Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • licurici79

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2003 1.7YDT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial !Excelent !
Si eu am patit aceeasi problema cu butucul la un Opel Astra G 1.7YDT din 2003, doar ca problema venea de la lamela si prin urmare, neavand ce sa-i mai fac, am eliminat-o si butucul merge bine merci.
Pana sa fac acest lucru m-am interesat cat ar costa un butuc si am auzit tot felul de variante si preturi.Cheia de la masina are cip, iar pentru un butuc mi s-a cerut intre 150-200 lei de la dezmembrari pana la 350-400 nou, se mai cerea si CAR PASS-ul.
Dar, surpriza.Am mers la Opel am cumparat un butuc de contact care m-a costat 55 lei si m-am dus cu el la un specialist in yale, cheie si mi-a spus ca ma costa 50 lei si il face.Mi-a spus ca cipul nu are legatura cu butucul,ci ca trebuie sa intre cheia mea originala de la masina in butucul pe care l-am cumparat cu toate ca nu invarte.Lui ii mai ramanea doar sa schimbe acele verturi, sau cum le spune ca nu prea ma pricep, ca sa calce exact pe santurile cheii si astfel cheia mea de la masina sa poata invarti butucul.
Deci cine se pricepe isi poate rezolva singur problema doar cu 55 lei fara a mai cheltui banii pe manopera, iar demontarea si montarea lui se poate face exact cum a povestit Bampi.
Cine este din Ploiesti sau Prahova sau oricine altcineva care vrea sa rezolve problema butucului poate sa ma contacteze pe PM sa ii dau adresa unde se poate duce cu butucul.
Bafta tuturor !
Skip ads

  • vasiliev alexandru

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2010

  • Mesaj Privat
super tare tutorialul
  • fm

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Mii de multumiri Bumpi. Desi ai zis sa bem o bere in cinstea ta, eu mi-am permis o horinca de bucurie ca am reusit sa il repar. E super tare tutorialul, dupa ce am stat doua ore in centrul Bucurestiului cu butucul blocat, mi-a venit ideea sa caut pe net (de pe telefon) si am gasit tutorialul asta. Cu o forfecuta am reusit sa deblochez contactul si sa pornesc masina, iar cand am ajuns acasa am desfacut tot butucul si urmand sfaturile tale am reusit sa il fac sa mearga mai usor decat atunci cand era masina noua Smile.

p.s. Ar trebui sa facem o intalnire toti cei care si-au rezolvat problema urmand aceste sfaturi si cu Bumpi si sa-i dam fiecare cate o bere sa vedem cate poate sa duca Smile))))
  • danuletz_lex

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Bampi, o felicitare si din partea mea, alaturi de celelalte din tutorial si care nu sunt putine, pentru initiativa ! din cauza contactului eu am ,, bulit'' electromotorul. cheia nu a mai revenit in pozitia normala, a cuplat tot timpul si dupa un km iesea fum ca la ,, focu' al mare''. ce parere ai, cum am reusit sa fac trasnaia asta ? nu trebuia sa faca zgomot daca bendixul era cuplat pe volanta ? as vrea sa stiu si parerea ta. multumesc.
Skip ads

  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Salutari ! Multumesc pt beri si pentru felicitari.

Pt danuletz_lex : cred ca e posibil ca pinionul sa ramana angrenat pe coroana si atunci nu face zgomot. Nu ma pricep prea mult la chestiile astea.
In alta ordine de idei, am reparat inca un butuc la un Opel Astra (fabricatie 2007), care se bloca din ce in ce mai des atat la pornire cat si la revenirea cheii. Am constatat ca problema era generata in primul rand de verturi, apoi de uzura creata in piesa mobila a butucului ( cauza acestei uzuri fiind cel mai probabil greutatea cheilor atarnate de cheia masinii). Nu generalizez dar pare ca aceasta problema apare mai des la modelul de chei cu profil lateral (cheile cu zimti par mai bune din punctul acesta de vedere).
- Pinul de la vert se uzeaza destul de mult astfel incat nu se mai retrage suficient in butuc.
- din cauza uzurii in butuc, cheia nu mai sta centrata si contribuie la neretragerea suficienta a verturilor in butuc. In schita de mai jos am incercat sa redau cat mai bine situatia aparuta.

Eu am ales sa pilesc din verturi pana acestea nu mai depaseau suprafata butucului. Probabil un atelier specializat in yale rezolva mai bine problema, insa eu nu aveam in acel moment alta rezolvare.
Tu ce fel de cheie ai ? cu zimti sau canal lateral?
  • tonu_adrian

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Galati
  • Masina: Calibra 1995 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2009

  • Mesaj Privat
salut
am o problema cu butucul la calibra..a fortat cheia in el un mecanic idiot pana s-a rupt axul ala ..
ce e de facut? merge reparat sau trebeuie sa skimb tot butucul?

tot desteptul asta mi-a blocat si portbagajul..intra cheia in el, merge invartita mai greu dar totusi nu se deschide..solutii?
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
la faza cu portbagajul incearca sa dai in stanga maxim de cheie si sa inchizi si sa deschizi din centralizata ... ar trebui sa mearga acum. In cazul axului rupt ai doua solutii ... schimbi butucul sau mergi peste prost sa iti schimbe butucul.
  • sorynelpustiu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2010

  • Mesaj Privat
salut am si eu o problema mi sa rupt tija la contact si am inlocuit contactu si numi recunoaste cipu adik il recunoaste cand ii pun contactu si cand so pornesc gt no mi recunoaste o recunoaste sa zic 5- 10 secunde si dupaia numi:( ajutati-ma si pe mn pls
Skip ads

  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Iti sugerez doua lucruri:
-da mai multe detalii despre problema (ori iti recunoaste cheia ori nu?)
-renunta la vocabularul asta, pentru ca nu intelegem mai nimic si ne straduim sa traducem din maneleasca in romana. (ma refer la semnele de punctuatie, cratima etc ...)
  • sorynelpustiu

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Galati
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2010

  • Mesaj Privat
deci cateva secunde o recunoaste si dupaia cand dau sa pornesc masina imi apare cheia in bord ca nui recunoscuta deci cand ii pun contactu 5 secunde o recunoaste cand dau so pornesc numi
  • Ghecojo

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Dragi forumisti! Am citit acest topic de la pagina 1 pana la ultima postare si am aflat despre multi colegi de suferinta care ii multumesc lui Bampi. Am si eu aceeasi problema (butuc blocat) numai ca dupa ce ridic lamela, imping butucul central cu degetul, scot micul instrument cu care am impins in sus lamela, bag cheia, butucul ramane impins axial dar de rotit in pozitia de extragere nici vorba! Am incercat degripant W40 (aproape 1 spray) am impins vaselina pe toate interstitiile dar nimic: volanul este blocat iar butucul nu vrea sa se invarta pentru a fi pozitionat pe unghiul de extragere. Este ramas in pozitia de scoatere a cheii. Mentionez ca detin un OpelVectra2000 iar toate pozele de pe aici nu-mi sugereaza decat faptul ca cel putin la exterior am acelasi model de butuc. As fi recunoscator pentru o mica sugestie.
  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Ghecojo, pare sa fie problema din verturi. Inainte de blocare, cheia mergea usor? Daca nu poti sa rotesti cheia pe pozitie o sa fie greu de scos butucul.
Skip ads

  • Ghecojo

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Draga Bampi cred ca cu siguranta problema mea e la verturile alea, mai corect spus suprafetele de contact cheie-verturi. Am o singura cheie inca de la cumpararea masinii si arata destul de uzata. Am avut probleme la portbagaj, am scos butucul, era evident ca verturile nu ocupau pozitia corecta, am ajustat si totul a fost OK. In ultimul timp mai facea figuri o usa dar nu am dat atentie ca nu era aia de la sofer (eu deschid cu cheia). Problema asta de la contact m-a luat abrupt si dupa serii de 'catzaieli' si lovituri fine si dese, citire manual si posturi pe forum am hotarat sa cer ajutor direct. Cred ca la mine ar trebui sa fiu atent si la cheie. Sunt novice la treaba asta: pentru a face o clona te duci cu cheia veche la specialist sau asa cum mi-a zis mie nevasta-mea te duci cu cartea de identitate, certificat de inmatriculare ca de acolo se deduce un cod al traiectoriei sculei de prelucrare (nu radeti ca chiar nu am studiat treaba asta si am niste draci de nu mai stiu de mine)
  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Din cate stiu iti trebuie seria masinii atunci cand dai comanda la producatorul masinii pentru o cheie noua. Sigur, o cheie noua rezolva o parte din problema, insa butucul (sau verturile) tot cu uzura raman. Cred ca un lacatus bun iti poate rezolva problema. Cel mai greu va fi sa scoti butucul. Ca informatie utila, pe verturile de la modelele noi de Opel Astra Clasic III, se vede stantat cate un nr. Din cate mi-am dat seama, din secventa de numere de pe verturi poti sa gasesti codul profilului sau te poate ajuta sa gasesti verturi noi.
Codul cheii iti este livrat odata cu masina, la achizitionare.
  • Ghecojo

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Dragii mei am rezolvat problema! Inainte sa trec la utilizarea sculelor de spetza a doua (flex, bomfaier, ciocan) am zis sa apelez la unu cu "experienta" indelungata pe piata Germaniei. A venit omul cu o trusa cu tot felul de lamele cu ciocuri mai indoite, mai in trepte, tije hexagonale, etc. A inceput treaba: da in sus lamela aia pe care si eu am dat-o de sute de ori, impinge butucul, baga cheia cu miscari care pareau mai novice decat ale mele care devenisem deja specialist in procedura asta. Si dupa asta a inceput cu deja enervantele catz-catz-uri, inainte, inapoi dar sa se roteasca butucul pace! deja dupa vreo zece minute de operatiuni m-am enervat sa privesc o operatie pe care eu o facusem vreo 2 zile la rand. Asa ca nu m-am mai uitat atent la ce face omul si m-am mutat pe bancheta din spate sa astept linistit momentul in care va renunta. Cand a simtit ca nu mai este urmarit specialistul chemat de mine a intins o mana la trusa cu lamele si ca prin minune s-a trezit cu butucul in palma. Dupa numarul asta de prestidigitatie am ramas hipnotizat astfel incat nici n-am putut sa cer vreo explicatie. Verturile erau superuzate asa ca am renuntat cu cea mai mare placere la toate pentru a nu mai pati ceea ce am patit. As fi fost bucuros sa va explic pas cu pas rezolvarea dar imi dau seama ca asa ceva se invata doar acolo unde anii de scoala ii stabileste judecatorul si nu ministerul invatamantului. Va doresc anul nou cu bucurie, sanatate si sa ne mai vedem pe aici!
  • Bampi

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Felicitãri, rezultatul final contreazã! ªi eu vã urez un an nou bun, cu împliniri ºi bucurii. La mulþi ani! tuturor forumiºtilor.
  • 12adrian

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Omega 1996 z20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
UNDE ESTE BOLTUL la OPEL OMEGA B 1996 16v benzina ? iulius.....cum ai rezolvat?
  • marian-bss

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2009

  • Mesaj Privat
salut
poate sun putin off topic dar totusi
ma poate ajuta cineva cu demotarea volanului la vectra b an 2001?
am reusit sa dau aerbag-ul jos dar volanul nu vrea sa iasa.
multumesc
  • 12adrian

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Omega 1996 z20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2011

  • Mesaj Privat
citeste la inceput nu ai ce cauta la aerberg
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
marian-bss a scris:salut
poate sun putin off topic dar totusi
ma poate ajuta cineva cu demotarea volanului la vectra b an 2001?
am reusit sa dau aerbag-ul jos dar volanul nu vrea sa iasa.
multumesc

nu esti doar putin off-topic ... esti FOARTE off-topic. Nu iese decat cu presa.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR