tibilosu
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Timisoara
- Masina: Zafira 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2005
- Mesaj Privat
nae
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2005
- Mesaj Privat
Tibi, m-am gandit la debitmetru, pentru ca am citit, cred, tot ce e pe forum legat de aprinderea martorilor in bord si mai multi au probleme de acest gen. Problema este ca as vrea ceva detalii, pentru ca daca merg la service si ma vad aia novice, ma jupoaie...M-am gandit si la filtrul de aer, o sa-l verific zilele astea, dar e cam nasol afara...La diagnosticare nu as putea sa rezolv, pentru ca de la ultima aprindere a becului am pornit motorul de mai mult de 30 de ori, deci eroarea s-a sters. Oricum, o sa urmaresc topicul, poate mai apar alte experiente sau idei. Multumesc pentru raspuns.
nae
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2005
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,832 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,832
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
nae a scris:...La diagnosticare nu as putea sa rezolv, pentru ca de la ultima aprindere a becului am pornit motorul de mai mult de 30 de ori, deci eroarea s-a sters. Oricum, o sa urmaresc topicul, poate mai apar alte experiente sau idei. Multumesc pentru raspuns.
Eu stiu ca eroarea nu se sterge decat cu Tech; dupa un anumit nr de porniri nu se mai aprinde becul, insa eroarea ramane in memorie.
tibilosu
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Timisoara
- Masina: Zafira 2003 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2005
- Mesaj Privat
nae
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2005
- Mesaj Privat
- danutzutm
- **
- 134 mesaje
- din 11 Dec 2005
- Vectra 2001 Y20DTH
- Timisoara
danutzutm
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2005
- Mesaj Privat
Mi-am luat si eu masina din semnatura de 1 decembrie 2005. De atunci proprietarul mi-a zis ca se aprinde becul ala cu un motorash din cand in cand si ca trebuie schimbat uleiul. Eu am mers cu ea la test la OPEL (sunt din Timisoara) iar cei de acolo mi-au zis ca masina este in regula mai putzin o bieleta dreapta fatza care are putzin joc.Deci nu mi-au zis de nici un fel de problema la motor.Dupa o luna de la test cand a dat frigul am vazut ca pornea foarte greu.Aveam toate bujiile arse (mai mult ca sigur erau arse si cand am fost la test dar aia nu au zis nimic).Am inlocuit toate cele 4 bujii si becul continua sa se aprinda.Se aprinde cand si cand...nu neaparat la viteze sau turatzii mari, nu neaparat cand e rece, ci total aleator. Nu stiu sincer ce sa fac. Masina merge bine dar in mod cert ceva nu este in regula. M-as mai duce sa fac testul inca o data dar mi-e teama ca dau banii iara de pomana si aia imi zic ca e totul ok.
- foca montana
- ***
- 855 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
foca montana
- Mesaje scrise: 855
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
- geluadi2000
- **
- 71 mesaje
- din 08 Dec 2005
- Insignia 2018
- Alba iulia
geluadi2000
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Alba iulia
- Masina: Insignia 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2005
- Mesaj Privat
foca montana a scris:Am masina din semnatura si cum scria cineva cu o astra nici mie nu mi se aprinde niciodata becu ala cu check engine . stie cineva cum sa verific becul poate e ars?
Noroc pe tine
mie mi se aprinde doar cand merg mai mult la turatia 1600 rpm dar tot mi se stinge la repornire...asa ca...nu stiu ce sa zoic ...rau cu rau dar mai rau fara rau...verifica cablurile de legatura de la motor...o mufa deconectata sau un contact imperfect...
Noroc!
- ASTRABLAKY galati
- *
- 4 mesaje
- din 09 Jan 2006
ASTRABLAKY galati
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2006
- Mesaj Privat
NAE, NAE de ce crezi ca poti sa inchizi un topic pe care nu l-ai deschis tu?????? Nu de alta dar eu, cel putin, nu am lamurit problema martorului cu forma de motoras. Acum nu mai apare dar atunci cand a aparut a si murit motorul...adica ma lasat in intersectie. Nu cred ca e normal ca la o masina de 26000 km sa prezinte asa probleme. Daca eram in depasire la 120 km/ora si panarama oprea motorul ... ce crezi tu ca poti sa patesti cand nu mai ai frana si directie ???? De aceea intreb in continuare pe toti forumistii daca se poate sa dea raspuns dilemei in care ma aflu. Mai am senzatia ca motorul merge cateva secunde in trei cilindri si apoi revine mai ales cand temperatura scade sub 5 grade. Ma astept sa revina chestia oricand ... cred ca trebuie sa ajung la Bucuresti la unul dintre cei multi dealeri opel sa vad ce si cum ... dar la care??? Masina e luata de la GTT care la momentul achizitionarii nu a fost prea binevoitor cu dorinta mea de a-mi monta cd mp3 si alarma altele decat ce comercializau ei. Problema la noi la serviceul din Galati e ca am fost de trei sau patru ori si am primit la fel de multe si diferite raspunsuri la problema mea si nu stiu ce sa mai cred????
Inca astept raspunsuri si pareri .
Inca astept raspunsuri si pareri .
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
@Nae:
In legatura cu aprinderea martorului Check engine (masina cu cheita) - nici la mine nu se aprinde, nici unui prieten nu se aprinde (amandoi avem Astra 1.7DTI fabricatie 08/00). Se pare ca cele fabricate pana in 10/00 nu au acest martor, mi-a spus cineva pe forum ca functiile lui sunt tinute de martorul Exhaust emissions (motorasul). Si din moment ce nici tie nu ti se aprinde martorul inseamna ca asa e.
@Nae si ASTRABLAKY galati:
Martorul Exhaust emissions se aprinde:
1. daca una sau mai multe bujii incandescente sunt arse. Motorina devine vascoasa la temperaturi scazute, de aceea iarna intra in functiune bujiile incandescente care o incalzesc (sub 4 grade C, cand pui contactul apare pt cateva sec un martor ca o Spirala). Daca vreuna e arsa se aprinde martorul Exhaust emissions (eu nu am avut problema asta)
2. daca debitmetrul de aer nu mai functioneaza corect/deloc. Pt a testa daca problema voastra e de la debitmetru, cel mai simplu e sa-i scoateti mufa si sa vedeti cum merge fara el. Debitmetrul este pe tubul de aer imediat dupa filtrul de aer (spre dreapta si spre parbriz, cum stai in fata masinii) si are o mufa cu fire conectate la el. Mufa este ca o cutie de chibrituri, se deschide tragand de partea stanga a mufei.
Cu mufa scoasa masina o sa traga mult mai bine (mai ales a lui Nae fiind din 2000) deoarece cu timpul debitmetrul se imbacseste cu mizerie si nu mai masoara corect, mai ales daca filtrul de aer nu e schimbat des. Unii spuneau ca si dupa ce au schimbat filtrul au simtit o diferenta de putere.
Revenind, daca cu mufa scoasa nu mai moare motorul si masina merge OK, inseamna ca e de la el si trebuie schimbat impreuna cu filtrul de aer (vezi ca cu mufa scoasa martorul Exhaust emissions o sa stea mereu aprins pana pui mufa la loc si consumul o sa fie mai mare).
3. Alte cauze pe care nu le cunosc
Cum mi s-a intamplat mie: nu tragea masina cum trebuie, am scos mufa si am constatat o diferenta enorma. Citisem subiectul:
https://www.clubopel.com/vie...hlight=debitmetru
asa ca am scos debitmetrul sa-l curat, doar ca in loc sa traga mai bine, nu mai tragea deloc si mi s-a aprins si martorul Exhaust emissions. De cand l-am schimbat nu mai ramane aprins martorul si masina trage f bine.
Debitmetrul l-am gasit cu 5.6mil la ProMotorInternational (au site exact asa), asta e cel mai mic pret pe care l-am gasit (pe forum se vorbea de 8mil, ma speriasem).
Daca faceti proba sau rezolvati altfel problema spuneti-ne si noua.
Bafta
In legatura cu aprinderea martorului Check engine (masina cu cheita) - nici la mine nu se aprinde, nici unui prieten nu se aprinde (amandoi avem Astra 1.7DTI fabricatie 08/00). Se pare ca cele fabricate pana in 10/00 nu au acest martor, mi-a spus cineva pe forum ca functiile lui sunt tinute de martorul Exhaust emissions (motorasul). Si din moment ce nici tie nu ti se aprinde martorul inseamna ca asa e.
@Nae si ASTRABLAKY galati:
Martorul Exhaust emissions se aprinde:
1. daca una sau mai multe bujii incandescente sunt arse. Motorina devine vascoasa la temperaturi scazute, de aceea iarna intra in functiune bujiile incandescente care o incalzesc (sub 4 grade C, cand pui contactul apare pt cateva sec un martor ca o Spirala). Daca vreuna e arsa se aprinde martorul Exhaust emissions (eu nu am avut problema asta)
2. daca debitmetrul de aer nu mai functioneaza corect/deloc. Pt a testa daca problema voastra e de la debitmetru, cel mai simplu e sa-i scoateti mufa si sa vedeti cum merge fara el. Debitmetrul este pe tubul de aer imediat dupa filtrul de aer (spre dreapta si spre parbriz, cum stai in fata masinii) si are o mufa cu fire conectate la el. Mufa este ca o cutie de chibrituri, se deschide tragand de partea stanga a mufei.
Cu mufa scoasa masina o sa traga mult mai bine (mai ales a lui Nae fiind din 2000) deoarece cu timpul debitmetrul se imbacseste cu mizerie si nu mai masoara corect, mai ales daca filtrul de aer nu e schimbat des. Unii spuneau ca si dupa ce au schimbat filtrul au simtit o diferenta de putere.
Revenind, daca cu mufa scoasa nu mai moare motorul si masina merge OK, inseamna ca e de la el si trebuie schimbat impreuna cu filtrul de aer (vezi ca cu mufa scoasa martorul Exhaust emissions o sa stea mereu aprins pana pui mufa la loc si consumul o sa fie mai mare).
3. Alte cauze pe care nu le cunosc
Cum mi s-a intamplat mie: nu tragea masina cum trebuie, am scos mufa si am constatat o diferenta enorma. Citisem subiectul:
https://www.clubopel.com/vie...hlight=debitmetru
asa ca am scos debitmetrul sa-l curat, doar ca in loc sa traga mai bine, nu mai tragea deloc si mi s-a aprins si martorul Exhaust emissions. De cand l-am schimbat nu mai ramane aprins martorul si masina trage f bine.
Debitmetrul l-am gasit cu 5.6mil la ProMotorInternational (au site exact asa), asta e cel mai mic pret pe care l-am gasit (pe forum se vorbea de 8mil, ma speriasem).
Daca faceti proba sau rezolvati altfel problema spuneti-ne si noua.
Bafta
- peter
- **
- 150 mesaje
- din 24 Jul 2005
- Vectra 1995 X16SZ
- Caras-Severin
peter
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1995 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- danutzutm
- **
- 134 mesaje
- din 11 Dec 2005
- Vectra 2001 Y20DTH
- Timisoara
danutzutm
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2005
- Mesaj Privat
tclaudiu uite care e treaba...la mine au fost schimbate toate bujiile incandescente.Dupa cum spui tu, daca ar fi doar acelea 2 cauzele din care se aprinde martorul ala, ar mai ramane faza cu debitmetru. Acuma eu nu stiu daca are rost sa dau acei 5,6 mil. pe debitmetru(cel mai ieftin ce ai gasit tu) din moment ce masina merge exceptzional (in cazul meu).Adica nu moare motorul, are putere chiar si la viteza mare, etc. Daca martorul acela s-ar aprinde daca filtrul de aer e infundat atunci s-ar putea sa fie de acolo problema mea, deoarece cred ca filtrul ala nu a fost schimbat mai deloc din 2001 de cand e masina(dar nu stiu daca martorul se aprinde si in cazul asta). In orice caz o sa ma uit cat de curand sa vad cum arata filtrul de aer (daca e mizerabil sau nu) si in functzie de asta o sa vad ce o sa fac. Treaba e ca mi se aprinde foarte foarte rar martorul...nush ce sa zic. Va multzumesc
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
Danutzutm, eu am pus si punctul 3. Alte cauze pe care nu le cunosc, pt ca am spus doar ce stiu eu sau mi s-a intamplat, nu sunt specialist. Si se poate ca la Vectra sa stea lucrurile altfel, nu cunosc.
Referitor la ce spuneai, nu are cum sa se aprinda martorul motoras de la filtru - martorii se aprind doar daca ECU primeste valori aberante sau nu primeste deloc valori de la senzorii masinii. Dar tinand cont ca filtrul de aer [b]trebuie[/b] schimbat la 30.000km si tu banuiesti ca nu a fost schimbat deloc, eu zic sa-l schimbi, mai ales ca e doar 300-350mii si il poti schimba f usor singur. Unii il schimba la 15-20.000km daca merg pe drumuri mai prafuite. Si apoi vezi ce-o sa faci, cum ziceai.
PS Daca filtrul e imbacsit de praf, se poate ca si debitmetrul sa fie murdar si sa nu masoare corect. Daca esti mai curios, scoate-i mufa si fa 2 ture si o sa vezi ca masina poate merge mult mai exceptzional decat acum, oricum nu se intampla nimic si masina nu pateste absolut nimic. Dar se poate ca Vectra sa aibe alt debitmetru, nu stiu. Dar sigur la Astrele de prin 2000/2001 se vede diferenta.
Referitor la ce spuneai, nu are cum sa se aprinda martorul motoras de la filtru - martorii se aprind doar daca ECU primeste valori aberante sau nu primeste deloc valori de la senzorii masinii. Dar tinand cont ca filtrul de aer [b]trebuie[/b] schimbat la 30.000km si tu banuiesti ca nu a fost schimbat deloc, eu zic sa-l schimbi, mai ales ca e doar 300-350mii si il poti schimba f usor singur. Unii il schimba la 15-20.000km daca merg pe drumuri mai prafuite. Si apoi vezi ce-o sa faci, cum ziceai.
PS Daca filtrul e imbacsit de praf, se poate ca si debitmetrul sa fie murdar si sa nu masoare corect. Daca esti mai curios, scoate-i mufa si fa 2 ture si o sa vezi ca masina poate merge mult mai exceptzional decat acum, oricum nu se intampla nimic si masina nu pateste absolut nimic. Dar se poate ca Vectra sa aibe alt debitmetru, nu stiu. Dar sigur la Astrele de prin 2000/2001 se vede diferenta.
- geluadi2000
- **
- 71 mesaje
- din 08 Dec 2005
- Insignia 2018
- Alba iulia
geluadi2000
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Alba iulia
- Masina: Insignia 2018
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2005
- Mesaj Privat
sa ne spui foca daca ai rezolvat ceva pentru ca sunt curios de ce se poate cu cu bec cu cheita...la mine ti-am zis se aprinde daca merg cu masina turata la 1600 rpm si am fost de 3 ori pana acuma la mesteri si au zis (unul ca e de la clapeta ce regleaza acceleratie si din cauza benzinei proaste -recomandat de pus solutie de curatat sistemul de injectie,altul a zis -laso dra...ca nu are ninica...cand se opreste atuncia vino cu ea la mine....coduri de eroare P1555,P1525,... nu gasesc ce inseamna iar la unul pe cititorul de defecte imi da ca are pe lacu si la celalaltu ca pe dra....)
oricum mam cam lasat pagubas
asa ca ....
oricum mam cam lasat pagubas
asa ca ....
- foca montana
- ***
- 855 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
foca montana
- Mesaje scrise: 855
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
pai meu de aproape 4 ani merg asa(fara sa se aprinda becu ala) si nu simt nimic decat gropile din oras si da dupa ce o sa desfac pe acolo o sa spun ce si cum dar nu cred ca va fi curand pt ca tocmai am desfacut duminica sa pun leduri la blocul de control al caldurii si nu prea mai am chef pe frigu asta sa ma bag la desfacut
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
Se pare ca alta cauza a aprinderii martorului si a comportarii descrise este blocarea valvei EGR (exhaust gas recirculation).
Pe forum gasiti discutii aici:
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr
Dupa cele scrise aici pare ca asta ar fi problema voastra.
Bafta
Pe forum gasiti discutii aici:
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr
Dupa cele scrise aici pare ca asta ar fi problema voastra.
Bafta
- danutzutm
- **
- 134 mesaje
- din 11 Dec 2005
- Vectra 2001 Y20DTH
- Timisoara
danutzutm
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2005
- Mesaj Privat
Am deschis azi "cutia" in care se afla filtrul de aer. M-AM SPERIAT!! Era complet negru, plin de praf si chiar bucatzi de pamant in partea de jos (sub filtru).Am fugit repede la un magazin si mi-am luat filtru nou (300.000 ROL).Acum astept sa vad daca se mai aprinde martorul..dupa cum zici tu,tclaudiu, mai mult ca sigur o sa se aprinda...cu prima ocazie dupa ce il mai vad aprins o sa scot si mufa de la debitmetru (l-am localizat ) dar pana atunci cred ca il las asa...sau poate o sa incerc totusi.
Am citit ce ziceau si ceilaltzi posesori de Opeloncuri (asa imi place sa le zic) referitor la valva EGR. Sincer parca as prefera mai mult sa fie problema din debitmetru (mi se pare mai usor de curatzat decat valva EGR..nu?). Acuma ma intreb care mai e rostul debitmetrului daca fara el masina (ar) merge mai bine si nu patzeste masina nimic...rostul lui e sa se imbaxeasca si sa ne faca noua probleme? Thanks si scuze daca am zis o mare porcarie mai sus (mai mult ca sigur am zis)..
Am citit ce ziceau si ceilaltzi posesori de Opeloncuri (asa imi place sa le zic) referitor la valva EGR. Sincer parca as prefera mai mult sa fie problema din debitmetru (mi se pare mai usor de curatzat decat valva EGR..nu?). Acuma ma intreb care mai e rostul debitmetrului daca fara el masina (ar) merge mai bine si nu patzeste masina nimic...rostul lui e sa se imbaxeasca si sa ne faca noua probleme? Thanks si scuze daca am zis o mare porcarie mai sus (mai mult ca sigur am zis)..
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
Debitmetrul masoara volumul de aer care intra in motor (inauntru are o lamela/un fir care e incalzit de un curent ce trece prin el; aerul ce trece il raceste si astfel volumul este masurat prin curentul ce se consuma pt a mentine lamela/firul la o temperatura prestabilita).
Rolul lui este f important in stabilirea raportului optim aer/motorina. Daca ii scoti mufa, ECU il considera defect (inexistent) si va considera ca volumul de aer admis este maxim si prin urmare va da si motorina multa => consum mare + poluare si mai mare.
Eu cand i-am scos mufa manca asfalt, nu altceva. Eu zic ca daca esti curios poti incerca, nu se intampla nimic.
Bafta
Rolul lui este f important in stabilirea raportului optim aer/motorina. Daca ii scoti mufa, ECU il considera defect (inexistent) si va considera ca volumul de aer admis este maxim si prin urmare va da si motorina multa => consum mare + poluare si mai mare.
Eu cand i-am scos mufa manca asfalt, nu altceva. Eu zic ca daca esti curios poti incerca, nu se intampla nimic.
Bafta