Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
am aflat si eu ulterior (multumesc Uragan) ca la Y20DTH se curata doar mizeria. altceva nu prea ai ce face la EGR ...
Skip ads

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am curatat si eu egr-ul miercuri seara. Nu-mi inchipuiam ca poti gasi atata mizerie in galeria de admisie. Parerea mecanicului care mi-a curatat-o a fost ca principala cauza a producerii acelei funingini este calitatea slaba a uleiului folosit. De cand am masina (45.000 km) am folosit doar Castrol magnatec 10w40 si mi s-a recomandat sa trec pe gm tot 10w40. Am fost la magazinul de piese de unde imi fac toate cumparaturile si am constatat ca gm-ul este la jumatate de pret fata de castrol. De aici marea dilema: schimb marca de ulei?
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
namolul care il gasiti voi in admisie este o combinatie de ulei, bagat de turbina si prafu' care este in aer. nu ai ce sa-i faci. degeaba schimbi marca uleiului.
poti doar sa schimbi filtru de aer mai des si sa-i faci ceva la turbina ca sa nu mai scape ulei asa de mult. Shocked
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Si totusi Castrol si Aral sunt cu mult mai bune decat GM.
Skip ads

  • coapsi_silviu

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,astazi mi-am luat inima-n dinti si m-am apucat de demontat valva egr si admisia.M-am speriat ce am gasit inauntru,depuneri enorme pe galeria de admisie asa ca am curatat cum am putut mai bine dar tot cade in interior mizerie,nu o poti scoate pe toata.Ce sunt nedumerit e faptul ca la galerie orificile sunt obturate de niste clapete(rotunde) actionate cu vacuum iar una din ele era foarte deformata asa ca ma incercat sa o indrept dar din pacate am rupt-o,oare dauneaza tare?
Ce mai pot sa va spun e ca dupa ce am montat totul am omorat bateria si tot nu a pornit noroc ca am sunat un prieten care m-a tras vreo 200 de metri si a pornit,mi-am facut o gramada de nervi,tot felul de "meseriasi" veneau cu sfaturi,ba ca-i dusa pompa ba ca sunt furtunele fisurate,ce sa mai,sunt fericit ca a pornit pana la urma,maine merg la pescuit.
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Daca erai atent la pozele puse de mine ai fi vazut ca acele clapete de dadeau jos cu tot cu acel corp de aluminu !
  • B 11 RVZ

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2008

  • Mesaj Privat
furtunasele de la retur de ce diametru sunt ai idee ca nu stiu ce diametru sa cumpar
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
B 11 RVZ a scris:furtunasele de la retur de ce diametru sunt ai idee ca nu stiu ce diametru sa cumpar

Diametrul interior trebuie sa fie de 3 mm dar merg si de 3,2 si cauta modelul nou,gros in carne cu matlasajul in interior nu la suprafata.
Skip ads

  • B 11 RVZ

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Ms mi-am cumparat acum mai trebuie sa-l schimb
  • mitluc

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Gata, m-am apucat si eu si sunt pe la jumatatea operatiei. Problema este ca am o clapeta indoita la 90 de grade. Un sfat cum sa o indrept pentru ca imi este teama sa nu sa se rupa, iar daca se rupe, pot sa o montez asa?

  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Upsss , cum draq a ajuns aia asa !?
A mai rupt un coleg una , poti incerca cu mana dar .....!

Rupta sau asa , in pistonul pe care este montata va intra mai mult aer decat este necesar . Motorul a mers ok pana acum ?
  • motorina

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salut,

Am curatat si eu supapa cea veche de doua ori in ultimele 6 luni dar mi se pare ca tot se misca pistonul foarte greu. Daca imping pistonul manual si acoper gaura de la vacuum, pistonul nu revine in pozitia initiala, deci membrana tine vacuum-ul. In plus am incercat sa scot carcasa de plastic pentru verificarea vizuala a membranei dar a incput sa crape si am renuntat.

Asadar ma bate gandul sa imi cumpar o valva EGR noua. Am vazut ca mai nou sunt si supape cu carcasa metalica, diferenta de pret este foarte mica intre ele, si presupun ca avand carcasa metalica e mai putin riscant de desfacut si curatat/verificat. Intrebarea ar fi, si-a pus careva supapa din asta cu carcasa metalica, e vreo diferenta intre ele in afara de carcasa?

Pun si imaginile cu cele doua valve




Skip ads

  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Vezi ca diferenta e la lungimea tijei -asta metalica e pt. x20dth,primul model.Daca ai cu capac de plastic o inloocuiesti cu una asemanatoare -poti gasi aici la preturi imbatabile autoa.ro


Ultima modificare facuta de vali zak la Vin 17 Apr, 2009 7:26 pm
  • motorina

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos, inseamna ca imi luam o teapa ca lumea Embarassed
  • Robotu

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Care este Valva EGR electronica in aceasta fotografie ?
lulutza a scris:
hai k am desfacut si curatat supapa egr (era blocata complet) dar vreau sa desfac si galeria de admisie dar sincer am tras de furtunasele de retur si nu au iesit. Mi e frica sa nu fac vreo prostie k sunt blocate complet si nu vreau sa le rup.Chiar trebe sa trag foarte tare de ele? Rolling Eyes
Chestia e ca la mine treaba sta putin diferit fata de ce am vazut la voi si poate si furtunasele alea de retur sunt prinse altfel. Un ajutor ar fi binevenit

  • ririnel

  • Mesaje scrise: 2,083
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2007

  • Mesaj Privat
@robotu:
Manerul patentului sta pe valva EGR. Vezi ca este alt topic legat de curatarea valvei EGR la motorul Y20DTH PSG16.

@all:
Inainte sa trageti de furtunele de retur, impingeti intai in ele, indiferent ca le scoateti de pe injectoare sau de pe T-urile de plastic.
Recomand a nu se spala EGR-ul la membrana din interior. Eu am gasit-o pe a mea dilatata, cred ca nu rezista la produse petroliere Rolling Eyes
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,250
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2007

  • Mesaj Privat
@motorina eu am x20dth si am egr cu capac de plastic. este normal sa se miste greu tija pt ca are un arc ce treb sa o tina intinsa. daca tija se intinde greu este posibil sa fie rupt arcu. daca ai capac de plastic si vrei sa o schimbi, schimb-o cu una identica.
  • Alin-Smith

  • Mesaje scrise: 777
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2010 A18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
am curatat si au admisia , corpul acela cu clapetele si capacul dupa ce le-am luat grosul acela de ulei amestecat cu praf le-am dus la o spalatorie auto mi-a dat cu solutie de curatat motorul pe ele le-am lasat putin sa se inmoaie si apoi mi-a dat cu jet pe ele, au iesit ca noi. egr-ul l-am curatat cu spray degripant si a iesit ca nou. asta este un sfat de curatare. bafta
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,821
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Astazi am sarbatorit prin munca si iata ce am muncit:
















































gata. Am pornit-o mai greu (pana s-a amorsat) insa a meritat efortul.
Vreau sa mai precizez ca eu am demontat conductele de motorina pentru mai mult spatiu si am ras si aspirat mizeria (depunerea) din blocul motor avand avantajul acelor chei speciale si a unui aspirator industrial.
Multumesc autorului acestui tutorial si celorlalti colegi.
  • White Tzuly

  • Mesaje scrise: 629
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1981 13S
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
am un prieten cu o astra Y20DTH si dupa un drum la mare a inceput sa piarda ulei peste tot. am aflat ca pe acolo pe unde sare ar fi vegr-ul, dar de asemenea am aflat ca prin egr nu ar trebui sa sara ulei. ce ar trebui sa fac? demontat si curatat tot ?

de asemenea, am verificat daca este vacuum pe valva si nu este. deci posibil ca membrana sa fie dusa?

atasez niste poze in care se vede clar pe unde este ulei - si e mult ulei.







Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR