Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ECU pe moarte , se repara. P0194 e dat de P0230
Skip ads

  • Geo30

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc Dan Cuciureanu pentru raspuns . Ecu a mai fost reparat acum 3ani dar pentru alte erori (ceva cu pedala de acceleratie nu stiu codurile ) , se mai poate repara si acum ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da, sunt satul de ele, cel putin unul pe saptamana repar, la 2-4 saptamani trebuie sa pun altul ca unele nu se pot repara, asta este, cad ca mustele.
Trebuie sa fiti constienti ca este un dispozitiv electronic foarte complicat, cate electronice ati schimbat prin casa sau buzunar in 14 ani ? Vorbim de TV, calculatoare, laptop, mobile etc.
Asta este mentalitatea romanului, are ultima tableta, ultima racnitura de iphone dar masinasa nu se strice. Cum sa schimbe el cauciucurile pentru iarna? Cumpara ciurucuri second dar are tun de bas de-ti rupe matele.
Si tot asa...
  • Geo30

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Dupa ce am schimbat bobina (originala GM) , bujiile , dat o "forja" sanatoasa , nimic nou ,r acelasi mers in trei pistoane si trepidattii .Astazi am facut un test de compresie , valorile foarte apropiate intre cilindrii,deci exlus supape, urmeaza maine o inversare de injectoare, de vazut daca eroarea persista la cilindrul 3, daca da este aproape sigur ecu. Mentionez ca la service am facut si tester ,erorile fiind cele citite cu metoda agrafa facuta de mine inainte de a ma"plinge " aici . Pareri, sugestii ?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Geo30 a scris:Buna tuturor.La un z16xe am urmatoarele erori; 0230,0304,0300 0194 .

Parca aveai eroare pe 4 (P0304) si acum spui de cilindrul 3 ?
  • Geo30

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Da la 4, am gresit eu , scuze. Intre timp am mai schimbat doua injectoare , am pus pompa de benzina(de proba ) , curatat evacuare , o mica inbunatatire in mers dar nu cum ar trebui .Maine mai curat egr ca de el nu am avut timp, dupa care ...urmeaza ecu,la Iasi cu el.
  • Geo30

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Dupa 10 zile de nervi , bani cheltuiti pe la mecanici, am adus masina acasa aproape in aceiasi stare cum a fost .Astazi profitannd de zi libera , impreuna cu "mecanicii " mei (baietii mei ) ne-am apucat singuri de mesterit ( doar si asa nu mergea masina si nu aveam nimic de pierdut ). Am demontat rampa de injectoare , am demontat injectoarele si le-am curatat cu decarbusol . Montat totul la loc , proba , curge pe la un oring ciupit la montare , schimbat oringul , si ... VICTORIE masina merge de rupe .
e
  • ador13

  • Mesaje scrise: 294
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema de care chiar m-am saturat (motor Z16XER). Bobina de inductie cade din ce in ce mai des, Le-am schimbat asa:
1) 58.200 km (2011) - delphi
2) 100.600 km (mar 2014) - delphi
3) 111.300 km (oct 2014) - mobiletron
4) 130.500 km (nov 2015) - delphi
5) 135.000 km (ian 2016) - a cedat iar bobina in drumul de la munte spre casa, de-abia o schimbasem.

Anul trecut am renuntat si la blana de la capota, ca scria pe undeva ca din cauza ei cedeaza bobina.
Am gaurit si capacul Ecotec in cateva locuri pentru aerisire, ca si asta era una din posibilele cauze.
Ce altceva sa mai fac?
Sa incerc alta marca (Beru, Vemo, Febi, Tesla, Valeo) care ajunge poate dublu la pret fata de Delphi si Mobiletron (300-350 lei) ?
Daca dau 700 lei pe alta marca si iar imi crapa dupa doua luni, clachez.
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Sa nu fie problema de ECU chiar asa multe sa cada? - masa?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu nu cred ca are bujii Bosch FGR8KQEO, poate or fi dar vechituri.
  • cephalophodes

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2006 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2015

  • Mesaj Privat
vad ca toti se plang dar niciunul nu scrie revolvarea problemei....

am aceeasi problema....trepidatii..eroare cilindru 3....0303 mai exact.....dupa diagnoza si stergere erori, merge perfect....am 50 de km fara probleme....

masina nu mai trage ca inainte (chiar fara eroare in bord...se simte, si pe GLP si pe benzina)...
masina porneste greu - la prima cheie dar invarte mai mult decat un diesel...
verificat presiune la pompa de benzina=buna
schimbat bujii + bobina (am mers cu ea 3 luni, apoi iarasi eroare...).....

sa fie din calculator? teoretic asa arata testerul: eroare aprindere pe cilindru: bujii/bobina/calculator...ce mama masii are?

motor 1,6 xep

Ulei papa cam 800 ml la 10.000 dar in conditii de 120+km/h
Nu da fum, relantiul e normal....
  • cephalophodes

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2006 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2015

  • Mesaj Privat
o alta problema ce-am intalnit, dimineata cand plec trage excelent pana-n 2500 de rotatii, apoi parca ramane fara aer si nu mai trage cu aceeasi putere..
Skip ads

  • ParereaMea

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2000 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2016

  • Mesaj Privat
cephalophodes a scris:vad ca toti se plang dar niciunul nu scrie revolvarea problemei....

am aceeasi problema....trepidatii..eroare cilindru 3....0303 mai exact.....dupa diagnoza si stergere erori, merge perfect....am 50 de km fara probleme....

masina nu mai trage ca inainte (chiar fara eroare in bord...se simte, si pe GLP si pe benzina)...
masina porneste greu - la prima cheie dar invarte mai mult decat un diesel...
verificat presiune la pompa de benzina=buna
schimbat bujii + bobina (am mers cu ea 3 luni, apoi iarasi eroare...).....

sa fie din calculator? teoretic asa arata testerul: eroare aprindere pe cilindru: bujii/bobina/calculator...ce mama masii are?

motor 1,6 xep

Ulei papa cam 800 ml la 10.000 dar in conditii de 120+km/h
Nu da fum, relantiul e normal....

A scris cineva mai sus o posibila rezolvare; ca a schimbat un oring la injector si a facut o curatare . eu inclin sa cred ca acolo e buba . daca compresia este buna ,bujiile bune , bobina buna ... parerea mea este ca este de la injectoare infundate .eu am aceiasi probl si am bagat un aditiv de curatare , am bagat o forja si a mers bine o perioada scurta(cateva saptamani a mers perfect ) de aici am tras concluzia ca nu este de la ecu , cum se grabesc multi sa spuna ci este probl de mecanica respective injectoare ! o sa fac o curatare competenta sapt viit si o sa va transmit !drum bun si fara incidente !
  • Geo30

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Ti-am aratat in unult din topice cum am procedat la curatarea injectoarelor , am facut de atunci destui km si totul este ok , masina trage foarte bine , nu intrerupe , consumul sa redus , toba finala este curata.Este doar o parere si o idee cu care eu am reusit sa-mi rezolv problema.
  • cephalophodes

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2006 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2015

  • Mesaj Privat
au am sunat un coleg de p-aici de pe forum care repara ECU...mi-a zis sa stau linistit...80% este de la catalizator infundat. Am fost sa-l curat, si cand a desfacut sonda lambda era curata, fara urme de fum pe ea...daca tot am fost mi-au bagat o solutie si 100 de km am mers cu ea la 4000 de rotatii....aveam un fum in spate ziceai ca da sa ia foc....

nu stiu ce sa zic.....daca era sa fie injector mergea mereu intrerupt....dar mie mi-a dat in nas, si s-a aprins check engine si de atunci mergea prost pana am ajuns la tester...dupa anularea erorii ziceai ca-i noua.....nu stiu....o sa-i schimb bujiile cu unele speciale de LPG...
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
N-are rost sa dai banii pe "bujii speciale gpl" Pune bujii normale cu gap de 0.9 nu 1.1. Sa specifici treaba asta. Si mie imi mai da in nas, si sincer nu am gasit cauza, problema cu datul in nas acum o am si pe benzina. Ieri am schimbat lambda1, sunt curios daca sa rezolvat ceva. Naspa este ca nu am gasit pe nimeni in zona la mine care sa-mi de-a un MAP pentru test, eventual o bobina.
Pana la urma o sa merg la Deva la colegul Narcis90 sa probez cu bobina lui, pt ca el spune ca dupa ce-a schimbat bobina si lambda1 datul in nas ia disparut.
  • cephalophodes

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2006 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2015

  • Mesaj Privat
mie nu-mi da in nas mereu.....ci foarte rar...si atunci cand imi da in nas se da eroare pe aprindere cilindru...in rest masina merge impecabil....am mers recent cu astra h de 116 cai....e mai puturoasa decat a mea...si asta datorita caroseriei mai grele..

Totusi, sunt curios sa vad daca imi mai da eroare dupa ce i-am curatat catalizatorul...
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Dar bobina este noua?
  • cephalophodes

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2006 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2015

  • Mesaj Privat
bobina schimbata acum 3000 de km...adica acum 3 luni.....bujii schimbata in iulie...

dar am stat si am analizat....eu totusi cred ca problema este la bujii.....

DECE?

Poate ca una nu aprinde cum trebuie, si eu mergand pe GPL imi da in nas=eroare...
Si asta pentru ca stim cu totii ca in butelia de gaz se formeaza condens=apa...si de aici rezulta problema mea...

altceva ce sa fie? Calculatoarele la z16zep se strica foarte foarte greu...nu e ca la modelul anterior (asta din spusele unui service care repara asa ceva)...
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Sa-l ia dracu de XEP, am itneles ca timpii de injectie sunt diferiti fata de restul motoarelor.
Apropo ce timpi de injectie ai pe benzina si ce timpi ai pe GPL?
Multiplicatorul de la cat iti pleaca?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR