- imprevizibil
- **
- 235 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Tigra 1998 x14xe
- Hunedoara
imprevizibil
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,464 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,464
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
smilebogdan a scris:Stiu ca s-a discutat pe toate forumurile despre turbina electrica, dar vreau sa incerc sa improvizez una. Mi-a venit urmatoarea idee : sa folosesc o pompa de unflat saltele (am gasit una care baga 400l/minut) si cred ca o sa faca fata la corsa mea de 1.2 litrii din 94. Nu vreau ca toata lumea sa inceapa sa ma bombardeze cu afirmatii de genul "e o porcarie" si sa nu vina cu argumente. Un lucru il stiu sigur : aerul va intra singur in motor, nu il va mai trage motorul, deci usureaza un proces. La injector nu umbla nimeni, deci tot acelasi volum de combustibil ar trebuii sa pulverizeze. Astept sugestii si propuneri, idei noi, iar daca cineva a facut ceva asemanator, poate potem discuta mai pe larg. Multumesc.
*
Un motor de 1200 cmc are nevoie de 0.6 litrei de aer pentru fiecare turatie, deci 0,6 x 20 rotatii/secunda x 60 secunde = 720 litri pe minut, la o turatie de "numai" 1200 rot/minut.
Deci compresorul va fi depasit DEJA la relanti...
![Twisted Evil](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Calcule sumare, desigur...
- smilebogdan
- *
- 10 mesaje
- din 21 Oct 2010
- Corsa 1994
- Ilfov
smilebogdan
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2010
- Mesaj Privat
- departe
- ***
- 793 mesaje
- din 23 Dec 2007
- Corsa 2002 Z12XE
- Galati
departe
- Mesaje scrise: 793
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Dec 2007
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
smilebogdan a scris:Am inteles, compresorul nu va face fata, si cred ca o sa raman tot la ideeasupercharger-ului electric, sau daca reusesc, o sa adaptez unul mecanic si sa-l pun pe cureaua de alternator, ce parere aveti ? Chiar nu a facut nimeni acest lucru ?
*
Un compresor "G40" de pe Polo pana in 1994 (1300 cmc/115 cai la origine). Mecanic e simplu de facut, adaptarea curbelor de injectie... mult, mult mai greu...
![Wink](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![Twisted Evil](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
smilebogdan a scris:...l "e o porcarie" si sa nu vina cu argumente. Un lucru il stiu sigur : aerul va intra singur in motor, ... La injector nu umbla nimeni, deci tot acelasi volum de combustibil ar trebuii sa pulverizeze. .
Anul asta am demontat vreo 3 cucuvele de alea de aspirator.De ce? Generau numai probleme,fiind o frana pentru aer si nicidecum un motor.Arderea combustibilului se face pe baza unui raport stoichiometric bine stabilit care in cazul unui motor Otto este de 14.7:1.Odata acest raport depasit ,benzina se autoaprinde necontrolat,generand detonatii.
Nu poti sa bagi aer mai mult fara a mentine raportul cu un adaos de combustibil.
Orice motor aspirat se cere decomprimat pentru o conversie la compresor/turbo,lucru ce se face pe baza unor calcule precise si nicidecum "dupa ureche".
Daca vrei sa scoti cai mai multi din aspirat,inlocuiesti axa cu came in prima instanta.
Crearea unui motor supraalimentat este o adevarata inginerie ce nu este la indemana oricui,cerand pe langa cunostinte tehnice serioase si o sedevistica de varf.
- imprevizibil
- **
- 235 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Tigra 1998 x14xe
- Hunedoara
imprevizibil
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
turbojack a scris:Anul asta am demontat vreo 3 cucuvele de alea de aspirator.De ce? Generau numai probleme,fiind o frana pentru aer si nicidecum un motor.Arderea combustibilului se face pe baza unui raport stoichiometric bine stabilit care in cazul unui motor Otto este de 14.7:1.Odata acest raport depasit ,benzina se autoaprinde necontrolat,generand detonatii.
Nu poti sa bagi aer mai mult fara a mentine raportul cu un adaos de combustibil.
Orice motor aspirat se cere decomprimat pentru o conversie la compresor/turbo,lucru ce se face pe baza unor calcule precise si nicidecum "dupa ureche".
Daca vrei sa scoti cai mai multi din aspirat,inlocuiesti axa cu came in prima instanta.
Crearea unui motor supraalimentat este o adevarata inginerie ce nu este la indemana oricui,cerand pe langa cunostinte tehnice serioase si o sedevistica de varf.
Nu poti sa bagi aer mai mult fara a mentine raportul cu un adaos de combustibil.
Orice motor aspirat se cere decomprimat pentru o conversie la compresor/turbo,lucru ce se face pe baza unor calcule precise si nicidecum "dupa ureche".
Daca vrei sa scoti cai mai multi din aspirat,inlocuiesti axa cu came in prima instanta.
Crearea unui motor supraalimentat este o adevarata inginerie ce nu este la indemana oricui,cerand pe langa cunostinte tehnice serioase si o sedevistica de varf.
Ai perfecta dreptate turbojack.Dar se pare ca (virgula) colegul nu intelege....sigura smecherie ce se poate face e sa inseli senzorul de la galeria de admisie( cum am facut eu). insa pe termen lung cu aspiratorul in functiune v-a genera detonatii puternice,consum de conbustibil marit si incalzirea prematura a motorului 100% testat
catalliin
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1980
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2009
- Mesaj Privat
pai si daca poti sa-i montezi la motor un sistem de supraalimentare cu aer gen turbo clasic sau ceva mecanic dar pentru o compresie usoara gen 0,4bar oare mai e nevoie sa ºmecheresti vreun senzor ceva bebitmetru sau calculator..?...eu as zice ca nu!... senzorul debitmetru de aer si sonda lambda cred ca si-ar putea face treaba reglind prin calculator amestecul stoechiometric necesat motorului ,acum cu racirea lui datorita puterii crescute este alta treaba...nu stiu zic si eu
![Rolling Eyes](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- turbojack
- **
- 124 mesaje
- din 15 Jul 2006
- Cluj
turbojack
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2006
- Mesaj Privat
La benzinar e nasol deoarece se mareste compresia prea mult si benzina se autoaprinde asta insemnand ca vei obtine efect contrar cresterii de putere.
De ce? Detonatia se produce inainte ca pistonul sa ajunga in PMS.
Motorul prin MAP sesizeaza o anumita cantitate de aer ce intra in motor ce trebuie sa se incadreze in anumite limte.Daca valorile ies din limite,ECU va induce motorului functionare in regim de avarie conform programului setat in fabrica.
Pentru preintampinarea intrarii in regim de avarie,trebuie modificate hartile,pentru a invata ECU sa faca altceva .
De ce? Detonatia se produce inainte ca pistonul sa ajunga in PMS.
Motorul prin MAP sesizeaza o anumita cantitate de aer ce intra in motor ce trebuie sa se incadreze in anumite limte.Daca valorile ies din limite,ECU va induce motorului functionare in regim de avarie conform programului setat in fabrica.
Pentru preintampinarea intrarii in regim de avarie,trebuie modificate hartile,pentru a invata ECU sa faca altceva .
catalliin
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1980
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2009
- Mesaj Privat
si la vestitele benzinare turbo cum e treaba...sa aiba alea oare comprimari foarte mici incit sa nu se produca autoaprinderea? ceva de genul 0,2bar .Treaba cu autoaprinderea este posibil sa fie adevarat ,eu cind am pus prima oara turbina la masina la o anumita turatie cam 'bilbaia' motorul si dadea sa se opreasca ,dupa care am redus compresia prin supapa wastegate de la turbina si mergea parca mai bine dar tot n-avea acceleratia acea miraculoasa astfel ca pina la o anumita turatie/viteza cam in jur de 80/h mergea mai rau ca inainte insa dupa ce depaseam 80km/h se schimba treaba.... nu-mi explic de ce
- smilebogdan
- *
- 10 mesaje
- din 21 Oct 2010
- Corsa 1994
- Ilfov
smilebogdan
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2010
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Contra teoriei (adevarate, nu frectiei la organe de care am avut parte pana aici) NU se poate trece
Problema este ca la solutia electrica sunt prea multe transformari energetice succesive pentru ca randamentul sa fie acceptabil.
In plus, debitul nu variaza in functie de turata motorului, asa cum ar trebui (jucaria "suge" curent constant din baterie si are deci debit relativ constant) Un variator de tensiune la 12V si 50-100A nu se gaseste pe toate drumurile, si mai provoaca pierderi si el...
Din alt punct de vedere, bateria masinii si ceea ce o incarca nu ar mai face fata (deci schimbarea obligatorie a alternatorului si a bateriei) Acest alternator ar inghiti o mare parte din puterea suplimentara astfel obtinuta, daca nu pe toata.
Ajung argumentele "contra"
Mergeti pe un compresor mecanic sau lasati-o balta...
Se mai pot folosi si carburatoare "sub presiune" de masini turbo-benzina de generatia veche, de tip Renault5, daca programarea noilor curbe de injectie va sperie, dar adio omologarea masinii.
Asta in cazul in care doriti sa va puneti ideile in practica, ceea ce nu prea cred...
![Laughing](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Problema este ca la solutia electrica sunt prea multe transformari energetice succesive pentru ca randamentul sa fie acceptabil.
In plus, debitul nu variaza in functie de turata motorului, asa cum ar trebui (jucaria "suge" curent constant din baterie si are deci debit relativ constant) Un variator de tensiune la 12V si 50-100A nu se gaseste pe toate drumurile, si mai provoaca pierderi si el...
Din alt punct de vedere, bateria masinii si ceea ce o incarca nu ar mai face fata (deci schimbarea obligatorie a alternatorului si a bateriei) Acest alternator ar inghiti o mare parte din puterea suplimentara astfel obtinuta, daca nu pe toata.
Ajung argumentele "contra"
![Question](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Mergeti pe un compresor mecanic sau lasati-o balta...
![Exclamation](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Asta in cazul in care doriti sa va puneti ideile in practica, ceea ce nu prea cred...
catalliin
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1980
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2009
- Mesaj Privat
cam nasol sa incercam sa schimbam sistemul de injectie al unei masini din generatia noua cu un carburator turbo vechi pentru a pune in practica o supraalimentare fie ea una mecanica sau turbocompresor ,tare nasol! ...daca masinile actuale ar mai fi pe carburatoare ar fi fost mai usor si mai simplu ,insa cu sistemele astea de injectie si senzori e nasol rau....si la astea e 'cacacioasa' treaba ca daca vrem sa-i punem o supraalimentare ceva fie chiar si una slaba probabil e musai sa umblam si la calculator sa-i schimban nuº' ce parametrii si alte magarii....d-aia nu prea agreez eu masinile din noua generatie
valenmax
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z10sx
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2008
- Mesaj Privat
fratilor am auzit si eu astazi o "turbina" d-asta pe un taxi 1.4 benzina si practic m-a pufnit rasul, pe ce ca sunt proaste se mai aud si ca dracu parca daduse cineva drumu la aspirator in intersectie .... deci din partea mea eu zic nu, mi se pare un chici, mai bine pun un spoiler gonflabil ca da mai bine
![Laughing](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
catalliin
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Rekord 1980
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2009
- Mesaj Privat
- smilebogdan
- *
- 10 mesaje
- din 21 Oct 2010
- Corsa 1994
- Ilfov
smilebogdan
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2010
- Mesaj Privat
Valenmax, tu ai incercat asa ceva, sau daca ai auzit un zgomot care nu iti place ineamna ca nu da nici randament ? Cand asculti o melodie care nu iti place, inseamna ca nu este bun casetofonul ?
Imi plac raspunsurile celorlalti.
Vreau si un raspuns concret si o descriere de la cineva care a testat o turbina electrica !
Multi au auzit, putini au vazut si nici unul n-a avut .......
Se poate monta o turbina angrenata mecanic, care sa aiba o turatie corelata cu cea a morotului, apoi se poate schimba de exemplu la motorul meu de 1.2, injectorul si sa pun unul de 1.4, sa pulverizeze mai multa benzina, atunci cand turbina baga mai mult aer, injectorul sa pulverizeze mai multa benzina(am discutat cu o persoana care are cunostinte si mi-a explicat mai pe larg, dar nu a facut nici o incercare cu ceva electric) iar pretul este destul de mare, insa pe mine nu ma avantajeaza sa creasca puterea si odata cu puterea sa creasca si consumul, de aceea ma intereseaza sa pastrez injectorul si sa fac niste incercari decat cu admisia aerului, iar o turbina electrica m-ar avantaja, deoarece ar functiona numai atunci cand apas pedala lentru o depasire, sau cand as fi foarte gabit, astfel nu va seca bateria de curent decat pentru scurt timp.
Daca cineva mai afla ceva lucruri noi, le astept detaliile cu tot respectul, iar cand voi face o satfel de incercare, voi impartasi experimentul pe forum.
Cu toate astea spuse, este cineva din Bucuresti care are vreo jucarie eaia electrica si care e dispus si are putin timp liber sa fac o proba pe corsa mea 1.2 din 94' ?
Imi plac raspunsurile celorlalti.
Vreau si un raspuns concret si o descriere de la cineva care a testat o turbina electrica !
Multi au auzit, putini au vazut si nici unul n-a avut .......
Se poate monta o turbina angrenata mecanic, care sa aiba o turatie corelata cu cea a morotului, apoi se poate schimba de exemplu la motorul meu de 1.2, injectorul si sa pun unul de 1.4, sa pulverizeze mai multa benzina, atunci cand turbina baga mai mult aer, injectorul sa pulverizeze mai multa benzina(am discutat cu o persoana care are cunostinte si mi-a explicat mai pe larg, dar nu a facut nici o incercare cu ceva electric) iar pretul este destul de mare, insa pe mine nu ma avantajeaza sa creasca puterea si odata cu puterea sa creasca si consumul, de aceea ma intereseaza sa pastrez injectorul si sa fac niste incercari decat cu admisia aerului, iar o turbina electrica m-ar avantaja, deoarece ar functiona numai atunci cand apas pedala lentru o depasire, sau cand as fi foarte gabit, astfel nu va seca bateria de curent decat pentru scurt timp.
Daca cineva mai afla ceva lucruri noi, le astept detaliile cu tot respectul, iar cand voi face o satfel de incercare, voi impartasi experimentul pe forum.
Cu toate astea spuse, este cineva din Bucuresti care are vreo jucarie eaia electrica si care e dispus si are putin timp liber sa fac o proba pe corsa mea 1.2 din 94' ?
- imprevizibil
- **
- 235 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Tigra 1998 x14xe
- Hunedoara
imprevizibil
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Tigra 1998 x14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
- smilebogdan
- *
- 10 mesaje
- din 21 Oct 2010
- Corsa 1994
- Ilfov
smilebogdan
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 1994
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat