- postolache.andreii
- **
- 160 mesaje
- din 03 Mar 2011
- Corsa 2003 z14xe
- Iasi
postolache.andreii
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2011
- Mesaj Privat
- 2kappa
- ***
- 997 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
Ceva parere de la un mecanic din cluj specializat pe opel: dupa sunet a zis ca e piston (bolt cel mai sigur). Cuzineti daca ar fi ar trebui si presiune slaba la ulei sa fie si ca ar fi puscat de mult oricum. Biela slabita ar fi puscat deja. Cica a tacheti nu suna (si intradevar cu ea ponita si busonul desfacut nu se aude nicidecum a bate vre un tachet). Singura chestie ar fi boltu pistonului si ca se mai poate merge pana bate chiar tare, ca nu are ce sa se intample (chiar bolt de piston rupt nu am vazut) si cand o voi repara oricum trebuie sa cumpar piston nou deci se poate uza pana am bani Acuma nu stiu cat sa cred si cat sa nu...
- postolache.andreii
- **
- 160 mesaje
- din 03 Mar 2011
- Corsa 2003 z14xe
- Iasi
postolache.andreii
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2011
- Mesaj Privat
- postolache.andreii
- **
- 160 mesaje
- din 03 Mar 2011
- Corsa 2003 z14xe
- Iasi
postolache.andreii
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2011
- Mesaj Privat
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
ce bolturi? de la piston? pai parca ziceai ca ti le-au verificat si sunt ok..., deci s-au inselat? Plus ca eu ma gandesc ca daca ai avut joc la bolt, insemna ca si pistonul nu mai e de incredere si ar trebui sa schimbi cu tot cu piston. Unde gasesti bolt separat?
Si sa inteleg ca ai schimbat axul cu came si tot asa face? Ai putea pune si tu o filmare sa vedem exact cum e zgomotul tau.
Mersi
Si sa inteleg ca ai schimbat axul cu came si tot asa face? Ai putea pune si tu o filmare sa vedem exact cum e zgomotul tau.
Mersi
- postolache.andreii
- **
- 160 mesaje
- din 03 Mar 2011
- Corsa 2003 z14xe
- Iasi
postolache.andreii
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2011
- Mesaj Privat
boltul de la piston a fost verificat doar cu baia de ulei data jos, din punctul meu de vedere nu prea e relevant, si a fost data jos chiuloasa pentru a se verifica mai bine, de piston nu mi-au zis nimic baietii dar sper sa nu trebuiasca schimbat, axul cu came a fost schimbat cu unul SH de pe o masina care nu facea galagie iar la mine tot tacanea, de aici am luat decizia de a da jos chiuloasa, uite si filmarea cu tacanitul meu. http://www.youtube.com/watch?v=W3TOYxQadpU
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
Aha. am inteles. Sunt tare curios daca se rezolva ceva dupa ce iti schimba boltul. desi mai sunt curios: ti-a spus mecanicul ca se gaseste bolt separat? sau iti ia din dezmembrari sau cum face? ca eu ma gandesc logic: daca boltul ala a batut in lagarele de fixare din fusta pistonului (din cauza spatiului mult prea mare acolo, adica a jocului), pai nu inseamna ca si boltul si lagarele s-au tocit in timp tot mai tare de la loviturile si vibratiile boltului? adica degeaba iti schimba boltul, ca lagarele tot mai largi o sai fie = tot bataie
- postolache.andreii
- **
- 160 mesaje
- din 03 Mar 2011
- Corsa 2003 z14xe
- Iasi
postolache.andreii
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2011
- Mesaj Privat
Am fost astazi sa vad si eu care e treaba, am luat pistonul in mana si am inceput sa trag de biela sa vad jocul, era tzapan din pctul meu de veedere, avea un pic de joc dar foarte foarte mic, ei mi-au spus ca sigur asta e cauza si daca nu e asta suporta ei toate cheltuielile, acu nu ramane decat de vazut cum se comporta dupa ce se asambleaza totul la loc.
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
Referitor la ce ai zis. Si eu l-am intrebat pe mecanicul care mi-a spus ca e boltul: domnule, dar nu se poate face o verificare inainte? sa dam baia de ulei jos si sa verificam pistoanele pe acolo? El zice: nici daca scoti pistonul afara nu se poate observa jocul boltului. Acuma nush ce sa zic nici eu...pare greu de crezut dar o fi si asa.
Acuma cu suportatul cheltuielilor tare vreau sa vad daca fac asa ceva. Succes
Acuma cu suportatul cheltuielilor tare vreau sa vad daca fac asa ceva. Succes
- postolache.andreii
- **
- 160 mesaje
- din 03 Mar 2011
- Corsa 2003 z14xe
- Iasi
postolache.andreii
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2011
- Mesaj Privat
- victoras33
- *
- 22 mesaje
- din 09 Sep 2012
- Astra 2001 Z12XE
- Harghita
victoras33
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Harghita
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2012
- Mesaj Privat
victoras33 a scris:Buna tuturor,in special ptr domnul Dan,am cumparat un astra g12zxe,2001,si am o problema cu tacanitul de motor care dupa pornire se aude destul de tare si dupe ce ajunge la temp optima scade mult dar nu de tot,aprox 80% dar tot se aude,daca fac cu ea dupa incalzire cateva ture vreo 10km dispare de tot,dar numai in relanti!daca o turez se aude si numai la o anumita turatie cred ca intre 1800-2500,dupa dispare.zgomotul are viteza turatiei parca ar fi piston,cuzineti,bolt,ax cu came,nu stiu.Nu am nici un martor aprins in bord,motorul merge perfect rotund,trage bine,fara fum,parca as avea gaze de carter dar nu stiu daca e grav dar ma gandesc ca gazele nu are legatura cu tacanitul.Uleiul e curat,si distributia a fost schimbata in Germania(cel putin dupa cartea service)pe cureaua alternatorului se vede ca e nou nouta.Am folosit un tratament de motor de acela ieftin si parca parca s-a redus un pic din tacanit dar degeaba.Stimati colegi,special domnul Dan,ce-mi recomandati?mecanicii spun ca e piston,altul ulei,altul tachet...Eu am zis totusi ca cer parerea si a voastra stimati colegi.Multumesc mult,ast rsps-uri.
Am rezolvat problema dragi colegi,am desfacut motorul si din pacate la cilindrul 2 partea de jos era atat de ovalizat incat pistonul batea lateral in cilindru.Am schimbat blocul motor si pistonul cu nr 2 ca era si ea un pic ovalizat si acum merge perfect.Cu boltul nu era nici o problema.
- postolache.andreii
- **
- 160 mesaje
- din 03 Mar 2011
- Corsa 2003 z14xe
- Iasi
postolache.andreii
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2011
- Mesaj Privat
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
- postolache.andreii
- **
- 160 mesaje
- din 03 Mar 2011
- Corsa 2003 z14xe
- Iasi
postolache.andreii
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2011
- Mesaj Privat
- cuibusel
- **
- 380 mesaje
- din 14 Apr 2013
- Corsa 2005 Z10XEP
- Cluj
cuibusel
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2013
- Mesaj Privat
- postolache.andreii
- **
- 160 mesaje
- din 03 Mar 2011
- Corsa 2003 z14xe
- Iasi
postolache.andreii
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2011
- Mesaj Privat
- PunctAlbastru
- **
- 293 mesaje
- din 05 Jul 2013
- Corsa 2002 Z12XE
- Bucuresti
PunctAlbastru
- Mesaje scrise: 293
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2013
- Mesaj Privat
Salut! Stie cineva cum anume/daca pot verifica daca ajunge ulei (suficient) la axele cu came/tacheti?
Presupunand:
-distributie schimbata+verificata ulterior
-sorb ulei si baie curatata, presiune ok (la sonda)
-suruburi cuzineti axe stranse
- Mobil 1 0W40
-tachetii nu se descarca (la apasarea cu surubelnita in capul lor)
-pe interiorul busonului/ capacului axelor, pare ca ajunge ulei sus.
Si totusi tacane a tacheti, mai cu seama la anumite turatii. Uneori mai tare, alteori aproape insesizabil...(Z12XE)
Presupunand:
-distributie schimbata+verificata ulterior
-sorb ulei si baie curatata, presiune ok (la sonda)
-suruburi cuzineti axe stranse
- Mobil 1 0W40
-tachetii nu se descarca (la apasarea cu surubelnita in capul lor)
-pe interiorul busonului/ capacului axelor, pare ca ajunge ulei sus.
Si totusi tacane a tacheti, mai cu seama la anumite turatii. Uneori mai tare, alteori aproape insesizabil...(Z12XE)
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Ai verificat prin compartimentul motor tot ce e prins cu colier , brida de plastic, table ,tablite razlete etc...adica tot ?
Daca spui ca la anumite turatii e posibil sa intre ceva in rezonanta...
Alta chestie care face exact ca un tachet care bate e valva de purjare a vaporilor de benzina din rezervor. Ca sa o excluzi scoate mufa si mergi la ce turatie stii tu ca auzeai soriceii chitaind...dar nu uita sa pui la loc mufa dupa.
Daca spui ca la anumite turatii e posibil sa intre ceva in rezonanta...
Alta chestie care face exact ca un tachet care bate e valva de purjare a vaporilor de benzina din rezervor. Ca sa o excluzi scoate mufa si mergi la ce turatie stii tu ca auzeai soriceii chitaind...dar nu uita sa pui la loc mufa dupa.
- 2kappa
- ***
- 997 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
@PunctAlbastru, ce ai gasit in baie si lipit de filtru? Ceva de genul?
Normal presiunea de ulei trebuie sa fie: cu motorul rece si accelerata pe la 3500 rpm circa 5,5 bari iar dupa ce deschide ventilatorul, fara sa fie accelerata, minim 1,5 bari.
Asta este stas-ul dat de fabricant.
Eu am avut surpriza cu uleiurile scumpe, ca impuritatile s-au desprins iar tachetii faceau ca toate cele. Dupa curatire si toate cele, presiunea de ulei a revenit la normal, la fel si mototolul.
Normal presiunea de ulei trebuie sa fie: cu motorul rece si accelerata pe la 3500 rpm circa 5,5 bari iar dupa ce deschide ventilatorul, fara sa fie accelerata, minim 1,5 bari.
Asta este stas-ul dat de fabricant.
Eu am avut surpriza cu uleiurile scumpe, ca impuritatile s-au desprins iar tachetii faceau ca toate cele. Dupa curatire si toate cele, presiunea de ulei a revenit la normal, la fel si mototolul.
2kappa a scris:Revin. Astazi s-a auzit cel mai cumplit de cand este sub asuprirea mea. De dimineata tacaneau toti tachetii de ziceai ca acum se rup axele cu came.
Montat manometru, presiune 4 maxim in turatie la rece, 1 la 88 grade ralanti.
Comand ulei si filtru deoarece dupa cum se observa uleiul de 75 euro a curatat motorul de aluviuni care a infundat filtrul si sorbul. Daca nu vreti probleme mai bine mergeti cu celebrul 5w30 mineral oil de la GM. Suruburile de la linia de tobe se desfac in stilul: dai cu flexul cu panza tocita mica din aproape in aproape pana poti sa iei la dalta. Am recuperat garnitura de tabla, piulite am luat de pe un motor sh, garnitura baie nu a fost nevoie de inlocuire ci doar un pic de silicon la distributie. Am inlocuit oringul de la sorb. Verificati sorbul cu gura ca sa nu aveti surprize, il loviti de mai multe ori de o bucata de lemn (nu stiu unde a putut sa incapa atata mizerie).
Dupa curatare, rezultatul a fost bun: 5,5 turat la rece si 1,7 la 88 grade ralanti, cade in barem de fabrica (1,5). Ca si zgomot: opresc motorul in harmalaie si il pornesc in silence. Dupa 20 km nu a zis deocamdata pas, Doamne Ajuta!
dimineata pe necuratate
http://www.youtube.com/watch?v=VNNnzIt0LvQ
hal de filtru
http://www.youtube.com/watch?v=vjAVMYENgTk
dupa curatare si sunet sorb, se aude un pic mai tare pt ca este in hala
http://www.youtube.com/watch?v=412nEx0Bgt8
Vesticii sunt mai escroci ca esticii
Montat manometru, presiune 4 maxim in turatie la rece, 1 la 88 grade ralanti.
Comand ulei si filtru deoarece dupa cum se observa uleiul de 75 euro a curatat motorul de aluviuni care a infundat filtrul si sorbul. Daca nu vreti probleme mai bine mergeti cu celebrul 5w30 mineral oil de la GM. Suruburile de la linia de tobe se desfac in stilul: dai cu flexul cu panza tocita mica din aproape in aproape pana poti sa iei la dalta. Am recuperat garnitura de tabla, piulite am luat de pe un motor sh, garnitura baie nu a fost nevoie de inlocuire ci doar un pic de silicon la distributie. Am inlocuit oringul de la sorb. Verificati sorbul cu gura ca sa nu aveti surprize, il loviti de mai multe ori de o bucata de lemn (nu stiu unde a putut sa incapa atata mizerie).
Dupa curatare, rezultatul a fost bun: 5,5 turat la rece si 1,7 la 88 grade ralanti, cade in barem de fabrica (1,5). Ca si zgomot: opresc motorul in harmalaie si il pornesc in silence. Dupa 20 km nu a zis deocamdata pas, Doamne Ajuta!
dimineata pe necuratate
http://www.youtube.com/watch?v=VNNnzIt0LvQ
hal de filtru
http://www.youtube.com/watch?v=vjAVMYENgTk
dupa curatare si sunet sorb, se aude un pic mai tare pt ca este in hala
http://www.youtube.com/watch?v=412nEx0Bgt8
Vesticii sunt mai escroci ca esticii