- ro_johnny
- **
- 210 mesaje
- din 09 Feb 2008
- Astra 2005 Z16XEP
- Constanta
ro_johnny
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2008
- Mesaj Privat
am dat motorasul la rebobinat si momentan astept.. mi-a zis un "mester" ca este in scurt o spira.
pana una alta, ce este guguloaia asta ? are 2 borne (pe langa cele ale motorasului) care duc la calculator.
senzor de miscare, de pozitie? o fi optic? ma gandesc sa nu fie el problema..
prin fata lui trec lamelele de care se prind spirele.
si inca o chestie. la motorul asta de curent continuu, nu ar trebui ca fiecare spira de pe rotor sa se "termine" in doua lamele pozitionate opus pe colector ? am masurat continuitatea spirelor, dar fiecare lamela de pe colector, are continuitate cu oricare alta. din motivul asta l-am dat la rebobinat.
pana una alta, ce este guguloaia asta ? are 2 borne (pe langa cele ale motorasului) care duc la calculator.
senzor de miscare, de pozitie? o fi optic? ma gandesc sa nu fie el problema..
prin fata lui trec lamelele de care se prind spirele.
si inca o chestie. la motorul asta de curent continuu, nu ar trebui ca fiecare spira de pe rotor sa se "termine" in doua lamele pozitionate opus pe colector ? am masurat continuitatea spirelor, dar fiecare lamela de pe colector, are continuitate cu oricare alta. din motivul asta l-am dat la rebobinat.
- ro_johnny
- **
- 210 mesaje
- din 09 Feb 2008
- Astra 2005 Z16XEP
- Constanta
ro_johnny
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2008
- Mesaj Privat
probabil a vazut ca e ceva activitate si deaia a postat aici.
am dus motorasul la al 2-lea bobinator (ca primul cica l-a facut, dar nici nu umblase in el. cred ca nu a reusit sa scoata rotorul din rulment, si mai avea si pretentia la 2 mil). si momentan astept. sapt viitoare a zis ca se ocupa de el.
totusi, nu stie nimeni ce poate fi acel senzor ? si sa dea detalii despre functionarea motorului, cursul curentului electric prin spire/carbuni
merci
am dus motorasul la al 2-lea bobinator (ca primul cica l-a facut, dar nici nu umblase in el. cred ca nu a reusit sa scoata rotorul din rulment, si mai avea si pretentia la 2 mil). si momentan astept. sapt viitoare a zis ca se ocupa de el.
totusi, nu stie nimeni ce poate fi acel senzor ? si sa dea detalii despre functionarea motorului, cursul curentului electric prin spire/carbuni
merci
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ro_johnny
- **
- 210 mesaje
- din 09 Feb 2008
- Astra 2005 Z16XEP
- Constanta
ro_johnny
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2008
- Mesaj Privat
eharasti
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
- ro_johnny
- **
- 210 mesaje
- din 09 Feb 2008
- Astra 2005 Z16XEP
- Constanta
ro_johnny
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2008
- Mesaj Privat
nimic.. stau cum masina pe bara de peste 3 luni. caut alt modul de ambreaj. sapt asta daca nu imi da de veste cel din arad care a zis ca-mi paote aduce din afara, imi iau altul nou (cel mai ieftin gasit, 3640 RON)
intre timp am bagat-o la vanzare asa cum e.. 3300 euro.
o bag si dupa ce o repar, la 4300 euro.
nasoale easytronicurile astea...
intre timp am bagat-o la vanzare asa cum e.. 3300 euro.
o bag si dupa ce o repar, la 4300 euro.
nasoale easytronicurile astea...
eharasti
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
nasol. Eu o am din aprilie-mai, are 2 ani si 1 luna si merge f bine. Am citit multe topicuri care m-au ajutat sa inteleg fenomenul easytronic. E complex si din cate am vazut pe aici nu prea avem meseriasi sa o repare. Cica cu 1000 de euro o poti transforma in cutie manuala. Asa ca daca iti place opelul......
- ro_johnny
- **
- 210 mesaje
- din 09 Feb 2008
- Astra 2005 Z16XEP
- Constanta
ro_johnny
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2008
- Mesaj Privat
eharasti
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
- ro_johnny
- **
- 210 mesaje
- din 09 Feb 2008
- Astra 2005 Z16XEP
- Constanta
ro_johnny
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2008
- Mesaj Privat
ea e ok, in principiu, dar uite ca nu sunt meseriasi sa o repare. si din cate am inteles este boala lor sa se strice.
eu ii inlocuiesc acum modulul asta, dar o vand ca mi-e ca pica alt motoras din celelallte 2 de pe cutie.... si alea sunt scumpe cica.
nu mai vreau sa am probleme d`astea. eu nu mai am incredere in cutiile astea. nu te poti baza pe ele.. sa pleci la munte sau pe undeva. ca.. daca te lasa, nu mai o poti misca din drum.
eu ii inlocuiesc acum modulul asta, dar o vand ca mi-e ca pica alt motoras din celelallte 2 de pe cutie.... si alea sunt scumpe cica.
nu mai vreau sa am probleme d`astea. eu nu mai am incredere in cutiile astea. nu te poti baza pe ele.. sa pleci la munte sau pe undeva. ca.. daca te lasa, nu mai o poti misca din drum.
eharasti
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
Eu drept sa-ti spun am carnet de 22 de ani si conduc cam de 20. 20 de ani de mestecat in cutie. Acum o pun pe automat si o calc si imi place f mult. Ca se mai strica........orice se strica in final, oricat ai ingriji acel lucru. Oricum eu sunt pentru easytronic. Masina ta e din 2002, deci a tinut 8 ani si cred ca daca am fi avut meseriasi sa o repare ai fi continuat tot cu aceasta cutie sau una automata.
Mai am si o intrebare pt ca ai (avut) easytronic atata timp: cum faceai la stop cand opreai, scoteai pe liber sau o lasai in viteza si piciorul pe frana, avand in vedere ca este o cutie normala deci cu ambreiaj uscat, rulment de presiune, etc. Dupa mine, in mod normal pentru o uzura mai mica a ambreiajului, ar trebui scos. Tu ce zici? Mersi.
Mai am si o intrebare pt ca ai (avut) easytronic atata timp: cum faceai la stop cand opreai, scoteai pe liber sau o lasai in viteza si piciorul pe frana, avand in vedere ca este o cutie normala deci cu ambreiaj uscat, rulment de presiune, etc. Dupa mine, in mod normal pentru o uzura mai mica a ambreiajului, ar trebui scos. Tu ce zici? Mersi.
- ro_johnny
- **
- 210 mesaje
- din 09 Feb 2008
- Astra 2005 Z16XEP
- Constanta
ro_johnny
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2008
- Mesaj Privat
eharasti
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
- ro_johnny
- **
- 210 mesaje
- din 09 Feb 2008
- Astra 2005 Z16XEP
- Constanta
ro_johnny
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2008
- Mesaj Privat
eharasti
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
- ro_johnny
- **
- 210 mesaje
- din 09 Feb 2008
- Astra 2005 Z16XEP
- Constanta
ro_johnny
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2008
- Mesaj Privat
eharasti
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
- ro_johnny
- **
- 210 mesaje
- din 09 Feb 2008
- Astra 2005 Z16XEP
- Constanta
ro_johnny
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2008
- Mesaj Privat
eharasti
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
enigmapsi
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2007
- Mesaj Privat
Nu stiu daca mai tineti minte, prin pagina 2 a acestui topic, am scris c-am avut problema cu Easytronic-ul, a ramas blocat intr-a patra. Am scos-o de la Opel Ecomax. Am disc de ambreaj nou acuma, da' tot degeaba - dar stiu sigur ca nu discul e problema (nu ca eu as fi crezut ca e, dar asa au recomandat geniile esperte de la Iecomax). M-am tiganit cu ei (m-am tocmit ca o baba la piata) sa-mi ia "numai" 500 de RON pe un disc de ambreiaj schimbat in 2 luni de zile. Asta DA profesionalism! Stima lor. Ghilimelele le puneti singuri.
Bun. Am gasit un adevarat profesionist, care mi-a invartit masina pe toate partile, i-a scos toate matele de la tiptronic si le-a bagat la loc de vreo 5 ori, si am avut, intr-adevar, urmatoarele probleme:
1. Un motoras din ala care misca ambreiajul - stricat, ireparabil (s-a incercat repararea lui de trei ori, inclusiv montarea-demontarea lui - o mare distractie). Am comandat pana la urma unul nou, pt. ca mecanicul s-a saturat, pe buna dreptate, sa-l tot bazaie.
2. Computerul transmisiei - dus cu presul. Trebe unul nou, ca intr-unul second nu mai am nici o incredere. Comanda de treburi noi la Opel tine o gramada mai nou (am aflat ca si-au mutat depozitul principal in Ungaria). Cam circa aproximativ MINIM 3 saptamani pentru o piesa mai complicata, cum ar fi computerul tiptronicului.
Intre timp, conduc un Ford fiesta nou, care trage ca un cal plouat, de-mi vine sa plang dupa opelasul meu.
Toate peste toate, din luna noiembrie anul trecut, masina mea sta moarta. In plus, toata treaba (manopere+disc de ambreiaj+motoras + computer) ma va costa in final 9.000 de RON. Poate mai mult, daca mai creste Euro. Der un singur lucru am ramas multumit: de modul in care se poarta persoana care mi-l repara. In rest...
Concluzia: Nu mai iau veci masina fara garantie, minim 3 ani. Insa dupa ce am condus cu tiptronic nu cred ca voi mai trece la altceva la masina personala.
Bun. Am gasit un adevarat profesionist, care mi-a invartit masina pe toate partile, i-a scos toate matele de la tiptronic si le-a bagat la loc de vreo 5 ori, si am avut, intr-adevar, urmatoarele probleme:
1. Un motoras din ala care misca ambreiajul - stricat, ireparabil (s-a incercat repararea lui de trei ori, inclusiv montarea-demontarea lui - o mare distractie). Am comandat pana la urma unul nou, pt. ca mecanicul s-a saturat, pe buna dreptate, sa-l tot bazaie.
2. Computerul transmisiei - dus cu presul. Trebe unul nou, ca intr-unul second nu mai am nici o incredere. Comanda de treburi noi la Opel tine o gramada mai nou (am aflat ca si-au mutat depozitul principal in Ungaria). Cam circa aproximativ MINIM 3 saptamani pentru o piesa mai complicata, cum ar fi computerul tiptronicului.
Intre timp, conduc un Ford fiesta nou, care trage ca un cal plouat, de-mi vine sa plang dupa opelasul meu.
Toate peste toate, din luna noiembrie anul trecut, masina mea sta moarta. In plus, toata treaba (manopere+disc de ambreiaj+motoras + computer) ma va costa in final 9.000 de RON. Poate mai mult, daca mai creste Euro. Der un singur lucru am ramas multumit: de modul in care se poarta persoana care mi-l repara. In rest...
Concluzia: Nu mai iau veci masina fara garantie, minim 3 ani. Insa dupa ce am condus cu tiptronic nu cred ca voi mai trece la altceva la masina personala.