Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Operabilus

  • Mesaje scrise: 786
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Y20DTH am si eu, si pe distante scurte in oras n-are cum sa se incalzeasca. Oricum, daca zici ca o folosesti doar prin oras, 4-5 km nu e bine pt ea. Mai iesi din cand in cand (macar odata pe luna) la un drum lung cu ea... chiar daca n-ai de mers... fa un Cluj - Turda/Huedin/Dej/Zalau asa de plictiseala Smile
Skip ads

  • Zafira

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Operabilus, cred ca m-ai inteles gresit, nu folosesc masina doar in oras, dinpotriva.
O am de 5,5 luni si am mers cu ea ~12.000km, asa pentru mine i-am facut foaie de percurs, adica notez toti km ce parcurg inafara. Proportia este cam 3/4 parcurg inafara si 1/4 in oras.
Inca n-am facut testul termostatului, dar urmeaza.
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
fa-l si pe urma postezi.
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Dar s-a mai discutat-in primii 5 km acul nu se ridica,dar incepe sa bage caldura,pt. ca prima liniuta inseamna 50-60 grade;apoi acul se ridica rapid ,oprindu-se in apropiere de 90 grade,unde trebuie sa si ramana.In mers,poate sa creasca peste 90,pt. ca termostatul este de 92 grade si atunci deschide dar nu va scadea sub zona de pana in 90,unde sta in mod normal.Daca creste temp. la 80-90 apoi scade f. repede,inclusiv in relanti, trebuie schimbat termostatul,care e blocat pe deschis.GM comercializeaza termostatul cu tot cu carcasa de aluminiu,dar poti sa desfaci carcasa(3 suruburi torx)si sa scoti termostatul printr-o simpla apasare si rotire.Asa costa 30ron,cu carcasa230ron(cum m-am pacalit eu).Bafta.
Skip ads

  • silman

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@vali zak, din curiozitate nu ai suflat in termostatul nou ca sa vezi daca inchide etans? Tu ai schimbat termostatul doar ca urmare a manifestarilor sau ai observat si blocare pe deschis sau uzura supapei?

Azi am demontat terostatul meu din cauza simptomelor descrise de @Zafira. Termostatul nu era blocat, supapa find inchisa dar cand am suflat prin ajutajul care duce la radiator se audea un fasait asa cum spune si @ROBERTby2000 intr-un post. Am pus capacul cu fata in sus si am pus apa. In 1-2 minute s-a scurs apa.

Am scos termostatul din carcasa (asa cum ai spus tu) si am constatat ca este uzat scaunul supapei (locul din carcasa pe care sta supapa).

Intrebarea ar fi: se poate ca scaparea pe la supapa (destul de mica) sa influenteze incalzirea motorului prin faptul ca o parte din apa intra in circuitul mare si se raceste in radiator? La un termostat nou inchide perfect? Stie cineva?
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
La mine se incalzeste tare greu apa cand e frig afara. Azi la 1,5 grade afara mi-au trebuit vreo 10 km prin oras si vreo 15 km afara sa ajunga temperatura apei pe la 87-90 de grade. Ca sa nu mai spun ca in localitati scadea sub 80 grade! Si furtunul care duce catre radiator se incalzeste in cateva minute! N-am nici un dubiu: trebuie sa schimb termostatul!
  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Astazi am schimbat si eu termostatul la masina din semnatura. Trebuia sa merg foarte mult prin oras ca sa creasca temperatura la apa in jur de 80 de grade. Intradevar caldura dadea chiar daca nu se desprindea acul depe limitator dar nu mi se parea corect . Dupa pornirea motorului dimineata la rece in 2-3 minute incepea sa se incalzeasca usor furtunul care mergea la radiator deci era clar ca scapa termostatul. Cind ieseam in afara orasului apa crestea peste 80 de grade dar varia in functie de temperatura de afara si regimul de mers.
L-am demontat si am constatat acelasi lucru ce a constatat si domnul @silman si domnul @ROBERTby2000, termostatul nu era blocat, supapa fiind inchisa dar scaunul supapei din corp era dus. Oricit am incercat sa-l curat tot nu am reusit sa-l fac sa etanseze. Cred ca cei de la OPEL, de la mama lor din Germania nu agiamii din seviceurile noastre stiu despre ce este vorba, si totusi nu fac nimic ca sa remediaze situatia, si recomanda schimbarea termostatului cu tot cu corp pentru ca nu termostatul cedeaza ci scaunul din corp. Asa ca l-am inlocuit cu unul nou si dupa ce am adus masina in configuratie normala i-am dat cheie si s-a intimplat minunea....
Dupa 4 Km parcursi in oras acul indicatorului a trecut de zona albastra si dupa alti 3 Km acul sarise de 80 de grade iar furtunul de dupa termostat ce duce la radiator era rece. Cind acul a ajuns la 90 de grade acolo a intepenit si evident se incalzise si furtunul de dupa termostat si radiatorul. Mentionez ca temperatura exterioara citita pe TID era de 5 grade.
In concluzie, fie dieselul cit de diesel, temperatura apei tre sa creasca relativ repede daca termostatul este bun, si orice scapare a supapei termostatului, fie ea cit de mica, are o influenta foarte mare asupra temperaturii de functionare a motorului.
Timp de lucru- aprox 1h.30min
Materiale- una bucata termostat WAHLER (Made in Germany), 135 RON
- 1 l antigel Aral + 1l apa distilata, 22 RON
Manopera- moca ca mi-am facut singur toata operatiunea

P.S. La termostatul nou etanseaza perfect nu scapa nimic.
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
o intrebare: termostatul wahler nu are 2 supape? eu am vrut sa cumpar aceeasi marca dar era cu 2 supape...deci 2 garnituri de cauciuc deci probabilitatea sa se defecteze mai repede.si am renuntat.
al tau cum este? dumitrache marius?
Skip ads

  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
La mine carcasa e impecabila,termostatul e blocat pe deschis,pt. ca atunci cand am cumparat term. cel nou l-am montat pe carcasa veche,pt. ca nu imi explicam de ce se vinde cu totul si mergea f. probleme.Ulterior am montat ansamblul carcasa-termostat nou pt. ca am platit destul pe el.
  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Termostatul WAHLER este identic cu cel original. Ma refer la termostatul pentru Y20DTH. Pentru alte modele nu stiu cum arata. Oricum si pentru Y20DTH are doua supape una mare care este normal inchisa si a carui scaun da defecte si una mica care este normal deschisa. In momentul cind se incalzeste cea mare se deschide iar cea mica se inchide.
Cind l-am cumparat am avut de ales intre termostatul singur la un pret atragator si cu multe reclamatii, in mai multe magazine la care nu s-au vorbit vinzatorii intre ei sa-mi prezinte povesti asemanatoare, si cea cu tot cu corp nemteasca a carui pret a fost destul de convingator fata de alte preturi care mi sau mai prezentat si se pare ca am facut o alegere buna pentru ca la mine corpul era defect.
La batrinul Mitsubishi Galant am un termostat Vernet frantuzesc de cinci ani si functioneaza foarte bine, dar la asta deschide la 82 de grade si daca este nevoie ii dau motorul jos de trei ori pe saptamina, pe cind la Vectra nu prea imi da mina asa ca nu am vrut sa risc.
  • Zafira

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Zilele trecute am testat termostatul si am ajuns la concluzia ca lichidul de racire trece prin ea si cand totul este rece.
Am testat in felul urmator:
- dimineata la prima pornire, doar dupa cateva minute de la pornire (3-5) toate trei furtunele (doua frutune groase si una subtire) care intra/ies din termostat deja se incalzeau. Mai mult si coltul de sus al radiatorului se incalzea.
- am venit acasa seara de la o distanta de aprox 50km. erau -2 grade afara si am parcurs vreo 15km pana s-a miscat temperatura pe bord. Pe drum intins afara statea numai un pic dupa cele 2 linii din stanga. O singura data a urcat la 80 grade, cand am urcat un deal, dar dupa ce l-am coborat s-a si dus inapoi la aproape rece.

Maine imi vine termostatul la Autonet, Whaler va si asta, pret asemanator, adica ~130-140 RON
  • Dan_Sterie

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
La temperaturi relativ scazure ( sub 5 grade celsius) motorul se incalzeste relativ greoi. Ce e de facut in cazul asta ?
Skip ads

  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Diesel-ul in general se incalzeste mai greu. Ce intelegi prin "relativ greoi"? In cat timp (sau km) ajunge la temp normala de lucru (90 grade)?
  • duradarius@masini.ro

  • Mesaje scrise: 88
  • Locatie: Baia de Aries (Alba)
  • Masina: Astra 1995 1.7 TDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Este foarte normal ca dieselul sa se incalzeasca mai greu dar nu intr-un timp exagerat de mare (maxim 10 - 15 minute). La mine in maxim 10 minute baga caldura de pot sa stau linistit in tricou iar daca o mai si iau la sosea direct si dau un pic de forja se incalzeste si mai repede .

Nu stiu cum stai cu termostatul , dar de obicei din experienta mea si la camion si la automobil dieselul se incalzeste mai repede cand afara sunt sub 0 grade (poate este numai autosugestie) dar asa mi se pare mie ?!

DDarius
  • Zafira

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Acum cateva ore a fost schimbat termostatul. Dupa schimb motorul se incalzeste mult-mult mai repede, in doar 3km temperatura era la 80grade, ceea ce nu am vazut cam de 6 saptamani cu termostatul stricat.
Am facut si niste poze cu termostatul stricat, de fapt mare lucru nu se vede, termostatul demontat la ventilul mai mare scapa un pic, dar cred ca temperatura la care se deschidea complet era mult sub limita de 92 grade la care ar trebui sa se deschida normal.

Deci cei care aveti probleme cu incalzirea motorului, puteti testa in felul urmator daca termostatul lucreaza bine: pana cand acul termometrului ajunge la 80 (si mai sus) radiatorul, furtunul superior care iese din termostat trebuie sa ramana rece.

Mentiune: masina este Zafira 2003, motor Y20DTH, 124.000km la bord.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am destula treaba dar nu va las in pace.

Zilele trecute Zafira cind ai deschis discutia mi-ai placut, ai dat date suficiente la problema ta, plus
PS: am cautat topic existent pe aceasta tema dar nu am gasit. Scuze daca este si am fost neatent.


Numai ca este o mica problema se munceste la termostat si aici si dincolo, nu au sensul 2 discutii pe aceeasi problema. Daca va adunati toti la treaba in una singura va rezolvati mai repede. Munca in echipa sa stii ca da intotdeauna rezultate.
Nu mai bine rugati un moderator sa va ajute si sa uneasca cele 2 discutii (10953 cu 10081) ? Astfel daca cineva va avea pe viitor aceeasi problema nu trebuie sa sape pagini intregi si sa nu gaseasca mai nimic relevant. Eu tare cred ca nu va dura mult, discutia asta ramine in urma, si hop alta cu aceasi tema. Deci sa va ginditi si la un titlu cit mai sugestiv.

Rog moderatorii sa nu se supere ca sunt total pe linga subiect, revin si voi sterge continutul dar voi adauga ceva folositor.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Multumesc, Dan. Am unit cele 2 topice si am dat un titlu sugestiv, zic eu.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca se merge cu motorul rece, ECU baga mai mult carburant deci consum marit. De aici apar foarte multe probleme:
1. Sonda de oxigen cititi aici:
http://www.lambdasensor.com/main/mfaults.htm
2. Bujii, cititi aici:
http://www.spark-plugs.co.u...cal/diagnosis.htm
3. Catalizator
4. EGR
5. Throttle Body si admisie murdara cu gaze reciclate de EGR
....si tot asa...
  • BOEING747

  • Mesaje scrise: 348
  • Locatie: ORADEA
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Datorita topicului am ajuns la concluzia ca si temostatul meu e cam obosit. Am hotarat sa-l schimb dar nu stiu de care ar fi cel mai bine sa cumpar ( ma refer si la marca). Am de ales intre : BEHR, WAHLER, VERNET si bineinteles cel original cica de la reprezentanta.Ii rog pe cei care si-au schimbat termostatul sa-si dea cu parerea.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ieri dimineata mi-am schimbat si eu termostatul cu unul Wahler luat de la Eduard33.

Pentru Y20DTH este o operatiune DIY, ce dureaza mai putin de o ora. Daca exista doritori, pun poze si cateva instructiuni.
Acum motorul meu ajunge la 70 grd in 5 minute, la 80 in 10 minute si la 88 in 20 minute.

Mai multe impresii peste 1,2,4,8 si 16 luni.


Ultima modificare facuta de maiandrei la Dum 17 Dec, 2006 8:28 am
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR