razor84
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2013
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
- alladin_allibaba
- ****
- 1,478 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,478
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
- ionut ciobanu
- ***
- 580 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Insignia 2018 B20DTH -170 c.p
- Bacau
ionut ciobanu
- Mesaje scrise: 580
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2018 B20DTH -170 c.p
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- 99sit
- **
- 470 mesaje
- din 21 Oct 2013
- Insignia 2018 B20DTH
- Arges
99sit
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2013
- Mesaj Privat
razor84 a scris:Deci pana la urma dacã vibreazã numai la o anumita viteza este din echilibrat sau nu....Am sa mã duc sa echilibrez din nou dar eu nu cred ca este din asta
Si eu cauciucuri noi de vara , echilibrate , puse de 1 luna , am constatat ca intre 120 si 140 vibreaza usor . Am zis ca oi fi luat vreo groapa , dar pana sa le schimb celelalte au vazut sute de gropi si nu bateau. Acum am simtit usor ca volanta incepe sa faca zgomot pe liber si pedala vibreaza cand apas, ceea ce ma duce cu gandul ca este din volanta acea vibratie. Sper sa fie doar din echilibrat , dar ma indoiesc , nu am reincercat sa le echilibrez , nu ma deranjeaza tare ca sar de 140 la drum lung , dar parca ai pretentii la cauciucuri noi. Bafta!
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- guliver
- ***
- 554 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
guliver
- Mesaje scrise: 554
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- 99sit
- **
- 470 mesaje
- din 21 Oct 2013
- Insignia 2018 B20DTH
- Arges
99sit
- Mesaje scrise: 470
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2013
- Mesaj Privat
borsy a scris:Inainte de a schimba anvelopele, aveai vibratiile respective?
i
Nu am simtit asa tare , inainte , dar nici volanta nu facea zgomot asa mare. Tin minte ca la mondeo , de la volanta vibra toata masina !
@ guliver , geometrie faci numai daca ai schimbat vreun brat sau pivotii , in rest nu ai de ce , geometria neffind modificata ( la geometrie imperfecta se tocesc cauciucurile inegal , mai rar sa vibreze)
- Danny760315
- *
- 31 mesaje
- din 31 Aug 2014
- Germania
Danny760315
- Mesaje scrise: 31
- Locatie: Germania
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2014
- Mesaj Privat
Salut . si eu am problema cu rotile de iarna, la viteze de peste 120 cred ca vibreaza volanul, desi jantele si cauciucurile le-am cumparat noi cu echilibrare facuta si piulite de la producatorul jantelorsant jante pe 17 de aliaj si cele de iarna sant pe 19 dar cu acestea nu am nici un fel de vibratii nici la 200 kmh
razor84
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2013
- Mesaj Privat
- cristiandinca
- *
- 23 mesaje
- din 30 Jul 2014
- Insignia 2011 A20NHT
- Bucuresti
cristiandinca
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2014
- Mesaj Privat
Vestea buna este ca se poate rezolva foarte simplu, vestea proasta este ca remedierea problemei va costa destul de mult, dar se compenseaza cu faptul ca scapati definitiv de aceasta situatie extrem de neplacuta.
Am vazut cazuri extreme in acest fir de discutii, cineva a mers atat de departe incat a schimabat volanta, ansamblu ambreiaj, discuri de frana, placute de frana, pivoti. Altcineva sugera schimbarea bieletelor, capetelor de bara, rulmenti roata, teste cu masina la diverse viteze sau turatii ... o nebunie incredibila! Concluzia: O COMPLETA PIERDERE DE TIMP SI DE BANI!
Fiecare componenta mai sus mentionata provoaca, la defectare, un efect care NU are nicio legatura cu tremuratul volanului la viteze mari.
Daca nici din a doua incercare nu reusiti sa echilibrati rotile pentru a elimina orice vibratie in volan la viteze mari, oricare alta viitoare tentativa in acest sens se va solda, GARANTAT, cu acelasi rezultat. Posibil sa existe diferente la cat de mult vibreaza volanul intre 2 echilibrari consecutive, dar asta tine doar de aparatul pe care se executa echilibrarea, iar aceasta diferenta este data DOAR de capabilitatea aparatului respectiv. Am vazut diverse sugestii pe aceasta tema cum ca roata ar trebui sa nu fie invartiata cu mana pe axul aparatului inainte ca procedura automata sa porneasca sau ca dupa echilibrare, roata sa se repuna pe aparat, dar la alt unghi fata de cel de la care a fost scos de pe ax ... Serios!?... Alte nebunii incredibile!
Poate ca o incantatie mai trebuia mentionata aici, pentru a indeparta spiritele rele inainte de echilibrare si meniul ar fi fost complet...
Revenind la subiect, mergeti frumos la primul magazin de piese auto, cu talonul in mana, si comandati un set de jante ORIGINALE GM pentru masina voastra. Asteptati 5-7 zile pentru ca vin din afara, mergeti si montati-le pe masina impreuna cu vechile/noile cauciucuri si PROBLEMA REZOLVATA!
NU incercati sa mergeti cu jantele la un atelier de reparatii, este o alta pierdere de timp si de bani. Daca structura jantei este afectata, in sensul ca este descentrata, S-A TERMINAT, cei de la atelierul respectiv pot lucra la jantele voastre 3 zile si 3 nopti in continuu ca tot nu le vor face.
Cum spuneam in deschidere, rezolvarea este simpla, doar ca implica o cheltuiala care nu e chiar binevenita.
Am vazut cazuri extreme in acest fir de discutii, cineva a mers atat de departe incat a schimabat volanta, ansamblu ambreiaj, discuri de frana, placute de frana, pivoti. Altcineva sugera schimbarea bieletelor, capetelor de bara, rulmenti roata, teste cu masina la diverse viteze sau turatii ... o nebunie incredibila! Concluzia: O COMPLETA PIERDERE DE TIMP SI DE BANI!
Fiecare componenta mai sus mentionata provoaca, la defectare, un efect care NU are nicio legatura cu tremuratul volanului la viteze mari.
Daca nici din a doua incercare nu reusiti sa echilibrati rotile pentru a elimina orice vibratie in volan la viteze mari, oricare alta viitoare tentativa in acest sens se va solda, GARANTAT, cu acelasi rezultat. Posibil sa existe diferente la cat de mult vibreaza volanul intre 2 echilibrari consecutive, dar asta tine doar de aparatul pe care se executa echilibrarea, iar aceasta diferenta este data DOAR de capabilitatea aparatului respectiv. Am vazut diverse sugestii pe aceasta tema cum ca roata ar trebui sa nu fie invartiata cu mana pe axul aparatului inainte ca procedura automata sa porneasca sau ca dupa echilibrare, roata sa se repuna pe aparat, dar la alt unghi fata de cel de la care a fost scos de pe ax ... Serios!?... Alte nebunii incredibile!
Poate ca o incantatie mai trebuia mentionata aici, pentru a indeparta spiritele rele inainte de echilibrare si meniul ar fi fost complet...
Revenind la subiect, mergeti frumos la primul magazin de piese auto, cu talonul in mana, si comandati un set de jante ORIGINALE GM pentru masina voastra. Asteptati 5-7 zile pentru ca vin din afara, mergeti si montati-le pe masina impreuna cu vechile/noile cauciucuri si PROBLEMA REZOLVATA!
NU incercati sa mergeti cu jantele la un atelier de reparatii, este o alta pierdere de timp si de bani. Daca structura jantei este afectata, in sensul ca este descentrata, S-A TERMINAT, cei de la atelierul respectiv pot lucra la jantele voastre 3 zile si 3 nopti in continuu ca tot nu le vor face.
Cum spuneam in deschidere, rezolvarea este simpla, doar ca implica o cheltuiala care nu e chiar binevenita.
razor84
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2013
- Mesaj Privat
betzi
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Iasi
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2014
- Mesaj Privat
Aceeasi problema am avut-o si eu, tremura volanul la viteze mari. In drum spre Romania, am observat o trepidatie usoara, dar deranjanta, in volan. Am presupus imediat ca rotile trebuie echilibrate. Zis si facut, dar dupa echilibrare vibratia a devenit mult mai puternica, mult mai deranjanta ... deci echilibrarea a fost prost facuta. Am verificat si echilibrat rotile din nou, vibratia nu a disparut dar a fost diminuata semnificativ . Acelasi lucru si cu cauciucurile de iarna, trepidatia in volan este prezenta la 125-130 km/h...
Dupa ce am citit postul asta, am renuntat sa cred ca exista o rezolvare, am zis ca "asa face ele", pentru ca "opel".
Intre timp am cumparat 2 cauciucuri noi ( Pirelli P Zero 245/45 R18 100Y) pe fata, si surpriza surpriza... vibratia a disparut. Am facut aprox 2000 de km cu noile anvelope, si pot spune ca e o placere sa mergi cu masina acum ...
De ce vibra volanul cu cauciucurile vechi de vara sau cu cele de iarna, habar nu am ... clar e ca dupa ce le-am schimbat, nu mai tremura volanu ...
Dupa ce am citit postul asta, am renuntat sa cred ca exista o rezolvare, am zis ca "asa face ele", pentru ca "opel".
Intre timp am cumparat 2 cauciucuri noi ( Pirelli P Zero 245/45 R18 100Y) pe fata, si surpriza surpriza... vibratia a disparut. Am facut aprox 2000 de km cu noile anvelope, si pot spune ca e o placere sa mergi cu masina acum ...
De ce vibra volanul cu cauciucurile vechi de vara sau cu cele de iarna, habar nu am ... clar e ca dupa ce le-am schimbat, nu mai tremura volanu ...
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
De ce?
Este foarte simplu,anvelopele s-au uzat neuniform și degeaba încerci sa le echilibrezi,pe aparat îți poate atâta zero, însã datorita uzurii neuniforme (roti ovale) vei avea vibrații la anumite viteze.Așa se întâmplã facã efectuezi echilibrarea la centre neprofesioniști, o fac pentru bani nu pentru a satisface nevoile clientului...
Este foarte simplu,anvelopele s-au uzat neuniform și degeaba încerci sa le echilibrezi,pe aparat îți poate atâta zero, însã datorita uzurii neuniforme (roti ovale) vei avea vibrații la anumite viteze.Așa se întâmplã facã efectuezi echilibrarea la centre neprofesioniști, o fac pentru bani nu pentru a satisface nevoile clientului...
razor84
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2013
- Mesaj Privat
razor84
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2013
- Mesaj Privat
- gyzmo
- *****
- 3,753 mesaje
- din 02 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,753
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2011
- Mesaj Privat
Nu m-am adresat ție,un coleg a pus o întrebare înainte de rãspunsul meu.
În cazul tãu nu pot face afirmații.
Nu este cazul sa devii...supãrãcios pe oricine rãspunde în acest topic.
Dacã ești "ofensat" de rãspunsurile noastre poți sa gãsești tu rezolvarea în alta parte și dacã mai ai bunãvoința sa ne spui și nouã (celor care au aceeași problema,nu mie...), bine , dacã nu asta este.
Sunt foarte multe alte aspecte de luat in discutie si la anvelopele noi.
Chiar daca sunt noi, pot "ascunde" anumite defecte, nu este exclus.
Daca nu sunt prea "indraznet" ,unde am echilibrat rotile?
Ce intelegi tu prin roti?
În cazul tãu nu pot face afirmații.
Nu este cazul sa devii...supãrãcios pe oricine rãspunde în acest topic.
Dacã ești "ofensat" de rãspunsurile noastre poți sa gãsești tu rezolvarea în alta parte și dacã mai ai bunãvoința sa ne spui și nouã (celor care au aceeași problema,nu mie...), bine , dacã nu asta este.
Sunt foarte multe alte aspecte de luat in discutie si la anvelopele noi.
Chiar daca sunt noi, pot "ascunde" anumite defecte, nu este exclus.
Daca nu sunt prea "indraznet" ,unde am echilibrat rotile?
Ce intelegi tu prin roti?
- rhydin
- ****
- 1,369 mesaje
- din 09 Dec 2013
- Astra 2005 Z16XEP
- Hunedoara
rhydin
- Mesaje scrise: 1,369
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2013
- Mesaj Privat
gyzmo a scris:De ce?
Este foarte simplu,anvelopele s-au uzat neuniform si degeaba încerci sa le echilibrezi,pe aparat îti poate atâta zero, însã datorita uzurii neuniforme (roti ovale) vei avea vibratii la anumite viteze.Asa se întâmplã facã efectuezi echilibrarea la centre neprofesionisti, o fac pentru bani nu pentru a satisface nevoile clientului...
Este foarte simplu,anvelopele s-au uzat neuniform si degeaba încerci sa le echilibrezi,pe aparat îti poate atâta zero, însã datorita uzurii neuniforme (roti ovale) vei avea vibratii la anumite viteze.Asa se întâmplã facã efectuezi echilibrarea la centre neprofesionisti, o fac pentru bani nu pentru a satisface nevoile clientului...
Ai dreptate. si eu aveam o vibratie nasoala in volan ba chiar si tremurat. Prima data am zis hai sa schimb capete de bara bucsi pivoti ssmd sa stiu un lucru. Facute toate, mers la service sa fac unghiul de fuga ssmd. Trepidatia persista. Am mers la un centru de echilibrat roti, aia acolo au bagat pe aparat datele jentii, J si ce mai baga acolo, au adaugat 20-30grame de plumb, totul este OK acum.
Subliniam la ceea ce ai zis tu cu
Asa se întâmplã facã efectuezi echilibrarea la centre neprofesionisti, o fac pentru bani nu pentru a satisface nevoile clientului...
- bogdanescu01
- *
- 24 mesaje
- din 06 Feb 2015
- Insignia 2010 A20DTH
- Sibiu
bogdanescu01
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2015
- Mesaj Privat
Cand m-am dus sa imi schimb anvelopele de iarna cu cele de vara am gasit o diferenta de 10gr/70gr pe DR fata si il rog pe pm :schimba cu cea de pe spate de pe diagonala ca e protejata si avea doar 10gr/15gr...zice omu : "relax boss daca a dat 0 e bine" ...pai cum sa fie bine ma dobitocule ca 70gr inseamna o descentrare serioasa...
Legat de centrat/rectificat jenti...sa ma scuze cei de mai sus dar se centreaza si rectifica orice in lumea asta...aproape orice..eu am facut la un Golf3... asa pe marginea drumului (langa A1 la Pitesti) si nu mai trepida nimic la 190km/h.
Legat de centrat/rectificat jenti...sa ma scuze cei de mai sus dar se centreaza si rectifica orice in lumea asta...aproape orice..eu am facut la un Golf3... asa pe marginea drumului (langa A1 la Pitesti) si nu mai trepida nimic la 190km/h.