Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • dantim1

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2007 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Dupa cinci ani a aparut si la mine o problema:
Lipsa servodirectie + martorul cu semnul de baterie este aprins, am masurat bateria cu motorul oprit, arata 12V, cu motorul pornit scade la 10,6V.
Am sanse sa fie un defect ieftin?
Skip ads

  • victor_m

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Vectra 2000 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Feb 2010

  • Mesaj Privat
da si la tine este problema cu releul de la alternator probabil cum sa intamplat si la mine ti sau dus carbuni...eu am schimbat relul cu totul ma costat 150 ron nou.. Razz
  • NM4Y

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Salut,acum doua zile dupa ce am spalat masina (+18 grade afara)si am schimbat becurile de la faza lunga bineinteles am vrut sa pornesc masina si surpriza nu facea decat sa tacane si sa clipeasca luminile in bord atat.Bineinteles m-am panicat,intamplarea face ca spalatoria sa fie amplasata in incinta unui service,baietii de acolo mi au zis ca sa creat condens in alternator iar masina va porni daca o impingem.Am inpins masina si a pornit la prima cheie,apoi 3-4 porniri si opriri de atunci totul functioneaza fara probleme.Mentionez faptul ca este prima data cand am avut astfel din probleme,masina o am din 2005,bateria este tot din 2005(ochiul magic care este amplasat pe baterie este negru de anul trecut dar bateria functioneaza si nu am gasit de cuviinta sa o inlocuiesc ),iarna trecuta pornea din prima dimineata la 5 cu -20 grade afara.Alt lucru care imi da de gandit este faptul ca de ceva timp aproximativ 6 luni la prima cheie odata cu pornirea motorului se aude un carait scurt care tine cam 1-2 secunde,acest zgomot se manifesta doar daca invart cheiea in contact si ii las un timp pana urca acul la benzina,in cazul in care pornesc masina fara niciun timp de asteptare zgomotul nu se mai aude.Din cate am inteles problema se poate remedia odata cu desfacerea alternatorului si curatirea carbunilor.Voi ce parere aveti,simptomele vi se par cunoscute,ce masuri se impun in cazul acesta?
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Totusi ce treaba are alternatorul cu pornirea? Smile
Skip ads

  • stfan

  • Mesaje scrise: 300
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
1.Caraitul se aude de la unul din motorasele care comanda clapetii din bord, probabil ca se auzea si inainte, doar ca nu-l luai in seama.
2. Aprinde farurile, lasa-le 5 minute (motorul oprit) si s-ar putea sa nu-ti mai porneasca - baterie defecta - inlocuire.
3. Verifica densitatea electrolitului din baterie in fiecare element, s-ar putea sa ai un element dus - inlocuire.
NU exista nici o legatura intre alternator si pornire, asa cum ti-a spus si colegul nostru BV19MAX....eu banuiesc acumulatorul.
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Stimati forumisti, astazi mi s-a intamplat ceva ciudat la masina, si am nevoie de ajutorul vostru.
Dimineata, pornit motorul, talpa spre servici. In drum o las pe fiic-mea la gradinita, nu opresc motorul. Plec mai departe. Dupa aproximativ inca un kilometru, mi se pare ca aud un suierat. Deschid un pic geamul, nu mi se pare, intr-adevar suiera ceva. Mi-a picat fisa, moare alternatoru'. Ma uit in bord nu este aprins martorul de baterie. Am zis asta e, mi s-a mai intamplat acum vreo patru ani, am schimbat puntea si releul si problema s-a rezolvat. Ma rugam doar sa ajung cu ea acasa. Butonez la YACC, ma opresc la baterie sa vad incarcarea: 12.6V, cu mici cresteri la turatii mai mari. Opresc toti consumatorii, nu se modifica nimic.
Dupa masa, plec de la lucru, dau cheie, porneste fara probleme. Dau pe YACC la baterie: 11.7V cu mici oscilatii. Turatia motorului este la 1000 rpm, si nu scade. Suieratul persista, in special la cresterea turatiei. Martorul de la baterie nu este arpins. Opresc tot (CD, becuri, ventilatie), si talpa spre casa. Dupa aproximativ 2-3 Km, incarcarea creste la 12.2V, alternatorul inca suiera. Opresc la un semafor, imi aprind o tigara, ma uit la display, am incarcare de 12.8V. Dupa ce plec de la semafor vad ca incarcarea imi creste la 13.6V. Alternatorul nu mai suiera, indiferent de turatie. La urmatorul semafor am deja 14V. Aprind becuri, pornesc CD, pornesc ventilatia, incarcarea ramane constanta. De aici incolo, totul revine la normal. Mai opresc in doua locuri, sa iau paine si tigari, motorul porneste fara probleme de fiecare data, incarcarea este constanta si se mentine la 14-14.1V.

Scuze pentru postul lung, am vrut sa expun problema cat mai exact Embarassed
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Revin.
In dimineata asta a pornit fara probleme. Incarcarea era la 12.5V. Dupa vreo 5 minute incarcarea a urcat la 14.1V si a ramas constant. Alternatorul nu mai suiera.

Oricum nu e in regula. In weekend ma pregatesc sa schimb puntea si releul Sad

O intrebare: stie cineva sa-mi spuna ce dimensiuni au rulmentii la un alternator Hitachi de 100A?
Vreau sa le schimb, daca tot umblu pe acolo.
  • Lao

  • Mesaje scrise: 633
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Posibil sa fi avut o regenerare a filtrului de particule in tot acest timp? Ai asa ceva pe masina?

Din experienta, iti spun, nici o piese nu-si revine de la sine, dupa ce "pica".
Skip ads

  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Nu am asa ceva pe masina, si ai dreptate, nici o piesa nu-si revine de la sine. Tocmai de aceea vreau sa schimb puntea si releul.
Mai mult ca sigur am cel putin o dioda decedata.
  • ATG

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Verifica cablurile la baterie poate nu fac contact bine.Si eu am avut aceleasi simptome pana m-am hotarat sa verific intai cablurile si legaturile care duc la baterie si am gasit cablul de la - nu facea contact bine cu borna.Succes.
  • inercloyster

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2010

  • Mesaj Privat
bbmt a scris:Stimati forumisti, astazi mi s-a intamplat ceva ciudat la masina, si am nevoie de ajutorul vostru.
Dimineata, pornit motorul, talpa spre servici. In drum o las pe fiic-mea la gradinita, nu opresc motorul. Plec mai departe. Dupa aproximativ inca un kilometru, mi se pare ca aud un suierat. Deschid un pic geamul, nu mi se pare, intr-adevar suiera ceva. Mi-a picat fisa, moare alternatoru'. Ma uit in bord nu este aprins martorul de baterie. Am zis asta e, mi s-a mai intamplat acum vreo patru ani, am schimbat puntea si releul si problema s-a rezolvat. Ma rugam doar sa ajung cu ea acasa. Butonez la YACC, ma opresc la baterie sa vad incarcarea: 12.6V, cu mici cresteri la turatii mai mari. Opresc toti consumatorii, nu se modifica nimic.
Dupa masa, plec de la lucru, dau cheie, porneste fara probleme. Dau pe YACC la baterie: 11.7V cu mici oscilatii. Turatia motorului este la 1000 rpm, si nu scade. Suieratul persista, in special la cresterea turatiei. Martorul de la baterie nu este arpins. Opresc tot (CD, becuri, ventilatie), si talpa spre casa. Dupa aproximativ 2-3 Km, incarcarea creste la 12.2V, alternatorul inca suiera. Opresc la un semafor, imi aprind o tigara, ma uit la display, am incarcare de 12.8V. Dupa ce plec de la semafor vad ca incarcarea imi creste la 13.6V. Alternatorul nu mai suiera, indiferent de turatie. La urmatorul semafor am deja 14V. Aprind becuri, pornesc CD, pornesc ventilatia, incarcarea ramane constanta. De aici incolo, totul revine la normal. Mai opresc in doua locuri, sa iau paine si tigari, motorul porneste fara probleme de fiecare data, incarcarea este constanta si se mentine la 14-14.1V.

Scuze pentru postul lung, am vrut sa expun problema cat mai exact Embarassed


Ar fi de recomandat verificarea completa a alternatorului inclusiv stator si rotor.Verifica periile de la releu inainte sa iti cumperi si punte s-ar putea sa fie doar mizerie si peri uzate.Bafta !
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
ATG a scris:Verifica cablurile la baterie poate nu fac contact bine.Si eu am avut aceleasi simptome pana m-am hotarat sa verific intai cablurile si legaturile care duc la baterie si am gasit cablul de la - nu facea contact bine cu borna.Succes.


Dar pun pariu ca nu-ti suiera alternatorul Question

@inercloyster,
Asa am sa fac. Am sa verific tot alternatorul. In ceea ce priveste puntea si releul, le schimb pe amandoua, daca tot desfac alternatorul, indiferent care a crapat.
Deja am facut comanda.

BTW, era sa uit. Chiar nu stie nimeni dimensiunile rulmentilor la un alternator Hitachi de 100A?
Skip ads

  • Rynobyt

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X17DT (TC4EE1)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2009

  • Mesaj Privat
un electrician bun in Bucuresti?
  • cristy7610

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
salut.astazi m-a lasat alternatorul la un astra g motor y17dt si am gasit la cineva unul sh dar de pe motor Z17DTL
.intrebarea este daca acesta se potriveste la mine.astept un raspuns cat se poate de repede..multumesc anticipat
  • cristy7610

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
sal.alternatorul de pe motor y17dt este compatibil cu cel de pe Z17DTL
  • kidalex

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
salutare,am o astra F din `93, 1.7TDI (isuzu)
luni dimineata mi s-a aprins becul de avertizare si beculetu ca o baterie in bord.
am verificat alternatorul si am constatat ca nu mai incarca.
L-am dat jos, am schimbat releul de incarcare si condensatorul.
L-am pus sus dar nu imi incarca.

Ce alta defectiune ar putea fi?
  • xmary

  • Mesaje scrise: 361
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2008

  • Mesaj Privat
masoara grupul de diode( puntea de diode)
  • kidalex

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
mi-a masurat-o un vecin si a zis ca e buna Sad

nu pot fi si alte cauze?
  • xmary

  • Mesaje scrise: 361
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2008

  • Mesaj Privat
schimba bateria, imprumuta o baterie si vezi daca merge .
poate a cazut vreun element daca zici ca diodele sunt bune si releul l-ai schimbat
  • kidalex

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
inca o chestie, cand pornesc masina totu` merge ok inafara de alternator care nu incarca, dar cand iau jos borna minus de pe baterie se opreste motoru`.
si inca ceva, imi poate da cineva niste indicatii cum se masoara puntea de diode? nu sunt prea sigur de experienta vecinului meu in masuratori.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR