Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • grozavescu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2004 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Salut baieti, detin o corsa 1.0 xep si ma confrunt de ceva timp cu pierderea de antigel.Pierderea nu este vizibila sub masina sau pe motor.Mentionez ca se pierde foarte mult, in ulei nu ajunge pentru ca nivelul uleiului nu creste.As avea nevoie de niste sfaturi la ce ar trebui sa ma uit/verific sau care ar fi piesele cu problema in acest caz.Multumesc
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Ce inseamna ca "se pierde foarte mult" ?
Daca sub masina nu-i si nici in ulei atunci e in masina (presuri) sau pe evacuare.
  • grozavescu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2004 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Adica in maxim o saptamana vasul de expansiune e gol, sub presuri este uscat.Cum ar trebui sa fie la evacuare?
  • CatalinGh

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Pierd si eu antigel (am pus 1l la 3000km) si am fost la service sa vad unde e problema ca eu nu imi dadeam seama. Mi-au zis ca trebuie reetansat corpul termostatului ca pe acolo pierde. E drept ca inainte mergeam cu busonul strans etans, acum l-am slabit si nu am mai completat, insa a capatat si o culoare mai inchisa, cred ca e din calitatea antigelului.

Intrebarea mea este daca se merita sa fac operatiunea asta de reetansare avand in vedere ca un corp de termostat e in jur de 100lei? Operatiunea costa in jur de 200lei...

Stima!
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
grozavescu a scris:Adica in maxim o saptamana vasul de expansiune e gol, sub presuri este uscat.Cum ar trebui sa fie la evacuare?

Aruncat pe evacuare = abur in spate la tzeava.
Dar ma gandesc ca ai fi remarcat si atunci nu-ti pot spune decat sa verifici temeinic fiecare furtun, colier, imbinare cat si radiator ( pori).

@catalinGh- n-am inteles faza cu reetansarea.
Corpul termostat e bun ( conform) sau nu.
La termostat eventual se schimba garnitura de etanseizare.
Completeaza tipul motor la profil.
  • CatalinGh

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Z17DTH. Nu am inteles nicio eu faza asta cu reetansarea la motorul asta. Ma gandesc ca are o garnitura care se poate schimba si daca e fisurat termostatul se schimba si acesta din urma.
Sau am inteles eu gresit si poate fi vorba de carcasa termostatului?
Ma poti ajuta?

Mersi!
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Pai cum sa te ajut daca nu stiu problema ?
Corpul unde vine montat termostatul banuiesc ca vine montat pe chiuloasa cu o garnitura sau silicon. Daca schimbi corpul tot la fel va veni montat, evident.

Termostatul are o garnitura care si asta se schimba.
Numai daca nu e "mancat" corpul de oxizi si atunci necesita inlocuit ca ma gandesc ca nu se apuca service-ul sa-l reconditioneze decat daca se plictisesc rau !
  • CatalinGh

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2015

  • Mesaj Privat
Deci banuiesc ca se schimba garniturile astea doua de care zici + consumabile in operatiunea asta de reetansare.
Mersi mult pentru lamurire.
Skip ads

  • grozavescu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2004 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Aries a scris:
grozavescu a scris:Adica in maxim o saptamana vasul de expansiune e gol, sub presuri este uscat.Cum ar trebui sa fie la evacuare?

Aruncat pe evacuare = abur in spate la tzeava.
Dar ma gandesc ca ai fi remarcat si atunci nu-ti pot spune decat sa verifici temeinic fiecare furtun, colier, imbinare cat si radiator ( pori).

@catalinGh- n-am inteles faza cu reetansarea.
Corpul termostat e bun ( conform) sau nu.
La termostat eventual se schimba garnitura de etanseizare.
Completeaza tipul motor la profil.


Masina a fost urcata pe elevator cu perioada cu motor pornit si oprit si nu se vedea absolut nimic.Posibil sa faca aburi dar poate insesisabil de la volan, am sa pun pe cineva in spate sa vada.Mai o chestie care am uitat sa o precizez , cand am fost la mecanic mi-a dat jos vasul de expansiune si la curatat.Am observat ca dupa un anumit timp se formeaza o pelicula unsuroasa care se depune in interiorul vasului.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Eu am pierdut antigel toata iarna trecuta dar in timp mi'am dat seama ca il pierd doar cand era motorul rece sau masina parcata. Probabil vreun colier pe care evident ca nu l'am gasit. Poate iarna asta.

Aburul pe toba il vezi, e prea evident ca sa nu-l observi.

Deja cu depunerea unsuroasa ne apropiem de motor si de uleiul lui.Smile
  • grozavescu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2004 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce sa mai zic, am auzit atatea posibilitati incat nici nu imi dau seama ce ar putea fi, plus ca mi-e frica de costurile care vin odata cu asta.Si daca ii da cu abur ce ar putea fi stricat?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
grozavescu a scris:Salut baieti, detin o corsa 1.0 xep si ma confrunt de ceva timp cu pierderea de antigel.Pierderea nu este vizibila sub masina sau pe motor.Mentionez ca se pierde foarte mult, in ulei nu ajunge pentru ca nivelul uleiului nu creste.As avea nevoie de niste sfaturi la ce ar trebui sa ma uit/verific sau care ar fi piesele cu problema in acest caz.Multumesc

La acest tip de motor des este pompa de apa si nu vezi (se evapora dar ramane urma de sare) sau garnitura distributie (pe vremea asta nu face inca maioneza). De asemenea mai pot fi furtune cel mai des cel de EGR la calorifer, stut pompa apa (sus) ca e de plastic si se fisureaza, por pe radiator si tot asa se evapora. Daca a fost umblat la EGR si nu a fost inlocuita garnitura pierde si pe acolo.
Skip ads

  • grozavescu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2004 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns, am sa incerc sa verific care este problema.Daca mai sunt si alte idei/sfaturi in acest caz, le astept
  • radutzzu18

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Verifica si busonul de la ulei daca are "maioneza" pe el. Daca iti intra ulei in antigel mare lucru sa nu intre si invers.
  • c@t@lin

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salutare! Mi s a spart radiatorul în partea superioara din plastic, existând o fisura destul de mica însã suficient cat sa mi arunce lichidul pe motor. Am observat ca exista presiune destul de mare chiar si la relanti pe furtunul care pleacã din termostat spre radiator si m am gândit ca ar fi de vina supapa busonului de la vasul de expansiune, asa ca am cumpãrat buson nou. Ulterior am lipit radiatorul cu poxilina si apoi am fãcut o proba sa vad dacã s a rezolvat problema. Motorul a ajuns la temperatura la care deschide termostatul, 88 de grade, am deschis capota si surpriza... Furtunul era la fel de tare iar radiatorul cedase în alt loc. Am verificat uleiul, nu are urme de antigel, busonul de ulei nici el nu are depuneri. Ulei în vasul de expansiune nu exista, numai culoarea antigelului nu s a mentinut roz, dar asa a fost mereu mai murdara. Ar putea fi garnitura de chiuloasa arsa încât sa bage gaze de ardere în lichidul de rãcire si de aici si presiunea pe furtune? Va rog sa mi dati un sfat. Am.cumpãrat radiator nou dar ma gândesc ca dacã l montez si va fi supus la aceeasi presiune e posibil sa cedeze. Ciudat este si faptul ca, dupã ce am desfãcut și strâns la loc busonul vasului de expansiune sa eliberez presiunea ca sa nu mai arunce antigelul, ulterior nu a mai fãcut presiune la relanti. Ma gândesc si la varianta ca circuitul sa nu fi fost aerisit, de unde si presiunea mare. Mașina este o Vectra b, motor x16xel.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
daca aveai garnitura ciupita mirosea, antigelu a gaze de esapament,si sigur arunca tot lichidu de racire afara
  • c@t@lin

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Da, clar nu miroase a gaze de esapament. Insa nu mi explic de ce la relanti e asa tare furtunul care pleaca din termostat, da senzatia ca mai are putin si cedeaza. Ar fi trebuit ca presiunea sa fie mai mare cand este turatia mai mare, nu? Ori nu e bine aerisit circuitul pentru ca radiatorul este spart? Schimb radiatorul si o sa urmaresc ce se intampla. Multumesc pentru raspuns.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Sau ai radiatorul infundat...
Furtunul de iesire din radiator cum este tot la fel de tare? - daca este mai moale cred ca este radiatorul infundat.
Eu as pune o bucata de teava (groasa cat gura de prindere la radiator) pe care as lega cele doua furtune, sa vad daca mai face presiune daca face sigur va ceda ceva furtune etc... (cum ar veni pe direct.)
Se urmareste temperatura in bord sa nu treaca de 92°C si se acopera bateria in caz ca cedeaza ceva.
Daca pui radiatorul si este infundat in alta parte il va sparge si pe acesta cred - cum ai spus si tu.
Mergi in service sa bage aer comprimat pe fiecare cilindru, atunci cred ca vei stii raspunsul.

Sunt doar pareri.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pe busonul de la vas expansiune scrie ceva...citeste !
  • c@t@lin

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Nu i infundat radiatorul, presiune este in tot sistemul, ceea ce pana la valoarea de 1.4 atm cum scrie pe buson ar fi normal, nu? Dar in conditiile astea, daca depasea valoarea asta nu trebuia ca supapa de pe buson sa elibereze presiunea? De ce nu se intampla asta? Si totusi la o singura varianta ma mai gandesc, garnitura de chiulasa sa fie ciupita foarte putin. Sa montez radiatorul sau sa fac mai bn un test de etanseitate pentru sistemul de racire si sa ma conving apoi? Am gasit pe cineva care are tester cu un lichid albastru care isi schimba culoarea daca exista gaze de ardere in circuitul de racire. Va multumesc pentru interesul acordat!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR