Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Adryan_opel

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2014

  • Mesaj Privat
[quote="eugenica"]
gigid100 a scris:Am si eu aceeasi problema la un Astra H - Z16XER din dec 2008 si 38.000 km: dupa ce se incalzeste motorul, la relanti, face un zgomot asemanator cu cel de diesel. Daca o urc putin cu 2-300 ture nu se mai aude. Eu n-am obserbat si pierdere (cel putin semnificativa) de putere de cand am sesizat zgomotul.
Reviziile le-am facut la 14.500 si 29.000 km la opel cu ulei-ul GM 5w30
Am fost la service opel si de acolo mi-au zis, dupa ce au pus testerul pe ea, ca trebuie schimbate pinionul si valva de la axa cu came. Miercuri am programare sa schimbe piesele astea. Am inteles ca trebuie data distributia jos pentru operatiunea asta si ca dureaza 4-5 ore...
Sper sa scap de problema. Revin cu amanunte dupa reparatie.


Salut, gigid100, am aceasi problema ca si tine, acelasi motor, 36000 Km , am fost astazi in service, au dat jos capacul de la distributie si au spus ca e posibil sa fie de la pinionul (fulia) de la axa cu came de la evacuare, nu si de valva (nu stiu care este asta). Tu ai rezolvat? cat te-a ajuns reparatia si bineinteles daca aia a fost cauza?
Numai bine





salut,


ai rezolvat problema? Imi poti da numarul tau te rog pentru a vb la telefon?

multumesc
Skip ads

  • Adryan_opel

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2014

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:Eu am gasit rezolvarea problemei in TIS pentru A16XER, care-i acelasi motor doar ca euro 5. Cu sigurata e acceasi problema si la Z16XER, ramane de vazut daca exista soft si pentru el.

Insignia 2009-Onwards - Engines A16XER, A18XER
Knocking Noise After Cold Start
Customer complains of a knocking noise after cold start. This noise appears sporadically after cold start
and when the engine switched off for a long period of time.
This is due to the camshaft position actuator activation starting too early before the necessary oil
pressure is reached.
In case of customer complaint please program engine ECU with modified software.
Software will be available as of 11th of May 2009, TIS2Web 5.5.
TIS Reference Number: E0002487

Tu zici ca al tau facea zgomot in mers. La mine se manifesta exact asa, doar dimineata si din cand in cand.
Acum orice piesa se poate strica fara un motiv evident. Daca sunt mai multe cazuri e o problema, altfel e doar ghinion.

Mie mi s-a parut ciudat ca din 2005 pana in 2009 nu auzisera de chestia asta si din 2009 pana in 2010 a devenit problema frecventa.


salut,

cum ai rezolvat aceasta problema?

merci
  • Adryan_opel

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2014

  • Mesaj Privat
danutz a scris:din ce stiu eu si din ce mi-au spus si mie baietii de pe forum cat si mecanicul faza cu tachetii e putin probabil deoarece ei se incarca cu ulei si sunt tinuti sub presiune,zgomotul de tacheti creste in intensitate odata cu turatia motorului,incearca sa scoti acele mufe pe rand de la fiecare senzor si vezi cand zgomotul nu mai exista.Atentie masina o sa inregistreze o eroare cand vei scoate mufele in timpul functionarii,daca esti din bucuresti te pot ajuta cu una sa probezi


salut...pls help

ne putem intalni te rog sa auzi si la mine bataia pe care o am.... Sad

Mecanicul meu spune ca ar fii de la electrovalva....
DA-MI TE ROG NUMARUL DE TELEFON SA-TI EXPLIC

Multumesc,
  • Adryan_opel

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2014

  • Mesaj Privat
salut,

Am o bataie la motor dupa ce se incalzeste(gen diesel) si vroiam sa te intreb daca ai auzit de acest lucru pentru motoarele z16 xer, 1.6, 116 CP, 2008

Mecanicul meu spune ca ar fii de la electrovalva....
eroare ECN p0011, p0010

Multumesc,
Skip ads

  • Adryan_opel

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2014

  • Mesaj Privat
AcidBurn a scris:Salut, un mic tutorial pentru demontarea solenoizilor ? Cam care sunt pasii ? Trebuie dat jos capacul acela de plastic ? Motor z16xer.

Multumesc.


salut,

ai facut schimbarea?

Am o bataie la motor dupa ce se incalzeste(gen diesel) si vroiam sa te intreb daca ai auzit de acest lucru pentru motoarele z16 xer, 1.6, 116 CP.

Mecanicul meu spune ca ar fii de la electrovalva....


Multumesc,
  • karma2005

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Salut,
Detin un Opel Astra H 2007, cod motor Z16XER si in urma cu ceva timp a inceput sa fie motorul foarte zgomotos, mai mult spre tacanit + poticnire in mers, nu mai tragea cum trebuie etc.Am fost la un test la o reprezentanta Opel si s-a gasit o eroare la regulatoarele (admisie si evacuare) de la axul cu came.
Ieri am inlocuit aceste regulatoare cu unele noi si aseara am observat martorul masina cu cheita aprins in bord + un tremurat neregulat am motorului la relanti.In mers, rareori da senzatia ca se poticneste...M-am uitat atent si acul turometrului nu se misca la renti....dar cheita se mentine aprinsa la pornire+ acel tremurat neregulat care nu dispare....care ar putea fi cauzele?
Unde sa mai merg pentru a investiga? Deja regulatoarele au fost destul de costisitoare si mi-e teama sa nu am surprize mai mari... Sad

Va multumesc mult
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salut,
Ce cod de erroare ai avut atunci , si ce cod ai acum ? Daca nu stii ce cod era , faci un test agrafa , cum se face cauta pe forum
  • karma2005

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Salut,
Am fost astazi din nou la Opel pentru diagnoza. Au iesit probleme cu : pinion ax admisie, valva admisie, termostat+garnitura termostat.
Problema este ca eu acum 2 zile am schimbat ambele pinioane: admisie si evacuare, insa nu am schimbat si valvele aferente.
Este posibil ca eroarea de la pinion admisie sa fie generata de problema la valva?

multumesc
Skip ads

  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Colegu', nu degeaba te intreb de coduri, pentru ca la mine dupa ce am cumaparat masina, am avut si eu erroare la valva (admisie si evacuare) , 03506 parca nu mai stiu, ideia este, ca aveam contact prost, si ECU nu cittea parametrii deloc, masina era leguma ! Am curatat acel contact in care era si un pic de apa, si de 3 ani e totul perfect. Asa tu poti sa schimbi si 5 seturi de valve si tot cu problema ramai !
  • karma2005

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi...am curatat si eu contactele de la valve insa masina facea la fel...asa ca mi-am luat inima in dinti si am pus acum 2 zile o valva de pe alt Opel si masina a mers perfect...a disparut si cheita din bord si tremuratul neregulat..i-a revenit puterea si totul pare ok.Ramane sa cumpar o valva marti...sau miercuri.
multumesc inca o data si Paste Fericit alaturi de cei dragi!
  • luciang

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am Zafira cu motor z16xer, am avut și eu probleme cu valvele, la reprezentanța din Focșani mi-au spus cã a venit o directivã de la Opel cã trebuie scoase sitele din cele 2 valve. Le-au scos și a dispãrut trepidația și codul de eroare din bord parca 3506. O valvã o schimbasem mai demult în garanție dar eroarea a reapãrut.
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Acea erroare - este numai si numai pe partea de contact ! ori se pierde contactul , ori nu e deloc ! Se verifica mufa, pinii din ea.
Si eu am scos sitele de ceva timp dar din alte motive. Zgomot la pornire la cald, 1-3 secunde
Skip ads

  • Oryps

  • Mesaje scrise: 424
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca ai rezolvat, insa nu te mai du la Opel ca pleci mai rau decat ai ajuns...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Spor la citit ca subiectul e vechi si dezbatut, nu mai postati fara CAUTARE !
Cu spartul sitelor nu pot califica actiunea ca sunt moderator si trebuie sa am un anumit ton.
Va pot spune cauzele, pe langa cele constructive ca doar nu numai la Opel fac valvele VVT probleme sunt cele de exploatare. Mai precis ulei slab, schimbat la pastele cailor !
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Poate explici si care e rolul sitelor alea, ca eu nu m-am prins de ce le-au pus de la inceput acolo. Tot ce fac e sa opreasca mizeria IN VALVA, mizerie care nu exista la mine dupa 68 000km, valvele erau curate si functionau, doar ca sitele alea impioedicau uleiul sa ajunga repede in fulii. 89000km, n-a mai facut zgomot de cand le-am scos.
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Spartul sitelor recomanda chiar producatorul , in anumite situatii ! Nu sitele in sine sunt cauza principala, ci pozitionarea gaurilor de scurgere si diametrul lor in valva !
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Iti raspund prima oara cu o intrebare : de ce sunt site la sorb ulei, la senzor presiune ulei ?
Sitele sunt puse la valve ca sa nu prinda mizerie si sa se decalibreze in timp.
Degeaba avem sita la sorb, filtru ulei ca depuneri prin motor tot vor aparea din cauza celebrului ulei original tinut 15,000km sau mai mult, schimb la peste 1 an, masina care merge din an in pasti si sta pe dreapta etc.
La Megane de exemplu pica pe la 150,000km masina intretinuta si frecata zilnic, la astia se opreste motorul cand scoti pe liber si dai la buton start/stop pana iese fum din electromotor.
Orice valva sau intinzator hidraulic va ceda in timp, ca e pe distributie, came sau cutie automata uleiul prost si neschimbat cand trebuie le pune capat mai repede.
Din pacate meseriasii artisti la fel ca si industria e cam gata. Eu am mai prins before & after de am mai pus mana pe ceva, am mai aplecat urechea. Acum numai ... ca moderator trebuie sa am grija ce scriu, unde mai sunt aia de faceau segmenti din sarma sau pinioane din poliamida de 3mm cu axe de 0,5mm, cei care conservau tehnica de lupta ca noua, puneau gresie si faianta de le dai jos numai cu ciocanul dupa 50-100ani...cei care au facut transalpina sau transfagarasanul de crapa englezoii can vad asta.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Corect, exista site sa nu ajunga mizeria in piese sensibile cum sunt valvele. Dar uita-te cum sunt puse la valvele astea. Am pus cu 2 pagini in urma o poza in care se vede pe unde intra si pe unde iese uleiul. Uleiul intra prin orificiile din mijloc in valva, e trims prin unul din cele 2 orificii cu site, catre fulie. Uleiul care iese din fulie ajunge inapoi in circuit prin capatul valvei. Unde ramane eventuala mizerie? In valva!

Acum daca valva aia se blocheaza, poate fi de la ulei. Din ce povesteste lumea, se diagnoisticheaza valvele prin service scotand mufa. Pai daca ar fi blocata, ce influenta ar avea scoaterea mufei? Daca se arde solenoidul, o fi proasta piesa din fabrica, dar de ce face zgomot dupa ce sta masina mai mult oprita desi nu apare nicio eroare, valvele sunt curate si functioneaza, cum era cazul meu? Pentru ca uleiul se scurge pana la urma, iar la pornire dureaza cateva secunde pana ajunge ulei in cavitatile fuliilor. Rahaturile alea de site doar intarzie ajungerea uleiului acolo.
  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Corect ! Pentru ca mai mereu sitele se rotesc, si pica exact intre gaurile prin care circula uleiul ! La valva noua, gaurile sunt mai mari fix centrate pe site care nu se misca , si sitele isi fac treaba lor
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
La al meu opel a16xer,soft noiembrie 2011, zgomotul apare la pornire si asta dupa ce sta vreo 3/4 zile nepornit, in rest merge si trage bine .
Nu vreau sa intervin decat in momentul in care apare acel zgomot de diesel .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR