- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- luc85mihai
- *
- 2 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Valcea
luc85mihai
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Am o Vectra din 2001 cu motor 1.8 16V tip Z18XE. Am citi pe forum o gramada de chestii dar nu am gasit nicaieri raspunsul de care am nevoie. In principiu am inteles cum functioneaza o sonda si care este rolul ei..... am aflat care este sonda 1 si care este sonda 2 si unde sunt situate amandoua ..... dar erorile P0141 si respectiv P0036 apar de la sonda 1 sau de la sonda 2? Ca nu am de gand sa cumpar ambele sonde si sa fie defapt nevoie de inlocuirea uneia doar ...... astept un raspuns mai clar daca vrea cineva sa ma ajute.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Amindoua codurile se refera la sonda 1, cea din fata catalizatorului.
Daca dai pe cautare P0036 si P0141 gasesti un subiect tare util unde ai toate codurile , incearca.
Citeste si AGILA - Senzori oxigen/O2/lambda Z10XE,Z10XEP,Z12XE,Z12XEP dar nu posta acolo, ai multe info la noi agilistii dar te rog sa ne lasi subiectul nostru in pace.
Daca dai pe cautare P0036 si P0141 gasesti un subiect tare util unde ai toate codurile , incearca.
Citeste si AGILA - Senzori oxigen/O2/lambda Z10XE,Z10XEP,Z12XE,Z12XEP dar nu posta acolo, ai multe info la noi agilistii dar te rog sa ne lasi subiectul nostru in pace.
- adidi
- **
- 123 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Vectra 2001 z18xe
- Bucuresti
adidi
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
salutare. va rog poate ma poate ajuta si pe mine cineva ca nu mai stiu ce sa-i fac.masina este o vectra a din 93 c16nz, de mult timp masina merge foarte prost la relanti, creste scade turatia chiar si moare motorul in schimb la turatie merge f. bine am schimbat mai multe cum ar fi: motoras relanti, valva egr, fise, buji,luleaua de la delco. acum cateva zile am fost sa-i fac itp-ul si mi-au iesit noxele varza, am ajuns acasa unde am citit aici la voi care ar fi simptomele sondei lamda defecta si mi-am regasit masina in cele scrise de voi. dimineata cand am plecat la munca am scos mufa de la sonda si masina a mers ca niciodata adica bine, nu-mi venea sa cred ca este masina mea, statea la relanti perfect fara cea mai mica variatie a relantiului. mentionez ca dupa ce se incalzeste motorul se aprinde becul in bord si incepe sa mearga sacadat. bucuros fiind ca am scapat intr-un final de problema mi-am luat o sonda noua pe care am montato si surpriza masina merge exact ca inainte adica prost. i-am scos din nou mufa pt. ca merge perfect fara. va rog sa ma ajutati si pe mine pt. ca nu mai stiu ce sa-i fac. ce se poate intampla daca merg cu mufa de la sonda scoasa? va multumesc
- mctoto
- ****
- 1,846 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,846
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- adidi
- **
- 123 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Vectra 2001 z18xe
- Bucuresti
adidi
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
salut. am incercat si cum spui tu mctoto dar niciun rezultat, masina merge ca inainte. azi am intrebat un mecanic destul de priceput zic eu si mi-a zis ca 100% este de la catalizator care este infundat iar sonda lambda citeste prea multe gaze si de aici amestecul prost dat de calculator, aricum nu imi vine sa cred cat de bine poate sa mearga cu mufa scoasa de la sonda. acum nu-mi ramane decat sa scot catalizatorul sa-l curat sau sa nu il mai pun deloc. am sa mai scriu cand dau jos catalizatorul sa va spun daca sa rezolvat. multumesc
- mctoto
- ****
- 1,846 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,846
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- adidi
- **
- 123 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Vectra 2001 z18xe
- Bucuresti
adidi
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,846 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,846
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- adidi
- **
- 123 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Vectra 2001 z18xe
- Bucuresti
adidi
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,846 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,846
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
Eu am catalizatorul pus de 5 zile din considerente de ITP
Parerea mea dupa 2 ani fara catalizator.
1.Consum
Vara , iarna sateam si 10 mnute sa scada consumul instantaneu la relanti la valoarea nominala. Nu se incalzea sonda lambda sufuceit de repede.
Acuma chiar pe vremea asta in maxim 5 minute , motorul e in regim normal de consum.
2. Dat in nas
Inainte pana nu se stabiliza consumul , chiar si un pic dupa (pana nu ajugea temp motorului la un minim de 70) , motroul dadea in nas in sarcina un pic mai mare mare .(iesire de pe o straduta laterala in principala )
Acu e perfect. chiar daca plec cu motroul rece nu mai da in nas.
Problema asta chiar am deranja si banuiam ca ar fi lipsa catalizatorului.
3.
Zgomot.
Larelanti , accelerare pe loc si in turastie mai mare aveam un zgomot destul de mare la tobe.
Dupa o verificare mi s-a zis ca asa vibreaza teava care vine de la saxofon pana la toba mica , pentru ca e foare lunga in lipsa catalizatorului
Acuma e ok: pot sa merg in destula liniste cu 3-80,90km/h si sa nu-mi cada urechile
Minusuri inca nu am descoperit, parca doar o f mica scdere a cuplului la turatie mica(doar a 2-a) , nu garantez asta deoarce am mers pe ud si vreme proasta.
Parerea mea dupa 2 ani fara catalizator.
1.Consum
Vara , iarna sateam si 10 mnute sa scada consumul instantaneu la relanti la valoarea nominala. Nu se incalzea sonda lambda sufuceit de repede.
Acuma chiar pe vremea asta in maxim 5 minute , motorul e in regim normal de consum.
2. Dat in nas
Inainte pana nu se stabiliza consumul , chiar si un pic dupa (pana nu ajugea temp motorului la un minim de 70) , motroul dadea in nas in sarcina un pic mai mare mare .(iesire de pe o straduta laterala in principala )
Acu e perfect. chiar daca plec cu motroul rece nu mai da in nas.
Problema asta chiar am deranja si banuiam ca ar fi lipsa catalizatorului.
3.
Zgomot.
Larelanti , accelerare pe loc si in turastie mai mare aveam un zgomot destul de mare la tobe.
Dupa o verificare mi s-a zis ca asa vibreaza teava care vine de la saxofon pana la toba mica , pentru ca e foare lunga in lipsa catalizatorului
Acuma e ok: pot sa merg in destula liniste cu 3-80,90km/h si sa nu-mi cada urechile
Minusuri inca nu am descoperit, parca doar o f mica scdere a cuplului la turatie mica(doar a 2-a) , nu garantez asta deoarce am mers pe ud si vreme proasta.
- adidi
- **
- 123 mesaje
- din 04 Oct 2007
- Vectra 2001 z18xe
- Bucuresti
adidi
- Mesaje scrise: 123
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2007
- Mesaj Privat
multumesc mult pt. sfaturi, acum inainte de sarbatori parca nu imi vine sa dau cateva milioane si pe catalizator pt. ca am bagat deja vreo 12 mil. in piese care erau bune(prostia mea) dar dupa sarbatori probabil ca am sa-i iau catalizator tinand cont de sfaturile tale. am sa mai scriu cand voi face ceva in privinta asta, multumesc
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
Catalizator se gaseste la pret rezonabil pt 2L vreo 4 miloane iar pt 1,6L mult mai ieftin. oricum trebuie schimbat la 200.000 Km, se infunda si nu ai ce-i face.
Sondele se duc datorita scaparilor de ulei (motoare uzate), degaba schimbi sonda ca se duce repede daca motorul pierde ulei.
Asa cum s-a mai spus trebuie masurat circuitul si sonda, poate sunt probleme (in general la cuple).Daca calculatorul da o eroare, in general este valabila (rar se intimpla sa fie pacalit de o alta defectiune)asa ca daca soda pare a fi defecta din nou este foarte posibil ca ceva sa o defecteze.
Sondele se duc datorita scaparilor de ulei (motoare uzate), degaba schimbi sonda ca se duce repede daca motorul pierde ulei.
Asa cum s-a mai spus trebuie masurat circuitul si sonda, poate sunt probleme (in general la cuple).Daca calculatorul da o eroare, in general este valabila (rar se intimpla sa fie pacalit de o alta defectiune)asa ca daca soda pare a fi defecta din nou este foarte posibil ca ceva sa o defecteze.
Mocanu
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2002 1.0
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
Jericho
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Daca stie cine, dar numai daca stie sigur, sa-mi spuna si mie cate fire are a 2-a sonda lambda (cea de langa catalizator). Motorul este z16se astra g 2001. Exista 2 sonde, una pe galeria de admisie si una pe cea de evacuare langa catalizator. Cea de langa catalizator ma intereseaza cate fire are. Multumesc
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
Jericho
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
- al3xz
- **
- 329 mesaje
- din 16 Jun 2006
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
al3xz
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat
Jericho
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Multumesc pentru ajutor, am mers si am schimbat-o. S-a stins becul galben din bord si mi se pare ca merge mai rotund. Dar nu am scapat de problema opririi masinii in mers. Cand am fost sa schimb sonda, am curatat si bodytrottle (sau cum se numeste acea componenta cu clapeta de la acceleratie) si am crezut ca am rezolvat problema, dar se intampla iar. Singura diferenta e ca acum se intampla mai rar si doar la "frana de motor", adica doar cand las masina fara sa o accelerez, ea fiind in viteza. Chiar nu mai stiu ce sa-i mai fac. Daca mai aveti vreo idee spuneti-mi si mie sa mai incerc cate ceva