de pe ascona si intradevar nu are rola intinzatoare. Intinderea curelei de distributie se face prin intermediul pompei de apa. Ca si particularitate, acest tip de motor nu are sonda lambda pentru reglarea consumului de carburant ci un potentiometru situat pe contraripa dreapta.
Un alt lucru important este cauza pentru care se rupea cureaua. Pana sa-i dau de cap nu exagerez, dar cred ca am rupt vreo 7-8 curele, cel mai putin stiu ca m-a tinut una goodyear fix un drum Craiova - Bucuresti . Deci, cauza era pnionul de pe vibrochen(roata dintata mica) care din cauza uzurii se deforma si radea(barbierea) dintii curelei.
Ca si particularitate marea majoritate a curelelor mi s-au rupt in turatie de ralanti, doar o singura data mi s-a rupt in mers.
Motorul mi s-a parut unul senzational de bun si fiabil. Eu am cumparat masina la 390k si am vandut-o la 720k timp in care la motor nu am schimbat decat supapele la 500k ca se subtiasera pe coada si simeringurile nu mai etansau si de 2 ori segmentii. Odata la 390k si a doua oara pe la 650k fiindca mi-a fiert motorul si se sarmuisera. Restul cuzineti axa cu came, vibrochen nu m-am atins de ele. Si acum mi-aduc amite cu placere mirarea mecanicului meu cand a desfacut motorul si vedea pe piese stanta GM 88
Cum spuneam per total un motor deosebit cu un consum nesimtit de mic si fiabilitate extraordinar de buna.
Pacat ca si caroseria, aici ma refer strict la tablaraie, nu a fost la fel de reusita precum motorul, probabil si astazi am fi vazut vectre cu duiumul pe strazile patriei.
Sper ca nu v-am plictisit cu postul, dar prima masina v-a ramane intotdeauna intiparita in suflet.
Stima
Am citit acest topic si am constatat ca sunt ceva dievergente cu privire la tipul de motor C 16 NZ in care unii spun ca are rola intinzatoare la distributie si altii sunstin contrariul.
Eu cred ca cei care sustin varianta a doua fac confuzie intre tipurile de motor. Eu am avut o vectra A cu tipul motor E 16 NZ. Acest motor a fost montat 1 an de zile din 88 pana in 89, provine de pe ascona si intradevar nu are rola intinzatoare. Intinderea curelei de distributie se face prin intermediul pompei de apa. Ca si particularitate, acest tip de motor nu are sonda lambda pentru reglarea consumului de carburant ci un potentiometru situat pe contraripa dreapta.
Un alt lucru important este cauza pentru care se rupea cureaua. Pana sa-i dau de cap nu exagerez, dar cred ca am rupt vreo 7-8 curele, cel mai putin stiu ca m-a tinut una goodyear fix un drum Craiova - Bucuresti . Deci, cauza era pnionul de pe vibrochen(roata dintata mica) care din cauza uzurii se deforma si radea(barbierea) dintii curelei.
Ca si particularitate marea majoritate a curelelor mi s-au rupt in turatie de ralanti, doar o singura data mi s-a rupt in mers.
Motorul mi s-a parut unul senzational de bun si fiabil. Eu am cumparat masina la 390k si am vandut-o la 720k timp in care la motor nu am schimbat decat supapele la 500k ca se subtiasera pe coada si simeringurile nu mai etansau si de 2 ori segmentii. Odata la 390k si a doua oara pe la 650k fiindca mi-a fiert motorul si se sarmuisera. Restul cuzineti axa cu came, vibrochen nu m-am atins de ele. Si acum mi-aduc amite cu placere mirarea mecanicului meu cand a desfacut motorul si vedea pe piese stanta GM 88
Cum spuneam per total un motor deosebit cu un consum nesimtit de mic si fiabilitate extraordinar de buna.
Pacat ca si caroseria, aici ma refer strict la tablaraie, nu a fost la fel de reusita precum motorul, probabil si astazi am fi vazut vectre cu duiumul pe strazile patriei.
Sper ca nu v-am plictisit cu postul, dar prima masina v-a ramane intotdeauna intiparita in suflet.
Stima
porosanu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 1997 1.8
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2013
- Mesaj Privat
Gelu80
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Timis
- Masina: Kadett 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2013
- Mesaj Privat
calinescu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1996 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2013
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
calinescu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 1996 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2013
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat