Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca poti sa ma crezi pe cuvant, iti spun simplu ca am o oferta sa dau masina mea asa cum e pe o Vectra B DTi din 2001, cea pentru care a cumparat respectivul turbina ta SH (i-am dat numarul tau de telefon ca avea mare nevoie de una). Schimb pe schimb fara nimic in plus, dar iti spun ca nu merita - e doar punctul meu de vedere.
Skip ads

  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Motorul nostru 1.7td e puturos sub 2000 ture de aia functioneaza mai bn la turatii mai ridicate pentru ca (cum zice colegu)compresie mare (22min-35max) care trebuie turata ca sa dea tot ce poate. Eu am condus 2.2 vectra c si pe la 1500 simteai un val de cuplu noi aveam cuplu maxim abea la 2400 care dupa modificarea facuta se simte destul de bn
  • B79KHR

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2008

  • Mesaj Privat
domnu happy user va rog insistent o poza cu uleiul 2T multam fain Mr. Green
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Este vorba de ulei 2T Liqui Moly semisintetic (JASO-FC) - artikel number 1052, la 1l.
Pretul pentru 1l in depozit (la prima mana) : 25 lei cu TVA, luna trecuta.


Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ok, a venit frigul si la -5 grade C dupa 40min de mers prin oras apa nu a mai ajuns la 82grade C ci 's-a oprit' la 74 grade C si deci am avut caldura mai putina in masina decat aveam anul trecut.
Avand 2 termostate cumparate de noi pentru masina (Gates 85 grade C si EPS 82 grade C) mi-am zis azi ca e o zi frumoasa si calda de toamna asa ca hai sa schimb termostatul, zis si facut. Insa mai intai am facut un test sa vad cum se comporta ambele la temperatura de pana la 100 grade C.
Le-am pus pe aragaz intr-un vas transparent plin cu apa si intre ele am pus sonda unui termometru digital calibrat de fabricant pentru intervalul [-50grade C : 150grade C], iar concluziile finale sunt urmatoarele :
- ambele termostate incep sa se deschida incepand cu 80 grade C, dar diferenta este relativ mica intre ele ca timp de reactie la deschidere
- la 85 grade C cel pe care scrie 82 grade C este mult mai deschis decat celalalt
- la 90 grade ambele termostate erau complet deschise
- urmarind cum se comporta termostatele la racirea pasiva a apei am observat ca diferenta cea mai mare este modul in care se inchid ambele, cel de 82 grade C ramanand mai mult timp deschis decat celalalt, avand inertie termica mai mare

M-am hotarat sa-l montez pe cel de 82 grade C (de SAAB 2.0Turbo benzinar). Schimbarea termostatului chiar ca este o treaba de n00b si o poate face absolut oricine, acesta se afla intr-un corp de aluminiu in prelungirea furtunului superior de intrare a apei calde in radiatorul principal. Se desfac cele 2 suruburi, se schimba cel vechi cu cel nou si se strange la loc. Culmea e ca garnitura de etansare din carton este rezistenta si bine lipita pe corpul demontabil al capacului in care sta termostatul ca nici nu e nevoie de o garnitura noua.

Am iesit la o tura, mai jos turatiile si temperatura motorului :
- distanta parcursa inafara 10km, temperatura exterioara 12 grade C, turatie constanta motor 3.5000rpm, temperatura motor afisata in bord : 82-83 grade C
- distanta parcursa inafara 10km, temperatura exterioara 12 grade C, turatie constanta motor 2.5000rpm, temperatura motor afisata in bord : 81 grade C
- - distanta parcursa 5km exclusiv prin oras , temperatura exterioara 12 grade C, plaja turatie motor 1.500-2.500rpm, temperatura motor afisata in bord : 86-87 grade C

Asa cum am vazut eu azi, cu termostatul de 82 grade C temperatura motorului acum dupa operatia de tuning este ceva mai joasa, mai ramane de vazut cum va fi si la vara pe temperaturi ridicate si mers prin oras.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Duminica trecuta m-am dus cu sotia la Balea Lac ca sa prind inca drumul deschis pentru traficul auto (Transfagarasanul de inchide oficial la fiecare 1 Noiembrie, anual) si acum avand pe motor termostatul de 82 grade C temperatura lichidului de racire (60% apa demineralizata+40% antigel albastru, cu silicati) nu a depasit in bord 92 grade C - in conditiile in care am urcat intr-a 2-a in general cu 40km/h si turatia de cuplu 2.400rpm afara fiind +7 grade C. Mai sus, dupa Balea Cascada, temperatura a coborat la 4 grade C insa chiar daca pantele au devenit mai abrupte si mai dese temperatura lichidului de racire tot nu a depasit 92 grade C.



Astfel, concluzia mea dupa aceasta experienta ar fi ca - dupa operatia de tuning se recomanda mai intai o spalare completa a circuitului de racire al motorului cu acid citric, urmata apoi de o schimbare a termostatului original de 85 grade C cu altul de 82 grade C, care (din ce am vazut in ultima luna de testare a lui) este mai potrivit pentru noul regim termic al motorului.

L.E :
Mai jos o ultima poza, pentru cei cu simtul umorului. Poza respectiva e facuta in aceiasi zi pe langa Cabana Paltinu, exact cand ne indreptam spre masina ca sa plecam inapoi la Sibiu. Nu cunosc niciuna din persoanele din poza, insa se pare ca barbatii s-au luat in serios de data asta cu caratul juniorilor. Laughing Laughing Laughing


  • B79KHR

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salut domnu cristi ce bujii mi-ai recomanda si daca poti sa imi zici si preturile stima
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu am avut bujii japoneze pe masina (3 din 4 erau arse... dar tot am pornit dimineata la -8grade C cand am cumparat masina din Austria) si cred ca erau acelasi brand cu cele cu care se vinde masina de noua. Ale mele erau NGK D-POWER CY03 si am dat pe ele acum un an si jumatate 465 lei pentru toate 4, noi ( http://www.ngk-dpower.com/i....php?id=3&L=2 ). Din fericire nu cunosc care mai sunt preturile acum, ca nu a cedat niciuna.

Daca iei in calcul ca bujiile merg 1-4 min in regim intermitent si dupa ce-ti porneste motorul ar fi bine sa-ti iei unele cat mai bune, sa te tina.
O alternativa la NGK ar mai fi fost cele germane fabricate de BERU. BOSCH, Champion sau alte marci de bujii nu au fost o optiune buna de luat in calcul, cel putin pentru mine.
Skip ads

  • B79KHR

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2008

  • Mesaj Privat
domnu cristi astfel de bujii merg la noi? mentionez caci codul este:0 100 225 48911V Embarassed baiatul le cumparase pt o vectra c dar nu a mai fost nevoie sa le schimbe
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pai din poza asta pot sa-ti spun ca seamana ca si forma cu ce am schimbat eu, dar trebuie sa vezi mai intai ce brand sunt, intra pe site-ul lor baga datele de la masina ta si vezi daca codul din ce-ti arata site-ul este fix cel care este scris pe fiecare din cele 4 bujii din poza.

Mai sus ti-am dat un link pentru NGK si daca bagai datele iti dadea exact modelul si codificarea bujiei.

0 100 225 489 nu-mi spune mai nimic la prima vedere si in google daca cauti par a fi BERU - dar pentru Vectra cu motor diesel de 2.0 sau 2.2 fabricat de Opel.

L.E
Pe site la BERU am vazut adineaori ca nu au niciun expert de cautare a modelului de bujie per motorizare, sorry.

Dar uite aici un site cu tipul bujiei ca sa-ti faci o ideie care ar fi dimensiunile bujiei si cum ar fi preturile in general.
Vad ca Denso si NGK sunt apropiate ca pret si ceva mai accesibile in oferta asta a lor. BOSCH-urile (probabil turcesti) vad ca sunt cele mai scumpe la ei. Cool

O bujie incandescenta de calitate te duce in mod normal minim 3 ani de zile, daca partea electrica este cea originala a masinii si perfect functionala.
  • B79KHR

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2008

  • Mesaj Privat
deci este incredibil ce a putut face baiatul acesta dintr-o vectra normala(am condus-o personal) ESTE A DOUA NEVASTA A ACESTUI HAPPYUSER multa stima si respect pt munca facuta
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru aprecieri, cand o sa revii la Sibiu cu Vectra ta o sa-i crestem puterea cu aceleasi componente pe care le-am folosit pe motorul meu.

Astept impresiile tale dupa ce consumi toti cei 30l de motorina din rezervor + 100ml ulei 2T Liqui Moly (JASO-FC).
Sau eventual sa revii cu impresii dupa ce alimentezi doar cu motorina, ca sa facem o comparatie fair-play ''cu si fara ulei 2T semisintetic''.
Skip ads

  • B79KHR

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salutare acum am ajuns acasa in bucuresti:este o senzatie cu uleiul in motorina trage mai bine masina.....nu mai tremura cum tremura inainte de a aditiva motorina si cu siguranta imi voi cumpara si eu un bidon si o o seringa de 50 iar cu "tunatul" masinii o lasam la primavara cand va fi mai cald si mai mult timp oricum pentru vectra ta jos palaria
Pana atunci o sa imi cumpar toate componentele necesare modificarii dar o sa facem o schimbare si anume eu o sa imi pun ceasuri pe stalp hi hi hi Bafta in continuare
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Cu filtru de aer sport am o imbunatatire si a sunetului dar si la putere cand accelerez puternic se aude turbina cum fluiera dar vreau sa aduc filtrul cat mai aproape de turbina.
Nu mai am probleme nici cu fumul negru pentru ca i-am mai redus din debit. Prima oara am pus surubul in pozitia initiala sa vad cum era inainte si am facut un drum de 100 km, am avut emotii cand am depasit un tir.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Parerea mea e ca acolo langa turbina e mai cald aerul pe care-l trage in admisie, dar pune-l acolo si vezi cum iti trage masina.
Arata chiar bine filtrul de aer sport pe care ti l-ai pus pe admisie si vad ca are o deschidere mare deci respira bine motorul cu el.

Daca i-ai luat chiar un pic din debit pana acolo unde sa dea un puff mic de culoare maro inchis spre negru pana la momentul cand iti intra turbina - atunci asta ar fi reglajul final.

Cu relantiul accelerat ai rezolvat ? trebuie sa fie 780-880rpm dimineata imediat dupa pornirea motorului, apoi urca incet in aproximativ 1 min. de la pornire pana la 900-1000rpm si acolo ramane.

Pornirea dimineata la rece vad ca a ramas la fel de buna dupa operatia de tuning.

Am verificat si cat mai merg bujiile, manualul spune ca mai merg 5-6min. maxim dupa pornirea motorului, iar incalzitorul de motorina ar trebui sa intre in functiune de la 5grade C si sa decupleze la 16grade C. L-am verificat masurand tensiunea de incarcare pe baterie, apoi i-am tras afara mufa de sus care este un bimetal si apoi am masurat iar cat incarca pe baterie, tensiunea trebuie sa creasca un pic.
  • B79KHR

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Filtru sport nu prea vad sa imbunatateasca ceva....acum fara suparare este doar de design tinand cont ca temperatura este mai mare langa motor deci va trage aer cald
Am vrut sa imi iau si eu unul pt design dar cel de la magazin mi-a recomandat unul clasic(cum este cel de fabrica) dar fabricat de K&N
filtru sport exact ce ai pus u in buc este 60 ron nou iar cel K&N despre care vorbesc eu este 320 ron
PS: ai grija cu el ca o sa iti traga impuritati multe si nu il spala cu apa....exista o solutie speciala Shocked
si domnu Cristi trebuie neaparat sa cumpar ulei 2T ca nu se mai poate Sad iar a revenit la normal
Ieri le-am zis colegilor de la munca si hopa azi 3 dintre ei erau cu biodonul de ulei mentionez ca au pus ulei la un Mercedes E220 model din 2005 Kia Magentis model 2008 si VW Jetta model 2008 si au fost foarte incantati de cum a actionat uleiul
  • adrianf

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Salutare, am si eu o problema la vectra b X17DT poate ma puteti ajuta, am perderi de motorina la pompa de injectie si anume la iesire din pompa la distribuitor , unde se prind cele 4 conducte ce duc la injectoare. Aveti idee ce as putea face? Sau unde as putea repara pompa de injectie?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@B79KHR

Era doar o chestiune de timp pana sa vezi diferenta Very Happy Very Happy Very Happy , exact asta simt si eu cand fac plinul la pompa, tremura si scaunul sub mine si nu se tureaza asa liniar cum imi place mie. Dupa ce bag motorina si daca am posibilitatea urmatorul drum il fac pana acasa si pun 1:300 ulei 2T semisintetic in ea.

Imi pare rau ca ai plecat fara sa ne mai vedem o data, ca mergeam impreuna la Liqui Moly la depozit si luam impreuna Ulei 2T JASO-FC la un pret bun ca si eu mai vreau sa cumpar vre-o 3l (acum ca e iarna o sa bag 1:200 in ianuarie/februarie) - ajuta la pornire dimineata.
  • B79KHR

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2008

  • Mesaj Privat
daca ai tu timp cumpara si pt mine si trimitem prin posta cu ramburs:D
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
vreau sa il pozitionez undeva in spatele intercoolerului e in dreptul cutiei de viteza care se incalzeste mai putin decat motorul.Acum intre filtru si motor am pus din tabla un despartitor ca sa izolez cumva aerul cald ce vine de la motor.dar mi se pare prea lung traseul aerului pana la turbina si mai si trece prin partea de sus agaleriei de admisie care se incalzeste destul de tare.Cu relantiul am rezolvat am reusit sa slabesc surubul de reglaj si acum e exact cum ai descris mai sus.
Ce ma uimit masina acum cateva zile, din cauza unui sofer de autobuz enervant care nu mi-a dat prioritate am plecat cu treapta 1 fara scart de roti dar am turato pana la 4000 si in treapta a 2a au scartait rotile pe asfalt uscat. asta i-mi place acum ca daca se enerveaza motorul trage ca nebunul, ce-i drept e ca nu trage ca prima oara cand i-am reglat debitu un pic mai mult da macar asa stiu ca nu e chiar asa chinuita si nu las nor de fum. Trebuie sa incerc si eu uleiul de catre vorbiti.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR