Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
7,2mm https://www.clubopel.com/vie...hlight=frana+fata
Skip ads

  • raoul271972

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc.
  • costelli

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Buna seara .In primul rand vreau sa-i multumesc domnului Dan Cuciureanu pentru sfaturile bune, precum si celorlalti colaboratori care ne ajuta .Am o problema. Martorul de la EPS este aprins iar in mers la miscarea brusca a volanului stanga dreapta , masina "joaca " un pic pe sosea . Sa fie un capat de bara sau ce poate fi ?Cu respect Costel L.
  • smartbogdan

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Agila 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2009

  • Mesaj Privat
este posibil sa fie mai multe cauze combinate, eps aprins nu ii neaparat de la directie el ii aprins si atunci cand este stricat senzorul de kilometraj, iar pentru "jocul"masinii la schimbarea bruscaa directiei poate fi atat capatul de bara cat si bucsa de la trapez...eu zic sa verifici odata in ce stare is busele si capetele de bara si apoi sa te apuci de inlocuit...Wink
Skip ads

  • costelli

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Cred ca ai dreptate si-ti multumesc.Intradevar kilometrajul nu merge, dar de mult timp inainte si nu credeam ca are vreo legatura. Dreptate ai si cu bucsa sau capatul de bara caci se aude in mers .Mie imi intrase in cap ca EPS are legatura cu directia si credeam ca de acolo este .Sa vad cum pot rezolva cu senzorul de kilometraj, caci este situat undeva pe cutia de viteze si foarte greu se ajunge la el(daca nu gresesc)
Cu respect Costel L.
  • smartbogdan

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Agila 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2009

  • Mesaj Privat
senzorul de kilometraj ii in partea dreapta a masinii pe cutie cam , cam la 15 cm de unde ii montat suportul pentru tijele de la schimbator de viteze, numa cu multa grija cand il desfaci ca se mai rupe inauntru senzorul.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Trebuie tinut cont de ceva anume cand schimb caseta de directie cu una noua ? Bineinteles ca trebuie sa refac unghiurile de fuga. Am inteles ca boala casetei la Agila se datoreaza faptului ca din fabrica nu ar fi fost unse ( umplute cu vaselina) suficient ( asa am auzit ). Aceasta este si ultima piesa pe fata care a mai ramas de schimbat. Am luat hotararea din cauza unor drumuri mai dubioase ( la peste) si care au accentuat troncaniturile. Acestea se aud clar pe dreapta dar si pe stanga ( evident nu la fel de tare ). Mentionez ca bratele si capetele de bara sunt schimbate.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
De troncaniturile de pe partea dreapta este responsabila o banala bucsa din ,,plastic"(palierul antizgomot) situata
in partea dreapta a casetei.
Restul casetei nu are absolut nimic defect, trebuie doar confectionata alta bucsa la vreun atelier de strungarie
(20-30 lei). Cu ocazia remontarii bucsii noi se poate introduce si vaselina in caseta. Pentru a putea verifica
strangerea noii bucsi (cremaliera nu trebuie sa culiseze nici f. usor nici greu), se recomanda demontarea casetei
de pe autoturism, operatia fiind destul de usoara, conditia este ca partea din fata a autoturismului sa fie
suspendata (grija ca suspendarea sa fie ferma, nu pe cric sau alte asemenea) .
Atentie: In cazul in care se extrage cremaliera complet din caseta si/sau se demonteaza pinionul ce o antreneaza,
trebuie ca la asamblare pinionul sa angreneze cremaliera in acelasi loc, altfel se schimba pozitia volanului
(exemplu: cu cremalira extrasa 10 cm din caseta se marcheaza cu un marker pozitia axului pinionului in raport cu
carcasa casetei, la remontare se urmareste sa se ajunga in aceeasi pozitie).

Montajul unei casete noi nu presupune nimic special (exceptand unghiurile), insa personal nu cred ca se justifica
tinand cont de pretul extrem de mare si de faptul ca defectiunea este produsa doar de o banala bucsa ce se
poate confectiona usor.
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
A sosit caseta, vine insotita de brate, cod caseta 9195075. Multumesc PL500
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am schimbat caseta, este pozitionata in asa fel sa ai acces lesne atunci cand este ridicata pe elevator. Ca si operatii: de desfacut cele 4 suruburi de prindere pe caroserie, axul cuplaj volan, cele 2 capete de bara. Nu se desfac rotile si caseta iese inspre partea dreapta. Recomand o firma cu renume ptr geometria rotilor. Din punct de vedere al confortului acustic, operatiunea a fost una de succes iar rezultatul final este zgomotul produs de o masina noua ( avand schimbat absolut tot ce tine de trenul de rulare fata - spate ).
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Sfat: Deoarece vechea caseta nu are absolut nimic defect exceptand bucsa antizgomot, va recomand sa o
reconditionati cu o alta bucsa confectionata din derlin, poliamida sau alte materiale cu caracteristici apropiate,
astfel incat sa o aveti gata de montaj atunci cand actuala bucsa isi va gasi sfarsitul pe soselele patriei.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Caseta noua are 2 ani garantie dar o sa iau in considerare si acest sfat deoarece ma astept ca dupa cei doi ani sa pice circuland pe soselele patriei si la pescuit, bineinteles.
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am si eu o nedumerire : dupa ce am schimbat caseta si am facut unghiurile de fuga, dupa viraje, volanul nu revine la zero ci ramane la ora 10 sau 14 dupa caz. Ajutat isi revine dar este enervant. Am pareri cum ca e caseta noua si in o mie de km cedeaza sau greseala de unghi desi pe fisa au iesit in limite normale. Multumesc frumos.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Intradevar valoarea si semnul unghiului de fuga (castor) sunt responsabile de revenirea rotilor dupa executarea
unui viraj, din pacate la Agila nu se prea pot regla deoarece este determinat de prinderea (nereglabila) a barei
antiruliu de brat: https://www.postimage.org/aV4DtQpi.jpg
Singurul unghi reglabil cu mijloace obisnuite este cel de convergenta (toe), care nu prea are treaba cu
problema ta: https://www.postimage.org/image.php?v=aV4Dss6i

Daca unghiul de fuga a iesit pe standul de directie in plaja de valori specifica, ar mai ramane drept cauza un
ajustaj prea strans intre cremaliera si bucsa (mi s-a intamplat insa cu o bucsa confectionata artizanal) si poti
spera sa se rezolve cu timpul.
De asemenea o presiune ceva mai scazuta in anvelopele fata favorizeaza revenirea rotilor dupa viraj.
Ar trebui totusi sa postezi unghiurile de la directia Agilei tale.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am facut de 3 ori geometria la ei anul asta cu schimbat capetele de bara, schimbat bielete si schimbat amortizoare complete dar nu am avut surprize.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am revenit la baieti ptr reverificare geometrie si iata ce a iesit: un mic reglaj dar fara folos.Tind sa cred ca pana se lasa caseta tot asa o sa patesc.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Cu siguranta se va remedia dupa ceva km, altfel bucsa nu s-ar mai uza niciodata.
  • cocosai

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Sigur inainte nu a facut asa? Am patit si eu exact asa(simptome identice) si am gasit o articulatie cardanica de pe axul volanului defecta.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Sigur nu a facut asa. Imi statea pe creier cum imi sta si acum. Mecanicul a zis ca articulatia cardanica e slaba si e bine de tinut minte. Ma duc azi si daca se gaseste in Romania o schimb ptr ca sambata plec si am de facut cateva mii de km cu buburuza. Multumesc de sfaturi.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Dupa 4 mii, aproape 5 de km, volanul are o usoara tendinta de a reveni asa cum era inainte. Nu am apucat sa schimb articulatia cardanica dar ma voi ocupa cat de curand. Masina s-a comportat ireprosabil. Uleiul GM este negru si cam asta este si durata lui de viata. Nu am intampinat dificultati decat legate de litrajul mic al motorului ( mai ales cand AC-ul este pornit ) dar si de capacitatea de a prelua tonele de bagaje . Urmeaza inlocuirea filtrelor ptr ca sunt imbacsite din cauza unor drumuri in lucru, schimb ulei si o spalatura zdravana.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR