Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pompa PSG 16 o gasim pe modelele dupa 2002 de 2.0 si 2.2, adica Y20xxx si Y22xxx
Diferenta principala fata de PSG 5 este de electronica.
Skip ads

  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
corect!

partea mecanica este compatibila de la 2.2 la 2.0.
PSG16 se gaseste pe motoarele de 2.0L si 2.2L diesel.

partea electronica - NU.

daca se doreste inlocuirea 1:1 (ca un bloc unitar) PSG5 cu PSG16 - NU este o "joaca de copil", sau mai bine spus este foarte, foarte, foarte mult de munca.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 211
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
In practica nu am gasit psg 16 decit pe SAAB,pe opel nu am avut ocazia decit la modelele Y22...cu toate ca am vazut in autodata ca ar exista.
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
exista sigur - garantat!
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
TOate Vectra C cu Y2xDTx au PSG 16.
Toate Astra G si Zafira A dupa 2002 cu Y2xDTx au PSG 16.
  • sorinnt

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor. Multumesc celor care au citit postarea mea. Totusi nu am primit raspunsul asteptat, cred ca nu am fost destul de explicit: pompa de pe masina mea psg5 (zafira 2.0 din 2001) are pistonasul de avans blocat (ma rog, era blocat acum asteapta sa fie inlocuit sau reconditionat), dar partea electronica de comanda ECU este buna. Fiind in posesia unei pompe psg16 de pe un motor zafira 2.0 din 2003 m-am gindit sa " impreunez" corpul pompei psg16 (care este intro stare evident mai buna decit fosta mea pompa psg5) cu partea electronica de pe fosta pompa (psg5). Intrebarea era urmatoarea: stie cineva daca exista compatibilitate intre electrovalvele de pe vechea psg5 si electrovalvele de pe noua psg16 , deoarece noile electrovalve de pe psg16 sunt diferite si nu se pot monta vechile electrovalve de pe psg5 pe corpul psg16. Cu alte cuvinte tai firele de la cele vechi si le conectez la cele noi pastrind doar vechiul ecu psg5 cu care era dotata masina,
Daca cineva a mai intimpinat o problema asemanatoare poate imi impartaseste din experienta proprie.
Cu aceasta ocazie va impartasesc si un gind care mia venit zilele astea : bazindu-ma pe sumarele cunostinte de electronica m-am gindit daca nu ar fi bine de suplimentat etajul final din ecu (acel IRLR) care se arde si este dificil de inlocuit cu un alt final de putere, montat in exteriorul pompei (acum cind este inca buna) final usor de inlocuit la necaz. Practic ar trebui montat in locul sarcinii actuale care este electrovalva o sarcina rezistiva de putere cu o rezistenta mai mare decit cea a electrovalvei, reducind astfel curentul la care este supus tranzistorul existent in ECU.
Semnalul se preia apoi de pe aceasta rezistenta inlocuitoare si se aplica noului final montat in exterior ce are ca sarcina electrovalva. Sar rezolva astfel problemele legate de racire,montarea tranzistorului si eventual inlocuirea lui va fi mult mai comoda. E de studiat.
va multumes anticipat.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
merge schimbata,adica pui electronica de la pompa ta,la cea psg16.e munca de chinez batran,dar merge fara probleme.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Nu merge sa pui electronica ta la un corp de Psg 16.
Diferentele sunt majore intre psg5 si psg 16.
Sfatul meu este sa cumperi un alt corp sh.
Inlocuirea pistonasului este posibil sa nu fie rezolvarea problemei tale.
De unde stii daca partea de joasa presiune a pompei iti asigura suficienta presiune sa impinga pistonasul? Eu am intalnit pompe defecte care generau cod p1220 cu pistonas gripat dar si cu pompa de transfer picata. In plus si corpul pompei era rizat. Eu zic ca nu se merita reparat un corp de pompa defect, indiferent de problema. Reparatia nu va tine multi km.
Skip ads

  • dragosh20

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2011

  • Mesaj Privat
sorinnt din propria pracia iti spun ca nu e bun sa mintezi acel IRL pe carcasa pompei .
deoarece temperatura lui daca nu ma gresesc e de 150 de grade .
. sau la cit mai rezista el eu nu pun irl ... si vara cind stai prin apane dde trafic caldura de la motor plus cea de afara ii scade puterea trranzistorului .
sfatul meu este ca : tranzistorul trebuie sa fie la locu lui ampalsat ....
  • Emyl91

  • Mesaje scrise: 354
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1999 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2010

  • Mesaj Privat
@arra84 tipul ala dubios cu "tiristorul" Smile) te-a vazut putin mai sensibil asa, si probabil a vrut sa se amuze putin pe seama ta.Du-te tati, du-te, du-te ! N-ai treaba cu nimic, esti la nivelul clasei a 2-a.Aici se discuta lucruri pe care nu le vei intelege niciodata, deci nu te regasesti.
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
"Emyl" - omu' este bine intentionat, prin urmare trebuie sa-i ascultam si lui parere.
Eu astept (poate mai intra aici) sa vina cu noutati - si bine daca poate sa ne aduca si ceva lamuriri.

pentru un moderator sau admin: ar trebui mutate mesajele care nu au legatura cu subiectul intr-un "off-topic" cumulat!
este prea multa poluare fara inteles aici!
  • arra84

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Nu incerc sa conving pe nimeni de nimic. Am vazut cum lucreaza respectivul si am zis sa va impartasesc si voua aceste luceuri. Sa inteleg ca pe domnul emil l-am suparat cu intetventia mea prin ,,dezvaluirea unor mici secrete'' pe care unii care se ocupa de astfel de reparatii nu le-ar dezvalui. Poate nu toti vor sa se lase jupuiti de unii care sustin ca le stiu pe toate in materie de pompe si multi dintr cei care se documenteaza nu inseamna ca se apuca sa faca afacere din asta dupa o zi pe alta. Probabil domnul emil este unul dintre aceia care se ocupa cu astfel de reparatii si tine unele infoematii pt el si daca se scurge ceva trebuie redus la tacere ... Eu inteleg ca firumul este pentru a ajuta pe cei cu anumite curiozitati un anumite probleme si in limita a cat de cunoaste intro comunitate dintrun spatiu virtual. Poate am inteles gresit.. O seara buna.
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@arra84, gresesti enorm, si trebuie sa ii dau dreptate la "domnul emil " ,daca vei ajunge sa repari cateva calculatoare cred ca singur iti vei da pumni in cap cu prostiile pe care le-ai scris.Si eu sunt de acord ca ai fost dus cu zaharelul. In alta ordine de ideei nimeni nu este obligat sa-ti dea toate informatiile pt reparatia acestor pompe ,iar daca el sa chinuit si si-a batut capul si castiga bani din acesta nu ar trebui sa-l invidiez. Sunt de acord cu tine ca forumul este pentru a ne ajuta dar nu a dezinforma. Acesti oameni care ti-au dat raspunsuri nu sunt la nivelul ca nu stiu ce vine in locul la piesa stricata pe care l-ai denumit "tiristor" , in loc de tranzistor (in caz ca ai cunsotinte de electronica sunt diferente intre ele). Si uite ca sa nu spui ca iti tin demagogie cere de la meserias doar softul si posteaza-l, si ai sa-ti dai seama singur ca doar gura de el.
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
arra84 a scris:Nu incerc sa conving pe nimeni de nimic. Am vazut cum lucreaza respectivul si am zis sa va impartasesc si voua aceste luceuri. Sa inteleg ca pe domnul emil l-am suparat cu intetventia mea prin ,,dezvaluirea unor mici secrete'' pe care unii care se ocupa de astfel de reparatii nu le-ar dezvalui. Poate nu toti vor sa se lase jupuiti de unii care sustin ca le stiu pe toate in materie de pompe si multi dintr cei care se documenteaza nu inseamna ca se apuca sa faca afacere din asta dupa o zi pe alta. Probabil domnul emil este unul dintre aceia care se ocupa cu astfel de reparatii si tine unele infoematii pt el si daca se scurge ceva trebuie redus la tacere ... Eu inteleg ca firumul este pentru a ajuta pe cei cu anumite curiozitati un anumite probleme si in limita a cat de cunoaste intro comunitate dintrun spatiu virtual. Poate am inteles gresit.. O seara buna.


Ai putea, te rog, sa verifici cu "meseriasul" ce tip exact de componenta trebuie pusa acolo? Nu-mi trebuie codul gen IRLR, IRFZ doar denumirea stiintifica:
- tiristor
- diac
- triac
- termistor
- varistor
- pentoda
- etc.

Acum chiar sunt in ceata dupa ce ai spus ca e tiristor, eu stiam ca e ceva cu efect de camp la care baza, emitorul si colectorul (cum se spune la noi) era legat in circuit ca sa faca functia de "comutator in serie cu sarcina".

multumesc
  • arra84

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
salut. treaba cu pompa nu e asa usoara. daca pe partea electronica se rezolva prin schimbarea tranzistorului si a softului, la partea mecanica e putin complicata, adica dupa demontarea-repararea si remontarea pompei, aceasta trebuie centricubata ca dozajul pe fiecare injector sa fie corect ca sa functioneze in parametrii. am observat ca nimeni nu a amintit de chestiunea aceasta si mi-am zis ca e bine sa stiti. o seara buna.
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
@arra84 - te rog! acum spui ca e "tranzistor" - sa ma ierte Dumnezeu daca te mai inteleg!

prin urmare ce componenete este aceea pe care trebuie sa o schimbam?
as aprecia efortul daca mi-ai raspunde la intrebare.
multumesc
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
arra84 a scris:salut. treaba cu pompa nu e asa usoara. daca pe partea electronica se rezolva prin schimbarea tranzistorului si a softului, la partea mecanica e putin complicata, adica dupa demontarea-repararea si remontarea pompei, aceasta trebuie centricubata ca dozajul pe fiecare injector sa fie corect ca sa functioneze in parametrii. am observat ca nimeni nu a amintit de chestiunea aceasta si mi-am zis ca e bine sa stiti. o seara buna.


Da detalii cu softul ,cum se schimba? Cum se face centricubarea?
  • arra84

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Centricubarea se face din soft dar pentru asta trebuie vazut ce presiune scoate pompa pe fiecare injector apoi se intervine in soft pt ca sa fie cantitatile echilibrate. E foarte util carprog pt asta dar cel original. Clona nu face ...la partea electronica e bun irlr 2905 dar e mai bun mty100n10e. Parca era cineva aici care vroia sa schimbe partea electronica cu alta. Fara centricubare va functiona prost sau nu va functiona.


Ultima modificare facuta de arra84 la Dum 09 Mar, 2014 10:31 pm
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
multumim pentru informatia cu IRLR2905

intrebare: - Ce fel de transistor este asta?
- NPN
- PNP
- NMOS
- PMOS
- JFET
- etc,
cu ce-l putem inlocui?
  • arra84

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Este un mosfet (hexfet)
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR