Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Intrebare: ce va impiedica sa inlocuiti senzorul nou cu cle vechi ca sa lamuriti problema?
Skip ads

  • hyperion1707

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Senzorul vechi este la mecanic in Rm. Valcea, iar masina a plecat azi noapte la Sibiu, unde are domiciliul. Pe de alta parte, cred ca daca as pune aceeasi intrebare mecanicului s-ar putea simti jignit. Bineinteles ca miscarea asta era in proiect. Pe mine ma intereseaza posibilitatea montarii incorecte a distributiei si ma gandeam poate ca a mai avut cineva astfel de simptome. Multumesc oricum pentru raspuns; e logic.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
E varianta simpla. Varianta complicata este ca si senzorul nou sa fie defect. Si mai complicat: ori inainte balbaia dar era corectata de distributia slaba ori s-a gresit ceva. Preciza domnul Dan ca se poate pune distributia si fara trusa dar el prefera trusa. O mica abatere sau oboseala a mecanicului da batai de cap. Bafta!

dancuciureanu a scris:Pentru reglare este nevoie de trusa, se poate si fara dar eu prefer ca la carte :

http://www.midlock.nl/Adobe...NL/HL_2141-OP.pdf

dancuciureanu a scris:Chiar si cu trusa poti gresi ca ceva sta inclinat si "curge" 5mm Wink sau axul vibrochen are uzura unde vine pinionul.


si cam asa arata varianta fara
http://www.youtube.com/watch?v=XHhdm0ng_Q4

  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Si eu ca nestiutorul si posibil putin offtopic zic "Otto astea mai vechi si mititele de GM, i.e. Z 10, 12, 14, 16, 18 XE(P), au distributie fixa, nu?"
Skip ads

  • hyperion1707

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2009

  • Mesaj Privat
S-ar putea sa-l fi supraestimat pe mecanic. Ma suna baiatul cu o noua problema: mesaj "coolant level" care ramane si dupa completarea cu antigel. La repornirea motorului dispare, dar apare dupa 10 secunde. S-a mai lovit cineva de mesajul asta? Eu as fi vrut sa stiu daca acea "balbaiala" este un simptom al distributiei montate incorect. Mecanicul are trusa de cale, dar presupun ca era foarte obosit.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@hyperion1707: daca ti-ai schimbat senzorul si ai nevoie si de alte pinioane axe came, iti dau eu. Gasesti poza aici: https://www.clubopel.com/vie...83&highlight=
Daca nu le-a cumparat nimeni, le fac cadou cui are nevoie; ma gasesti in Sibiu.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
@PunctAlbastru, din ce motoare ai enumerat unele sunt pe lant si unele pe curea. Te referi la rola intinzatoare de curea de distributie si la intinzatorul lantului de distributie. Nu prea am inteles unde bati. E gresit ceva ce am scris? Daca sunt jocuri in piese (asa zice si domnul Dan) este normal sa nu mai cada la punct.
http://www.e-automobile.ro/...-distributie.html

@hyperion1707, s-a umblat la antigel, ori nu este aerisit, termostat, inversat ceva, sonda/mufa cu probleme, ceva s-a bulibasit pe acolo, daca nu e ulei in apa sau apa in ulei e binisor. E mecanic dar nu pentru motoarele noi. ,,Admir" mecanicii universali. Ce meserie aveti? Mecanic universal...da Mercedes, da Opel. Si cand ati pus mana pe o carte HAINES sau ati deschis un TIS? Pai...ma inveti matale pe mine care eu reparam SAVIEM URI. sI MECANICUL ADEVARAT...face doar mecanica nu si electrica si tinichigerie si monteaza incalzire in scaune...Fiecare cu meseria lui. Aaaa...ca se pricepe la de toate si citeste baiatul cate un forum sau aplica ce a invatat pe nus ce site si mai scoate un ban in loc sa steie cu tigara in coltul gurii la bodega dupa program, asta e altceva. Asa am patit si eu cu Astra, toata lumea cea vestita din 30 de tari nu a reusit sa dea de cap la niste coduri doar un baietas de la Opel a reusit. El a zis ca sunt serpisorii si serpisorii au fost fir////mama lor. Peste 10 mii de k efectuati fara nici un cod. Si au bagat nemtalaii tone de euro in ECU, BUJII, BOBINA, EGR, si cate si mai cate minuni.
  • hyperion1707

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2009

  • Mesaj Privat
@danut32, multumesc, dar distributia, asa cum am mentionat, era completa. Oricum, faptul ca sunteti concitadin cu posesorul ASTREI este de retinut Wink S-a rezolvat problema cu "coolant level": trebuie pus antigel in vas pana la nivelul maxim si mesajul dispare. @2kappa, avea mecanicul vreun motiv sa dea jos pompa de apa cand a schimbat distributia?
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Vroiam sa ma abtin...se vede aici vreo farama de pompa de apa?

si asa arata montat
cuibusel a scris:vezi ca le incurci


Da ai eroare de senzor?

  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
[quote="2kappa"]@PunctAlbastru, din ce motoare ai enumerat unele sunt pe lant si unele pe curea. Te referi la rola intinzatoare de curea de distributie si la intinzatorul lantului de distributie. Nu prea am inteles unde bati. E gresit ceva ce am scris? Daca sunt jocuri in piese (asa zice si domnul Dan) este normal sa nu mai cada la punct.
http://www.e-automobile.ro/...-distributie.html


Nu ma refer la nimic din ce ai scris. Dintre motoarele astea cu mai mult de 2 supape pe cilindru, adica 3 cum mai are Mercedes, 4 cum are toata lumea sau chiar 5 cum am mai vz pe la VW-Audi si vreo cateva japoneze, sunt unele cu distributie fixa, adica toate supapele alea lucreaza la fel ca si timp si deschidere indiferent de sarcina etc, si sunt unele cu distributie variabila, adica timpii si adancimea de deschiderea a supapelor se modifica in functie de turatie si sarcina.

Se cheama pe la japonezi VVT, VVT-i, V-TEC etc. Pe la europence nu le vezi prea des la masinile de volum. Renault stiam ca a pus pe 1.6 16v pe Megane2, si a scos VVT-ul de pe megane 3. Mai stiam ca sistemul apare foarte rar si recent la diesel, si ca doar Honda daca nu ma insel a facut si un motor cu VVT si pentru supapele de evacuare.

Sunt si eu nou prin comunitate, nepriceput, si ma intrebam daca GM stie de asa ceva. Dar mi-am amintit intre timp ca am vazut intr-o poza un Z12XE cu capacul de la axele cu came scos, si ca axele in sine calca direct pe tacheti, deci n-are nimic variabil. Cred ca eram beat cand am intrebat. Si cand mi-am luat reset, mi-am amintit. Scuzati:)
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Variable valve timing (VVT) la opel este parca doar pe 18 XER
  • brainiac220

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Salutare! Am si eu o dilema, nu prea ma pricep la motoare si as vrea o parere daca este de schimbat sau nu distributia la masina. Mecanicul mi-a zis ca mai merge, inca nu e de schimbat..... dar vreau sa fiu eu mai sigur....

Pornire: http://www.youtube.com/watch?v=NB76GXy2ymY
Oprire: http://www.youtube.com/watch?v=8rfW597TP3g
Skip ads

  • hyperion1707

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Acum am realizat ca am scris X!4XEP in loc de Z14XEP, dar cum codul asta de motor nu exista, v-ati dat seama repede de greseala... @2kappa, inca o intrebare, te rog: mecanicul zice ca ar trebui schimbati si tachetii hidraulici. Ce parere ai?
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu detin 16 bucati cumparati din UK la un pret rezonabil. Un tachet german in Romania costa in jur de minim 35 maxim 50 lei. 35X16=560 lei + ce mai gasiti: linia de suruburi, samd. Sa nu puneti altceva cu 20 de lei ca mai bine cumparati ceva bun la sh. Va convine sa schimbati pe toti sau incercati o curatare si poate depistati unul sau 2 cu probleme? Balbaiala sa fie din tacheti? Totul este posibil. Dar inainte de ce nu facea? Coduri de eroare are? Mecanicul trebuie sa fie dotat cu un turcalete care se mufeaza pe masina. Turata in sarcina mai balbaie? Bafta! O inregistrare pentru pararea mai multora e binevenita.
  • hyperion1707

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Tacheti poate lua originali la 37lei(fara adaos comercial), dar nu cred ca se justifica investitia. Mecanicul intreaba: cum iti poti da seama care este cu probleme? Coduri de eroare nu are. Tester are si fiul meu, experienta nu prea este. In sarcina merge perfect. Azi ii trimit vechiul senzor crankshaft la Sibiu. Sper ca el sa fie problema, mai ales ca este BOSCH, l-am cantarit in mana si pare a fi mult mai greu decat cel nou DELPHI.
  • hyperion1707

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Din pacate, nu e senzorul de vina. In plus, azi a pornit foarte greu. Mecanicul zice ca de la EGR. Dar inainte de ce nu pornea greu?! Luni dimineata ii voi duce masina si o voi lasa acolo o saptamana, pana va functiona corespunzator. Daca nu e capabil, sa restituie manopera, ca asa e corect.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Pinioanele din capul axelor cu came, cele model nou, sunt mai subtiri si senzorul camshaft nu mai citeste cum trebuie discul perforat. Asta scrie cu cateva pagini in urma.
Ca simptome, a se vedea prima pagina îa subiectul dedicat senzorilor.
  • hyperion1707

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2004 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pentru idee. In cazul acesta, cum se rezolva problema? Daca schimba senzorul pinioanele raman aceleasi. Se poate din soft?
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Daca ai pinioane subtiri trebuie si senzorul corespunzator, ai pus tu altul dar probabil nu e de care tebuie. Nu stiu sa-ti spun exact ce senzor trebuie, dar un mecanic bun ar trebui sa stie. Daca masina e in Sibiu, iti pot recomanda pe cineva pe privat.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Sigur am vazut si rezolvarea aici, pe forum.
Era vorba de intercalarea unei saibe care sa apropie respectiva roata cu perforatii de senzor (la ambele pinioane, cred).
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR