- 2kappa
- ***
- 997 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
- hyperion1707
- *
- 43 mesaje
- din 20 Mai 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Valcea
hyperion1707
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2009
- Mesaj Privat
Senzorul vechi este la mecanic in Rm. Valcea, iar masina a plecat azi noapte la Sibiu, unde are domiciliul. Pe de alta parte, cred ca daca as pune aceeasi intrebare mecanicului s-ar putea simti jignit. Bineinteles ca miscarea asta era in proiect. Pe mine ma intereseaza posibilitatea montarii incorecte a distributiei si ma gandeam poate ca a mai avut cineva astfel de simptome. Multumesc oricum pentru raspuns; e logic.
- 2kappa
- ***
- 997 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
E varianta simpla. Varianta complicata este ca si senzorul nou sa fie defect. Si mai complicat: ori inainte balbaia dar era corectata de distributia slaba ori s-a gresit ceva. Preciza domnul Dan ca se poate pune distributia si fara trusa dar el prefera trusa. O mica abatere sau oboseala a mecanicului da batai de cap. Bafta!
dancuciureanu a scris:Pentru reglare este nevoie de trusa, se poate si fara dar eu prefer ca la carte :
http://www.midlock.nl/Adobe...NL/HL_2141-OP.pdf
si cam asa arata varianta fara
http://www.youtube.com/watch?v=XHhdm0ng_Q4
http://www.midlock.nl/Adobe...NL/HL_2141-OP.pdf
dancuciureanu a scris:Chiar si cu trusa poti gresi ca ceva sta inclinat si "curge" 5mm sau axul vibrochen are uzura unde vine pinionul.
si cam asa arata varianta fara
http://www.youtube.com/watch?v=XHhdm0ng_Q4
- PunctAlbastru
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jul 2013
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
PunctAlbastru
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2013
- Mesaj Privat
- hyperion1707
- *
- 43 mesaje
- din 20 Mai 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Valcea
hyperion1707
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2009
- Mesaj Privat
S-ar putea sa-l fi supraestimat pe mecanic. Ma suna baiatul cu o noua problema: mesaj "coolant level" care ramane si dupa completarea cu antigel. La repornirea motorului dispare, dar apare dupa 10 secunde. S-a mai lovit cineva de mesajul asta? Eu as fi vrut sa stiu daca acea "balbaiala" este un simptom al distributiei montate incorect. Mecanicul are trusa de cale, dar presupun ca era foarte obosit.
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
@hyperion1707: daca ti-ai schimbat senzorul si ai nevoie si de alte pinioane axe came, iti dau eu. Gasesti poza aici: https://www.clubopel.com/vie...83&highlight=
Daca nu le-a cumparat nimeni, le fac cadou cui are nevoie; ma gasesti in Sibiu.
Daca nu le-a cumparat nimeni, le fac cadou cui are nevoie; ma gasesti in Sibiu.
- 2kappa
- ***
- 997 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
@PunctAlbastru, din ce motoare ai enumerat unele sunt pe lant si unele pe curea. Te referi la rola intinzatoare de curea de distributie si la intinzatorul lantului de distributie. Nu prea am inteles unde bati. E gresit ceva ce am scris? Daca sunt jocuri in piese (asa zice si domnul Dan) este normal sa nu mai cada la punct.
http://www.e-automobile.ro/...-distributie.html
@hyperion1707, s-a umblat la antigel, ori nu este aerisit, termostat, inversat ceva, sonda/mufa cu probleme, ceva s-a bulibasit pe acolo, daca nu e ulei in apa sau apa in ulei e binisor. E mecanic dar nu pentru motoarele noi. ,,Admir" mecanicii universali. Ce meserie aveti? Mecanic universal...da Mercedes, da Opel. Si cand ati pus mana pe o carte HAINES sau ati deschis un TIS? Pai...ma inveti matale pe mine care eu reparam SAVIEM URI. sI MECANICUL ADEVARAT...face doar mecanica nu si electrica si tinichigerie si monteaza incalzire in scaune...Fiecare cu meseria lui. Aaaa...ca se pricepe la de toate si citeste baiatul cate un forum sau aplica ce a invatat pe nus ce site si mai scoate un ban in loc sa steie cu tigara in coltul gurii la bodega dupa program, asta e altceva. Asa am patit si eu cu Astra, toata lumea cea vestita din 30 de tari nu a reusit sa dea de cap la niste coduri doar un baietas de la Opel a reusit. El a zis ca sunt serpisorii si serpisorii au fost fir////mama lor. Peste 10 mii de k efectuati fara nici un cod. Si au bagat nemtalaii tone de euro in ECU, BUJII, BOBINA, EGR, si cate si mai cate minuni.
http://www.e-automobile.ro/...-distributie.html
@hyperion1707, s-a umblat la antigel, ori nu este aerisit, termostat, inversat ceva, sonda/mufa cu probleme, ceva s-a bulibasit pe acolo, daca nu e ulei in apa sau apa in ulei e binisor. E mecanic dar nu pentru motoarele noi. ,,Admir" mecanicii universali. Ce meserie aveti? Mecanic universal...da Mercedes, da Opel. Si cand ati pus mana pe o carte HAINES sau ati deschis un TIS? Pai...ma inveti matale pe mine care eu reparam SAVIEM URI. sI MECANICUL ADEVARAT...face doar mecanica nu si electrica si tinichigerie si monteaza incalzire in scaune...Fiecare cu meseria lui. Aaaa...ca se pricepe la de toate si citeste baiatul cate un forum sau aplica ce a invatat pe nus ce site si mai scoate un ban in loc sa steie cu tigara in coltul gurii la bodega dupa program, asta e altceva. Asa am patit si eu cu Astra, toata lumea cea vestita din 30 de tari nu a reusit sa dea de cap la niste coduri doar un baietas de la Opel a reusit. El a zis ca sunt serpisorii si serpisorii au fost fir////mama lor. Peste 10 mii de k efectuati fara nici un cod. Si au bagat nemtalaii tone de euro in ECU, BUJII, BOBINA, EGR, si cate si mai cate minuni.
- hyperion1707
- *
- 43 mesaje
- din 20 Mai 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Valcea
hyperion1707
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2009
- Mesaj Privat
@danut32, multumesc, dar distributia, asa cum am mentionat, era completa. Oricum, faptul ca sunteti concitadin cu posesorul ASTREI este de retinut S-a rezolvat problema cu "coolant level": trebuie pus antigel in vas pana la nivelul maxim si mesajul dispare. @2kappa, avea mecanicul vreun motiv sa dea jos pompa de apa cand a schimbat distributia?
- 2kappa
- ***
- 997 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
- PunctAlbastru
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jul 2013
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
PunctAlbastru
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2013
- Mesaj Privat
[quote="2kappa"]@PunctAlbastru, din ce motoare ai enumerat unele sunt pe lant si unele pe curea. Te referi la rola intinzatoare de curea de distributie si la intinzatorul lantului de distributie. Nu prea am inteles unde bati. E gresit ceva ce am scris? Daca sunt jocuri in piese (asa zice si domnul Dan) este normal sa nu mai cada la punct.
http://www.e-automobile.ro/...-distributie.html
Nu ma refer la nimic din ce ai scris. Dintre motoarele astea cu mai mult de 2 supape pe cilindru, adica 3 cum mai are Mercedes, 4 cum are toata lumea sau chiar 5 cum am mai vz pe la VW-Audi si vreo cateva japoneze, sunt unele cu distributie fixa, adica toate supapele alea lucreaza la fel ca si timp si deschidere indiferent de sarcina etc, si sunt unele cu distributie variabila, adica timpii si adancimea de deschiderea a supapelor se modifica in functie de turatie si sarcina.
Se cheama pe la japonezi VVT, VVT-i, V-TEC etc. Pe la europence nu le vezi prea des la masinile de volum. Renault stiam ca a pus pe 1.6 16v pe Megane2, si a scos VVT-ul de pe megane 3. Mai stiam ca sistemul apare foarte rar si recent la diesel, si ca doar Honda daca nu ma insel a facut si un motor cu VVT si pentru supapele de evacuare.
Sunt si eu nou prin comunitate, nepriceput, si ma intrebam daca GM stie de asa ceva. Dar mi-am amintit intre timp ca am vazut intr-o poza un Z12XE cu capacul de la axele cu came scos, si ca axele in sine calca direct pe tacheti, deci n-are nimic variabil. Cred ca eram beat cand am intrebat. Si cand mi-am luat reset, mi-am amintit. Scuzati:)
http://www.e-automobile.ro/...-distributie.html
Nu ma refer la nimic din ce ai scris. Dintre motoarele astea cu mai mult de 2 supape pe cilindru, adica 3 cum mai are Mercedes, 4 cum are toata lumea sau chiar 5 cum am mai vz pe la VW-Audi si vreo cateva japoneze, sunt unele cu distributie fixa, adica toate supapele alea lucreaza la fel ca si timp si deschidere indiferent de sarcina etc, si sunt unele cu distributie variabila, adica timpii si adancimea de deschiderea a supapelor se modifica in functie de turatie si sarcina.
Se cheama pe la japonezi VVT, VVT-i, V-TEC etc. Pe la europence nu le vezi prea des la masinile de volum. Renault stiam ca a pus pe 1.6 16v pe Megane2, si a scos VVT-ul de pe megane 3. Mai stiam ca sistemul apare foarte rar si recent la diesel, si ca doar Honda daca nu ma insel a facut si un motor cu VVT si pentru supapele de evacuare.
Sunt si eu nou prin comunitate, nepriceput, si ma intrebam daca GM stie de asa ceva. Dar mi-am amintit intre timp ca am vazut intr-o poza un Z12XE cu capacul de la axele cu came scos, si ca axele in sine calca direct pe tacheti, deci n-are nimic variabil. Cred ca eram beat cand am intrebat. Si cand mi-am luat reset, mi-am amintit. Scuzati:)
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
- brainiac220
- *
- 24 mesaje
- din 19 Sep 2013
- Vectra 1998 x20xev
- Bucuresti
brainiac220
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2013
- Mesaj Privat
Salutare! Am si eu o dilema, nu prea ma pricep la motoare si as vrea o parere daca este de schimbat sau nu distributia la masina. Mecanicul mi-a zis ca mai merge, inca nu e de schimbat..... dar vreau sa fiu eu mai sigur....
Pornire: http://www.youtube.com/watch?v=NB76GXy2ymY
Oprire: http://www.youtube.com/watch?v=8rfW597TP3g
Pornire: http://www.youtube.com/watch?v=NB76GXy2ymY
Oprire: http://www.youtube.com/watch?v=8rfW597TP3g
- hyperion1707
- *
- 43 mesaje
- din 20 Mai 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Valcea
hyperion1707
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2009
- Mesaj Privat
- 2kappa
- ***
- 997 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Eu detin 16 bucati cumparati din UK la un pret rezonabil. Un tachet german in Romania costa in jur de minim 35 maxim 50 lei. 35X16=560 lei + ce mai gasiti: linia de suruburi, samd. Sa nu puneti altceva cu 20 de lei ca mai bine cumparati ceva bun la sh. Va convine sa schimbati pe toti sau incercati o curatare si poate depistati unul sau 2 cu probleme? Balbaiala sa fie din tacheti? Totul este posibil. Dar inainte de ce nu facea? Coduri de eroare are? Mecanicul trebuie sa fie dotat cu un turcalete care se mufeaza pe masina. Turata in sarcina mai balbaie? Bafta! O inregistrare pentru pararea mai multora e binevenita.
- hyperion1707
- *
- 43 mesaje
- din 20 Mai 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Valcea
hyperion1707
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2009
- Mesaj Privat
Tacheti poate lua originali la 37lei(fara adaos comercial), dar nu cred ca se justifica investitia. Mecanicul intreaba: cum iti poti da seama care este cu probleme? Coduri de eroare nu are. Tester are si fiul meu, experienta nu prea este. In sarcina merge perfect. Azi ii trimit vechiul senzor crankshaft la Sibiu. Sper ca el sa fie problema, mai ales ca este BOSCH, l-am cantarit in mana si pare a fi mult mai greu decat cel nou DELPHI.
- hyperion1707
- *
- 43 mesaje
- din 20 Mai 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Valcea
hyperion1707
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2009
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
- hyperion1707
- *
- 43 mesaje
- din 20 Mai 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Valcea
hyperion1707
- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2009
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat