Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Daca spui ca e ceva special.... Eu am incercat odata sa lipesc firul care intra in ventilator, si nu a tinut, poate si din cauza ca atunci aveam unele probleme si ventilatorul mergea cam mult
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi am mai probat odata pe direct ventilatoarele din fata masinii, nu merge niciunul pe viteza mica, ambele doar pe maxim Sad

Deci am nevoie de 2 rezistente bune, cu sau fara partea electrica din motorul ventilatorului.
Si va trebui sa dau bara-fata jos... ca sa ajung la ele, sa pot sa le demontez. Dar macar atunci voi putea curata si lamelele de pe condensator de muste.

Tu nu ai niciun cod de ventilator, nici macar codul celui de pe partea soferului-fata ? Si inca ceva... te descurci cu un voltmetru digital, intreb ca sa stiu daca ai putea sa nu bagi mufele ventilatorului 3 complet una in alta ci sa le lasi partial bagate ca sa poti masura ce tensiune ramane pe firul negru atunci cand viteza ventilatorului este pe viteza mica ? Cu informatia asta as sti si eu daca rezistenta de pe ventilatorul meu cumparat astazi este aceiasi, sau apropiata de cea originala.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Lun 13 Aug, 2012 10:52 pm
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Parerea mea este ca , chiar daca nu este original de x17dt nu are de ce sa nu isi faca treaba .
Iar daca ai lua rezistenta de pe el si ai pune-o la tine nu vad ce te-ar retine,daca ventilatorul este de alt motor, pt ca tot ce face aceasta rezistenta este sa dea catre ventilator aprox 6-8 volti , din totalul de 12 (de fapt 14 cand e motorul pornit)care il primeste, deci indiferent de pe ce motor vine ventilatorul de ce putere are ventilatorul, rezistenata va lucra la fel


Nu in mufa trebuie verificata treaba asta , ci pe firul rosu care iese din rezistentasi intra in ventilator, in momentul cand ventilatorul este alimentat pe firul negru
Deci nam cum sa verific asta fara a da bara jos si a da capacul de plastic de la ventilator. Dar ti-am spus ca pararea mea e ca desi ventilatoarele ai fi diferite de diferite puteri , acestea primesc aceaiasi volti ...

Eu am masurat odata cand am inlocuit si eu rezistenta , dar nu mai tin minte......

Referitor la coduri,,, am 2 ventilatoare demontate pe care nu mai nici un cod....


Ultima modificare facuta de Allexs la Lun 13 Aug, 2012 11:08 pm, modificat de 3 ori in total
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Mersi de explicatia principiului de functionare, totusi eu as fi vrut sa stiu concret ce voltaj e pe firul negru.
Skip ads

  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
poti sa il pui linistit ventilatorul meu fin fata de pe partea soferului l-am cumparat nou si nu era de vectra b x17dt era de opel astra nu mai stiu sigur ce motor era dar este exact la fel!

@ahappyuser:am fost astazi cu masina pe pante mai mari la a mea la tara si am urcat cu ea turata in 3000-4000 numai treapta 1,2 si 3 cu AC pornit afara fiind 27 d grade si am ajuns cu apa la 97 d grade unde am observat o problema, cand trebuie sa porneasca treapta 2 in cazul meu ventilator motor+ vantilator fata sofer pe viteza maxima cu AC pornit imi porneste doar ventilator motor pe viteza maxima chiar daca opresc AC tot asa ramane pana ajunge la 90 grade cand porneste treapta 1 normal daca l-as lasa pornit probabil k ar merge doar ventilatorul de la motor in continuu!

am incercat fara nici o reusita sa ajung la 95 d grade fara AC pornit dar nu am reusit sa trec de 92-93 grade!

nu stiu ce sa mai cred dar cred k o sa fac un test la termocupla cu AC pornit sa vad rezultatul!

in rest nu imi face presiune nu se mai sparg furtune(inca am apa distilata in circuit nu am bagat antigel k m-am gandit k stric apa pe gaste daca se sparge ceva la ea)
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@cerebell86

Eu nu ma joc 'de-a racirea' cu motorul asta de Isuzu. Vreau sa pun componente originale, daca gasesc pe SH in stare buna e foarte bine, daca nu... o sa pun noi pe original.

Baga antigel cu apa demineralizata ... verifica sa fie antigel albastru/verde 'cu silicati' , pentru ca daca nu ai antigel in circuit nu ai ungere la pompa de apa iar mersul doar cu apa demineralizata dauneaza pe termen mediu garnituriii de chiuloasa.

Daca ai bagat doar apa de la robinet in motor si asa mergi acum, ai cam aruncat cu banii pe detartrant si sarea de lamâie...


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Mar 14 Aug, 2012 2:00 am, modificat de 3 ori in total
  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
am incercat sa te sun pe la 7 dar nu erai in retea

apa distilata am bagat nu de la robinet

is curios daca cu mufa de la termocupla scoasa pornesc ac-ul oare mai porneste vreun ventilator
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Probabil ca nu, dar poti face un test.

Daca ajungi la 100grade C bagi 'de urgenta' mufa de la termocupla inapoi la locul ei ca sa-ti plece ventilatoarele si sa-ti faca racirea motorului.

L.E
Cand m-ai sunat... intradevar eram plecat la tara si acolo chiar nu am semnal pe Vodafone. Sorry...


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Mar 14 Aug, 2012 1:55 am
Skip ads

  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
pai nu k ma gadeam sa o pornesc la rece cu mufa scoasa si sa dau drumul la AC nu sa merg cu ea
ma gandesc ca aerul actioneaza aparte de termocupla aia
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Sincer, nu m-am gandit niciodata la ce ai zis tu mai sus.

Pe mine pe moment ma deranjeaza lipsa vitezei de 'low' la ambele ventilatoare din fata.
  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
eu la ventilatorul pasager am viteza low iar la ventilatorul sofer am viteza high
o sa incerc sa le verific si eu cum ati verificat si voi dar nu le prea am cu electronica si de aia nu prea imi bag nasu unde nu imi fierbe oala k poate fac altele
ideea e k la mine masina nu se incinta tare decat daca am AC pornit fara el pot sa escaladez muntii in treapta 1 d viteza si nu am treaba, azi am urcat de doua ori panta la a mea la tara si are vreo 5 km odata cu ac on 97 de grade si ventilatorul motor pornit pe viteza mare si odata fara 92-93 grade in conditii de forja majora!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Verifica-le, ca e foarte simplu. Sa ai 3 fire la indemana, toate 3 le pui pe minusul de baterie si le legi pe borna cu un arici ('cable tie') din plastic.

Apoi le cuplezi pe rand : intai un fir de minus doar pe pinul 2, apoi doua fire pe minus... intai pe pinul 2 si apoi fara sa lasi pinul 2 cuplezi si firul 3, apoi toate 3 firele le cuplezi in ordinea asta intai pinul2+apoi si pinul3+apoi si pinul4.

Sa tii ordinea, sa nu te grabesti, sa analizezi care-cum merge la ce turatii, scrii pe hartie, apoi aflam si noi daca macar la tine e in regula cu turatiile. Dar totusi nu cred...

Pana acum colegul @Allexs sta cel mai bine, el e foarte aproape de cum trebuie sa mearga ventilatoarele. La el toate 3 ventilatoarele merg pe direct pe ambele viteze, 'low' si 'high'.
Skip ads

  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
deci nu e ok verificarea aia cu pinul 2,3,4 pe rand ci tre sa le conectez 2 apoi 2 cu 3 apoi 2cu 3 cu 4

o sa fac si asa maine cand ma trezesc sa vad ce iese (sper sa nu ii iasa ochii)

app ma poti invata si pe mine cum se pot verifica releele daca stii k as vrea sa vad daca mai merg cum trebuie

maine o sa schimb si uleiul si o sa pun si antigel sa schimb si chederele pe la usi, geamuri k are mecanicu meu un vectra de 2000 la dezmembrat! ma batea gandu sa iau si eu cruise controlul sa il pun pe al meu dar e mult de munca si nu ma prea pricep
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca are acceleratie pe cablu atunci ia tot kit-ul de CruiseControl ca merita montat, eu il folosesc inclusiv in Sibiu pe toate strazile unde stiu eu ca stau baietii cu radar-ul. Nu trebuie sa-l pui intr-o saptamana, iti faci timp si-l montezi usor-usor, pe etape.

Cu pinii, exact asa sa testezi. Trebuie cuplati impreuna. Vezi ca pinii sunt numerotati in termostat, ai grija sa nu-i incurci ca mufa pe care faci testele intra cu capul in jos in termostat... iar tu cand probezi, pinii mufei 2 si 4 sunt 'in oglinda' cu pinii 1 si 3.

Despre cum se testeaza releele nu pot sa iti spun exact, nu stiu nici eu pana nu le desfac mai intai. Nu toate au schema electrica pe ele. Dar sigur gasesti pe Internet ceva scheme sau HowTo-uri. Totusi, astea cedeaza greu, te uiti daca sunt topite sau innegrite picioarele releului, daca da atunci eventual il desfaci... cu grija fara sa rupi nimic ca sa-l poti pune la loc daca l-ai verificat si e in regula in interior.

Azi am fost sa ma interesez daca se poate aduce rezistenta ventilatoarelor din fata, separat pe comanda. Se gaseste numai pe original, codul GM al rezistentei este 52 466 911 si costa 362ron/buc. Partea buna e ca aceiasi rezistenta se foloseste pentru orice model de ventilator de Vectra B, deci m-am scos daca cumpar doar o rezistenta de pe un ventilator SH de Vectra B care are defect motorul sau la care e lovit corpul cu palete. Rezistenta aia se poate taia jos si se poate folosi pe ventilatorul de pe motorul de Isuzu.

Singura parte proasta este ca ventilatoarele astea de Vectra B cu motor GM au mufa invers (ventilatorul are mufa proprie tip 'mama' iar noi astia cu motor Isuzu avem mufa proprie tip 'tata') si atunci nu poti folosi si partea electrica din ventilator ca oricum trebuie sa-i schimbi mufa si asta nu se poate fara sa-i tai firele.
  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
o da a venit caldura iarasi! iar dureri de cap cu apa la masina asta! cum am dat drumu la AC cum gata! nu inteleg kre e problema de nu ii place deloc AC+trafic, AC+urcat pe pante sau AC+depasiri continue la drum lung! ieri am vazut iarasi temperatra la apa pe la 98 de grade urcand o panta cu AC pornit asa k am dat drumu la caldura! precizez k fara AC on nu are nici o treaba si nu trece de 91-92 d grade (la mine pe la 90 de grade porneste ventilatorul dreapta fata si ala din spate de pe motor cu o turatie mica ambele)!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
He he he... ce m-am amuzat cand am citit pentru ca si eu am patit la fel... acum de 1 Mai i-am dat o forja scurta la a mea in sus pe o panta (cam 20secunde a durat), am plecat de la 80km/h intr-a 5-a si pana la 135km/h cat aveam sus cand m-am uitat la temperatura apei aveam 98 pe ceas (adica 100 real) asa ca -de nevoie- am lasat-o imediat la 90km/h constant sa se raceasca. M-au depasit toti cei pe care i-am depasit anterior, care cand m-au vazut cum vin ca din tun s-au tras de urgenta pe dreapta, asta initial... Smile Afara erau 29grade C si nu aveam clima pornita.

A mea cand o apas serios se duce ca din pusca... dar imi si urca acul de temperatura, am mai observat ca la temperaturi exterioare de peste 27 grade C nu-i place deloc aerul cald pe care-l baga sub presiune turbina. Daca merg cu turbina la boost acul e mai sus cu 3-5grade C decat daca merg pana in 2.400rpm, intr-un fel tind sa cred ca intercoolerul e cam subdimensionat de fabricant la motorizarea asta.

Anyway, deja mi-am pregatit rezistentele pentru ambele ventilatoare fata, si o sa curat si ventilatorul de A/C apoi o sa indrept toate aripiarele alea care ghideaza aerul printre celulele radiatorului, ma refer la cele pe care invariabil le-au indoit cei de la spalatoria auto. Apoi o sa vedem daca la mine se simte o imbunatatire.

In toamna urmeaza sa-i fac al doilea schimb de antigel, o sa-i bag Hepu verde cu silicati.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Sam 04 Mai, 2013 6:45 pm
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
eu ce sa mai zic?
a-ti spus voi tot ce era de spus

vine caldura, mergi cu morcovu ..... , si cu ochii pe acu de la temperatura
  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
urmeaza o vara in care ori imi schimb motoru ori nush dar nu o mai menajez!
o sa merg cu ea pana se caleaza motoru sa vad ca nu o mai suport! multi mi-au zis k nu i se va intampla nimic si ca atata vreme cat merg ventilatoarele sa nu imi fac griji!
is curios ce o sa iasa:-D
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Vezi sa nu iasa ochii... cand o sa vezi cat te costa ca sa schimbi chiuloasa. Stai sa vezi DACA gasesti o chiuloasa buna pe SH, mai intai.

Poate ar fi mai bine sa vezi cat te costa un radiator nou, am auzit ca exista radiatoare cu celule mai subtiri si mai multe, asta ar fi o optiune mult mai buna si poate rezolvi problema asa. Sau demonteaza bara si vezi ce-ti obtureaza radiatorul de A/C, mai intai. Poate chiar radiatorul de A/C trebuie schimbat.

Eu unul nu pot sa cred ca modelul asta de masina avea problema asta cu racirea de cand a iesit de pe poarta fabricii, ar fi fost vre-un recall-ceva la Opel daca s-ar fi intors posesorii cu ele in service cu problema asta.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In weekend am fost la intalnirea regionala Arges-Valcea-Sibiu care s-a tinut in Valcea la Malaia si la plecare ne-am intors peste Transalpina, ei bine... pana la Obârstia Lotrului pe urcare pe serpentinele alea multe n-am putut sa urc mai repede de 30km/h si 2.200rpm pentru ca (desi afara erau 14 grade C) acul de temperatura imi statea la 94-95grade C pe ceas (adica 98-99grade C real) si mai lipsea doar sa-mi turez motorul mai mult cat sa imi bage turbina la boost aer fierbinte pe admisie si sa ajung cu apa la 110grade C. La un moment dat colegii din coloana s-au saturat sa mai stea in spate la viteza cu care urcam eu asa ca s-au dus ca racheta in sus pe langa mine, ei bine asta m-a ambitionat si in acest weekend o sa-i schimb rezistentele la ambele ventilatoare din fata, orice-ar-fi.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR