- all4u
- **
- 409 mesaje
- din 12 Apr 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bacau
all4u
- Mesaje scrise: 409
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2017
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Acum cativa ani discutam despre fenomenul asta cu electricianul de la reprezentanta si mi-a aratat in TIS parca, ca si senzorul asta are o rata de referesh in functie de viteza etc. Ideea era ca la un moment dat, destul de rar ce-i drept, temperatura afisata ramanea neschimbata (si era evident ca nu era cea reala) chiar si cateva zeci de minute, dar asa cum am mai spus isi revenea.
Chestia asta se mai intampla si la senzorul de lumini... cateodata, la iesirea din pasaj/tunel, raman luminile aprinse minute in sir chiar daca afara e lumina puternica. De obicei lucreaza corect, dar...
Chestia asta se mai intampla si la senzorul de lumini... cateodata, la iesirea din pasaj/tunel, raman luminile aprinse minute in sir chiar daca afara e lumina puternica. De obicei lucreaza corect, dar...
- Silviu Mustata
- ****
- 1,199 mesaje
- din 28 Mai 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Silviu Mustata
- Mesaje scrise: 1,199
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2017
- Mesaj Privat
- sedanastraj
- **
- 68 mesaje
- din 20 Mar 2017
- Astra 2017 B16XER
- Bucuresti
sedanastraj
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2017
- Mesaj Privat
- Aantonio
- ***
- 521 mesaje
- din 07 Mai 2012
- Astra A14NET
- Bucuresti
Aantonio
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
Este discutabila pozitia senzorului si felul in care acesta poate fi influentat, dar chiar si atunci cand sta la soare el indica temperatura corecta (in marginile de eroare stabilite) numai ca nu e cea care ne intereseaza pe noi adica "temperatura la umbra". Acesta se calibreaza destul de rapid, dupa cateva minute de mers se stabilizeaza. In manual e mentionat undeva, din cate imi aduc aminte, ca scaderile de temperatura sunt afisate mai rapid, pe cand cresterile ceva mai lent.
Legat de corectitudinea afisarii, am facut cateva teste (la umbra, cu motorul rece) cu mai multe termometre dintre care unul mai performant si nu-mi aduc aminte sa fi observat abateri mai mari de +/- 1 grad C.
Legat de corectitudinea afisarii, am facut cateva teste (la umbra, cu motorul rece) cu mai multe termometre dintre care unul mai performant si nu-mi aduc aminte sa fi observat abateri mai mari de +/- 1 grad C.
- AlexLaur
- **
- 184 mesaje
- din 17 Jan 2017
- Astra 2016 B16XER
- Bucuresti
AlexLaur
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2017
- Mesaj Privat
Am reusit si eu sa montez scutul ieri seara la un service de cartier. A durat cam 20-25 de minute operatiunea.
Acum motorul este mult mai protejat, la fel si galeria imediat de sub el.
Uitandu-ma sub masina, la cate chestii se pot sparge/rupe sub motor, consider ca la noi, pe drumurile mioritice, e un risc ENORM sa mergi fara scut. Asa ca nu prea era de ales...
Impartasesc cu voi si doua nemultumiri totusi:
- Prima este impresia de "sufocare" sa zic asa a motorului, pentru ca scutul este aproape lipit de galeria de evacuare sub motor, astupa catalizatorul (sau sonda lambda) - nu stiu exact ce este acel manson mai gros pe teava de esapament aflat imediat sub motor - oricum chestii foarte incinse care inainte erau "scaldate" de curentii de aer de sub masina si caldura iesea usor in exterior. Sper ca in timp sa nu produca coacerea/supraincalzirea vreunei componente/platic/furtun/etc...de pe acolo, cert fiind faptul ca racirea/ventilatia partii de jos a motorul ca nu va mai fi la fel de buna, iar temperatura in compartimenul motor va fi mai mare acum, chiar daca "apa" ramane mereu la 90 de grade - caldura produsa de galeria de evacuare de exemplu nu va mai fi la fel de bine evacuata in exterior.
Va fi un avantaj insa la iarna
- Totodata, scutul vine cu aproximativ 1-2cm curbat sub motor, micsorand si mai mult garda la sol in partea cea mai joasa.
Chiar si asa, mai joasa fiind, tot va fi mai sigur de mers cu scutul decat fara scut.
Cam acestea sunt lucrurile de luat in calcul, daca vreti sa va puneti scut. La greutate, nu cred ca face vreo diferenta (7-8 kg cred ca are).
Acum motorul este mult mai protejat, la fel si galeria imediat de sub el.
Uitandu-ma sub masina, la cate chestii se pot sparge/rupe sub motor, consider ca la noi, pe drumurile mioritice, e un risc ENORM sa mergi fara scut. Asa ca nu prea era de ales...
Impartasesc cu voi si doua nemultumiri totusi:
- Prima este impresia de "sufocare" sa zic asa a motorului, pentru ca scutul este aproape lipit de galeria de evacuare sub motor, astupa catalizatorul (sau sonda lambda) - nu stiu exact ce este acel manson mai gros pe teava de esapament aflat imediat sub motor - oricum chestii foarte incinse care inainte erau "scaldate" de curentii de aer de sub masina si caldura iesea usor in exterior. Sper ca in timp sa nu produca coacerea/supraincalzirea vreunei componente/platic/furtun/etc...de pe acolo, cert fiind faptul ca racirea/ventilatia partii de jos a motorul ca nu va mai fi la fel de buna, iar temperatura in compartimenul motor va fi mai mare acum, chiar daca "apa" ramane mereu la 90 de grade - caldura produsa de galeria de evacuare de exemplu nu va mai fi la fel de bine evacuata in exterior.
Va fi un avantaj insa la iarna
- Totodata, scutul vine cu aproximativ 1-2cm curbat sub motor, micsorand si mai mult garda la sol in partea cea mai joasa.
Chiar si asa, mai joasa fiind, tot va fi mai sigur de mers cu scutul decat fara scut.
Cam acestea sunt lucrurile de luat in calcul, daca vreti sa va puneti scut. La greutate, nu cred ca face vreo diferenta (7-8 kg cred ca are).
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- AlexLaur
- **
- 184 mesaje
- din 17 Jan 2017
- Astra 2016 B16XER
- Bucuresti
AlexLaur
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2017
- Mesaj Privat
- PEmil
- ****
- 2,662 mesaje
- din 08 Mai 2017
- Astra 2017 LUJ
- Braila
PEmil
- Mesaje scrise: 2,662
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2017 LUJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2017
- Mesaj Privat
Cosmin95 a scris:
Salut! Scut AM de pe Emag, tocmai ce am venit dupa un drum de 110 km pe judetean, cu multe depasiri si in turatii de peste 3500, in caldura de amiaza mare (36ºC pe termometrul exterior al masinii)
Apa nu trece de 90º C, dar ventilatorul de racire al motorului lucreaza din greu in treapta a2a. Cand am ajuns in curte, pana sa opresc masina am asteptat circa 1 minut la ralanti.
Greutatea scutului: 10-12 kg
Masina merge foarte bine!
AlexLaur a scris:Am o rugaminte pentru cei care au scut, original sau AM.
1. Ce impresie va lasa vis-a-vis de racire? Astupa de tot spatiul de sub motor? Credeti ca afecteaza racirea?
2. Cam ce greutate adauga in plus? Banuiesc ca este o tabla sanatoasa...? (pozele si detaliile de pe net pot fi inselatoare - eu mi-am luat teapa astfel cu o cotiera)
Multumesc
1. Ce impresie va lasa vis-a-vis de racire? Astupa de tot spatiul de sub motor? Credeti ca afecteaza racirea?
2. Cam ce greutate adauga in plus? Banuiesc ca este o tabla sanatoasa...? (pozele si detaliile de pe net pot fi inselatoare - eu mi-am luat teapa astfel cu o cotiera)
Multumesc
Salut! Scut AM de pe Emag, tocmai ce am venit dupa un drum de 110 km pe judetean, cu multe depasiri si in turatii de peste 3500, in caldura de amiaza mare (36ºC pe termometrul exterior al masinii)
Apa nu trece de 90º C, dar ventilatorul de racire al motorului lucreaza din greu in treapta a2a. Cand am ajuns in curte, pana sa opresc masina am asteptat circa 1 minut la ralanti.
Greutatea scutului: 10-12 kg
Masina merge foarte bine!
De unde stiti in ce treapta functioneaza ventilatorul de racire?
Cate trepte de turatie are?
- PEmil
- ****
- 2,662 mesaje
- din 08 Mai 2017
- Astra 2017 LUJ
- Braila
PEmil
- Mesaje scrise: 2,662
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2017 LUJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2017
- Mesaj Privat
Cosmin95 a scris:
Cate vanzari a avut emagul cu reducerile astea de la Opel si cu rabla.. ar trebui sa faca cinste ! ) un mousel, o tabletica ))
AlexLaur a scris:Hai ca m.ati convins cu scutul. Am apucat sa mai citesc un pic si pana la urma am comandat tot de la emag cu 210lei + transport.
Cate vanzari a avut emagul cu reducerile astea de la Opel si cu rabla.. ar trebui sa faca cinste ! ) un mousel, o tabletica ))
Nu sunt vandute de emag. Ei pun la dispozitie doar platforma. Bineinteles ca nu pe gratis...
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
AlexLaur a scris:Da, dar la diesel este altceva...iarna de exmplu mergi "juma' " de ora pana incepe sa bage caldura. " "Cu ghilimelele de rigoare.
Iarna nici un motor nu se sufoca din cauza lipsei de ventilatie, ba unii mai pun si un carton in fata.
Ma refeream la sezonul de vara, motorul la mine fiind foarte inghesuit... la 1.6, 1.4T e destul de aerisit
- AlexLaur
- **
- 184 mesaje
- din 17 Jan 2017
- Astra 2016 B16XER
- Bucuresti
AlexLaur
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2017
- Mesaj Privat
Emil, daca mergi cu aerul pornit in oras, sau chiar si fara aer...dar un pic mai sportiv...sa le schimbi peste 3500, o sa-l auzi pe treapta a doua, cand te opresti la semafor de exmplu, cu motorul la relanti. Nu ai cum sa-l nu-l observi cand baga treapta a doua , se aude clar ventilatorul. De obicei dureaza putin, si apoi revine la treapta 1 care este mai putin sesizabila. Desemnea se poate sa nici nu-ti porneasca...daca mergi fara aer si batraneste, e posibil sa nu-l auzi niciodata.
- AlexLaur
- **
- 184 mesaje
- din 17 Jan 2017
- Astra 2016 B16XER
- Bucuresti
AlexLaur
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jan 2017
- Mesaj Privat
- deleted-104298
- ******
- 4,671 mesaje
- din 07 Sep 2015
deleted-104298
- Mesaje scrise: 4,671
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2015
- Mesaj Privat
PEmil a scris:
De unde stiti in ce treapta functioneaza ventilatorul de racire?
Cate trepte de turatie are?
Cosmin95 a scris:
Salut! Scut AM de pe Emag, tocmai ce am venit dupa un drum de 110 km pe judetean, cu multe depasiri si in turatii de peste 3500, in caldura de amiaza mare (36ºC pe termometrul exterior al masinii)
Apa nu trece de 90º C, dar ventilatorul de racire al motorului lucreaza din greu in treapta a2a. Cand am ajuns in curte, pana sa opresc masina am asteptat circa 1 minut la ralanti.
Greutatea scutului: 10-12 kg
Masina merge foarte bine!
AlexLaur a scris:Am o rugaminte pentru cei care au scut, original sau AM.
1. Ce impresie va lasa vis-a-vis de racire? Astupa de tot spatiul de sub motor? Credeti ca afecteaza racirea?
2. Cam ce greutate adauga in plus? Banuiesc ca este o tabla sanatoasa...? (pozele si detaliile de pe net pot fi inselatoare - eu mi-am luat teapa astfel cu o cotiera)
Multumesc
1. Ce impresie va lasa vis-a-vis de racire? Astupa de tot spatiul de sub motor? Credeti ca afecteaza racirea?
2. Cam ce greutate adauga in plus? Banuiesc ca este o tabla sanatoasa...? (pozele si detaliile de pe net pot fi inselatoare - eu mi-am luat teapa astfel cu o cotiera)
Multumesc
Salut! Scut AM de pe Emag, tocmai ce am venit dupa un drum de 110 km pe judetean, cu multe depasiri si in turatii de peste 3500, in caldura de amiaza mare (36ºC pe termometrul exterior al masinii)
Apa nu trece de 90º C, dar ventilatorul de racire al motorului lucreaza din greu in treapta a2a. Cand am ajuns in curte, pana sa opresc masina am asteptat circa 1 minut la ralanti.
Greutatea scutului: 10-12 kg
Masina merge foarte bine!
De unde stiti in ce treapta functioneaza ventilatorul de racire?
Cate trepte de turatie are?
Emil, sunt 2 trepte, prima treapta nu o vei auzi si nici simti din masina, ventilatorul pleaca imediat ce apa ajunge la 90º.. poti observa doar daca ridici capota si te uiti la el.
Si a doua treapta de viteza, intra cand mergi pe temperaturi tropicale si/sau cand ii dai forja. Iti vei da seama ca a intrat atunci cand stai cu motorul la ralanti, de exemplu la semafor. Vei simti o usoara trepidatie in toata masina. Daca cobori, vei auzi ventilatorul turat, zgomotul sau fiind aproape la fel de tare ca cel al motorului, dar pe o alta tonalitate, bineinteles.
- mihnea_alex
- **
- 239 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Bucuresti
mihnea_alex
- Mesaje scrise: 239
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Eu am scut original, mașinã are126 k de km și nu se pune problema de supraîncãlzire(ce-i drept,scutul original are mai multe gauri decât cel din poza de pe eMag). Cã și greutate,nu știu exact, dar mecanicul când l.a dat jos l.a ținut într.o singura mâna,deci nu cred sa aibã mai mult de 5-6 kg.
În legãturã cu ventilatorul, eu nu l.am auzit niciodatã din mașinã(având motorul pornit). Din ce am observat eu, pornește mereu când dau drumul la AC
În legãturã cu ventilatorul, eu nu l.am auzit niciodatã din mașinã(având motorul pornit). Din ce am observat eu, pornește mereu când dau drumul la AC
- d0m1n1c
- **
- 181 mesaje
- din 25 Mai 2013
- Astra 2006 Z17DTL
- Iasi
d0m1n1c
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2013
- Mesaj Privat
Salutare!
Sunt un fost proprietar de Astra H 1.7 CDTI , actual posesor de passat B6 2.0 140 cp si probabil un viitor posesor de Astra J hatchback 1.6 benzina, aspirat, automat din 2010. As fi curios sa aflu cateva pareri despre acest motor, probleme comune, intervalul de timp la care se schimba distributia, uleiul din cutie etc. Am si o serie de sasiu insa din cate stiu trebuie sa fiu proprietarul, pentru ca cei de la reprezentanta Opel sa imi dea istoricul.
Orice parere/sfat /sugestie este bine primita.
Sunt un fost proprietar de Astra H 1.7 CDTI , actual posesor de passat B6 2.0 140 cp si probabil un viitor posesor de Astra J hatchback 1.6 benzina, aspirat, automat din 2010. As fi curios sa aflu cateva pareri despre acest motor, probleme comune, intervalul de timp la care se schimba distributia, uleiul din cutie etc. Am si o serie de sasiu insa din cate stiu trebuie sa fiu proprietarul, pentru ca cei de la reprezentanta Opel sa imi dea istoricul.
Orice parere/sfat /sugestie este bine primita.
- deleted-118778
- **
- 131 mesaje
- din 29 Mai 2017
deleted-118778
- Mesaje scrise: 131
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2017
- Mesaj Privat
- lexandrei10
- **
- 495 mesaje
- din 21 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
lexandrei10
- Mesaje scrise: 495
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2017
- Mesaj Privat
nelu22
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2015
- Mesaj Privat
- Andrei F
- **
- 263 mesaje
- din 03 Oct 2016
- Astra 2016 B16XER
- Arges
Andrei F
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2016 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2016
- Mesaj Privat
Eu nu cred ca e de la bagat talpa. Eu zic ca cel mai mult variaza consumul la greutate. Am scos consum (la drum intins ma refer) de 6 cu max 2 persoane si am scos pe acelasi traseu/acelasi stil de condus de 7 cu 4 peroane in masina si portbagajul full full. La un consum de la 6-7 la drum intins la confortul pe care il ofera este f bine dupa parerea mea. Am spus si o repet nu este masina de oras, cei care m au contrazis si inca considera asta plang la pompa..