Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Parerea mea:
1) cand motorul are zero km, merge si cu ulei de floarea soarelui (cel mai slab ulei am vrut sa zic), componentele sunt noi, pompa de ulei baga la greu, pelicula de protectie este activa
2) dupa 3 schimburi la interval de 30 mii km, motorul da primele semne de uzura, tup anuntul pe mobile.de, tup est europeanul
3) de la 100 la 200 mii, est europeanul intra in transa ca ce bine se auzea motorul cand a venit cu ea si uite in ce hal a ajuns din cauza mecanicilor din est europenia si a uleiurilor masluite
4) orice ulei sintetic cu un pedigri solid face bine la mototol cu conditia unui ciclu la interval cuprins intre 6-10 mii maxim sau un an calendaristic.
5) este deplasat sa vorbim ce ulei este mai bun atata timp cat motoarele sunt diferite, numarul de kilometrii plus alti cativa factori.
6) e bine sa intram pe pagina producatorului si sa studiem ce ne recomanda el ca doar a facut ceva teste si mai ales pe langa microscoape si alte minuni, au si ingineri de toate neamurile.

Concluzia: daca componentele sunt uzate, cuzineti inrositi, ciupiti, segmenti cocsati, samd puteti sa puneti si ulei de fata mare ca tot degeaba. Restul este o agonie. Mai ales sa faci un rk in Romania. Mai bun este un motor testat pe o masina dotata cu roti.
ps. chestia cu 100 mii km, baba sau mos, tinuta in garaj...are un pret cu cel putin 1000 peste pretul mediu al unei masini. Si acolo intervine cateodata vecinul est european stabilit in vest care ajuta pe vecinul vestic sa vanda masina la un pret bun. Lantul slabiciunilor.
La Agila am observat ca ii place Mobil sintetic, 0 sau 5w40. Restul, indiferent de costul unui litru, il papa pana in 4-5 mii sau il innegreste, se aud tachetii. La Astra de exemplu merge si cu Gm 5w30 dar are 167 mii reali. Probabil in scurt timp o sa strambe din nas.
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
opelvn a scris:Cea mai buna norma ulei la motor benzina este PORSCHE A40 ULEI 5W40 .
recomand VALVOLINE SYN POWER 5W40 , RAVENOL 5W40 VMO (ambele cu norma PORSCHE A40)
Maxim 10000 km in motor.

Nu va mai stresati .....se poate inchide topicul. S-a raspuns la necunoscuta din titlu: Valvoline Syn Power & Ravenol Vmo ....ambele 5W40 si norma Porsche A40.

N-am inteles daca norma Porsche A40 e determinanta in alegerea uleiului asta in cazul in care nu vrem nici Valvoline si nici Ravenol ....sau totusi sa trecem dincolo de A40 si sa ne uitam la specificatiile uleiului in comparatie cu ale motorului nostru ..... ca daca ar fi fost sa las lucrurile asa ca in citatatul de sus, orice posesor de opelas pe benzina asta ar fi inteles ! ... scrie pe bidon Porsche A40 ? Da ! .... asta-i taica , da-i drumul in motor !

Dar aruncam cu niste retete de pe net ....vine omul ce se framanta in gasirea unui ulei pt masina lui si o ia de buna .......si trebuie sa apara un timpit ca mine ca sa puna intrebari suplimentare ca incet, incet sa apara buletine de analiza, luari de cuvant din partea producatorilor, specificatii la secunda si afirmatii gratuite gen:
opelvn a scris:N-am auzit in ultimele doua decenii vre-un motor distrus sub 400000km uns cu VALVOLINE sau MOBIL1 autentice. cu norma motorului,schimbat la maxim 10000km

...deja aici am sarit de la generalul Porsche A40 la TOATE conditile impuse de un motor.
Bafta.

PS - daca vroiai o postare care se vroia chiar utila posesorilor de Agila si la toate benzinarele din titlu , ultimele 3-4 postari trebuiau sa fie cuprinse intr-una singura si aruncate pe topic dintr-o suflare.
Ex - ....eu recomand x si y marca ulei PENTRU CA : ...... si cu liniutza de la capat sa priceapa tot romanul. Faza ca un Porsche valoreaza cat un apartament , pentru mine nu reprezinta un criteriu in alegerea uleiului.
La Multi Ani !
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Nu ai citit atent mai citeste odata in fraza cu recomandarea scrie citet "RECOMAND " nu oblig iar parerea mea e bazata pe experienta ,sant satul de recomandarile constructorului care-i duc pe bietii utilizatori de sh de germania la dezmembrari cu axul cu came praf dupa minim 250000km--300000km cu schimbul LONGLIFE (pentru uzura progresiva programata) recomandat de constructor.Fiecare pune in motor ce doreste si crede sau nu orice poveste, a constructorului ,a forumului, a mecanicului, a unui prieten,, realitatea e ca normele uleiurilor de " cetatean" duc motorul la loc de verdeata la jumatate din timpul normelor de ulei flota.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
ok ...intr-adevar ...e vorba de o RECOMANDARE !
Redeschideti topicul ! - nu s-a gasit inca uleiul perfect !

Cu alte cuvinte tu vrei sa spui ca producatorul masinii in cardasie cu cel de ulei ,,programeaza,, incet si sigur uzura controlata a unor piese din motor pentru simplul fapt de a .... ce ? De a comercializa mai multe piese ? ....de a duce omul masina la cimitir dupa 150 mii km ca apoi sa-si ia alta noua ?
Nu suna oarecumva a sabotare ? Adica cum , eu Opel fac masinile astea si recomand uleiul X ...dar eu Opel stiu ca tie ca si consumator peste 150 mii k ( ex) iti va crapa axul cu came .........
.....brrrrrrr ..... nu suna urat ?
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Stiu ca suna a teoria conspiratiei insa eu am inceput sa cred incet si sigur
tot ce ai postat mai sus.
Nu este posibil sa folosesti ulei original Opel (GM) la schimburi consecutive de 30000Km.
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Toate normele de ulei sant facute de producatorii (sau blenderii) de ulei la cerinta si performanta ceruta de industrie ...... pt norma proiectata a masinii si interesul constructorului......cei din zona inginereasca cunosc acest lucru bine si documentat. si nu asta e scopul topicului.

dai clic pe sagetile mici negre din stanga normelor si suprapui normele de cetatean posesor de autoturism si te joci cu ele si vezi performanta lor in primul link

http://origin-qps.onstreamm.../rp/pc/index.html

in al doilea link vezi performantele normelor industriei unde se cer durate duble la motoare din proiectare (un motor de camion trebuie sa reziste 1 milion km)

click pe sagetile mici negre din stanga fiecarei norme si le suprapui pt comparare
http://origin-qps.onstreamm.../rp/hd/index.html

Diagrama(harta mai mare ) ulei mai performant.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
E haioasa treaba ...in special cu zonele de ,,acoperire,, .... Necesita insa ceva timp de analiza pentru aprofundare.
Multumesc de link-uri !
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
La schimbul uleiului, acum doua sapatamani am realizat ca am tratat cu totii cu usurinta problema deformarii filtrului de ulei, din cauza supapei de mentinere a circuitului amorsat. Ma refer aici la filtrul Mann, pe care l-am avut pe masina, filtru care s-a comportat ca si cum nu ar fi existat:

Acum cred ca am clarificat la ce e buna supapa din capul cilindrului pe care se ghideaza filtrul, probabil ca in decursul intregii perioade a utilizarii masinii aceasta nu se va deschide niciodata. La filtrul Mahle in locul gaurii, mai e o supapa care se suprapune practic peste cea deja existenta pe acel cilindru central, una dintre ele devine in plus si cred ca amandoua lasate (cum le-am lasat si eu) actioneaza pe post de dop, sa nu patrunda ulei nefiltrat in motor. In caz de colmatare a filtrului, nu stiu daca ar mai deschide, asa presate una peste alta.
Nu sunt pimul care ridica aceasta problema a deformarii filtrului. Comentarii vor fi, asa ca ma rezum la atat pentru moment.
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Probabil a fost conceput pentru cazuri mai ,,usoare" cand pilitura chiar face figuri.

Game over for the corsa engine strip for the amount of metal on this oil filter
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am schimbat uleiul Castrol Magnatec 5W40 cu Shell Helix HX7 10W40, dupa curatare motor cu flush engine inainte de golire si spalare capac culbutori.
Acum am curaj sa astept linistit la semafor, fara a mai tura motorul sa fac presiune. Beculetul nu mi s-a mai aprins de la schimb decat prima data cand am incalzit motorul pe loc (la ralanti). Probabil ca mai ramasese kerosenul din solutia de curatare in motor, intr-o cantitate mica iar in timp s-a evaporat sau ars. Sincer, cu cat merg mai mult, cu atat constat o imbunatatire a sunetului scos de motor, il simt mai etans.
Acest tip de ulei nu are certificate GM dar nu-mi pasa. Motorul nu mi-a mers niciodata mai frumos. Daca nu gresesc SN e mai tare ca SL cum avea Castrolul ala sintetic.
  • terry

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2008

  • Mesaj Privat
ca ar fi mai bun intre acestea 2 ? :
http://uleidemotor.com/ulei...r-formula-52.html
si
http://www.lubexpert.ro/*productID_191-shop_detail ( Mobil 1 New Life 0W-40)

-din ce am inteles, 1 este ptr America de Nord si al 2 ptr Europa, la pret le-am gasit aproximativ la fel dar nu stiu care ar fi mai bun.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Unul e facut in SUA si altul in UE probabil Belgia si face parte din seria noua. Cat de noua ...probabil ambalaj.
Eu nu am sesizat diferente intre cele doua dar nici teste extreme nu am facut.
Skip ads

  • cristisst

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2013

  • Mesaj Privat
pana la urma care este concluzia cu filtrul?! am fost astazi si m-am certat cu cei de la 2 magazine. au cautat si ras-cautat prin cataloage pentru filtru cu acea supapa deja existenta si nimic. Nu am gasit un dealer de Mahle! Ca sa fie tacamul complet, am trimis-o pe prietena la Opel(e o reprezentata la 5 min de casa) sa cumpere un filtru de ulei ORIGINAL! Adica cel de mai jos:



Culmea e ca nici acesta nu are acea supapa cum exista la Mahle! Mai culmea e ca am acelasi simptom care-l descria dan ciureanu la inceputul acestui topic: motorul caraie timp de 3 sec cand pornesc motorul ca si cand ar fi instalatia dezamorsata si ar merge pe "uscat". Ma doare sufletul cand pornesc masina de fiecare data. Mentionez ca, cu cat timp stationeaza mai mult masina, cu atat zgomotul e mai pregnant. Sfaturi ceva?!
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Poate gresesc. Din cate am citit tu ai schimbat motorul, motorul a stat mult timp si este posibil ca tachetii si alte angrenaje (pompa de ulei) sa contina un ulei vascos gen marmelada. Acela de fapt cred ca iti face figuri. Posibil sa mearga si cu filtrul acela. Il gasesti la toate magazinele mari si mici gen epiesa, alpadrino, autokarma, samd. Incearca totusi si un ulei full sintetic de la mobil, o sau 5 w. Bafta!
  • cristisst

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2013

  • Mesaj Privat
autokarma-acolo am avut discutii dimineata pe tema filtrului. motorul are deja peste 7000km de cand a fost schimbat! am luat ulei mobil1 sintetic si respectivul filtru. acum vom vedea dupa ce le schimb.
  • cristisst

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2013

  • Mesaj Privat
off-topic: un mecanic de incredere pentru schimbul distributiei in bucuresti cunoasteti?
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Nu-ti face prea multe griji in privinta prezentei sau lipsei supapei din filtrul de ulei. Cred ca s-au acumulat intre timp suficiente informatii despre uleiuri si filtre pentru a mai lasa anumite erori sa persiste in explicarea rolului supapelor din corpul filtrului sau elementul filtrant. Cu @dancuciureanu nu ne putem compara niciunul, lui ii datoram extrem de multe informatii despre masinile pe care atunci cand ni le-am cumparat, ne-am prins urechile in lucruri simple dar total necunoscute. Totusi daca in febra pionieratului si din dorinta de a ne spune si noua cat mai multe, s-au strecurat si unele mici greseli de interpretare, cred ca ar fi bine sa le corectam: supapa din filtrul Mahle nu are rol de a pastra circuitul amorsat! Aceasta devine cu adevarat utila in cazuri extrem de rare si are rol de by-pass, adica anulare filtrare si pompare ulei in motor direct din baie. Poate sa si lipseasca daca e buna cea din capul tulumbei aceleia din corpul filtrului. Nu are treaba cu caraiala la pornire pentru ca ea sta mereu inchisa. S-a spus cand se deschide: cand se imbacseste filtrul asa de rau incat nu mai trece uleiul. Cea de sub filtru e responsabila cu mentinerea amorsarii. Nu o spun eu in premiera, a spus-o chiar Dan, au mai facut comentarii si alti colegi!
Daca pana acum cautam Mahle pentru acea supapa, e timpul sa-i reconsideram punctele forte acestui filtru! Supapa e buna cand ai lipsa sau defecta supapa (obturator cu arc) de la masina, special conceputa pentru filtru cu gaura.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu stiam asa si nu imi apartine dar am patit chiar sapatamana asta cand a plecat sterilul la vale si il recomand
Supapa anti-retur: Asigura ca filtrul si traseele de ulei nu se golesc cand motorul este oprit si ca uleiul este imediat disponibil cand motorul este pornit.

Supapa bypass: Asigura ca uleiul este disponibil cand motorul este pornit la rece sau cand perioada de service este de mult depasita, daca filtrul de ulei este foarte murdar.
,,Filtrele de ulei fabricate în prezent au supape de trecere superioare (sub înveliº) sau supape de trecere inferioare (încastrate în partea inferioarã a cartuºului de filtrare). La filtrele cu supape de trecere inferioare, uleiul trebuie sã curgã în jurul cartuºului de filtru ºi a fundului bidonului în momentul în care supapa acþioneazã. Fluxul brusc de ulei poate cauza spãlarea contaminanþilor adunaþi, ceea ce poate duce la o uzurã excesivã a pãrþilor de motor în miºcare. Efectul ar putea fi încã mai grav, datoritã faptului cã supapa se deschide mai des atunci când se acumuleazã mulþi agenþi contaminanþi. Când se porneºte motorul, supapa de trecere din filtru se deschide, ºi agenþii contaminanþi sunt împinºi în motor. Supapa de trecere superioarã amplasatã în filtru exclude efectul de angajare a contaminanþilor, deoarece uleiul nu curge în jurul cartuºului filtru în timpul deschiderii supapei. Din acest motiv, motorul este mai bine protejat de agenþi contaminanþi, care nu pot fi îndepãrtaþi din filtru dupã ce au ajuns acolo."
http://www.uniflux-filters....i-de-preaplin-18/

http://www.youtube.com/watch?v=IeXcUWCy_Wk

http://www.e-automobile.ro/...e-ulei-pompa.html
  • cristisst

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Vã anunț și revin cu poze cu starea filtrului dupã schimbarea lui (cel mai probabil sambata). Va întrebasem despre dezamorsare în ideea ca tot desfac filtrul. Pentru mine este destul de clar ca e vorba despre o supapa care ar trebui sa tina circuitul amorsat. Nu știu acum despre care e vorba. Inițial am crezut ca e vorba despre tacheti care se "descarca" ceea ce mi s-a pãrut ciudat ținând cont de intervalul scurt de timp cât sta masina(cateva ore noaptea).
  • cristisst

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Supapa anti-retur este cea din corpul filtrului cea mai de jos, nu? Nu cea cu arc care trece prin interiorul filtrului și astupa faimoasa "gaura" din filtru.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR