Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • corsagsi

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Am depistat zgomotul la mine ....
Dimineata la rece se aude acel tacanit ca de tacheti iar cand este motorul cald se accentueaza gen curea accesorii uzata - rupta asera am stat si am ascultat mai bine fiind liniste ma pus naiba sa apas pe ambreaj si supriza nici un zgomot iau piciorul apare zgomotul deci am probleme pe undeva pe la ambreiaj .....dar faza cu uleiul tot nu i-am dat de cap am incercat 10w40 la fel la drum lung il papa as fi vrut sa incerc 15w40 dar vine iarna si nu cred ca fac eu pana in decembrie 10 k asa ca m-am gandit sa bag un dura lube si un ulei xcess de la motul . ce parere aveti
Skip ads

  • Monea_claudiu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Buna seara,nu cred ca postez unde trebuie,imi cer scuze,am un opel corsa 1,2 benzina si are un sunet ciudat undeva in motor in partea dreapta am primit o gramada de pareri,ba ca poate fi boltul,ba cuzinet,ba tacheti,poate ma ajutati voi:)este ceva ca o bataie nu este de la lant are cineva vreo idee?si se aude farte tare la relanti la 2000 de ture nu se mai aude sunetul...nu stiu cum sa pun un video sa auziti.
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
am incercat si cu admisia poate e de la ea. nici o treaba. tot la fel.

[/imglb]
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Bataia pare ritmica pe ciclu piston.Sa nu fie vre-un cuzinet de biela/bolt,ceva pe acolo.Deobicei "tacaneala"care se aude sub nivelul chiulasei provine de la linia arbore.Si tot deobicei zgomotul produs de cuzinet uzat este mai evident la turatii mici,relanty.
Skip ads

  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
da... cam asa tind si eu sa cred. intrebarea e cat mai pot circula asa? si ce se poate intampla cel mai rau?
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Cel mai rau.... Nimeni nu poate ghici.Doar un mecanic poate spune,dupa ce face o vizita arborelui si-i verifica "jocurile",uzura pe biela,masuratori,etc.Cuzinet uzat inseamna bataie.Bataia inseamna accelerare a uzurii si a distrugerii materialului suprafetei de contact dintre cuzinet si arbore,frecare mai mare,temperatura mai mare,scaderea presiunii de ungere,apoi lantul trofic.Ce se poate intampla cel mai rau la un cuzinet ,este blocarea lui pe arbore,griparea.Asta inseamna rectificare arbore,daca o mai permite,cuzineti la cota de reparatie aferenta,...implicit ,costuri mari de reparatie.
Cum spuneam,un mecanic (adevarat,nu un "ne'a " care-ti regleaza directia cu cheia de strans tevi...) poate masura si decide daca este necesara interventie asupra arborelui sau doar schimbat cuzinet cota standard.
Deobicei nu se ajunge la uzura arbore,caz in care poti scapa (daca acolo este problema) relativ usor.La schimbarea cuzinetilor biela,nu este necesara demontarea motorului,se face direct,acces dinspre baia de ulei.Nu dureaza mai mult de o ora.Baia jos dupa drenajul uleiului,demontat capac biela,masurat arbore,montat cuzinetii,strans la fortele/unghiular conform specificatiilor tehnice,montat baia,filtru ulei,bagat ulei,etc.
Nu apreciez doar,mi-am "facut "motorul singur,acum ceva vreme,si am trecut prin faza cuzineti biela/palier.Ori motorasul merge acum brici.Si eu aveam (auzeam) o bataie metalica,ca de diesel.Acum nu se mai aude nimic.Batai metalice,vreau sa spun. Smile
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
mersi frumos. o sa o duc la o verificare atunci cand am si banii de reparat ca sa nu o desfact de 10 ori Very Happy
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
cuibusel cum am promis ai poza. Intre injector 1 si 2 pe tija ai o fanta unde intra cursorul (un brat) si potentiometrul (2 pini) e pus pe admisie, vezi ca tot acolo ai gaurile unde trebuia sa fie.

Din cauza lipsei lui ai tacaneala si o groaza de probleme, valabil si la alte motorizari benzina/diesel Opel si nu numai, pana si BMW a patit o rusine maxima, poze chiar aici pe forum, surubel care a tocat piston si supape.
Cauta firele ca sigur le vei gasi, senzor nu stiu de unde din pacate, vezi in EPC cod si cat cer magazinele. La second astia cam vor sa vanda toata admisia.
Skip ads

  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
multumesc d-le dan se observa ft clar. intradevar la mine este doar gaura fara senzor fara fire fara mufa. o sa incerc sa gasesc cablajul macar, in bransamentul de la injectoare din cate am vazut acolo. Problema este ca si daca gasesc eu senzorul, sa vad unde gasesc mufa care intra in senzor...
  • Rooth

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2013

  • Mesaj Privat
O problema identica am observat si la mine astazi .

Initial credeam ca zgomotul provine de la pompa de apa,ce-i drept avea si putin joc in ax .

Dupa vreo 2 ore de munca (sa nu radeti de mine,sunt noob in Opel ) cu schimbatul pompei de apa ,pun antigelul+apa si pornesc motorul cu gandul sa completez lichidul de racire.
Spre uimirea mea , sunetul metalic persista la fel .
Uleiul l-am schimbat acum cateva zile ,am pus Q8 5W40...pare sa fie zgomot de lant distributie.Acea zona pare sa fie sursa zgomotului .
Poate fi uleiul prea ,,subtire,, pentru acest sezon ?

Din poza atasata de colegul DanCuciureanu , nu am reusit sa-mi dau seama despre ce senzor este vorba .

@DanCuciureanu : Puteti edita poza cu zona in cauza ?

Multumesc in avans !
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Ai ascultat filmarile de mai sus si ai zgomot asemanator? pune si tu o filmare aici cu zgomotul tau sa comparam putin.

sa inteleg ca ai schimbat pompa cu una noua?
Nu are treaba uleiul in sine. ci poate circuitul de ungere. lantul nu suna cum e zgomotul meu din filmari , el are alt sunet.

sezorul e asta dar zgomot daca ai de acolo e de la clapetele dinauntrul admisiei da tu nu ai asa ceva ca e 12XE motorul
  • Rooth

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Zgomotul este identic as putea spune .Am sa filmez si eu maine .
Din ce mai citesc ,,pe afara ,, toti vorbesc de timing chain (tensioner) .Zgomotul seamana a diesel si vine din zona lantului ( parerea mea )
Se pare ca la acest capitol cu lantul , Opel e cam ,,low ,, si ar fi recunoscuta aceasta simptoma .Am citat dupa forumurile straine.
Mai mult nu stiu pentru ca sunt nou in brand...


Exemplu generic si comentarii :

https://www.youtube.com/watch?v=rTAUrDJe1qY
Skip ads

  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
daca tu te referi la zgomtul din filmare, este intradevar de la lant, patine, intinzator zgomotul, deci distributie, dar el nu seamana deloc cu al meu. Nu se sesizeaza nici un zgomot de tip metalic, dar pune filmare si vedem. citeste bine secundele la videoul la care am postat eu ca doar atunci apare la mine.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Rooth citeste la Agila despre distributie.
  • Rooth

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfat Dan !
Din cele expuse in topicul indicat , pare destul de clar...kit distributie.

Atasez totusi si un clip :

http://videobam.com/FRGfj
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pai un lucru e clar dupa parerea mea. Distributie urgent schimbata, ca skoda mea de 1.9 TDI nu suna asa de tare ca 1.2 tau benzina :p. Si apoi mai vedem daca se mai aud alte zgomote care nu tin de distributie, ca asa de zgomotu ala nu se mai percepe nimic.
  • Monea_claudiu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2013

  • Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watch?v=6SE3IF9zS5M ...la corsa mea 1,2 exact acea bataie mi-se aude.in partea dreapta si se aude undeva jos,in baia de ulei cel mai sigur,vre-o idee?multumesc
  • postolache.andreii

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2003 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2011

  • Mesaj Privat
se pare ca nu sunt singurul cu tacaneli la motor, la mine fiind vorba de motor z14xe cu distributie pe curea, am schimbat toti tachetii, pompa de apa, distributia, uleiul, filtre si nimic, zgomotul persista, nu stiu ce sa ii mai fac, probleme in mers nu imi face dar imi e frica sa merg prea tare cu ea sa nu se strice ceva, zgomotul este asemanator cu acesta: http://www.youtube.com/watch?v=JTPZXbFQkzU , ce poate sa mai fie? tin sa precizez ca s-au verificat cuzinetii, bolturi, joc pe piston, totul e ok
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@monea claudiu intradevar zgomotul tau pare sa semene mult cu al meu.
@postolache.adreii cine ti-a verificat cuzinetii, bolt, jocuri, etc? poti baga mana in foc ca a facut-o bine? adevarul e ca singura varianta care mi-a mai ramas si mie a fost sa mai verific si eu cuzinetii si boltul pistonului, dar daca zici ca tu ai verificat si tot asa face pfffffff.........
Insa un diagnostic pe care l-a sugerat un notoriu priceput al acestui forum se referea la ungerea deficitara. Ceea ce ar avea sens (indiferent din ce cauza ar fi ea: sorb infundat, canale din bloc sau chiuloasa infundate, pompa proasta, etc.), deoarece s-ar auzi zgomotul indiferent ca tu schimbi tacheti, culbutori, cuzineti, ulei, etc. pt ca acesta nu ajunge sa lubrifieze unele parti ale motorului si atunci ele sa tacane. putem noi sa punem tacheti noi daca uleiul nu ajunge la ei de exemplu

@postolache ai putea sa pui te rog o filmare cu zgmotul masinii tale. mersi
  • Rooth

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2013

  • Mesaj Privat
@cuibusel : Multam pentru info !

Ma gandeam sa schimb kitul , dar fara pinioanele de la axe si vibrochen ,Pretul este 275 lei in aceasta varianta .

Voi ce spuneti ? Fac vreo ,,smecherie,, Very Happy asa ? Pretul este dublu la kit complet .
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR