Din cauza gerului si a zapezilor , nu am putut sa ma apuc de curatat egr,throttle si admisie. Am luat decizia ca vineri sau sambata sa-l ajut pe sot sa le curatam impreuna(el cu montat demontat iar eu cu curatatul). Ce nu am inteles noi sunt urmatoarele aspecte:
1) "Bobina 7.5-8.5 ohm valoare tipica 8 ohm.
Potentiometru 2.4-5.6 kohm valoare tipica 4 kohm.
Daca le avem incepem sa vedem daca si restul e in regula "-parafrazand pe d-nul ing Dan Cuciureanu.OK. Am facut rost de un multimetru bun. Ca sa masor aceste valori trebuie sa desfac mai intai cupla aceia reprezentata din imbinarea sagetii negre(care are un cot -din manson cauciuc ) si cea care are pe ea sageata galbena?Sa inteleg ca daca desfac cupla, masor pe cea indicata cu sageta neagra sau pe cea indicata cu sageata rosie?Masuratrile de mai sus se fac cu motorul oprit, pornit sau cuplat pe contact?Su sa fiu mai explicit in a pune intrebarea; practic cum se fac aceste masuratori date mai sus?Apoi d-nul Dan adauga "Deconectam valva si punem contact, fara motor. Masuram pe 1 si 5 daca avem 12V valoarea bateriei (valva este deschisa maxim ptr ca la pornire gaze nearse sunt la greu). Masuram intre pin 2 si 3 daca avem referinta 4.5-5.2V". Bun, dar pentru primele masuratori, nu se facea cu cupla(valva) decuplata? -pentru a introduce acele de la bornele de masurare a multimrtrului date pe ohmi in interiorul pinilor de la (valva)?
In continuare- "Conectam valva, pornim motor si cind este la temperatura de lucru masuram. La ralanti pin 1 si 5 sa fie 0V si daca acceleram creste pina la 5V aprox. Masuram intre pin 4 si sasiu (nu masa pin 1) , la ralanti min. 1.1V si daca acceleram creste pina la 3V.
Daca nu avem tensiunile respective cautam contacte slabe/oxidate, lipituri reci, scurtcircuit, rezistente de contact.".Pot sa masor cu valva conectata? Unde mai pot introduce acele de la bornele multimetrului ?
Poate cineva sa-mi explice mai pe indelete acesti pasi? Practic avem 3 seturi de masuratori. Va multumesc