Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Frontera
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Stie,domne,baiatu`asta...
Skip ads

  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 1995 23DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2011

  • Mesaj Privat
raresmih a scris:Merci Andrei ,incerc sa -ti urmez sfatul.
Cu siguranta nu are ce sa fie ,dar exact cum zici ,ma uit la siguranta ,cu toate ca nici pe aceea nu stiu cum sa o pun la loc:).
Vedem ce este pe acolo ,poate nu are vaselina deloc si e uscata ,masina a stat mult in garajul unui neamt.

Stima!


Daca stii sa conduci stii sa pui si o siguranta... O cracanezi pana intra pe planetara, asemanator cu unele ipostaze din viata noatra Laughing
Vaselina uscata... hmm... nu am auzit... Dar daca o fi, ok, sterge-o si pune alta, putina, fara sa desfaci tot...
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
La inceput nu e uscata, dat in timp devine. Acum mai depinde si de calitate, dar eu asa am gasit cand am desfacut prima oara.
  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 1995 23DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Am vazut si eu dar de mult, d'aia romaneasca...
In rest, nu am mai vazut... dar nu bag mana in foc... Ce am invatat eu dupa ce mi-am tot bagat nasu in masini, ca daca ceva functioneaza, umbla la el doar cand nu mai e asa... aici ma refer sa nu desfaci, dezmembrezi etc. nu sa nu schimbi uleiul/ filtrele...
Skip ads

  • raresmih

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Frontera 1997 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc pt sfaturi!
Sa ma asigur ca nu raman cu masina imobilizata , o desfac (cracanez)in fata unui service Smile,sper sa ma asculte.
Revin cu detalii .

Stima!
  • adytzzz

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Ca sa numai deschid alt topic,adresez si eu o intrebare aici.
Cand merg in afara soselei,pe dealuri,denivelari,urcari,coborari rulez cu masina in 4x4L,dauneaza cu ceva daca rulez mai mult timp asa?Nu depasesc 30km/h.
Si la unele urcari si coborari prefer treapta 1,pentru ca am impresia ca am o rezerva mai mare de putere si frana de motor este mult mai puternica decat in treapta 2 .Risc sa stric ceva daca rulez pe 4x4L cu treapta 1?
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Asa e si indicat sa faci..4x4 h este pt drum cu aderenta scazuta,4x4L este pt urcari/coborari unde se poate suprasolicita ambreiajul.Mai mult decat atat,motorul nu se va incalzi,oricat ai urca.Si da,frana de motor e excelenta pe greu.
  • rebecca83

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Frontera 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Salutare baieti, suntem 2 persoane cu frontera din 93. Am citit 2 ore si am ramas bagata in ceata.
deci corectati-ma daca nu am inteles bine. La masinuta mea trage spatele; daca cuplez 4x4 h trage spatele normal dar si fata doar o roata depinde care patineaza; corect ?
4x4 l la fel doar ca e cu putere mult mai mare reductor bla bla
si daca cuplez de la rotile din fata invirt de chestia aia, cuplez amandoua rotile din fata cum ar veni, satelitii, si pot merge doar drept pe uscat si putin viraj pe zapada. Corect ?
Skip ads

  • rebecca83

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Frontera 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2014

  • Mesaj Privat
Salutare, fiind 2 fete se pare ca avem multe intrebari , 2 de data asta :
1) care este (daca este) modul in care se poate merge cu 4x4 pe asfalt sau pe noroi indiferent , cu viteza si sa pot lua si viraje.
2) daca am cuplat rml-urile alea de la roti, e gata 4x4? adica ce rost mai are sa umblu la schimbatorul mic ?
al meu trage spatele si in momentul in care pun in 4h trage si fata dar doar o roata aia care patineaza, si inca o chestie, m-am uitat si nu am vazut nici o chestie de cuplaj la roata ...nu mai inteleg nimic .
  • flavicx

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
1. La Frontera nu se poate. (punct)
Totusi nu am inteles daca aveti mlr-uri manuale (se cupleaza de la rotile fata) sau automate. Presupun ca aveti manuale ...
2. Nu nu e gata, trebuie sa pui in 4H sau 4L

Faptul ca o roata din fata nu patineaza in sarcina nu dovedeste ca nu e cuplata (in cazul in care totul e in regula, dovedeste doar ca pe partea respectiva este aderenta mai mare).

4x4 se foloseste doar in conditii de aderenta slaba (noroi, iarba, zapada ... etc) sau la trecerea peste obstacole (urcare, coborare, santuri ... etc) unde nu este nevoie de viteza. Cu cat aderenta este mai slaba cu atat este mai usor de virat in 4x4,
  • rebecca83

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Frontera 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2014

  • Mesaj Privat
ok deci sa inteleg ca la frontera 4x4 se foloseste decit pe moment numai cind e nevoie nu e ceva cu care sa te poti juca . inca o chestie eu daca NU cuplez Mlr-urile si pun in 4h de ex masina ce face diferit fata de daca e pe 2h ?
si totusi nu e logic daca tu zici ca e ceva normal ca roata sa nu se invirta daca are aderenta mai mare fata de cealalta, inseamna ca ar trebui sa poti lua viraje . Ca doar cele la care se cupleaza satelitii si merg toate 4 odata si cele din fata si cele din spate se pot rupe daca virezi.
Si inca ceva pe spate are Mlr-uri ? trebuiie cuplat ceva sau doar in fata?
  • rebecca83

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Frontera 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2014

  • Mesaj Privat
inca o chesti sper sa fie ultima si sper ca nu v-am mancat rabdarea..... daca cuplez rml-urile si nu cuplez4h sauL , pot sa circul si sa iau viraje in mod safe? Chiar daca stiu ca nu e recomandat.
Skip ads

  • flavicx

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Daca pui 4h fara sa cuplezi de la roti ... e in 2x4 doar ca se invart planetarele fata in gol (uzura degeaba) ... si da, poti lua viraje safe

Diferentialul pe fata e deschis, adica rotile se pot invarti cu viteze diferite (consecinta ... una patineaza alta sta) ... si poti vira in 4x4, dar in functie de aderenta ... la aderenta slaba uneori nici nu observi va esti in 4x4, dar pe masura ce aderenta creste simti cum se impotriveste volanul ... fa experimente (cu simt) pe diferete suprafete ... o sa intelegi despre ce vorbesc

Pe spate nu trebuie cuplat nimic

PS: exista optiunea EDIT, nu e nevoie sa scrii doua posturi in mai putin de 60 de minute pe acelasi subiect
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,680
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
bis a scris:@ u_tuning vezi ca la pagina 1 a acestui topic, @gtdflorin are un post, (al 3-lea) care citit cu atentie cred ca este pe cale sa-ti satisfaca mare parte din intrebari.daca mai ai si altele ...toarna aici

Valabil si pentru voi,trebuie doar sa cautati,s-a mai discutat.
  • rebecca83

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Frontera 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2014

  • Mesaj Privat
merci flavicx cred ca mailamurit in sfarsit ! imi dau seama ca nu stiam nimic ! Smile
Dar totusi daca zici ca diferentialul e deschis, si rotile se pot invarti cu viteze diferite, de ce nu pot lua viraje? sau e vorba doar de cind nu e cuplata?
  • flavicx

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Alba
  • Masina: Frontera 2002 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Frontera nu are diferential central (are doar diferentiale fata si spate) specific masinilor cu 4x4 permanent (dar nu numai). La virare in 4x4 (cu totul cuplat) apar tensiuni (mai mari sau mai mici in functie de suprafata de rulare) intre rotile fata si spate (in special !) dar si intre rotile de pe aceeasi punte, pentru ca la viraj roata de pe exterior parcurge o distanta mai mare decat cea de pe interior - una dintre ele va trebui sa rupa aderenta (sa patineze). Cauciucurile de pe ambele punti trebuie sa aiba aceleasi dimensiuni, daca nu au, in 4x4, intervine aceeasi problema chiar si la mersul in linie dreapta.
  • Georgescu Cristian

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Frontera 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2012

  • Mesaj Privat
rebecca83 a scris:inca o chesti sper sa fie ultima si sper ca nu v-am mancat rabdarea..... daca cuplez rml-urile si nu cuplez4h sauL , pot sa circul si sa iau viraje in mod safe? Chiar daca stiu ca nu e recomandat.

Bine ati venit printre noi! Dacã sunteþi douã fete ºi exploataþi "singure"una , sau douã Frontere felicitãri ºi fiþi sigure cã nu va fi ultima chestie pe care ar trebui sã o aflaþi, ºi aici nu activãm ca sã ne mâncãm rãbdarea unii, altora. Din punct de vedere tehnic, vã sugerez sã faceþi diferenþa între sateliþi ºi cuplajele MLR, ºi sã înþelegeþi rolul unui diferenþial, în rest luaþi lucrurile pas cu pas, cã pe aici gãsiþi cam tot ce vã poate interesa. Numi bine!
  • ionut ciobanu

  • Mesaje scrise: 580
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH -170 c.p
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Sunt proaspat posesor de Frontera A sport 2.O benzina, MRL-uri automate. Ieri am avut nevoie de 4x4 si am constatat ca nu prea merge, desi cand am luat-o cupla mai greu dar agata si fata. Pe Hi cu schimbatorul cuplat si cu roata in viraj stanga dadea sa patineze dar scapa si se auzea un carait. Acum vreo saptamana cand am cuplat pe Hi si mergeam pe drum drept auzeam o pocnitura in dreapta fata si masina avea o smuncitura. Acum nimic si 4x4 nu mai exista nici pe Hi nici pe Lo. Ma puteti scoate din ceata? Masina e din 94
  • rebecca83

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Frontera 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2014

  • Mesaj Privat
merci baieti ! am 4x4 si merge super pe zapada , daca sunt ceva colegi de la noi de prin cluj, sa iesim la o tura .... ar fi dragut .
  • bozo

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 1996 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2012

  • Mesaj Privat
sa puneti poze Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Frontera

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR