salut. deci ar trebui schimbat acel modul de comanda, cat ti-a spus electricianul ca te-ar costa?
nutz_nutz
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2007
- Mesaj Privat
ilie dumitru a scris:salut.aceeasi problema am si eu. am inteles de la un electrician ca s-a ars modulul de de comanda al treptelor de viteza .asta s-a intamplat pt ca nu s-a schimbat la timp filtrul de polen si chestia asta s-a ars. merge doar pe vit.9 pt ca acum e pe direct. dar nu ma rezolvat pt ca nu prea am bani sa iau una noua.stie cineva alta solutie?
salut. deci ar trebui schimbat acel modul de comanda, cat ti-a spus electricianul ca te-ar costa?
- deleted-15207
- **
- 397 mesaje
- din 16 Feb 2008
deleted-15207
- Mesaje scrise: 397
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
- ilie dumitru
- *
- 11 mesaje
- din 20 Feb 2008
- Vectra 2001 y20dth
- Constanta
ilie dumitru
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Feb 2008
- Mesaj Privat
nutz_nutz
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 2.2 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2007
- Mesaj Privat
ilie dumitru a scris:multam pentru sfat. pretul mi la spus ,,estimativ,, la 300 ron. daca ma mintit te mint si eu . nu stiu sigur pretul real.ar mai fii o solutie.aceea de al verifica un electronist. dar eu nu stiu nici unul asa ca sper sa gasesc sh. stie cineva denumirea exacta a piesei sau codul ei?
Iti multumesc pt ajutor. Scria cineva mai sus ca se numeste "regulator de turatie" de la ventilatorul de AC.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Nu de la ventilatorul de AC (ca acela este in fata in compartimentul motor) ci al aerotermei, ea este cea care introduce aer (rece sau cald) in habitaclu.
In alta ordine de idei, acest subiect nu trebuia deschis. Problemele de AC se discuta la https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7350 , iar problema de regulator de turatie aeroterma la https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0 , chiar daca subiectul este denumit ciudat, aici se fac referiri la regulatorul electronic de turatie al aerotermei.
Intotdeauna este bine sa cauti si sa citesti inainte de a deschide un nou subiect.
In alta ordine de idei, acest subiect nu trebuia deschis. Problemele de AC se discuta la https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7350 , iar problema de regulator de turatie aeroterma la https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0 , chiar daca subiectul este denumit ciudat, aici se fac referiri la regulatorul electronic de turatie al aerotermei.
Intotdeauna este bine sa cauti si sa citesti inainte de a deschide un nou subiect.
- murzick
- ****
- 1,007 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
murzick
- Mesaje scrise: 1,007
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
nutz_nutz, cum a zis si LDivora, cauta inainte de a posta.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=261147
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=261147
emilian_n
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Calarasi
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2008
- Mesaj Privat
Salut!
Sint posesor de Vectra B.y 20 dth climatronic.Problemele au inceput cind ventilatorul aerotermei se invirtea continuu din momentul in care puneam contactul, cu motorul oprit sau pornit, cu clima pe "auto" sau "OFF".
Mers la doua service-uri ,pus tester ,acelasi raspuns: tensiune redusa pe nu stiu care releu,bla , bla.De citeva zile ventilatorul nu se mai invirte decit cu clima pornita (auto, manual sau ECO), dar numai pe treapta 9 de turatie.Dupa ce ii "tai" contactul, ramin doua liniute pe display clima pentru citeva secunde. Mentionez ca restul instalatiei de climatizare functioneaza normal ( temperatura de la low la high,dirijare aer parbriz,picioare,etc).
Dupa citeva zile de cautari pe forum am ajuns la concluzia ca vinovat este modulul regulator de turatie al aerotermei. Probabil cei doi tranzistori de putere s-au saturat de viata.Voi incerca sa rezolv problema si voi comunica cu lux de amanunte.
Sint posesor de Vectra B.y 20 dth climatronic.Problemele au inceput cind ventilatorul aerotermei se invirtea continuu din momentul in care puneam contactul, cu motorul oprit sau pornit, cu clima pe "auto" sau "OFF".
Mers la doua service-uri ,pus tester ,acelasi raspuns: tensiune redusa pe nu stiu care releu,bla , bla.De citeva zile ventilatorul nu se mai invirte decit cu clima pornita (auto, manual sau ECO), dar numai pe treapta 9 de turatie.Dupa ce ii "tai" contactul, ramin doua liniute pe display clima pentru citeva secunde. Mentionez ca restul instalatiei de climatizare functioneaza normal ( temperatura de la low la high,dirijare aer parbriz,picioare,etc).
Dupa citeva zile de cautari pe forum am ajuns la concluzia ca vinovat este modulul regulator de turatie al aerotermei. Probabil cei doi tranzistori de putere s-au saturat de viata.Voi incerca sa rezolv problema si voi comunica cu lux de amanunte.
- mar
- **
- 130 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 2001 y2.0dth
- Hunedoara
mar
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y2.0dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
Baeti spuneti-mi si mie,am un vectra b an 2001 si astazi mi-a ramas ventilatorul de la clima pornit.Am pornit clima iar cand so opresc sa oprit dar ventilatorul merge intruna.Am observat ca nici clima nu mai porneste doar daca ii dau LOW iar ventilatorul merge intruna pana iau contactu.I-am scos releu MARO despre care se vorbeste dar nu am gasit nimic lipit in el,daca in introduc inopoi in locas cu contactul pus el cupleaza.
Am mai gasit asemeni probleme pe forum dar nu am gasit nici o rezolvare.
Daca stiti ceva spuneti-mi si mie,ca nu siu ce sai fac.Astep raspunsuri.
Multumesc.
Am mai gasit asemeni probleme pe forum dar nu am gasit nici o rezolvare.
Daca stiti ceva spuneti-mi si mie,ca nu siu ce sai fac.Astep raspunsuri.
Multumesc.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@emilian_n si @mar: Precizati care ventilator se invarte continuu la punerea contactului, cel din fata de la radiatorul A/C? Atunci precizati, ventilatorul A/C (nu ventilatorul de clima, pentru a nu se confunda cu aeroterma). Daca este vorba de cel de A/C, atunci este de vina sonda de freon sau contactele ei (oxidate) sau este scoasa cupla ei.
In ce priveste rezolvari gasite pe forum, ele sunt, dar trebuie si rabdare sa cauti. Dar este mai comod sa iti dea cineva, mura-n gura. Asa se mareste forumul inutil cu informatii reluate si nu noi, pentru ca nu se foloseste functia "Cautare" sau se foloseste prost (cuvinte cheie neadecvate).
In ce priveste rezolvari gasite pe forum, ele sunt, dar trebuie si rabdare sa cauti. Dar este mai comod sa iti dea cineva, mura-n gura. Asa se mareste forumul inutil cu informatii reluate si nu noi, pentru ca nu se foloseste functia "Cautare" sau se foloseste prost (cuvinte cheie neadecvate).
emilian_n
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Calarasi
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- mar
- **
- 130 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 2001 y2.0dth
- Hunedoara
mar
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y2.0dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
Scuze ca nu am fost mai explicit.aeroterma de la clima,deci nu ventilarorul din fata,din interiorul masini.Am fost azi cu ia la service si au pus baieti testerul pe ia si i mi-au dat raspunsul:"Aparat comanda clima defect"Acum spuneti-mi si mie sar putea sa fie tranzistori aceia dusi si daca da spuneti-mi cum sa ajung la ei,va rog ca nu mai stiu ce sa fac.I-am intrebat pe mecanici cam cat costa "aparatul de comanda"si miau spus lejer 2000 ron.Daca costa atat,atunci cred ca ma asteapta o vara foarte calduroasa.Va rog ajutati-ma.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- mar
- **
- 130 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 2001 y2.0dth
- Hunedoara
mar
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y2.0dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
- mar
- **
- 130 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 2001 y2.0dth
- Hunedoara
mar
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y2.0dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
murzick a scris:nutz_nutz, cum a zis si LDivora, cauta inainte de a posta.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=261147
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=261147
Salut''murzik'',imi spui si mie te rog cum sa dau acel modul de la clima jos pt ca nu merge sa vizualizez tis-ul,te rog mult.
emilian_n
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Calarasi
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2008
- Mesaj Privat
Am rezolvat problema ventilatorului aerotermei climatizare. Cel mai greu este sa ajungi la acest regulator (modul).Trebuie sa demontezi pedala de acceleratie cu suportul ei, dupa care ai acces la modul.Tranzistorii sint montati pe radiator din aluminiu, radiator care se afla in fluxul de aer al aerotermei.pt.racire.
Am inlocuit tranzistorii de putere de la regulatorul de turatie al ventilatorului.Tranzistorii originali sint T 1829-1 fabricati de ON Semiconductors- ( www onsemi.com=MJ 11033 PNP Darlington ,120V,50A,300W).Din pacate nu am gasit acesti tranzistori ci unii apropiati (MJ 11015 ,120V,30A,200W ) pe care i-am montat si "clima" functioneaza normal.Tranzistori originali am gasit gasit pe www.GES Electtonics.cz dar nu stiu cit de repede ajung.MJ 11033
(GES 049 130 47)
PNP S-P 120V/ 50A/ 300W/ ß1000 Darlington (T1829-1) TO3 E B C 23a
Manufacturer
ON SEMICONDUCTOR
P.S. Am incercat sa gasesc modulul regulator nou.Este produs de VALEO, made in France si se poate aduce la comanda la pretul de 980 RON ( TVA inclus ),asa ca am adoptat varianta inlocuirii tranzistorilor si nu imi pare rau. Multumesc tuturor celor care au postat pe forum despre aceasta problema pt. ca altfel nu m-as fi descurcat.
Am inlocuit tranzistorii de putere de la regulatorul de turatie al ventilatorului.Tranzistorii originali sint T 1829-1 fabricati de ON Semiconductors- ( www onsemi.com=MJ 11033 PNP Darlington ,120V,50A,300W).Din pacate nu am gasit acesti tranzistori ci unii apropiati (MJ 11015 ,120V,30A,200W ) pe care i-am montat si "clima" functioneaza normal.Tranzistori originali am gasit gasit pe www.GES Electtonics.cz dar nu stiu cit de repede ajung.MJ 11033
(GES 049 130 47)
PNP S-P 120V/ 50A/ 300W/ ß1000 Darlington (T1829-1) TO3 E B C 23a
Manufacturer
ON SEMICONDUCTOR
P.S. Am incercat sa gasesc modulul regulator nou.Este produs de VALEO, made in France si se poate aduce la comanda la pretul de 980 RON ( TVA inclus ),asa ca am adoptat varianta inlocuirii tranzistorilor si nu imi pare rau. Multumesc tuturor celor care au postat pe forum despre aceasta problema pt. ca altfel nu m-as fi descurcat.
- mar
- **
- 130 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 2001 y2.0dth
- Hunedoara
mar
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 2001 y2.0dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
Baieti am rezolvat problema cu regulatorul de turatie de la aeroterma.Erau cei doi tranzistori in scurt si i-am schimbat cu alti doi (BDX66C-16A;120V;150W)Sunt cam slabuti dar sa speram ca o sa mearga.MULTUMESC tuturor celor care m-au ajut si mi-au spus ce sa fac ca astfel nu stiu cum m-as fi descurcat.
c0rb3a1
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2008
- Mesaj Privat
salutare tuturor,
sunt un proaspat membru al forumului si imi incep activitatea postand un topic cu probleme
In ce consta defectiunea: dupa ce opresc motorul, ventilatorul de clima merge in continuare, la viteze variabile, mai tare sau mai incet. A/C functioneaza, distribuirea aerului la fel, numia ca viteza ventilatorului nu merge schimbata.
Dupa ce scot cheia din contact, Climatronicul se opreste, numai ca vetilatorul nu.....merge pana....se satura,..
Am fost la un service si mi s-a spus ca este de la un modul care se afla intre climatronic si ventilator, dar mai multe nu,..ca nu stiau nici ei ce....
este posibil sa fie si o problea de soft?
astept recomandari si solutii
sunt un proaspat membru al forumului si imi incep activitatea postand un topic cu probleme
In ce consta defectiunea: dupa ce opresc motorul, ventilatorul de clima merge in continuare, la viteze variabile, mai tare sau mai incet. A/C functioneaza, distribuirea aerului la fel, numia ca viteza ventilatorului nu merge schimbata.
Dupa ce scot cheia din contact, Climatronicul se opreste, numai ca vetilatorul nu.....merge pana....se satura,..
Am fost la un service si mi s-a spus ca este de la un modul care se afla intre climatronic si ventilator, dar mai multe nu,..ca nu stiau nici ei ce....
este posibil sa fie si o problea de soft?
astept recomandari si solutii
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Intre climatronic si ventilatorul AC se afla HACM-ul. Acesta gestioneaza tot ce tine de AC si racire motor.
Intre climatronic si aeroterma se afla regulatorul electronic de turatie.
Precizeaza despre ce este vorba: ventilator AC sau aeroterma?
Ultima modificare facuta de LDivora la Lun 14 Jul, 2008 1:37 am
Intre climatronic si aeroterma se afla regulatorul electronic de turatie.
Precizeaza despre ce este vorba: ventilator AC sau aeroterma?
Ultima modificare facuta de LDivora la Lun 14 Jul, 2008 1:37 am
- vladutzz
- **
- 185 mesaje
- din 23 Jul 2006
- Astra 2003 y17dt
- Iasi
vladutzz
- Mesaje scrise: 185
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2006
- Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/vie...light=climatronic arunca un ochi aici
este modulul defect...acum 3-4 luni eu l`am achizitionat second hand.
scoti borna pentru oprirea ventilatorului, sau ai decuplat modulul? daca ai nelamuriri....spune`mi si te ajut cum pot
este modulul defect...acum 3-4 luni eu l`am achizitionat second hand.
scoti borna pentru oprirea ventilatorului, sau ai decuplat modulul? daca ai nelamuriri....spune`mi si te ajut cum pot