Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • paul25

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1999 y16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2010

  • Mesaj Privat
ok .multumesc;o sa le curat si pe ele,desi am observat ieri si azi ca problema opririi motorului apare at cand pedala de acc est calcata mai brusc si la podea..daca merg linistit nu se intampla nimik...
caut un mester ptr ecu dar mai apropiat ca distanta ptr ca timpul numi pemite,momentan plecari,si nici mas nu ma ajuta la drum intins.sau o indrumare ce pot face la ecu.am un prieten ce repaara tel-uri si mi-a spus ca ma poate ajuta cu orice lipitura la ecu daca asta ar trebui refacuta.numai bine tuturor
Skip ads

  • totolin

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2011

  • Mesaj Privat
salut am si eu o problema cu un opel astra 1.6 8 valve 84 cp din 2001 nu trage deloc la cald adica la prima pornire la rece trage bine si se tureaza perfect iar dupa 2...5...10 minute depinde cat e de frig afara nu mai trage precizez ca am 4 erori ce nu au putut fi sterse 2 erori de la senzori de pedala de acceleratie una de la clapeta si una de la pompa de benzina .Ciudat este ca numi apare nimica in bord
  • schumy1502

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
totolin a scris:salut am si eu o problema cu un opel astra 1.6 8 valve 84 cp din 2001 nu trage deloc la cald adica la prima pornire la rece trage bine si se tureaza perfect iar dupa 2...5...10 minute depinde cat e de frig afara nu mai trage precizez ca am 4 erori ce nu au putut fi sterse 2 erori de la senzori de pedala de acceleratie una de la clapeta si una de la pompa de benzina .Ciudat este ca numi apare nimica in bord


da un telefon 0721 570 210
  • paul25

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1999 y16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2010

  • Mesaj Privat
sal.miercuri ajung in Bucuresti.m apoate ajuta cineva s arezolv problema cu ecu?
Skip ads

  • raul_bucatos21

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
salut,

Azi din lipsa de timp , si din " lipsa" tipului cu testerul am facut rapid acel test cu pseudo-agrafa...mentionat aici.
Cod eroare citit din flashuri ar fi 0300 , adica cel cu " Cod P0300 -rateuri aleatorii la aprindere " . Intr-adevar simptomele sunt exact ca si cele prezentate de colegii de aici , exista un post care pot zice ca se potriveste identic cu problema mea. Mers in 3 cilindii , de la 3000 RPM in sus clipoceste becul de la " avarie motor" , se taie prob alimentarea la un cilindru ( nu stiu la care inca ca nu am apucat sa verific nimic) si merge ca tractorul.
Faza ciudata e ca face numa cand vrea ea... de ex dim cand plec la lucru, atunci am probleme. Merg 4 km pana la lucru , masina sta 8 ore in fata firmei , revin acasa , pornesc, ok totul... aleator a 3-4-6-a zi face la fel.
Sper sa apuc sa ma duc la un tester adevarat cu ea ca ma gandesc ca mai trebuie sa fie ceva cod de eroare stocat , poate cel care indica exact cilindrul cu probleme sau o alta eroare....Oricum e deranjant citind aici , cum ca, trebuie sa ai norocul sa intalnesti un electrician/mecanic f bun sa-ti dea de cap de unde anume vine problema cu adevarat , as putea zice " zona 0 " ! Stie cineva in Arad un service bun , sau o pers care se pricepe cu adevarat la Zafia 1.6 16V ( Z16XE) ?
Multumesc,
  • raul_bucatos21

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
salut,

Am pus azi masina repede pe un Op-com si era aceeasi eroare ca si testul "pseudo-agrafa" cod P0300 Multiple Cylinder Misfire Detected, doar ca la mine aparea dupa scris in acelasi rand si " Low Fuel Level " ( aveam oricum peste 15L in rezervor.. poate chiar 20) In drum spre locul unde s-a facut testerul ( 45 km de la mine pana la destinatie ) am zis ca sparg tot.. mergea f rau ca-n 3 cilindri , palpaia becul MIL intr-una si putere " pauza"... mi-era frica si sa depasesc Sad am sa pun imed sa fac si restul testelor ( am facut doar Engine) doar ca acum se pare ca dupa ce am inchis laptopul si l-am redeschis cica nu mai vede USB port si nu mai imi face legatura intre PC si interfata ! Stie cineva de ce?
  • raul_bucatos21

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
buna,

tocmai ce am terminat de facut testele cu OP-Com la zafira mea Z16Xe. ( varianta OPCOM081016_EN)
Ce mi-as dori? Daca e cineva amabil sa le interpreteze Sad .... Erorile aparute sunt 2 si mai am si log-urile in fisiere Csv.

1)
Identifier: 15B3
CalibrationDate: P0201A07
Total number of fault codes: 1
P0300 - Misfire Detected at Low Fuel Level
(0B) - Not present
Ceea ce e ciudat e ca asta seama cu " P0313 = Misfire Detected Low Fuel Level"
E aceeasi? Sau? Remedii? Unde sa caut? Ce sa desfac , unde?
2)
Identifier: 0103
systemNameOrEngineType: ABS5.3
ECUInstallationDate: 00
systemSupplierECUHardwareNumber: 0273004362
systemSupplierECUSoftwareNumber: 024673
Total number of fault codes: 1
C0040 - Front Right Wheel Sensor Incorrect Signal
( 08 ) - Present

Ok , vis-a-vis de eroarea asta cu care am mai fost la electrician inainte (martor ABS aprins in bord) s-a pus atunci tester, eu nu stiu ce a dat exact ca nu m-am uitat pe ecran , mi-a zis doar ca ( dupa ce a masurat cica senzorul , nici macar nu stiu daca se poate face asta....) e stricat si trebuie schimbat. Ok... ma duc , cumpar senzorul care ( iar nu stiam) e cu tot cu butuc , il schimba , pune testerul fac 2-3 ture , frane , e ok.. merge.. dupa 2-3 sapt din nou apare eroarea. Nici nu m-am mai stresat sa ma duc sa mai vad ce e! Acum apare chestia asta de mai sus ( tot la aceeasi roata drepta fata) si chiar nu mai vreau sa ma duc sa-mi spuna ca iar e stricat.! Poate aparea din alta cauza? Contacte imperfecte? Undeva pe cablu? Altceva?

Poate cineva sa ma ajute la interpretarea datelor din log-uri ? poate d-nul dancuciureanu ? sunt niste fisiere excel ( csv) cu datele din test ( motor oprit si motor pornit ) parametrii... si altele.
Multumesc anticipat!
  • raul_bucatos21

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
MA POATE AJUTA CINEVA?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ECU bolnav si/sau throttle mudar/infundat la 'gaurica'.
  • raul_bucatos21

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
buna,

De 3-4 zile n am mai avut nici o problema cu masina , nu i-am facut nimic , nu am curatat nimic , nu am schimbat nimic (nici macar benzina , tot de 95 petrom). ok... sa zicem ca ii curat ceea ce ai scris mai sus " throttle mudar/infundat la 'gaurica'. " dar in viitor apare aceeasi problema. Sa zicem ca ramane doar ECU , ce-as putea face in cazul asta? Cum se poate rezolva problema la ECU? Specific ca i-am mai facut un test cu Op-com si nu mai am stocata nici o eroare ....
Sfaturi?
  • paul25

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1999 y16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2010

  • Mesaj Privat
paul25 a scris:Salutare tuturor. Va deranjez si eu cu o mica problema aparuta in urma cu 2 luni,datorata...cred eu,alimentarii cu benzina de la Lukoil. Masina mea e un Opel Vectra B cu motor de 1.6 ,cod Y16XE din 12.1999. Masina se manifesta in modul urmator: trage normal in ture,relantiul sta normal...insa,daca merg cu ea turat la peste 3000 de ture si asta nu pt mult timp,in momentul in care apas ambreiajul pt a opri(sa zicem la semafor) si turatia scade la 700,ALEATOR,motorul se opreste. Daca apuca sa se opreasca,porneste cam la a treia cheie si asta cu "pedala" cum se facea spritz la vechile dacii. Am testat problema si la viteze mai mari si face la fel. Daca apuc sa retrogradez treapta si ridic ambreiajul porneste din mers. Practic,nu isi mai tine relantiul si opreste motorul. Erorile sunt "senzor clapeta acceleratie" si "senzor pedala acceleratie". Ma puteti ajuta cu o solutie? Multumesc anticipat

problema rezolvata cu ajutorul dmnului Dancuciureanu prin depanare ECU--.motorul nu maia re nici o problema;testare facuta prin urcare brusca in viteaza cu schimbarae la 5000 pana la treapta 4.. MULTUMESC mult si numai bine
  • byson

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2011

  • Mesaj Privat
raul_bucatos21 a scris:buna,

De 3-4 zile n am mai avut nici o problema cu masina , nu i-am facut nimic , nu am curatat nimic , nu am schimbat nimic (nici macar benzina , tot de 95 petrom). ok... sa zicem ca ii curat ceea ce ai scris mai sus " throttle mudar/infundat la 'gaurica'. " dar in viitor apare aceeasi problema. Sa zicem ca ramane doar ECU , ce-as putea face in cazul asta? Cum se poate rezolva problema la ECU? Specific ca i-am mai facut un test cu Op-com si nu mai am stocata nici o eroare ....
Sfaturi?

ecu se repara sau se schimba daca vrei te ajut- pm me
Skip ads

  • IMIKE

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Vectra Y16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2012

  • Mesaj Privat
paul25 a scris:
paul25 a scris:Salutare tuturor. Va deranjez si eu cu o mica problema aparuta in urma cu 2 luni,datorata...cred eu,alimentarii cu benzina de la Lukoil. Masina mea e un Opel Vectra B cu motor de 1.6 ,cod Y16XE din 12.1999. Masina se manifesta in modul urmator: trage normal in ture,relantiul sta normal...insa,daca merg cu ea turat la peste 3000 de ture si asta nu pt mult timp,in momentul in care apas ambreiajul pt a opri(sa zicem la semafor) si turatia scade la 700,ALEATOR,motorul se opreste. Daca apuca sa se opreasca,porneste cam la a treia cheie si asta cu "pedala" cum se facea spritz la vechile dacii. Am testat problema si la viteze mai mari si face la fel. Daca apuc sa retrogradez treapta si ridic ambreiajul porneste din mers. Practic,nu isi mai tine relantiul si opreste motorul. Erorile sunt "senzor clapeta acceleratie" si "senzor pedala acceleratie". Ma puteti ajuta cu o solutie? Multumesc anticipat

problema rezolvata cu ajutorul dmnului Dancuciureanu prin depanare ECU--.motorul nu maia re nici o problema;testare facuta prin urcare brusca in viteaza cu schimbarae la 5000 pana la treapta 4.. MULTUMESC mult si numai bine

  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Si masina mea are cam aceleasi probleme ca cele descrise pe aceasta discutie, de genul: nu se accelereaza dar la rece (doar cand este foarte frig). Codurile de eroare sunt cam aceleasi: 0301, 0300, 1122, 0400, 1120, 1405, 0335, 1550, 0170. Cand motorul se incalzeste si repornesc, masina merge normal si se stinge becul din bord. Bineinteles ca intr-un final am suspectat ECU; l-am desfacut dar nu am gasit niciun defect (nu are vreun fir dezlipit la vreun pin).
Intrebarea este: Intreruperea poate sa fie de la vreun fir ce intra intr-una din mufale ECU, vreun fir ce duce la clapeta de acceleratie? A patit cineva ceva de genul asta?
Mentionez ca am cam eliminat toate celelalte posibile cauze (throtle body, pedala de acceleratie, aprindere etc. Doar EGR-ul face figuri ca nu am mai avut chef sa-l curat deocamdata Wink , dar asta nu are legatura cu faptul ca nu se accelereaza.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
George Pelesca a scris:Salutare tuturor!
Si masina mea are cam aceleasi probleme ca cele descrise pe aceasta discutie, de genul: nu se accelereaza dar la rece (doar cand este foarte frig). Codurile de eroare sunt cam aceleasi: 0301, 0300, 1122, 0400, 1120, 1405, 0335, 1550, 0170. Cand motorul se incalzeste si repornesc, masina merge normal si se stinge becul din bord. Bineinteles ca intr-un final am suspectat ECU; l-am desfacut dar nu am gasit niciun defect (nu are vreun fir dezlipit la vreun pin).
Intrebarea este: Intreruperea poate sa fie de la vreun fir ce intra intr-una din mufale ECU, vreun fir ce duce la clapeta de acceleratie? A patit cineva ceva de genul asta?
Mentionez ca am cam eliminat toate celelalte posibile cauze (throtle body, pedala de acceleratie, aprindere etc. Doar EGR-ul face figuri ca nu am mai avut chef sa-l curat deocamdata Wink , dar asta nu are legatura cu faptul ca nu se accelereaza.
firele respective nu se vad cu ochiul liber(punctele unde sint rupte)trebuiesc miscate foarte atent pentru a evita ruperea altora din gresala.de obicei reparatia consta in eliminarea tuturor firelor si inlocuirea lor cu altele din cupru,pentru o garantie mai sigura,dar se pot remedia si doar firele cu problema,cu ajutorul schemei electrice a masini si corelarea pinilor cu senzori care indica probleme
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Nu la firele de argint (din argint am auzit ca sunt) din interiorul ECU m-am referit cand am intrebat daca pot avea vreo intrerupere ci la cele din cupru ce ies din mufe si duc care pe unde, mai exact cele care actioneaza clapeta de acceleratie. Dar cred ca pana la urma buba este tot in interiorul ECU deoarece cand l-am montat pe masina era cald, din casa, iar cablurile erau reci de afara (logic Laughing )si atunci nu a facut figuri. Nici firele din ECU nu erau dezlipite; am scos gelul si am tras de ele cu penseta. Treaba ciudata este ca dupa ce am umblat in ECU nu au mai fost probleme decat o singura data desi nu am intervenit cu nimic. Asta e alta intrebare (daca poate cineva sa raspunda Shocked )
Altceva: cu ce se fac lipiturile in ECU, argint cumva? Si prin ce tehnicã?
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
George Pelesca a scris:Nu la firele de argint (din argint am auzit ca sunt) din interiorul ECU m-am referit cand am intrebat daca pot avea vreo intrerupere ci la cele din cupru ce ies din mufe si duc care pe unde, mai exact cele care actioneaza clapeta de acceleratie. Dar cred ca pana la urma buba este tot in interiorul ECU deoarece cand l-am montat pe masina era cald, din casa, iar cablurile erau reci de afara (logic Laughing )si atunci nu a facut figuri. Nici firele din ECU nu erau dezlipite; am scos gelul si am tras de ele cu penseta. Treaba ciudata este ca dupa ce am umblat in ECU nu au mai fost probleme decat o singura data desi nu am intervenit cu nimic. Asta e alta intrebare (daca poate cineva sa raspunda Shocked )
Altceva: cu ce se fac lipiturile in ECU, argint cumva? Si prin ce tehnicã?
din cite stiu eu, sunt din aluminiu, in procesul tehnologic de fabricatie ele se lipesc cu ultrasunete ,se gaseste pe internet o solutie nu mai stiu cum ii spune dar nu prea e folositoare in cazul firelor rupte .cea mai buna metoda e ruperea totala a firului identificat ca rupt la un capat ,si inlocuirea cu un fir subtire de cupru cu un letcon finut ,bine inteles dupa ce in prealabil sa curatat zona de lucru si a fost precositorita.Iar ca raspuns la intrebarea ta cred ca nu ai miscat chiar toate firele cele din interior((cred ca intelegi despre care vorbesc))sunt mai greu de miscat ,trebuiesc celelalte date in laterale ca sa ai acces la ele si e destul de periculos se pot rupe foarte usor.
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pentru raspunsuri! Stiu la ce te referi. Sunt doua randuri de fire, cele mici fiind sub cele lungi iar eu am tras de toate firele de mai multe ori, apoi le-am indreptat la loc. Azi pe la 11.00, temperatura a fost de -5 grade si iar a aparut buba. Ma gandesc ca nu cumva sa fie vreo fisura pe undeva prin circuit dar pentru o verificare amanuntita trebuie desfacute toate firele si scos PCB-ul deoarece am observat ca este multi layer (multistratificat) si precis are componente si pe verso. Insa nu ma incumet sa fac asta mai ales fara unelte adecvate, pe care bineinteles nu le detin Sad . Treaba e ca am nevoie de masina zilnic si nu pot sa trimit ECU la reparat prin nu stiu ce colt de tara si sa astept dupa el pana la vara si nici altul de imprumut/schimb nu gasesc ca sunt motoare mai rare z16se.
Oricum, daca rezolv cumva o sa postez aici, nu de alta dar toata lumea scrie despre probleme doar pana la ECU, mai departe despre ce e in el si cum se poate repara nu zice nimeni nimic de parca e secret de stat. Poate se gandesc ca o sa piarda painea de la gura cele 2-3 persoane care repara ECU si care oricum nu fac fata cererii, de parca vreun mecanic bun a murit de foame ca vreunul din noi si-a schimbat singur uleiul si la capitolul de reparatii mecanice gasesti tot felul de balarii utile sau nu.
Numai bine si drumuri bune la toata lumea!
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
George Pelesca a scris:Multumesc mult pentru raspunsuri! Stiu la ce te referi. Sunt doua randuri de fire, cele mici fiind sub cele lungi iar eu am tras de toate firele de mai multe ori, apoi le-am indreptat la loc. Azi pe la 11.00, temperatura a fost de -5 grade si iar a aparut buba. Ma gandesc ca nu cumva sa fie vreo fisura pe undeva prin circuit dar pentru o verificare amanuntita trebuie desfacute toate firele si scos PCB-ul deoarece am observat ca este multi layer (multistratificat) si precis are componente si pe verso. Insa nu ma incumet sa fac asta mai ales fara unelte adecvate, pe care bineinteles nu le detin Sad . Treaba e ca am nevoie de masina zilnic si nu pot sa trimit ECU la reparat prin nu stiu ce colt de tara si sa astept dupa el pana la vara si nici altul de imprumut/schimb nu gasesc ca sunt motoare mai rare z16se.
Oricum, daca rezolv cumva o sa postez aici, nu de alta dar toata lumea scrie despre probleme doar pana la ECU, mai departe despre ce e in el si cum se poate repara nu zice nimeni nimic de parca e secret de stat. Poate se gandesc ca o sa piarda painea de la gura cele 2-3 persoane care repara ECU si care oricum nu fac fata cererii, de parca vreun mecanic bun a murit de foame ca vreunul din noi si-a schimbat singur uleiul si la capitolul de reparatii mecanice gasesti tot felul de balarii utile sau nu.
Numai bine si drumuri bune la toata lumea!
nu are componente pe verso ,si intreruperi(fisuri) cel putin eu nu am intilnit .Daca in mod sigur nu sunt fire intrerupte inclin sa cred, poate 99%ca problema ta e din alta parte.ai putea face citeva comparatii de tensiuni pe componentele care inplica erorile intre momentul existentei erorii si cel in care nu e (respeciv cind e rece si cind cald)de multe ori masuratorile astea pot elucida dif defecte.
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
S-ar putea sa ai dreptate. Ma gandisem si eu la asta de aceea am comandat o interfata care trebuia sa ajunga astazi la mine. Cred ca de maine ma apuc de facut teste, macar sa am habar cam ce sa caut in ECU. Totusi ma nedumireste faptul ca atunci cand am montat ECU cald nu a aparut nicio problema. O sa incerc sa folosesc si un soft ce foloseste placa de sunet a computerului ca intrare de semnal pentru un osciloscop virtual (am citit ca cel putin un membru de aici a folosit metoda asta cu succes) pentru a testa componentele care raporteaza erori. Cablurile se verifica simplu Smile .
Merci inca o data!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR