Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • nicumaresalul

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1992 isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
''yonutz_2010@yahoo.co ''
Scoate furtumul de combustibil(motorina)care intra in filtrul de motorina si vezi daca nu este infundat acolo si daca poti sa sufli pe furtum,ar trebui sa se auda bolborosind in rezervor.Mult succes!
Skip ads

  • nicumaresalul

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1992 isuzu
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Revin cu alte probleme,motorul meu (TC4EE1)porneste foarte greu la cald sau deloc.Invarte motorul de7-8-9ori......si tot inainte sa porneasca.Dupa ce se raceste motorul si intra bujiile,porneste la sfert.Am schimbat carbunii la electromor(asta invarte motorul parca e trimis dupa moarte)am scos releul de la electromotor,nici o diferenta,am schimbat electrovalava,parca i-mi face in ciuda.Am umblat la surubul ala de debit al motorinei in pompa de injectie,tot greu porneste.M-i sau inrosit si ochii cat citesc pa clubopel.Daca puteti sa ma ajutati,va sunt profund recunoscator.Va multumesc!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Vezi ca injectoarele astea de X17DT/TC4EE1 au un semn pe ele si trebuie puse dupa semn. Imi pare sincer rau de tine, ai gresit prin faptul ca te-ai dus la cineva care nu cunoaste acest motor si l-ai lasat sa umble la el. Cu injectoarele nu pot sa te ajut pentru ca nu am umblat la ale mele, cel mult cu o poza cu semnul unde este pozitionat la mine. Parca am citit intr-un post ca se strang la o anumita valoare, in caz contrar se intrerupe canalul de retur de pe inelul injectoarelor.

Singurul care are cunostinte in ceea ce priveste acest motor este colegul @mecaNIK, incearca sa-i scrii un PM si sper ca te va ajuta.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am tot cautat o ora sa gasesc post-ul in care colegul @mecanNIK facea referire la injectoarele de pe X17DT/TC4EE1 si pana la urma l-am gasit, eu zic ca ar fi indicat sa citesti si ce a scris el despre semnele de la injectoare detaliile le gasesti in postul #2 din acest topic, in pagina 1.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am gasit un link excelent cu aplicare la pompa de injectie de pe TC4EE1/X17DT. Merita parcurs tot ce se gaseste pe acest link, pe mine ma ajuta in special partea cu reglarea avansului folosind ceasul comparator. Trebuie sa fac aceasta operatiune la un Renault 9 1.6Diesel si aveam ceva intrebari privind cum trebuie procedat, dar acum m-am lamurit pe deplin :

http://www.scritube.com/teh...ul-de-in14198.php
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ieri mi-am montat o unitate de CruiseControl pe cablu (luata de pe o motorizare pe benzina X25XE) si initial am alimentat-o cu un fir de pe releul galben din cutia de relee de deasupra unitatii de ABS, am iesit la o proba si unitatea de CC nu mi se initializa (nu primea 12V pe firul de alimentare, cel luat din releul galben). Opresc masina si masor cat e defapt tensiunea pe pinul releului care este alimentat de pe plusul de cheie : 11.2V . ''Hmm, e cam putin... mi-am zis eu' amintindu-mi ca era mai mult la o prima masurare, am scos temporar releul afara si in mufa am pus un fir pe direct intre plusul permanent si cel de pe cheie, apoi am mai dat o tura de 15min si unitatea de CC s-a alimentat si a functionat corect din prima, deci tensiunea era prea mica am revenit acasa am taiat firul care l-am lipit pe pinul care duce la releul galben si l-am legat pe un plus de cheie in mufa care merge la unitatea de ABS.

Azi dimineata, pun la bujii becul se aprinde si se stinge ca de obicei, dau la automat si nu o ia. Mai pun odata la bujii, la fel nu o ia. Masor cu multimetrul - nu-mi vine curent pe bujii. Tin la automat 3-4sec si motorul porneste, plec la servici si acolo tot gandindu-ma ce s-a putut defecta mi-a trecut prin cap ca probabil releul galben e bun doar ca s-au ars toate cele 4 bujii daca tot am pus firul ala pe direct 15min. Desfac rampa de alimentare cu curent la bujii, le masor si am scos un urias oftat de usurare, bujiile sunt toate 4 bune. Daca erau duse, fiind NGK D-Power m-ar fi costat exact 460lei toate patru.

Acum, e posibil sa se fi dus urmatoarele :
- relul galben de 70Amp din cutia de sigurante, cel pe care am mai pus initial un consumator (adica unitatea de CC)
- siguranta care este pe circuitul de bujii, in caz ca firul pus pe direct de mine ar fi alimentat bujiile permanent
- releul verde de bujii Transtron, cel principal care da comanda de preincalzire la bujii.

Fiind la servici nu am AutoData pe calculator, deci as ruga colegii care stiu unde este pozitionata siguranta de pe traseul bujiilor si ce numar are ea in panoul de sigurante (daca este in panoul principal) sa-mi zica si mie sa o pot verifica ca sa nu mai stau stresat aici fara sa stiu exact ce s-a defectat de nu mai am curent pe bujii.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
siguranta nr 2 din cutia de la motor cea care contine releele.cel putin asa spune autodata.trebuie sa mai ai 2 relee acolo.unul pt incalzire motorina si cel de bujii.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@marian_sro, multumesc pentru promptitudine.

Daca e vorba de cutia de sigurante care se afla deasupra unitatii de ABS, eu acolo am un releu galben, unul verde si o singura siguranta mare verde de 30Amp care daca este cea care tine de bujii am verificat-o adineaori si nu este intrerupta. La mine nu arata ca in poza ta, releele si siguranta sunt toate in linie una langa alta.

Am scos afara releul galben, si oricum l-am alimentat direct pe baterie nu l-am auzit si nici nu l-am simtit in mana sa cupleze.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am verificat si releul galben si pare a fi totusi functional.

A mai ramas ca posibil defect siguranta de pe circuitul bujiilor sau releul de comanda al bujiilor (Transtron).

Oricum, azi a fost o zi excelenta pentru mine si pentru ca am gasit ambele relee, cel galben (de forta, 70Amp) si cel verde sau negru (de comanda) la 10lei amândoua.

Azi va trebui sa mai gasesc unde este pozitionat releul de comanda, apoi il desfac si o sa vedem ce s-a defectat (e vina mea ca am facut legatura pe direct intre pinul de forta si cel de comanda fara a mai monta si releul in mufa lui).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Dupa ce am demontat in habitaclu aparatorile laterale din plastic de pe semiaripile fata inclusiv protectiile din burete de la picioarele soferului/pasagerului am gasit si unde se afla releul negru temporizator marca Transtron, cel care da comanda bujiilor la Vectra B. Este ascuns sub bord in partea de sus aproape de parbriz, fix in spatele airbag-ului de pe partea pasagerului. L-am scos afara, l-am demontat si nu miroase a ars, nici nu se vede cu ochiul liber ceva ars pe placa, asa ca cel mai probabil a cedat vre-un smd de pe placa sau unul din cei 2 tranzistori de putere. Asa arata releul pe exterior si demontat cu pcb-ul la vedere, in opinia mea este reparabil si-l va face un amic de-al meu electronist care stie ce trebuie schimbat in placa :



Am montat celalalt releu de comanda pe care l-am cumparat astazi si totul a reintrat in normal, la prima cheie vine curent la bujii si postincalzirea iese dupa ce trec 1-2min acum pe timp de vara. Am vazut ca la motorizarea mea X17DT nu exista nicio siguranta pe circuitul bujiilor, daca este cineva aici pe forum care are aceiasi motorizare si are aceasta siguranta rog sa posteze aici niste poze sa verific si la mine in compartimentul motor.
  • comynyc vectra a

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Salutare , vin acum cu o proplema si de pornire, (opel vectra a 1,7 td isuzu ,1994) dar mai mult de mers in sarcina si anume dupa ce merg un pic cu motorul turat pierde din putere si moare de tot chiar daca daca nuo mai accelerez , si o ia doar dupa vreo 10 secunde de dat la automat , ma gandeam ca e filtru de motorina , l-am schimbat si e la fel , filtru de aer verificat e OK , in rezervor nu e prin filtru pt ca rezervorul a fost benzinar si motorina nu trece prin acel filtru si drept urmare am scos furtunul din filtru si e fixat aproape de fundul rezervorului , pornirea la rece doar dupa cel putin o rotatie completa .
Intrebarea mea este , pompa de injectie are preo sita care sa fie infundata daca da unde e pozitionata ce ar putea fi ?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Verifica daca electrovalva care deschide orificiul de tur din pompa de injectie nu are membrana rupta si asta are ca efect obturarea alimentarii pompei de injectie. Nu stiu exact cum e la Opel, dar am un Renault la care la un moment dat s-a desprins complet garnitura de etansare de pe 'cuiul' care inchide orificiul de alimentare al pompei de injectie si am tras-o 2km pana a pornit. Cand am desfacut electrovalva acasa, garnitura de pe cui era cazuta pe gaura prin care isi trage pompa de injectie motorina si obtura astfel alimentarea pompei de injectie.
Skip ads

  • comynyc vectra a

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ms pt raspuns , stie cineva unde se afla electrovalva , sau supapa care tine presiunea pe pompa ?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Electrovalva cupleaza atunci cand pui contactul si permite ca pompa de injectie sa-si traga motorina din filtrul de motorina. Dupa punerea contactului ea ramane cuplata permanent pana la oprirea motorului (electrovalva e defapt un electromagnet, alimentat cu 12V) si o gasesti in corpul pompei de injectie, e groasa si are un hexagon de 22/24 in jurul ei pentru a putea fi desfiletata. Cand rotesti cheia in pozitia 0 electrovalva nu mai este alimentata 'cuiul' din interior coboara si garnitura acestuia astupa complet orificiul prin care pompa de injectie trage motorina si atunci motorul se opreste.

Supapa care tine presiunea in pompa - sunt defapt 4 supape de inalta presiune aflate la cele 4 iesiri din pompa de injectie, acestea se defecteaza foarte rar si nu trebuie umblat la ele pana nu ai eleminat alte cauze probabile. Mai exista o bila in surubul de retur de pe pompa de injectie care se inchide pentru a nu permite sa intre aer de pe retur in pompa de injectie cand motorul e oprit, aceasta bila coboara sub orificiul de pe surubul respectiv si inchide accesul aerului spre pompa sau accesul motorinei din pompa spre traseul de retur. Nici aceasta supapa/surub de retur nu se strica si deci nu are rost sa umbli la el.
  • comynyc vectra a

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
OK ,deci singura prob posibila ra fi electrovalva , e posibil sa cupleze - decupleze in timpul mersului dupa pornire , cu pornirea nu e o prob , porneste putin mai greu dar nu f greu , problema principala e ca se opreste in sarcina doar dupa ce o forjez putin deci in pompa nu ajunge motorina pe cat consuma
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Clar e o problema de alimentare.

Vezi sa ai si filtrul de motorina bine strans, la fel suruburile din capul filtrului. Desfileteaza filtrul, suruburile, apoi strange-le din nou ferm, dar cu simt .
  • comynyc vectra a

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Era opturat undeva circuitulde tur , si pe undeva tragea aer , am pus alta conducta rezervor-pompa si alt filtru din acela pe furtun si merge perfect
Supapa care tine presiunea in pompa se afla langa intrarea in pompa , si se desfileteaza simplu cu o cheie fixa de 10 , area capul pt cheie tesit doar pe 2 parti nu e hexagon , asta pt cei care nu le tine presiunea in pompa trebuie doar curatata cu ceva lichid de frana sau spray de rugina , la intrarea in pompa in surubul de fixare a conductei mai este o sita care periodic ar trebui curatata ,
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Erai genial daca faceai si ceva poze la sita aia si la restul.

Eu am curatat sorbul din rezervor, dar daca spui tu ca la intrarea in pompa mai este o sita si ea este partial infundata cu mizerie... apoi nu am facut mare lucru ca am curatat doar sorbul. Unde e sita asta, chiar in pompa sub surubul acela cu garnituri de cupru din capatul furtunului care vine de la filtrul de motorina ?

"Supapa care tine presiunea in pompa se afla langa intrarea in pompa" aia nu e supapa e doar un electroventil care taie alimentarea sau permite alimentarea cu motorina in pompa de injectie. Are in capat un fir cu 12V pentru ca in electroventil se afla un electromagnet.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Bun, vad ca acum e randul meu sa am probleme cu alimentarea pompei de injectie. Am facut azi un schimb de consumabile, am luat 5l ulei Motul X-Cess 5w40 si toate filtrele pe MAHLE si m-am apucat de schimbat la ele.

- am umplut filtrul cu motorina pana sus la gura si l-am montat, l-am strans la mana cat am putut de tare
- am uitat sa pun motorina pe garniturile de etansare de pe filtru, inainte de a le strange
- am uitat sa strang surubul de jos pentru drenarea apei din filtrul de motorina
- am dat la automat, a pornit perfect si a mers normal 3min, am oprit motorul

Am facut curatenie in garaj si am pornit motorul sa scot masina de pe canal. Relantiul era cam mic si cand am accelerat nu se tura. Am iesit cu spatele si am observat ca nu pot tura peste 2000rpm, imi moare motorul cu pedala la podea. Ceva fum alb pe esapament daca incerc sa turez motorul. Porneste usor dar relantiul este la 650-700rpm si nu se tureaza, cu chiu cu vai m-am târât 3 strazi pana acasa intr-a 1-a cu 1.000rpm si cu mers in suturi.

- am strans la mana (cum am putut, doar cu degetele si nu prea sunt multumit) surubul de jos pentru drenarea apei din filtrul de motorina
- am mai strans putin, sus la filtru, conducta de tur spre pompa

Daca a avut cineva probleme cu filtrele de motorina MAHLE rog sa scrie aici. Pana acum am folosit doar filtre MANN pe motorina si acum ca am mers pe MAHLE am ajuns in situatia asta. Maiune va trebui sa verific si conducta din cupru din interiorul filtrului, sa nu cumva sa o fi indoit la montarea filtrului... dar si furtunele de motorina pâna/de la filtru ca am tras un pic de ele sa scot protectia de metal din jurul filtrului de motorina.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema prin schimbarea filtrului de motorina cu unul MANN. Ce am observat :
- la demontare, filtrul MAHLE era plin cu motorina pana sus (asta e de bine)
- inelul interior de etansare la filtrul MANN este constructiv mai sus cu 4-5mm decat cel al filtrului MAHLE, de aici o problema de etansare si o explicatie pentru debitul redus de carburant pe care-l primea pompa de injectie. Acceleram si murea motorul in sarcina.
- inelul exterior de etansare la filtrul MAHLE are diametrul mai mare si deci etanseaza mai la exterior, mai exact ''pe langa'' garnitura incalzitorului de motorina(!), deasemenea garnitura de etansare este putin mai subtire si probabil pe langa ea pompa imi tragea ceva aer fals

Concluzia : nu este recomandat sa cumparati filtrul de motorina MAHLE pentru motorul de Isuzu X17DT, din punct de vedere constructiv acesta este gresit proiectat si nu va etansa corect.

Mai jos si 2 poze cu ambele filtre:


Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR