Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • georgel_28

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Salut, o posibila cauza ar putea fi si sonda lambda,o curatare a cesteia nu strica sa ii faci si apoi sa vezi daca e vreo diferenta.
Skip ads

  • Billy C25XE

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salut !

De curand unchiul meu si-a cumparat un astra g cu acest motor si doreste sa-si schimbe cureaua de distributie , si am si eu cateva nelamuriri , pe langa curea mai trebuie si altceva schimbat ? Ce marca recomandati ?

Va multumesc mult !
  • aditz6

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2010

  • Mesaj Privat
recomand termostat si pompa apa. marca care crede de cuvinta, recomandat ceva mai scump, care automat e si mai bun. Eu am distributie gates, pompa airtex si termostat nu stiu exact, nu am nimic de obiectat in privinta lor.
  • Billy C25XE

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am inteles , o sa-l pun in tema . Multumesc frumos !
Skip ads

  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
vasilecampina a scris:va salut , am un opel g 2001 cu motor z16se , si de o luna mi sa aprins martoru de la motor <robinetu> am pus testeru pe el ,aspus ca sunt bujiile, leam schimbat sa aprins iar am fost iar la servis ,si mia spus sa ma duc pa reprezentanta ,am averificato si mia zis sa o alerg sa o turez la 2500-3000, sa pui benzina mai buna , iam pus si aditiv sai creasca cifra octanica, am facut si peasta, mia sters martoru a mers bine un timp acu sa aprins iar si foarte consuma mult si nare nici putere va rog daca puteti sa ma ajutati cu un sfat ce sa fac


Ai spus ca ai schimbat bujiile, dar nu ai specificat de care bujii.
Eu am o plasa de bujii schimbate dupa 50km, pana am ajuns la niste bujii care chiar se pot numi asa.
La Z16SE e foarte pretentios la bujii, din cate am observat, poate altii nu au patit sau nu e relevant, dar pentru mine era.
La ora actuala am bujii Beru Titan cu 4 electrozi si probleme au disparut. Pana atunci aveam eroarea 0300, Random Misfire.
Cum atingeam 140-150 km/h, se aprindea si beculetul cu cheita si "robinetul". Acum cateva zile, dupa 1 an, le-am spalat cu lubricant, iar acum sunt ok din nou, deci trebuie sa si le intretii.



Nu spun ca daca schimbi bujiile cu Beru Titan 4 electrozi, problemele vor disparea, dar poti fi sigur ca o ai o problema in minus si poti cauta alte probleme.
  • Cristy_13

  • Mesaje scrise: 763
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
La Z16SE merge foarte foarte bine Bosch FLR8LDCU+, cu care am impresia ca vin din fabrica.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Merge foarte bine, dar la mine nu a mers. Am avut erori 0300 cu ele, iar acum cu Beru Titan nu mai am.
Trebuie bujii cu 4 electrozi. Tot asa am citit pe forumuri de Bosch FLR8LDCU+, am dat banii degeaba pe ele. Le-am dat la un prieten tot cu motor z16se si nici el nu era multumit de ele. Cand se afuma putin, dadea rateuri si nu mergea motorul rotund.
Din fabrica vin cu GM NGK cu un singur electrod, sunt bune dar nu la turatii mari.
Nu turez motorul mai mult de 3000, dar vreau sa stiu ca merge si la 5500.
  • aandy

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Salutare ,
Si eu am facut alegerea gresita , am schimbat bujiile si am pus NGK B5R5EK doi electrozi, despre care pot confirma ca DA AU PROBLEME la relanti , cand se linisteste sub 800 incepe sa il ia cu frig si sa tremure asa neregulat insa nu exagerat de rau insa sesizabil. Inainte de a le schimba a fost curatat si EGR-ul si clapeta de aspiratie. Asa ca pe ele "bujiile" le gasesc vinovate.
Motor Z16SE Evil or Very Mad
Skip ads

  • synerthol

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Pana la urma care sunt cele mai bune bujii ? eu am auzit ca si DENSO IRIDIUM isi fac treaba foarte bine.
  • mafiozzo

  • Mesaje scrise: 309
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Nu am citit toate paginile decat pagina 1 si 6, dar avand astra g cu seria z16se, e bine venit si postul meu. Nu am de mult masina, doar de aprox 6 luni, insa am cumparat-o de la un unchi si la el de noua, o gramada de bani a fost la vremea respectiva clar nu mi-o permiteam, insa acu mi-am permis-o. Ca probleme majore nu sunt, consumabile dar aia e ceva normal, si de o sapt am schimbat compresorul de clima. Masina e chiar ok, i-am pus alt soft, si in loc de intermediara accelerator de gaze iar in spate o finala inox. E ok si la consum si la mers, are cuplu bun in a 5-a asta imi place foarte mult. Sunt ex propietar de astra g 2008 1,7cdti si parca z16se-le de fata are viata mai buna la viteze de croaziera fata de 1,7cdti-u, spre suprinderea mea. O alta problema ar fi radiatoru de racire imi picura f putin in dreapta jos, insa am o solutie recomandata pentru aluminiu si de cand am aplicat putina solutie, nu am mai vazut sa curga. Alta problema, dragu meu unchi in loc de ulei galben care e recomandat la servo electric, a bagat rosu, care e recomandat la servo mecanic. Sii cel rosu tot mi l-a aruncat afara pe sus. Am bagat galben iar de atunci nu am mai vazut sa scada sau sa mi-l arunce afara. E putin peste linia de max.Per total sunt multumit in afara defaptul ca am ceva prin bord care vibreaza la culme cand pornesc de pe loc. Insa nu tot timpu si tiind sa cred ca e transformatorul plasmelor din bord care nu e prins de nimic e lasat doar asa sa atarne, dar poate nu e doar el. In rest... multi kilometri la toti fara probleme!


Later edit: am aproximativ 10.000 km cu masina de cand e la mine.
  • SERGIU RMN

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salut, cu Beru Titan 4 electrozi am 57.000 km si merge ca si cand au fost noi. La 30.000 le-am curatat o data.
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Dupa 5 ani de utilizare, despre Z16SE nu pot spune decat ca, daca avea macar 100 cai, era alta treaba. Fratele lui Z16XE are 16 valve si 101 cai, suficient pentru o masina care nu e de curse si cu care sa poti depasi situatii in care se simt acei 15 caluti. Eu va spun sincer ca in afara de un culbutor fisurat de la uzura, din cauza ca a fost folosit motorul cu ulei sub nivel, alte probleme nu am avut.

Schimbul de Ulei
Trebuie sa aveti grija ce ulei bagati, dar mai important este sa stati cu ochiul pe joja, din cand in cand. Eu schimb uleiul in functie de culoare, stiu ca nu asa se face, dar daca culoarea este inchisa, eu schimb uleiul, nu trebuie sa faceti la fel, pentru ca nu costa o avere, eu am schimbat si la diferente de 5000km.
De vreme ce nu prea stim nici unul dintre noi kilometrii reali ai masinii, sa presupunem ca dupa 10 ani fiecare dintre noi are intre 120.000 km - 190.000 km, in acest caz un ulei bun este Castrol Magnatec 10w40, pe care il folosesc de 2 ani si care este exact ce imi trebuie. Motor silentios, consum mic de ulei.

In alte ordine de idei, sub nici o forma sa nu faceti liniute, mai ales cu masini cu motoare supraturate cu capacitate mare sau alte joagare dedicate forjarii. Parerea mea este ca motorul este fiabil, dar putin sensibil, iar caroseria este putin prea grea pentru el.
Orice suprasolicitare dauneaza rau acestui motor si ii scurteaza viata. Asta se poate observa la plecarea de pe loc.

La capitolul consum, din pacate este mai rau decat la putere.
Eu mi-am montat computer de bord MID cu softul calibrat exact dupa specificatiile masinii si pot spune ca la drum intins pe autostrada, fara franari si fara accelerari, mers constant cu 90 KM/h cu tempomat, consumul instant este undeva intre 5.3 % - 6.0 %.
Stiu ca unii ar zice ca e prostie, dar nu este. Consumul la 90 KM/h pe un drum fara inclinatie a acestui motor este atat. Problema este la plecare de pe loc, unde imi afiseaza si 30 %, indiferent de cum o calc, oricat de incet pornesc de pe loc, consumul instant este de 16% - 33%, dar apoi scade la 8-10%. Am facut un drum recent de 60km si am stat cu ochiul pe consum, mi-a iesit undeva la 6.7 extraurban (cu cutie automata), care consuma si ea undeva la 1%.

Consumurile mele sunt :

Urban: 11%-13% (datorita plecarilor excesive de pe loc, de la semafoare si mersului la viteza mica, neconstanta)
Extraurban: 6.7% - 7.7% (datorita mersului constat cu viteza constanta, inclusiv in localitati)

Iarna, pe temperaturi mici, consumul se mareste putin Sad

La capitolul BUJII.
Nu va mai complicati cu prostii de bujii, daca unii dintre noi au Beru cu 4 electrozi si suntem multumiti, nu mai cautati alte firme fantoma. Pana nu am folosit aceste bujii, la turatii mari aparea martorul din bord , masina cu cheia.
Dupa 2 ani, nici o eroare, la nici o turatie. Am o plasa de bujii cumparate aiurea dupa toate parerile de pe net, iar acum nu mai am grija asta.
Daca aveti Z16SE, folositi bujii Beru cu 4 electrozi, nu conteaza daca e titan, platinum sau alte denumiri. Sa fie cu 4 electrozi si sa fie marca BERU.

Poluarea:
EGR-ul pe acest motor, nu pot spune decat ca, nu se simte nici un efect daca este anulat sau nu. Daca aveti placuta de anulare, folositi-o pentru ca nu pare o idee buna recirularea gazelor nearse. Ele murdaresc tare bujiile si altele pe acolo. Iar noxele, daca va vine sa credeti sau nu, sunt 0. Este emisie C02 ca la orice masina cu ardere interna, dar noxele sunt 0.
Eu noxe numesc acel miros de carburant, care daca stai in spatele unei Dacia 1300, iti pica parul din nas in masina, trebuie sa dai pe recirculare. Noxe de genul am simtit si la masini cu renume cu vechime mica. La aceasta masina, catalizatorul este extraordinar. Dupa nici 10 minute de la pornire, la teava de esapament nu se simte nici un miros, decat aer cald, fata de Loganurile care sunt etichetate

Tot ce am afirmat mai sus, sunt chestii testate, rãstestate si testate din nou. E parerea mea si nu trebuie sa fiti de acord.
Skip ads

  • SERGIU RMN

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Sunt perfect de acord cu tine 100 %! Am de 3 ani jumate masina cu Z16SE. Cutie manuala, consum 9.5-10 oras, 6.5-7 afara. 164 000 km.
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
aprob si eu cele spuse de "aquagen". Consumul e de 9.5 -10 mers normal in oras, daca e fugarita sare lejer de 10, extraurban 6-6.5l, daca mergi calm scoate si sub 6 fara nici o problema. Folosesc ulei 5W30, consumul de ulei este acelasi indiferent de uleiul pe care il pun (imi cam consuma ulei, asta fiind si singura nemultumire). Viteza maxima 195Km/h pe A2 Constanta - Bucuresti si ar mai fi urcat, dar ajungem pe unul din urma, un passat 2.0TDI, care nu vroia sa mearga mai tare, iar de depasit ... imposibil (am avut consum de 9L / 100). Nu e de mers cu viteza asta, e putin cam mult pentru masina asta.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
vali_c tu dai un consum infim, cum poti scoate asta cand Iasul e ciuruit de lucrari ? Poate circuli noaptea...
  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Mie la 180km/h imi consuma instant 24% si cu cati am vorbit, posesori de BMW, la ei consumul sare si peste 33% la aceea viteza.
Injectoarele se deschid la maxim si are loc ardere incompleta, din cauza timpului prea scurt in care are loc arderea. E plauzibil.

In alte ordine de idei.
Daca pui in motorul z16se ulei 5w40 si ai undeva la 120.000 km si la axul cu came nu ai schimbat nimic, uleiul mai fin nu unge cum trebuie si culbutorii se tocesc mai repede, asta am patit eu. Uleiul mai gros unge mai bine si pastreaza motorul mai silentios. Eu am completat dupa 6000 km cu 800 ml de 10w40 Castrol Magnatec. Sunt multe pareri, stiu asta, dar eu asta am observat pe masina mea. Unii spun ca nu conteaza cat rulaj are un motor si ca nu dicteaza kilometrii tipul de ulei.
Dar eu cred ca daca 2 materiale se freaca de ani de zile in toate conditiile meteo, nu pot avea aceleasi dimensiuni si aceleas joc ca in ziua rodajului.
Luati exemplu un rulment, in care frecarea este mica din cauza bilutelor care se invart.
Chiar si asa dupa sute, mii, milioane de rotatii, dupa ce vaselina a obosit si s-a uscat, bilutele incep sa aiba joc si rulmentul nu se mai invarte cum trebuie, inclusiv face zgomot, (am testat chiar eu, demontand rulmentul intinzator de la cureaua de alternator).
Acum, daca punem o vaselina subtire si il invartim, se va auzi un harait de bilute si vaselina se va consuma repede din cauza jocului.
Dar daca punem o vaselina groasa, automat acel harait dispare si da rulmentului acea ungere care o avea cand era noua. Rulmentul oricum trebuie schimbat, daca a ajuns in aceea stare, dar motorul masinii nu iti vine sa-l schimbi periodic, iar ganditi-va ca in motor, majoritatea pieselor se freaca intre ele, nu se invart pe bilute.
Asa e si cu uleiurile.
Motoare noi, ulei subtire, motoare vechi, ulei mai gros, iar daca cineva crede ca la un motor vechi forjat de 10 ani, merge 0w40 sau 5w40, e liber sa isi testeze pe banii lui, dar eu nu recomand. Nu sunt un mecanic, dar in toate caut o logica.
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:vali_c tu dai un consum infim, cum poti scoate asta cand Iasul e ciuruit de lucrari ? Poate circuli noaptea...


desigur, circul si noaptea, mai exact la ora 10pm cind merg sau vin de la serviciu, dimineata la 6 aceeasi ruta, dar si in timpul zilei cind e maxima aglomeratia. Normal ca atunci cind merg prin oras la ore de virf , traseul meu cel mai des Copou - Zona Industriala, consumul e peste 10L/100Km lejer, am constatat consum si de 13-14 cind am frecat masina prin oras ZIUA, eu ma refeream la o medie, cum bine ti-ai dat seama de la bun inceput!
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
aquagen a scris:Mie la 180km/h imi consuma instant 24% si cu cati am vorbit, posesori de BMW, la ei consumul sare si peste 33% la aceea viteza.
Injectoarele se deschid la maxim si are loc ardere incompleta, din cauza timpului prea scurt in care are loc arderea. E plauzibil.

In alte ordine de idei.
Daca pui in motorul z16se ulei 5w40 si ai undeva la 120.000 km si la axul cu came nu ai schimbat nimic, uleiul mai fin nu unge cum trebuie si culbutorii se tocesc mai repede, asta am patit eu. Uleiul mai gros unge mai bine si pastreaza motorul mai silentios. Eu am completat dupa 6000 km cu 800 ml de 10w40 Castrol Magnatec. Sunt multe pareri, stiu asta, dar eu asta am observat pe masina mea. Unii spun ca nu conteaza cat rulaj are un motor si ca nu dicteaza kilometrii tipul de ulei.
Dar eu cred ca daca 2 materiale se freaca de ani de zile in toate conditiile meteo, nu pot avea aceleasi dimensiuni si aceleas joc ca in ziua rodajului.
Luati exemplu un rulment, in care frecarea este mica din cauza bilutelor care se invart.
Chiar si asa dupa sute, mii, milioane de rotatii, dupa ce vaselina a obosit si s-a uscat, bilutele incep sa aiba joc si rulmentul nu se mai invarte cum trebuie, inclusiv face zgomot, (am testat chiar eu, demontand rulmentul intinzator de la cureaua de alternator).
Acum, daca punem o vaselina subtire si il invartim, se va auzi un harait de bilute si vaselina se va consuma repede din cauza jocului.
Dar daca punem o vaselina groasa, automat acel harait dispare si da rulmentului acea ungere care o avea cand era noua. Rulmentul oricum trebuie schimbat, daca a ajuns in aceea stare, dar motorul masinii nu iti vine sa-l schimbi periodic, iar ganditi-va ca in motor, majoritatea pieselor se freaca intre ele, nu se invart pe bilute.
Asa e si cu uleiurile.
Motoare noi, ulei subtire, motoare vechi, ulei mai gros, iar daca cineva crede ca la un motor vechi forjat de 10 ani, merge 0w40 sau 5w40, e liber sa isi testeze pe banii lui, dar eu nu recomand. Nu sunt un mecanic, dar in toate caut o logica.


O prima precizare: nu am spus ca am mers cu 195Km/h constant de la Constanta la Bucuresti, ci doar ca am atins si viteza de 195Km/h consumul l-am facut de la plin la plin, dupa posibilitati.

In legatura cu uleiul: am folosit doua ierni la rind 10w40, consider ca aceasta calitate de ulei este putin cam groasa pt iarna, ma refer la temperaturile de foarte scazute din ultimile doua ierni, e adevarat ca nu toata iarna a fost asa de frig, dar cum uleiul nu il schimb in fiecare luna...
Iarna asta voi folosi 5w30 sau 5w40. Acum am 5w30 liqui-moly, sint multumit. Intr-adevar, vara se poate folosi 10W40 fara nici o problema, in schimb iarna am oarece retineri. Am folosit vara asta 5W30 sa testez teoria consumului. Exista foarte mult folclor printre diversi soferi, forumusti, mecanici auto etc., cum ca daca pui ulei 0w40, 50w30, 5w40 il consuma ca pe apa, ei la mine nu sa intimplat asta, am acelasi consum indiferent de tipul uleiului folosit si e mare chiar imens 0.5L/1000Km, dar e acelasi.
aquagen - logica pe care o cauti tu o gasesti in tribologie - asa se numeste disciplina care studiaza frecarea, in traducere stiinta frecarii.


  • aquagen

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Lista aceea este ok, daca vezi scrie acolo 10w40. Dar 0w30 cred ca se pune la rodaj, cand piesele sunt noi.
Daca esti hotarat sa folosesti ce te-ai decis, oricum nu pot si nu am de gand sa te conving, pentru ca asa sunt si eu.

Am vazut 5w40 ce face in cutia axului cu came. Piesele sunt uscate, iar dupa pornire, se ung putin. Iar dupa un 10w40, ramane un strat fin de ulei si dupa stationare.
Eu am luat masina cu 82.000 km, dar cred ca adevaratii km erau undeva la 120.000 - 130.000 km. Am facut de atunci 25.000 km, care acum ar fi reali 145.000 -155.000, daca nu mai mult.

Motoarele oricum nu se uzeaza la fel in timp, depinde stilul de condus, benzina folosita, uleiul
Conteaza mult de cum a fost intretinut.
Eu am inceput de la 5w40, la 130.000. presupus ca sunt km reali, iar uleiul s-a consumat repede, asa ca am trecut pe 10w40, iar de atunci, nivelul se situeaza in parametrii normali.
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
normal ca e ok, numai ca acolo specificatiile sint facute in functie de temperatura mediului ambiant. Intr-adevar pentru un motor uzat ... Km ceva mai multi, e mai potrivit un ulei mai gros dar la sub -20 de grade celsius ... neh 10W40 ... vara, de acord, merge. Cum am mai zis am folosit 2 ierni la rind 10W40 si cind temperaturile au ajuns in jurul celor -20 de grade nu imi placea cum toarce motorul, asta pina se incalzea, dupa, era mai ok. In general fac drumuri prin oras si scurte, cind numai bine se incalzeste motorul il opresc, in conditiile astea uzura este destul de mare.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR