Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • zeusis

  • Mesaje scrise: 251
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
cu benzina cam asa e, te uiti in portofel apoi iesi din casa, dar...aud diverse discutii despre gaz, cum ca ti-ar strica masina, cum ca e mult mai puturoasa....
Skip ads

  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
zeusis a scris: cum ca e mult mai puturoasa....

Ce auzi tu sunt numai tampenii spuse de unii care nu au avut niciodata de-a face cu acest subiect. la o instalatie secventiala cum am eu toate reglajele se fac din laptop, are injectoare separate pentru fiecare cilindru in parte iar ca si tras pot spune ca trage chiar un pic mai bine. important este ca schimburile de ulei si filtre sa fie mai dese decat la benzina. o sa ramai mirat ce rotund si silentios merge motorul iar uleiul ramane la aceiasi culoare pana la urmatorul schimb. iar ca noxe,acestea sunt muuuult diminuate. motorul la dacie avea 100 mii km pe gaz iar la 60 mii l-am desfacut ptr segmentare dar am schimbat doar un segment de ungere care era un pic uzat in rest, impecabil. eu cred si sper ca opelul are materiale mai bune ca dacia. dar dupa cum am mai spus,hai sa nu mai fim off topic aici.
  • zeusis

  • Mesaje scrise: 251
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ok daca o sa ajung la fundul sacului o sa iau in calcul si alternativa cu gazu.
pai topicul asta s-a cam inchis caci omul vad ca si-a rezolvat problema
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Radovan_eu a scris:.....ca pret cu 260 mii fac 100km in oras fata de 475mii pe benzina.
....

fac si eu un pic de off topic....cum sa coste atat?... pai cat costa GPL la tine ? (aici e 1,6 lei/litru)...eu ultima oara am facut 130 km cu 18 lei, numai in oras.....adik undeva la 9-9,5% consum pe GPL cu A/C non-stop...tie cat iti papa?....confirm si eu ca motorul merge mai rotund si trage un pic mai bine parca pe gas (in cazul meu, cand merge, ca acum ma cam supara, dar nu e de la GPL, pt ca face la fel si pe benzina)...
on topic: nu s-a gasit nici o eroare la punerea pe calculator a masinii....ramane probabil varianta defectului "mecanic"....aer fals ceva, sau de curatat ceva...o bibilesc azi cred...
Skip ads

  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
citony2004 a scris: pai cat costa GPL la tine ? (aici e 1,6 lei/litru)...


in iasi litrul de gpl este 18700 si consumul mediu este de 12% din care cam 3 sferturi facuti in oras. pe benzina nu scadea sub 12%. iasul este foarte aglomerat de cativa ani incoace si nu stiu cum e la tine. oricum tu ai un consum fff bun.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Am mail-ul bombardat cu alerte ca s-a raspuns la topicul asta..nici o legatura insa cu topicul. Puteati sa va deschideti un nou subiect : cat iti consuma masina pe GPL si ce avantaje are.

Numai bine.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Astra X16XEL a scris:Am mail-ul bombardat cu alerte ca s-a raspuns la topicul asta..nici o legatura insa cu topicul.


da, este adevarat ca am deviat de la discutie dar cam toti ne-am rezolvat problemele asemanatoare legate de acest topic asa ca daca tot am fost patiti si am spus si altora cum am rezolvat noi problema ne-am permis e drept fara voia voastra sa mai aducem un subiect in discutie care este posibil sa intereseze pe unii asa cum de fapt s-a si dovedit deoarece au mai intrat si altii in aceasta discutie. sa stii ca la fel de bine pot aparea intreruperi si la functionarea pe gpl si poate cineva avea astfel de probleme, din fericire eu nu ma confrunt cu ele. cat despre bombardat, se poate rezolva usor doar printr-un clic daca nu te mai intereseaza discutia. sa ai parte numai de bine si sa stii ca ce este neinteresant pentru tine poate interesa pe altcineva.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Man ma intereseaza topicul, de aceea il urmaresc. Nu zic ca n-ar fi interesanta discutia voastra dar ati trecut de la probleme de intreruperi la amortizarea investitiei folosind o instalatie GPL, la consumuri, pret pe distanta parcursa, etc.
M-ar tenta si pe mine o instalatie GPL dar puteti face un topic special pentru asa ceva, iar amaratii carora le merge masina cu intreruperi ca o caruta, sa poata discuta pe acest topic.
Numai bine.
Skip ads

  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Salut...am fost "certat" pt off-topic-urile cu GPL ...dar problema mea de intrerupere a mersului motorului persista....am nevoie de ajutor...am demontat o gramada pe la motor si am curatat: corp clapeta, IAC, EGR....si cam peste tot pe unde era depunere (calamina)...acum are cam tot aceleasi simptome, adica intreruperi in mers si in ralanti...se simt oarece imbunatatiri, dar nu suficient...tot mai intrerupe, dar ceva mai putin...pe scurt, ultima varianta ar fi sa gasesc pe cineva cu un motor similar cu al meu si sa iau prin eliminare: Fise, Bujii sau poate sonda Lambda...nu stiu ce altceva as mai putea face...alte idei va rog?..metionez ca am facut test pe calc si nu prezinta niciun defect...
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Sonda lambda nu cred ca e, ti-ar fi dat eroare, probabil iti trage aer fals pe undeva.

Poate sa-mi zica cineva ce se intampla peste 3000 de ture?Ce se schimba in functionarea motorului? Pana acum ceva timp imi dadea in nas la turatii mici dar in momentul in care ajungeam la 3000 ture parca era alta masina, accelera foarte frumos si zgomotos. Acum se aprinde un bec in bord si devine mai puturoasa, adica mai bine schimb intr-o viteza superioara decat sa incerc sa o duc la 4-5000ture.
Nu sunt genul care sa tina masina subturata, o las intr-a 3-a si pana la 100km/h cand am nevoie de putina forta si i-am bagat de la benzina 95 pana la Carere 100(OMV) si Evo(Mol), in cele din urma am ramas la Petrom 99+.

Speram ca saptamana asta sa reusesc sa curat egr-ul si galeria de admisie dar din pacate dureaza pana imi ajung niste garnituri(1 pt egr si 2 pt galeria de admisie) pe care le-am comandat. Cu intreruperile ar putea fi de la egr si poate trage aer fals pe la galeria de admisie, mai ales ca mi-a zis vechiul proprietar ca in urma cu vreo 7-8 ani a curatat galeria de admisie dar n-a schimbat nici o garnitura si pt el era ceva normal sa-i mearga cu intreruperi.
Pana imi vin garniturile poate imi puteti spune la ce altceva as putea sa ma uit.

Multumesc anticipat.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Astra X16XEL a scris: doar daca am vreo 1500ture si apas pedala brusc pana la podea accelereaza foarte greu,


asa am patit si eu, am desfacut si galeria de admisie pentru a verifica etanseitatile si nimic, mergi la dezmembrari si roaga-i pe aia sa-ti dea de proba un set de fise ptr proba. si fisele mele erau impecabile dar cea de la 4 nu functiona corect. am pus alte fise= alta masina, nu mai desfa pe la motor pana nu schimbi macar de proba ce este la indemana.
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nu stiu cat de mult m-ar ajuta schimbul fiselor, nu cred ca as remarca vreo diferenta. Masina nu e tot timpul puturoasa si nu-mi da in nas tot timpul. Uneori in viteza I urca greu in turatie pana la 2500 si apoi zvacneaste brusc la 3500-4000(era sa fac accident de cateva ori) iar alteori urca constant pe masura ce apas acceleratia.
Mai deranjant e ca uneori cand iau piciorul de pe acceleratie se franeaza puternic motorul, nu e o franare lina, e ca si cum as apasa de cateva ori frana.
Zilele astea nu am avut probleme, masina a mers bine, acum problema e ca nu pot sa o calc in depasiri, cum am trecut de 3000 de ture cum se aprinde becul. Ma forteaza sa merg subturat. Crying or Very sad
Skip ads

  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
pt cine mai are rabdare sa imi dea un sfat in problema mea, am descris-o aici:

https://www.clubopel.com/vie...p?p=546469#546469
sper sa nu fiu considerat din nou offtopic pt ca tot de intreruperi acceleratie la X16XEL ma plang si eu...
multumesc anticipat..orice idee e binevenita...
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Frumos rau motorasul tau, nici nu prea iti dai seama ca e un X16XEL. Incearca sa verifici daca n-ai un furtun de vacuum care trage aer fals sau poate chiar EGR-ul e infundat. La mine EGR-ul statea prins intr-un surub si uneori mi se intampla sa stea in pozitia corecta si mergea super..alte ori parca era tractor.
In ultimul rand incearca o solutie de curatat injectoarele, chiar daca multi zic ca nu-s bune si fac rau..eu asa am scapat de becul rosu din bord: eroare 13, oxygen senzor. Daca initial se aprindea instant la 3000 ture, mai tarziu dupa curatarea galeriei de admisie/egr se aprindea dupa vreo 10minute de mers constant la peste 3000 de ture. Am pus prima solutie gasita la benzinarie si i-am dat talpa pe E85, iar acum am scapat de eroarea enervanta si chiar a inceput sa mai scada putin consumul.
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Astra X16XEL a scris:Incearca sa verifici daca n-ai un furtun de vacuum care trage aer fals sau poate chiar EGR-ul e infundat. La mine EGR-ul statea prins intr-un surub si uneori mi se intampla sa stea in pozitia corecta si mergea super...

...motorul e intretinut ce sa zic...de fapt toata masina e intretinuta...
...intr-adevar pe la circuitul de vacuum trebuie sa mai umblu....diseara ma duc la un coleg opelist din Pitesti (nickm) si verificam circuitele...poate facem si niste probe cu ceva piese de la el...
...EGR-ul a fost desfacut, curatat si nu cred sa mai fie de la el beleaua...
...asa, nu consuma exagerat, nu face mari figuri, dar la mers constant mai "da in nas" cateodata...i-am marit debitul de gaz ca sa nu se mai opreasca motorul dar a crescut putin consumul...
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Revin ºi eu pe thread-ul acesta cu problema eternã - nu prea trage motoraºul meu la turaþii joase. De pornit porneºte bine când motorul e cald (când e rece, dimineaþa, trebuie sã þin cheia pe demaror cam o secundã pânã ce se învârte motorul la ~1200rpm, dupã care porneºte bine), porneºte secondary air pump, se opreºte dupã vreo douã-trei minute...
Am schimbat aproape tot ce þine de lichidul de rãcire: pompa de apã (cu distribuþia), cei doi senzori (pentru ECU ºi pentru bord), termostat, termocuplã, antigel - partea aceasta funcþioneazã foarte bine, testatã cu opelscanner. Revizia a fost fãcutã acum ~1000km cu schimb de ulei ºi cele 4 filtre. Am dat jos partea superioarã a galeriei de admisie, am curãþat EGR-ul, iar clapeta cu IAC-ul le-am curãþat cum am putut fãrã sã le demontez dar problema persista. Am bãnuit cã e o problemã la partea electricã ºi am împrumutat alt set de fiºe (bujiile au ~10.000km, sunt Beru ultraX) dar maºina mea merge la fel. Am continuat cu încercãrile în dimineaþa asta ºi am schimbat ºi bobina de inducþie cu alta de pe un XEL care merge bine, dar a mea e absolut la fel.
Simptomele sunt : între 1400 ºi 1600 rpm ºi numai aici "bâlbâie"... adicã maºina zgâlþâie faþã-spate destul de deranjant când apãs puþin acceleraþia ºi nu trage cum ar trebui pânã pe la 2500 - 3000 rpm. Dacã trec de 3000 rpm e altã maºinã, merge super.
Am încercat ºi cu alt senzor MAP ºi e aceeaºi poveste, am scos ºi senzorul de temperaturã al aerului din tub, dar în afarã de o mãsurãtoare cu multimetrul în condiþii diferite de temperaturã ca sã vãd cã funcþioneazã nu prea ai ce sã-i faci. Problemele mele se manifestã indiferent de sezon sau temperaturã ºi nu mai ºtiu ce sã-i fac.
PS: sonda lambda e ºi ea schimbatã ºi funcþioneazã bine.
Oare? help ?
  • Astra X16XEL

  • Mesaje scrise: 537
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2009

  • Mesaj Privat
citony2004 a scris:...EGR-ul a fost desfacut, curatat si nu cred sa mai fie de la el beleaua...

L-ai testat ca functioneaza EGR-ul? Ai schimbat si garnitura? I-am auzit pe multi ca nu conteaza tabla aia..dar daca te uiti la o garnitura noua o sa observi ca are niste santuri care se estompeaza dupa montaj, de aceea e bine sa o schimbi ori de cate ori umbli la egr..mai e si 8lei.
  • citony2004

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
sincer nici nu l-am verificat ca mi-a fost frica...nici nu am schimbat garnitura ca nu stiam ca e asa de ieftina...ambele (garnitura si EGR) aratau ca noi...ce sa zic...daca pe tester nu da eroare EGR ma gandeam ca nu e de la el...se pare ca primul sfat a fost si cel mai bun...spre rusinea mea nu am verificat inca fisele si bujiile...nu m-am indurat sa le cumpar si abia acum am aflat de un loc unde pot gasi pt proba...imi fac timp saptamana asta ca sutn tare curios...
  • rodeo

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Salutare All
E prima mea postare pe forum si ....
Am o Vectra B din 98 si am probleme cu acceleratia :
Indiferent ca e rece sau cald motorul, pana pe la 2000 de ture masina se accelereaza bine, zic eu(detin masina doar din aprilie si daca nu am testat alta la fel, nu stiu exact cum ar trebui sa mearga), dar peste 2000 de ture masina cade in nas, merge tot cu intreruperi(nu stiu cum sa explic, ca si cand primeste benzina tot cu taraita), iar daca o calc mai brusc se manifesta si mai puternic
Trebuie sa mentionez ca de cand am cumparat-o masina facea asa dar doar din viteza a 3-a in sus, si in timp(dupa o curatare chimica cum am citit pe forum, cu benzina de 98 si talpa) si-a dat drumul si mergea bine, pana acu o saptamana cand am dat drumul la aerul conditionat si de atunci are aceste simptome
Cand am cumparat-o(in aprilie) am schimbat la ea filtrul de ulei, uleiul(am bagat Castrol 5W-40 SLX Profesional), filtrul de benzina si filtrul de aer

Astept sfturi de la voi cat mai repede(sunt in concediu si am timp de ea ...)
Multumesc mult
  • rodeo

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2009

  • Mesaj Privat
DA, am reusit sa curat EGR-ul --- tija culisa bine, nu era blocata ca la altii , si am curatat cu carburol (avea mazga neagra adunata....inca nu era intarita)

Am mai curatat cu carburol si clapeta de acceleratie ( avea un canal infundat bine de tot)

Si am mai schimbat si bujiile (am pus NGK BKR5EK, cum sunt recomandate....)


prima tura cu masina a fost super(zici ca aveam bmw...)
dupa 10 km am observat ca nu mai sta ca inainte la relanti(fluctueaza intre 500 si 800 ture), iar can acelerez sa plec de pe loc, intai decelereaza si apoi se accelereaza
Am deschis capota si cand accelerez din cablu, parca se aude ca trage aer fals pe undeva, dar nu imi dau seama pe unde.... Sa fie oare de la garnitura aia de tabla de la EGR cum ai zis tu ? (poate am montat-o cu partea de sus in jos ?)
Inca mai are simtome de a cadea in nas, dar mult mai mici ca inainte(inainte imi era jena sa merg cu masina prin orash, ca ii incomodam pe ceilalti din trafic)



Maine o sa imi schimb din nou uleiul si o sa-mi pun castrol magnatec 10w-40;
cu uleiul vechi(castrol slx profesional 5w-40) am constata ca dupa ce am facut 2000 de km am ramas fara(am completat cu un litru si deabea a ajuns pe fundul jojei)
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR