Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • nete_20

  • Mesaje scrise: 574
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Eu am masina de aproape doua luni, imi place la Nebunie, sper sa nu am atâtea probleme pe cat vad pe forum, tocmai am reparat ABS ul, nu m a costat mult , pot trece cu vederea , insa nu vreau sa fiu nevoit pe viitor sa o vând pentru ca imi place prea mult...are116k reali(asa mi au spus de la reprezentanta), am verificat o din toate punctele de vedere si e ok in rest, sper ca reprezentantele in IT nu sunt ca in Ro, superficiali si ridicãtori din umeri in caz de probleme, sper sa fie mai "lãudata" in timp, m am cam demoralizat la cat am citit pe forum , am si întâlnit un tip (necunoscut) cu Insignia dupa doar o zi de cand o luasem, si l am intrebat de masina ce pãrere are , si a inceput sa înșire...a inceput cu ,"e praf "motorul, ca toti in tara se plâng ca la dezmembrãri nu gãsești motoare"...ma speriase, mai ales ca mai aveam doua zile si plecam catre Italia ..cu INSIGNIA...din fericire nu am avut incidente in 26 ore de condus.....iar acum vad toate postãrile pe forum si ma gandesc cu stupoare la tip cu câta disperare imi povestea trauma lui..sunt optimis ,fan OPEL si inca sper ca nu voi avea probleme majore...
PS : sa privim si partea buna a insigniei, sa privim in "curțile " celorlalți si sa constatam ca sunt si situații mai grave .
Skip ads

  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,753
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Verifica totusi la un coleg poate merge activata functia din Instument Cluster/Programing...
Si la mine dimineata la pornire se aude un zgomot usor si o mica fluctuatie a ralantiului,insa cred ca este din cauza update-ului de soft.
De ce spun lucrul acesta,intrucat dimineata dupa pornire turometrul scade aproape imediat dupa pornirea motorului la 850 rot/min,inainte pana nu ajungea temperatura lichidului de racire la 80-90 grade motorul statea la 1050 rot/min...

Fluctuatiile pot fi cauzate de carburant sau de regulatorul de presine de pe rampa...
Incerc sa alimentez de la alta statie,pana acum alimentam mai mult de la Rompetrol...
  • bizzoo

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Insignia 2010 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Și eu tot de la rompetrol alimentez. Sa știi ca la faza cu updateul ai dreptate și la mine turația la rece era la fel dupã update a scãzut. O sa mai vedem ce se întâmplã. ... mã duc sa verific și eu presiunea la ulei Smile mai sensibilã mașina asta ca fiat-ul stilo ce l-am avut....
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Daniel a scris:@borsy: pornirea la rece nu e la 40 de grade. Verifica vascozitate la -30 de exemplu. O sa fii surprins.
Magnacucu sta mai bine ca ala de care zici tu.

In tabelele puse de mine standardul ASTM D5293 zice:
Valvoline SynPower Xtreme XL-III C3 5W-30
Viscosity, mPa.s –30ºC. <6600
Castrol Magnatec 5W-40 C3
Viscosity, mPa.s –30ºC. 6100
Care e mai bun?
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
BV-31STE a scris:
Arata-mi te rog unde ai gasit ca Magnacucu 5w-30/40 e mineral. Vreau doar sa inteleg cum au astia tupeul sa zica ca e Full Synthetic.


Am tot incercat sa incarc documentul dar nu merge sau nu stiu eu, dar cauta pe net MSDS Cacastrol Magnacucu si uita-te la ingrediente si vei ramane surprins de ce vei gasi, niici urma de PAO.

Eu il folosesc la DPF, dupa cum iti ziceam vreau sa-l schimb cu Magnacucu C3 5w-40. Ce-i drept e prima data si am 12.500km cu el
Dar spune-mi care-i diferenta dintre un ash de 0.6 si unul de 1.1? Ce unitate de masura e asta? Cum se exprima in timp?


Pai e o diferenta enorma. Filtrul se va incarca cu funingine de doua ori mai repede. Si sa nu uitam ca prin
combustia din arderea carbonnului in camera de ardere, rezulta niste resturi care ajung in baia de ulei, atunci cand faci drumuri scurte, uleiul nu ajunge la temperatura necesara ca sa finalizaze procesul de auto-curatare si se contamineaza si mai mult uleiul.

Daniel a scris:@borsy: pornirea la rece nu e la 40 de grade. Verifica vascozitate la -30 de exemplu. O sa fii surprins.
Magnacucu sta mai bine ca ala de care zici tu.
Restul e can can.
Inca ceva: la A20dtr se pune doar xW40; asa zice Adam Opel.


Valvoline Xtreme 5w30 Viscosity, mPa.s –30&ordm;C <6600, adica e mai mic de 6600, iar magnacucu 5w30 are 6400 (dar nu asta e cel mai important la un ulei), iar PP la magnacucu e de -39, pe cand la Valvoline e -42. Inca odata, cea mai importanta e baza uleiului, poate sa aibe o fisa tehnica foarte buna, dar care dupa 3-4k km e muci.

A20 DTR e construit ca sa suporte un w40!
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Eu nu am zis ca magnacucu e cel mai bun
Dar sa.zici ca e praf...
Si dth-ul e facut sa suporte W40: scrie im manual asta.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Oameni buni, bagati ce vreti in masinile voastre. Am dat un sfat cu argumente, nu povesti cu zane, daca vrea sa tina cineva cont de el bine, daca nu, nu e nici o problema. Pun punct aici. Bafta.
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
am gasit Material and Safety Data Sheet (MSDS) pt Magnacucu, ma uit dupa PAO nu stiu ce inseamna...
Castrol Magnatec 5W-40 C3
Pt Valvoline probabil voi gasi maine.

@borsy
Ai asa ceva pt Valvoline?
Skip ads

  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
1.Polyalphaolefine (PAO )

Hidrocarburi sintetizate (obtinute in laborator), ce nu conțin absolut deloc ceara, metale, sulf sau fosfor. Indici de vascozitate naturali pentru aproape toate PAO sunt în jur de 150, cu punct de curgere foarte scazut (în mod normal sub -40 grade F).

Dupa cum se vede in MSDS; Distillates (petroleum) Hydrotreated heavy paraffinic >35 - <50%, alkyl phenol <25%, deci nici urma de PAO.

Am si pentru Valvoline, dar nu stiu sa o incarc. MSDS-ul nu e asa explicativ ca la Cacastrol, dar scrie SYNTHETIC MOTOR OIL, iar la Magnacucu MIXTURE, plus ca in DE (singura tara din UE, unde nu se accepta sa fie comercializat daca in bidon nu e ce scrie pe eticheta) e recunoscut ca un ulei full sintetic . Daca vrei mai multe detalii, intra pe topicul "Uleiuri, de care folosim, de ce " si spor la lectura. Very Happy, si acum chiar ma opresc.
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
ai ramas dator cu fisa pt Valvoline, ori aici ori pe celalt topic.
e de ajuns sa dai copy/paste la linkul de pe net...
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Sa nu raman dator Smile: https://msds.ashland.com/ai-msds/sds/materialDocumentResults.faces

3.2 Mixtures
Chemical nature: organic (adica compus chimic).


Ultima modificare facuta de borsy la Vin 03 Oct, 2014 1:03 am, modificat de 2 ori in total
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
nu merge...
pune o poza macar
Skip ads

  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Cel putin la Castrol vezi tot ce contine, la Valvoline doar cateva chestii...
@borsy
Sti ca Synpower xtreme XL-III nu e Dexos 2, nu?

din fisa Valvoline:

  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
@nete_20 Sa fii optimist nu ajuta, daca motorul e "destinat" sa se (auto)distruga. Eu zic sa mai cereti pareri cei care le detineti, eventual sa cumparati garantia extinsa si sa le dati cu masina in cap celor de la opel in momentul cand pica.

Ce-as face eu, as schimba uleiul la maxim 10.000km.

PS: Eu folosesc liqui moly (made in germany). Orice puneti, cautati sa nu fie contrafacut.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
BV-31STE a scris:Cel putin la Castrol vezi tot ce contine, la Valvoline doar cateva chestii...
@borsy
Sti ca Synpower xtreme XL-III nu e Dexos 2, nu?

din fisa Valvoline:


Pai alea cateva chestii sunt cele mai importane. Atata timp cat scrie ca compozitia e chimica, ce vrei mai mult de atat. Si nu ma intereseaza sa fie dexos 2, atata timp cat are ACEA C3 e perfect.
  • BV-31STE

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Nu le am deloc cu chimia dar conform wikipedia si fiselor de mai sus:
In Valvoline gasim organic compounds:
wikipedia a scris:An organic compound is any member of a large class of gaseous, liquid, or solid chemical compounds whose molecules contain carbon.

In Castrol gasim Petroleum:
wikipedia a scris:Petroleum =It consists of hydrocarbons of various molecular weights and other liquid organic compounds


Adica Petroleum asta e tot organic, nu?
Poate e vreun chimist printe noi...
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Mi-a venit in minte melodia aia:"Toate-s la fel"Smile
  • bcostea

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2014

  • Mesaj Privat
borsy a scris:1.Polyalphaolefine (PAO )

Hidrocarburi sintetizate (obtinute in laborator), ce nu conțin absolut deloc ceara, metale, sulf sau fosfor. Indici de vascozitate naturali pentru aproape toate PAO sunt în jur de 150, cu punct de curgere foarte scazut (în mod normal sub -40 grade F).

Dupa cum se vede in MSDS; Distillates (petroleum) Hydrotreated heavy paraffinic >35 - <50%, alkyl phenol <25%, deci nici urma de PAO.

Am si pentru Valvoline, dar nu stiu sa o incarc. MSDS-ul nu e asa explicativ ca la Cacastrol, dar scrie SYNTHETIC MOTOR OIL, iar la Magnacucu MIXTURE, plus ca in DE (singura tara din UE, unde nu se accepta sa fie comercializat daca in bidon nu e ce scrie pe eticheta) e recunoscut ca un ulei full sintetic . Daca vrei mai multe detalii, intra pe topicul "Uleiuri, de care folosim, de ce " si spor la lectura. Very Happy, si acum chiar ma opresc.


Am intrat doar pentru lamuri un pic lucrurile, atat cat pot.
@borsy: De fapt uleiurile syntetice din comert toate au la baza uleiuri minerale, din care rezulta olefine pe baza procesului de sinteza.
In engleza PAO sunt polimeri produsi in olefine.
PAO - A polyolefin is any of a class of polymers produced from a simple olefin (also called an alkene with the general formula CnH2n) as a monomer. For example, polyethylene is the polyolefin produced by polymerizing the olefin ethylene. An equivalent term is polyalkene; this is a more modern term, although polyolefin is still used in the petrochemical industry.[1] Polypropylene is another common polyolefin which is made from the olefin propylene.

Daca nu ma insel toate uleiurile sintetice din auto sunt de genul asta si diferenta intre fully si semi-sintetic este ca cele din urma sunt un amestec de ulei full sintetic cu ulei mineral.

Mai exista uleuri pur sintetice, bazate pe polyalkyleneglycol. Astea sunt deja SF pentru masinile noastre in principal datorita costurilor de productie.

Deci atat Castrol, Mobil1 cat si Valvoline sunt din aceeasi gama generica de uleiuri sintetice si cred ca diferentele sunt in denumirea compusilor folositi. Dupa mine ca scrie sau nu PAO e fix pix. Daca nu scrie PAO nu inseamna ca un ulei Castrol full sintetic este mai prost decat Valvoline la care scrie PAO.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Ulei sintetic nu este distilat din petrol. Aceasta se face printr-un proces chimic cunoscut ca procesul Fischer-Tropsch, pornind de la materiile prime precum metan, monoxid de carbon ºi dioxid de carbon. Acest proces a fost dezvoltat de Germania, când accesul la petrol brut a fost foarte limitat.

Uleiuri de motor sunt derivate din stocurile de bazã. O baza de ulei este modificata cu aditivi pentru a produce un lubrifiant cu proprietãþile dorite. Stocurile de bazã sunt clasificate de American Petroleum Institute (API) ºi se încadreazã în cinci categorii.

•Grupa I ºi II - acestea sunt uleiurile minerale, derivate din titei
•Grupa III - acesta este un ulei mineral foarte rafinat fãcute printr-un proces numit hydrocracking. În America de Nord, acest grup este considerat un ulei sintetic, pentru scopuri de marketing.
•Grupa IV - acestea sunt adevaratele uleiuri sintetice, cunoscut ca Polyalphaolefin (PAO).
•Grupa V - acestea sunt stocuri sintetice, altele decât PAO, si includ esteri si alti compusi.

Aici aveti lista cu cateva uleiuri sa vedeti din ce grupa fac parte

http://www.eclipse95.altervista.org/olio_motore.htm . Castrol si Mobil 1 nici nu viseaza la full sintetice. Mobil 1 esp formula are PAO in compozitie inte 1 si 5%, pe cand Cacastrol-ul nici nu stiu ce sunt alea.

Aici aveti cateva imagini in care s-a folosit ulei Cacastrol si la interval mici si la interval mari. Aviz amatorilor care se iau dupa intervalele de schimb date de producator.

https://www.clubopel.com/link.php?url=http://www.bmwclub.ro/forums/topic/111708-comportament-uleiuri/
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Eu pun la verificat motoul meu care merge de 160 mii doar cu Castrol schimbat la 10 mii. Nu gasesti asa ceva in el: iti faci freza in chiuloasa.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR