Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • dani resita

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2009

  • Mesaj Privat
gabiopel a scris:Nu umbla cu supape de sens ca nu ai ce sa rezolvi !
Pune mana si mai schimba odata furtunasele ca sunt ieftine la pret si verifica Te-urile sa nu fie vreunul crapat.


Multumesc mult de tot pt sfaturi,maine nu am timp,dar marti sper sa am timp sa le mai schimb inca odata.apoi vedem si cu carcasa filtrului,insa eu sper sa nu fie nevoie.
Skip ads

  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
andy_ciprian a scris:Dani nu umbla acolo, verifica ce culoare are motorina de pe retur si abia atunci vedem ce e de facut, nu te lua dupa toti ageamii ca pe ei nu te poti baza!

Domnule andy v-am urmarit posturile de mult timp si cu toate ca am vazut lucruri interesante spuse de dvs. aveti un mare defect. Nu inteleg de unde provine frustrarea asta a dvs, dar eu va sugerez sa o lasati pentru ,,acasa,, totusi e un forum pe care isi dau cu parerea si oameni mai putin ,,documentati ,, . Desi am citit tot topicul despre pompa de injectie la Zafira si va compatimeam pentru faptul ca ati fost suspendat de multe ori acum totul are sens. Scuzati offtopicul.
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Auzi mai Sergiule! Tu daca nu stii cate urechi ai uita-te mai intai in oglinda si pe urma, dupa ce inveti sa numeri, dai un raspuns; frustrarea mea poate veni de la faptul ca nu suport prostia ce vrea sa inlocuiasca stiinta (sau meseria). Nu-ti spune nimeni ca daca nu te pricepi nu ai voie sa te documentezi; dar de aici pana a da sfaturi care presupun investitii semnificative fara a avea nici o logica este dobitocie crunta si asta nu pot eu suporta. Poate tu ai fi pus botul la o astfel de pastila care ti-o fi aruncat-o vre-un meserias care te-a mirosit ca ,,te pricepi" si este loc sa faca si el un ban, asta nu inseamna ca toata lumea trebuie sa plateasca prostiile ca tine CLAR?!
  • tncosmin

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 y 20 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am si eu aceasta problema cu dezamorsarea.
Daca las masina cu botul putin in jos porneste la prima cheie mi-a pornit chiar si la -18gr. C la prima cheie chiar nu ma asteptam, dar a luat-o.
Daca sta pe drept sau cu botul cat de putin in sus pauza - nu mai porneste.
Am schimbat de curand t-urile si furtunasele de retur dar nici o schimbare. motorina pe retur e curata lacrima deci nu cred sa fie oringurile de la injectoare sau simeringurile duse.
sambata am parcat-o intentionat cu botul in sus pe o rampa (improvizata) sa vad daca porneste si i-am dat 2 chei si nimic. nu am mai insistat si am desfacut filtrul de motorina - era cu 2 latimi de deget mai gol. l-am umplut ochi, am bagat cu siringa motorina si pe conducta care duce la pompa de injectie ( cu toate ca nu parea goala - deci cred ca nu sunt probleme la pompa sau injectoare) si apoi a pornit masina la sfert.
Am citit toate cele 80 de pagini de aici si totusi nu inteleg pe unde se poate dezamorsa ? oricum mi-a prins bine lectura - am invatat 2 lucruri foarte utile :
1. principiul de alimentare la acest motor fiind prin aspiratie nu o sa vada nimeni niciodata pierderi de motorina
2. modificarile cu supapa de sens nu dau rezultate ( nu stiu daca da rezultate montarea a 2 astfel de supape pe tur si retur ? - asta deaorece returul de la injectoare se duce in turul pompei de injectie)
Eu suspectez filtrul de motorina si mai exact oringurile din capac. Ramane ca intr-o zi cu vremea mai buna sa anulez filtrul de motorina si sa pun un filtru capsulat sa vedem ce face.
Oricum daca stie cineva sau ma poate indruma de unde as putea face rost de acele inele (oringuri) pentru capacul filtrului de motorina in targu jiu sau chiar si in alt oras il rog sa imi trimita un mesaj.
Skip ads

  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
vad ca sint foarte ,foarte,foarte multe probleme cu amorsarea acestor pompe din diferite probleme ,mai simple sau mai grave ,dar am observat ca 99% din cazuri intimpina dificultati doar la prima pornire ,dupa care nu mai sint probleme pina a doua zi,atunci vin si eu cu o idee,oare problema s-ar rezolva montind pe circuitul de motorina,pe tur o pompa electrica ,montata in rezervor sau pe conducta,si alimentata printr-un temprizator ceva?cred ca in felul asta s-ar elimina problema dezamorsari,ce credeti despre ideea asta?
  • tncosmin

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 y 20 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2007

  • Mesaj Privat
da. asa este se pare ca este o problema des intalnita la aceasta masina dat fiind si principiul de aspiratie - orice por cat de mic duce la dezamorsare -la celelalte cu pompa de alimentare e mai simplu ca motorina este impinsa de la rezervor la pompa de injectie.
Acum ce am constatat eu : sunt 2 zone in care poate sa apara dezamorsarea :
1. de la filtru incolo - spre pompa (intrand aici si retur si injectoare)
2. de la filtru pana la rezervor
in ambele cazuri masina nu mai porneste.
Daca problema este pana la filtru inclusiv ar trebui sa porneasca scurt cu motorina din pompa si sa se opreasca imediat, daca este cu botul putin in jos ! daca nu porneste foarte greu sau trasa ( incercati la o masina fara aceasta problema sa desfaceti filtrul de motorina si sa nu il umpleti complet apoi sa vedeti ce se intampla ). multi o patesc cand inlocuiesc filtrul de motorina.
Daca prinde aer nu se va goli numai o parte din filtrul de motorina ci si toata conducta de tur pana la nivelul motorinei din rezervor. De aici rezulta ca problema este mai acuta daca nivelul combustibilului este scazut sau daca masina este cu botul in sus.
Orice por sau neetanseitate duce la dezamorsare - iar la acest motor aprinderea fiind prin compresie chiar daca motorina ajunge in cilindru dar nu sub forma de ceata (pulverizata cat mai fin posibil ) masina va porni greu sau foarte greu. cand pompa prinde aer cat de putin nu va mai putea creea presiunea necesara (din cate stiu eu peste 200-300 bari) si de aici problema (aerul este foarte usor de comprimat - motorina foarte greu deci se creeaza presiune).
Acum am vazut ca motoarele de 1,7 de isuzu au pompa de alimentare in rezervor problema este daca se poate monta la Y20DTH sau se poate inlocui sorbul cu totul ? Ar fi cea mai buna varianta.
Eu o sa incerc sa suntez filtrul si daca nu merge o sa pun un filtru cu pompa de amorsare si gata cu toate ca nu-mi surade ideea sa fac modificari sau sa stau sa dau de fiecare data la pompita ca sa pot sa plec cu masina.
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Stii ceva nu ne-am tras de sireturi asa ca mucles! Daca esti asa de specialist du-te frate pe forumuri unde discuta doar specialistii. Am vazut ca ,,nu duci lipsa de modestie,, si esti foarte priceput cand vine vorba de a jigni. Nu te-am jignit si nu te mai baga in seama daca nu te baga nimeni. Pacat de forumul asta ca activeaza astfel de ,,luminati,, .
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Mai Sergiucule eu nu ti-am spus ca esti un natarau, dar mucles sa le spui tiganilor tai langa care probabil traiesti, aici iti asumi niste responsabilitati pt ceea ce scrii si se pare ca tu nu esti in stare deci nu mai are rost sa-mi tocesc degetele pe taste pt un ageamiu.
Skip ads

  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Cosmin ai adus in discutie o problema interesanta cu privire la dezamorsarea survenita de la filtrul de motorina spre rezervor, problema care m-a necajit si pe mine si am fost nevoit sa dau rezervorul jos de 2 ori pt a o rezolva; sa ne tii la curent cu rezolvarea problemei prin montarea unei pompe de amorsare.
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Nici un Sergiucule ca nu am iesit pe aceeasi gaura, dupa ce ca te-ai certat cu jumatate de forum mai emiti pretentii la respect?! Uita-te putin la tine si dupaia vorbeste de altii. Daca esti prost de gura macar taci dracului si nu mai fa pe desteptu ca nu esti. Se vede ce fel de speta esti si multi colegi pot sa confirme. Asa ca nu mai fa pe victima ca vai doamne ar avea cineva ceva cu tine sa te suspende. Vobesti mult si prost e un motiv mai mult decat suficient. Rog un moderator sa stearga mizeria asta si sa ia masurile corespunzatoare.
  • eremiaiulian

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2011

  • Mesaj Privat
inca odata se adevereste ca ardeleanul si moldoveanul nu fac casa buna,vai de voi petreusilor
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Eu nu stiu de ce a luat-o asta pe ulei dar ma rog nu are rost sa ma cert, nu asta este scopul acestui forum, asa ca am sa rog un moderator sa stearga mizeriile lui Sergiu si eventual sa-l suspende pana se racoreste ca oricum polueaza degeaba si nu ne lasa sa ne facem treaba si sa ne vedem de problemele noastre. Scuze pentru rautatile colegului!
Skip ads

  • dani resita

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Aseara am pus bateria la incarcat iar azi dimineata,surpriza........a pornit mult mai usor,e drept ca au fost doar -7 grade afara.Am lasat-o la servici pana dupa masa cand a pornit relativ usor.O sa incep cu verificare filtrului de motorina,furtunele de retur si corpul filtrului(indeosebi capacul) de motorina,insa astept cu nerabdare o solutia salvatoare din partea colegului de la Tg-Jiu cu privire la montarea unei pompe de alimentare in rezervor.O seara palcuta sa aveti.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
vad ca ideea propusa de mine(((nu stiu daca sa mai discutat,varianta asta))) cu montarea unei pompe electrice ,se bucura de interes ,de aceea vreau sa cer pareri suplimentare celor care cunosc mai bine principiul de functionare al pompelor despre care discutam(VP) ,si anume ar fi doua probleme care trebuiesc puse in discutie,presupunind ca folosim o pompa care poate fi montata pe conducta de tur ,recuperata de la...sa zicem un Renault Laguna ,care o are montata in acelasi sistem.prima intrebare ar fi,:daca aceasta va fi alimentata tot timpul va afecta cu ceva,functionarea motorului\pompei in sine? si 2:daca se va monta un montaj gen temporizator(pentru alimentarea electrica)care sa asigure decit amorsarea propiu zisa,dupa care se va opri va putea pompa in sine sa traga motorina din rezervor prin aceasta pompa electrica oprita?.cred ca ar fi bine sa discutam aspectele astea inainte. cei care cunosc mai multe pot spune daca merita sa incercam sau este posibil un esec total,sa nu ne trezim ca am taiat furtunul etc,etc, si nu merge.
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salut ! la asta ma gandeam si eu dupa ce am ramasa de multe ori cu ea in pauza de motorina... cum umbli la traseu motorina cum trebuie sa o tractezi ca altfel rar sa se amorseze si sa porneasca bine,referitor la, daca gatuie pompa electrica in repaus debitul pt cea mecanica nu stiu sa spun, dar daca merge continuu nu cred sa afecteze avand in vedere ca ford mondeo 2000 tddi are pe langa pompa mecanica la motor si una electrica langa rezervor , deci o pompa electrica de ford 2000 tddi si un releu temporizat la 5 secunde, pus pe contact dupa care sa ramana in stand-by, ok din asta avem insa cum ramane cu pompa ? cred ca mai bine sa o punem langa motor ori dupa filtrul ori inainte, voi ce spuneti ?
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Ar fi o idee geniala montarea acestei pompe electrice de amorsare , dar nu stiu unde am putea-o sa o montam . In rezervor nu cred ca ar fi loc . Acolo ar fi cel mai minunat , ca sa impinga motorina pina in fata la filtru . Gata atunci sa incepem sa sapam poate asa vedem ce si cum . Doru_Lucian , Andy , Marius , care a ti mai lucrat si vad ca sunteti de specialitate , puteti sa mi spuneti aratati prin poze cum aarata sorbul si pompa dintr-un rezervor de opel astra h diesel , indiferent de motorinzare?Poate gasim ceva bun de la aceste motorizari CDTI si putem adapta la tipul asta de motor y20dth
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
E... nu sint de specialitate ,dar ma-m gindit ca ar fi o idee buna ,ceea ce pot face eu e sa gasesc o solutie (buna ,corecta )vizavi de alimentarea electrica ,in functie de optiunea in care se poate adapta o asemenea pompa ,eventual cu temporizator ,sau nu ,cit despre tipul pompei ,pentru inceput poate incearca cineva cu o pompa electrica (externa ) de Laguna2,insa nu stiu sigur daca are sorbul pe sus sau nu(Laguna)
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salut, eu am o pompita dar e deaia pentru parbriz, o am de pe un renault mai vechi. Credeti ca s-ar putea adapta? Daca da, presupun ca ar trebui montata inainte sau dupa filtru de motorina. Chestia e ca nu stiu daca are putere dar eu o sa incerc.
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Ok baieti, imi place initiativa si o sa o discutam mai pe larg cu toate ca si eu m-am gandit la asta cu ceva timp in urma, dar pentru pompele vp44 nu prea este realizabila. In primul rand folosirea unei astfel de pompe electrice situata in rezervor care sa functioneze numai la pornire nu este posibila, deoarece in conditia in care se opreste, pompa de alimentare din pompa de injectie nu poate trage motorina prin pompa electrica oprita. Daca ar functiona permanent, temporizata de un releu, atunci ramane de rezolvat problema debitului pompei de alimentare a pompei de injectie care variaza cam mult in functie de turatie si nu stiu daca pompa electrica ar face fata; mentionez ca asta ar fi singura solutie viabila.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
eventual pentru partea cu pompita se poate face cu o linie de by-pass in paralel. Adica pui pompita care sa fie cu temporizator si sa plece doar cand pui prima data contactul si in paralel cu ea mai legi un furtun care intra in furtunul principal dupa pompita electrica si are pe acel furtun o supapa de sens. Doar rolul pe care il dorim de la pompita electrica este doar de amortizare a circuitului...
La schema propusa de mine, initial cand se pune contactul pompa va creea presiune pe circuit si il va amorsa si nu va putea sa mearga inapoi in rezervor prin by-pass, pentru ca este supapa de sens care va fi cu sensul de utlizare normal spre motor adica spre aspiratia pompei de injectie; dupa oprirea pompitei, motorina va fi absorbita de pompa de injectie prin ramura de by-pass.
Sper ca s-a inteles ce am incercat sa explic aici... este ca la hidraulica.

P.S. o pompita de spalator de parbriz nu cred ca este buna pentru ca este posibil ca produsele petroliere din motorina sa atace materialul plastic din care este facuta si sa o topeasca sau sa faca span si atunci adio mama tot sistemul asa ca nu iti recomand acest experiment. Eventual cu o pompa de Astra H cum spunea cineva mai sus...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR