Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • xmary

  • Mesaje scrise: 361
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2008

  • Mesaj Privat
normal ca se opreste motorul ,pt ca nu se mai alimenteaza pompa de benzina (cu curent)
Skip ads

  • kidalex

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2011

  • Mesaj Privat
a mea ii pe diesel
  • dandobre

  • Mesaje scrise: 1,194
  • Locatie: Zarnesti , Jud Brasov
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Va salut! Ieri seara cand sa plec mi s-a aprins martorul de la baterie si nu am mai avut servo.... releul dus zic eu. Merg la service, il dau baietii jos si am schimbat la el releul, rulmentii(faceau zgomot) si rotorul(in zona colectorului, unde atingeau carbunii se formasera niste santuri imense).dupa remonater la relantii aveam 11,9 V, iar dupa 30 de km cu masina a crescut la 12,5V. E normal?...cei de la service au spus ca e normal pana se mai incarca bateria. Mentionez ca am pornit masina de cateva ori inainte sa o duc la service, cand mergea numai pe baterie. La turatii mai ridicate(2000 de ture) incarcarea este normala 14,3V. Nu stiu ce sa mai cred ca am dat o groaza de bani pentru reconditionare.
  • inercloyster

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2010

  • Mesaj Privat
dandobre a scris:Va salut! Ieri seara cand sa plec mi s-a aprins martorul de la baterie si nu am mai avut servo.... releul dus zic eu. Merg la service, il dau baietii jos si am schimbat la el releul, rulmentii(faceau zgomot) si rotorul(in zona colectorului, unde atingeau carbunii se formasera niste santuri imense).dupa remonater la relantii aveam 11,9 V, iar dupa 30 de km cu masina a crescut la 12,5V. E normal?...cei de la service au spus ca e normal pana se mai incarca bateria. Mentionez ca am pornit masina de cateva ori inainte sa o duc la service, cand mergea numai pe baterie. La turatii mai ridicate(2000 de ture) incarcarea este normala 14,3V. Nu stiu ce sa mai cred ca am dat o groaza de bani pentru reconditionare.


eu zic ca nu este normal nu incarca suficient intradevar exista si posibilitatea ca bateria sa fie foarte descarcata
valorile ar fi cam asa:13,8v minim si 14,3vmaxim masuratoriile se fac cu consumatori si fãrã consumatori(faruri,ventilatoare etc) la 1500rpm daca martorul de la baterie sa stins servo merge mai ai putina rabdare si poþi relua masuratoriile dupã ceva timp dupã ce a mers maºina.( colectorul se poate înlocui separat la unele tipuri de alternatoare nu e necesar rotor asta fiind varianta ieftinã)
Skip ads

  • MocanuI

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salut, am si eu o problema.

am lasat masina In parcare tip de 3 zile si sa descarcat bateria,
in urma unor teste am constatat ca pierd circa 0.01 V /2min si nu stiu dc
Alternatorul ajunge la 13,85 si incarca circa 0,30 V /2min la relanti

M-am uitat sa vad becuri aprinse chestii de consum nu am gasit , fostul proprietar mia spus ca este din cauza Casetofonului Alpine " usb " dar nu am usb conectat , el e inchis si scos fatada si tot pierd acel 0,01V:|
  • dandobre

  • Mesaje scrise: 1,194
  • Locatie: Zarnesti , Jud Brasov
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
dandobre a scris:Va salut! Ieri seara cand sa plec mi s-a aprins martorul de la baterie si nu am mai avut servo.... releul dus zic eu. Merg la service, il dau baietii jos si am schimbat la el releul, rulmentii(faceau zgomot) si rotorul(in zona colectorului, unde atingeau carbunii se formasera niste santuri imense).dupa remonater la relantii aveam 11,9 V, iar dupa 30 de km cu masina a crescut la 12,5V. E normal?...cei de la service au spus ca e normal pana se mai incarca bateria. Mentionez ca am pornit masina de cateva ori inainte sa o duc la service, cand mergea numai pe baterie. La turatii mai ridicate(2000 de ture) incarcarea este normala 14,3V. Nu stiu ce sa mai cred ca am dat o groaza de bani pentru reconditionare.

Am revenit cu aceeasi problema. Am schimbat din nou releul si face la fel. Se poate sa fie de la rotor?
  • barbuceanu mihai

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2010

  • Mesaj Privat
salutare. am o intreabare daca puntea de diode este aproape dusa este posibil ca masina sa nu mai traga si mearga in suturi?
  • chris_mirchy

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!
Am un Vectra C 1.9 cdti din 2005 si de aproape 2 luni incoace am obs, mai ales noaptea, ca imi fileaza becurile, toate, inclusiv displayul si iluminatul din plafoniera. Masina imi porneste normal, inclusiv la temp joase.
Descriere: la relanti este mai putin vizibil, insa daca ambalez putin (1500 rpm), in mom in care trepidatiile motorului sint cel mai sesizabile, "trepideaza" in acelasi ritm si iluminatul. Daca ambalez mai tare nu dispare licaritul, insa nu palpaie atit de tare.
Am masurat bateria si am putin peste 12 V cu motorul oprit, la relanti se ridica pe la 13.8 V, daca o ambalez ajung pe la 14 V, dar daca aprind toti concumatorii (avarii, faza scurta&lunga, dezaburire, aeroterma maxim, etc) scade la 11.5 V
In bord nu mi s-a aprins nici un martor pina acum (baterie, s.a.)
Ce problema sa fie? Ieri am schimbat kitu de ambreiaj + volanta si l-am rugat pe mecanic sa verifice si prbl asta, iar rasp a fost ca trebuie schimbata bateria, cica alternatorul e ok.
Intentionez sa fac un drum de 2000 km in afara tarii si as vrea sa nu merg cu morcovú bagat Smile
Skip ads

  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
MocanuI a scris:.... tot pierd acel 0,01V:|
.
Deci acea asa-zisa pierdere nu este total edificatoare d.p.d.v. tehnic, tu trebuie sa iti verifici ce pierdere de curent ai (amperi popular zis), nu de tensiune, (eventual, daca nu le ai cu partea electrica mergi la un service specilaizat, dar nu stiu unde sa te indrum in tara asta). Banuiesc ca ai niste pierderi de la casetofon + alte posibile pierderi electrice, depinde de ce sisteme el. mai ai montate tu. Trebuie totusi verificata si bateria in ce stare este cat si alternatorul.

barbuceanu mihai a scris:.... daca puntea de diode este aproape dusa este posibil ca masina sa nu mai traga si mearga in suturi?

Depinde despre ce masina este vorba, dar in principiu nu are legatura, deci raspunsul este NU.

chris_mirchy a scris:. ........... imi fileaza becurile

Nu pleca inca in afara, ca sa nu dai bani inutili. E bine ca instalatia electrica sa o ai bine pusa la punct.
As vrea sa stiu:
1- ce tensiune ai pe baterie la o ora dupa ce ai oprit motorul/masina?
2- filarea becurilor in ce sens se face, adica se aprind becurile la intensitate normala si dau sa se stinga sau se aprind normal si apoi si mai tare?
3- ce tensiune ai la ralanti, cu farurile aprinse?
4- pe masina ai baterie instalata conform indicatiilor producatorului, ca putere ma refer (cati amperi are bateria)?
5- becul martor din bord iti functioneaza la pornire (adica cand puci cheia in contact se aprinde)?
Sfat (nu observatie), nu mai mergeti la stomatolog, sa il intrebati daca aveti probleme cu stomacul (nu intreba mecanicul de partea electrica, decat daca este calificat ca si electromecanic auto)

dandobre a scris:......... si face la fel.

Nu prea am intels, cum adica face la fel (ce sa fie de la rotor)? Din defectiunile pe care le-ai descris mai sus, tind sa cred ca si bateria iti este afectata.


Ultima modificare facuta de ieseanul la Dum 17 Apr, 2011 10:18 am, modificat de 3 ori in total
  • dandobre

  • Mesaje scrise: 1,194
  • Locatie: Zarnesti , Jud Brasov
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Am fost la domnii care mi-au reconditionat alternatorul, mi-au pus rotorul vechi, dar reconditionat pe partea de colector, mi-au refacut lipiturile de la diode si acum incarca 14,3 la relanti. Bateria nu are nimic, functioneaza in parametrii (o am pe masina de 6 luni).
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
O scurta intrebare: Este putin 13,8 la incarcare? atat imi arata cu op-com
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
da e cam putin. in ce conditii? consumatori cuplati?

totusi verifica si cu un aparat de masura bun.
Skip ads

  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
marian_sro a scris:da e cam putin. in ce conditii? consumatori cuplati?

totusi verifica si cu un aparat de masura bun.


nu prea erau multi consumatori cuplati. la relanti varia pe la 13,4-13,5 si dupa ce am turat-o putin, a sarit si s-a mentinut la 13,8
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nirolf1986 a scris:......nu prea erau multi consumatori cuplati.........

Porneste motorul, lasa-l 2-3 minute la ralanti, apoi:
1- masoara tensiunea la ralanti;
2- masoara tensiunea cu faza mare aprinsa, tot la ralanti;
3- masoara tensiunea cu faza mare aprinsa si aeroterma pe maxim plus lampa/faurile de ceata, tot la ralanti;
4- repeti pasii de la punctele 2 si 3 da turat, sa zic la un 2-3000 rpm.
Si apoi postezi sa ne dam o parere. De asemeni e important si sa ai un votmetru bun.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
ieseanul a scris:
Nirolf1986 a scris:......nu prea erau multi consumatori cuplati.........

Porneste motorul, lasa-l 2-3 minute la ralanti, apoi:
1- masoara tensiunea la ralanti;
2- masoara tensiunea cu faza mare aprinsa, tot la ralanti;
3- masoara tensiunea cu faza mare aprinsa si aeroterma pe maxim plus lampa/faurile de ceata, tot la ralanti;
4- repeti pasii de la punctele 2 si 3 da turat, sa zic la un 2-3000 rpm.
Si apoi postezi sa ne dam o parere. De asemeni e important si sa ai un votmetru bun.


ok. voi masura de indata ce fac rost de un voltmetru... s-ar putea sa dureze ceva timp Smile
  • chris_mirchy

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
@ieseanu
chris_mirchy a scris:. ........... imi fileaza becurile

Nu pleca inca in afara, ca sa nu dai bani inutili. E bine ca instalatia electrica sa o ai bine pusa la punct.
As vrea sa stiu:
1- ce tensiune ai pe baterie la o ora dupa ce ai oprit motorul/masina?
RE: 12.5V
2- filarea becurilor in ce sens se face, adica se aprind becurile la intensitate normala si dau sa se stinga sau se aprind normal si apoi si mai tare?
RE: se aprind la intensitate normala si scade tensiunea dupa care imediat (fractiuni de secunda) revine la tensiunea normala. Ca si o cadere de tens si ceva intervine imediat pt redresare. Pot conduce noaptea fara a ma pune in pericol pe mine sau pe altii, doar ca e sesizabila.
3- ce tensiune ai la ralanti, cu farurile aprinse?
RE: relanti consumatori minim = 14.2 V, relanti full consumatori (fata scurta+lunga+avarii+aeroterma maxim+compresor) = 13.8 V - 14.1 V; 1500 rpm consumatori min = 14.5 V; 3000 rpm consumatori min = 14.7 V
4- pe masina ai baterie instalata conform indicatiilor producatorului, ca putere ma refer (cati amperi are bateria)?
RE: originala GM: Varta 70Ah, 450 A din 2007
5- becul martor din bord iti functioneaza la pornire (adica cand puci cheia in contact se aprinde)[b]?
RE: da
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
chris_mirchy a scris:. ........... imi fileaza becurile

1- e acceptabila tensiunea, desi trebuia sa fie un pic mai mare.
2- nu ai de fapt supratensiuni, asta e bine.
3- se pare ca alterantorul/bateria sunt ok.
4 si 5- e bine.
Concluzia: ai undeva un contact imperfect, verifica bornele de la alternator daca nu au joc sau cele de la faruri.
A - Defectul se manifesta si cand stai pe loc cu motorul pornit si farurile pornite sau doar in mers?
B - Este sesizabil si la luminile de pozititie de pe spate sau la lumina de bord, acea filare a becurilor?
Ma mai gandesc, intre timp si revein (astept raspuns la A si B), oricum e cu schepsis (important e ca sistemul pare ok, doar undeva o legatura electrica este aleatorie pentru fractiuni de secunda).
  • chris_mirchy

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
ieseanul a scris:
A - Defectul se manifesta si cand stai pe loc cu motorul pornit si farurile pornite sau doar in mers?
B - Este sesizabil si la luminile de pozititie de pe spate sau la lumina de bord, acea filare a becurilor?
Ma mai gandesc, intre timp si revein (astept raspuns la A si B), oricum e cu schepsis (important e ca sistemul pare ok, doar undeva o legatura electrica este aleatorie pentru fractiuni de secunda).

In primul rind Hristos a-nviat!
Multumesc pt raspuns!
RE A - se manifesta si cind stau pe loc, mai vizibil fiind cind turez motorul
RE B - e sesizabil la tot ce inseamna lumini pe masina (iluminat interior, lumina display, faruri ceata, etc.
Intre timp am schimbat bateria, am pus una de 74 A si 680 A/pornire (mai mare putin decit cea care era pe masina si care picase testul de baterie, era din 2005 si amperjul la pornire era de 183 fata de 450 standard) Simptomele sint aceleasi: fileaza becurile. La relanti abia daca se sesizeaza, insa cind e motorul turat devine vizibil. Cel mai bine se vede cind am intre 1000 si 1700 rpm si filarea se face in "ritmul" vibratiilor motorului, deci e posibil sa fie vba de un contact slab, dar nu stiu de unde sa incep cautarile: tabloul de sigurante, alternatorul, s.a. Am pus masina pe tester la un service si totul parea normal. Cei de acolo au spus ca trebuie desfacut alternatorul pt a vedea exact, dar cel mai plauzibil pare a fi un contact imperfect.
, etc)
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
In primul rind: Cu Adevarat a Inviat !
Cu placere.
Analizand cele spuse de tine pana acum, tind sa cred ca este asa cum am spus, vorba de un contact imperfect in zona de comanda a alternatorului. Mai exact pe la releul regulator de tensiune sau la periile colectoare. Ar mai putea fi si de pe la diode, dar pentru moment inclin la prima varianta.
Sfatul meu: incearca sa scoti firul/mufa care duce la excitaia alternatorului. Da-i o cheie cu el scos si vezi daca fileaza la fel ca si pana acum.
Nota: Se va aprinde becul ros de la baterie in bord, dupa pornire, dar este normal.
Obs: Sa nu stai mult cu motorul pornit si cu consumatorii cuplati ca se descarca bateria, deci un 5 minute, pentru probe zic eu ca este ok.
Daca acum nu iti fileaza luminile, este clar ca ai un contact imperfect pe partea instalatiei de incarcare.
In acest caz, ca sa nu dai alternatorul jos, poti incerca sa ii schimbi periile colectoare. E posibil ca sa ai periile colectoare si releul la un loc (monobloc), nu stiu. Trebuie sa fie o cutie neagra in care intra o mufa, cutie prinsa de alternator, de obicei cu 2 suruburi.
Daca ai posibilitati, cel mai bine este sa dai alternatorul jos de pe masina, sa demontezi apoi releul sau periile colectoare si sa vezi starea acestora cat si cea a inelelor de pe rotor. Asta poti sa o faci fara sa demontezi alternatorul bucati. Oricum daca le ai cat de cat cu mesteritul sau ai cunostinte care sa te ajute e bine sa demontezi alternatorul, sa vezi si starea rulmentilor cu ocazia asta, poate trebuie schimbati, il mai cureti un pic ......
Consider peste 85% ca defectul este la alimentare excitatie, perii-inele colectoare.
  • grigorepopescu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2011

  • Mesaj Privat
tibi_ieu a scris:am opel vectra 1.7 TD '93 cu motor isuzu si piese hitachi
pana astazi am avut problema la incarcare, cand porneam o nu mi se incarca si trebuia sa o turez de fiecare data in 3000-3500 ture sa imi porneasca incarcarea si turometrul(ceea ce nu e bine mai ales cand ma grabeam si motorul era rece), ok...l-am desfacut si am identificat problema -> periile uzate, in rest ok
am cumparat perii de 5x7x21 care se potriveau la alternatorul meu, insa problema a fost la desfacerea periilor de pe pe restul ansamblului...mai uc greu l-am desfacut insa am observat o dioda lipita langa perii, foarte mica si rotunda usor alungita verde...nici o indicatie pe ea nimic, insa avea un picior rupt care inca facea contact insa era rupt exact la marginea diodei...dioda foarte mica nu am putut sa fac o lipitura sa tina eventualelor vibratii si am decis sa apelez la cineva care se pricepe mai mult ca mine...si asa am umblat peste tot si nu m-a ajutat nimeni

intrebarea mea: stie cineva ce fel de dioda este? diodele din punte nu sunt strapunse nici intrerupte, insa dioda aia mica presupun ca are vreo functie pt turometru, sau ceva...nu pot sa imi dau seama, va rog sa ma ajutati pana nu asamblez alternatorul ca tare rau lucru in locurile alea inguste

Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR