- dorus
- **
- 125 mesaje
- din 20 Aug 2006
- Alta tara
dorus
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2006
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
1: Cam cu cat poate influenta problema temperaturii motorului?
Consumul creste cu ~1-1.5litri/100km
2: am parcurs cam 5 km si acul de temperatura nu a urcat deloc. Am pus mana pe furtun si cald
Clar termostatul blocat pe deschis
3: In mod normal care ar fi pragul maxim pe care ar trebui sa il atinga in oras, la o temperatura exterioara de 5-10 grade?
Acul ar trebui sa stea in zona 90 grade (termostatul deschide la 92, dar din experienta acul arata cateva grade mai putin)
Consumul creste cu ~1-1.5litri/100km
2: am parcurs cam 5 km si acul de temperatura nu a urcat deloc. Am pus mana pe furtun si cald
Clar termostatul blocat pe deschis
3: In mod normal care ar fi pragul maxim pe care ar trebui sa il atinga in oras, la o temperatura exterioara de 5-10 grade?
Acul ar trebui sa stea in zona 90 grade (termostatul deschide la 92, dar din experienta acul arata cateva grade mai putin)
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
La motor rece ECU mareste putin turatia la inceput si pe urma numai timpul de injectie. De exemplu la mine (date aproximative) la 30grd-430ms, 60grd-360ms, 88-90grd-300ms. In mare spus consumul creste cu 10-40%.
Deci daca mai faci un calcul ai sa vezi ca intr-un an de zile iti cumparai 10 termostate numai din diferente de consum.
Deci daca mai faci un calcul ai sa vezi ca intr-un an de zile iti cumparai 10 termostate numai din diferente de consum.
- dorus
- **
- 125 mesaje
- din 20 Aug 2006
- Alta tara
dorus
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2006
- Mesaj Privat
azi am schimbat termostatul, fara suportul acela in care vine. S-a chinuit un pic mecanicul cu colierele acelea cu arc pt. ca e locul destul de stramt. Intr-un final a reusit. A durat aprox. 30-40 de minute. Am refolosit o parte din antigelul care a curs la desfacere si am mai completat cu 1 litru(antigel diluat). Nu am reusit inca sa vad cum se comporta dupa ce e motorul rece, dar oricum acum ajunge pe la 90 de grade acul la bord , pe cand inainte de asta deabia ajungea la 86-86. Revin maine dupa ce o pornesc la rece sa vad cat de repede se incalzeste. Costuri: termostat - 40 RON + manopera - 20 RON + antigel...
- Florin_
- **
- 103 mesaje
- din 19 Feb 2006
- Astra 2000 1.7 DTI
Florin_
- Mesaje scrise: 103
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 1.7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2006
- Mesaj Privat
- dorus
- **
- 125 mesaje
- din 20 Aug 2006
- Alta tara
dorus
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2006
- Mesaj Privat
pmi
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Varsovia
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,081 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,081
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- dorus
- **
- 125 mesaje
- din 20 Aug 2006
- Alta tara
dorus
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2006
- Mesaj Privat
l-am cumparat din oradea.. de la un magazin de piese. nu stiu daca am voie sa ii dau numele aici...
revin legat de problema mea.. eu merg cu masina de acasa la lucru si inapoi. Distanta e de aprox. 4-5 km. Motorul e rece cand pornesc. Dupa ce ajung la servici inca acul nu e ridicat aproape deloc la bord. Am pus mana pe furtun si e putin caldutz... dar nu e ca inainte... si am pus si pe radiator si e rece. Banuiesc ca furtunul se incalzeste putin avand contact direct cu motorul. Cand mi-a schimbat termostatul nu a fost nevoie de nici o garnitura. intre motor si suportul de la termostat era o garnitura dar nu de cauciuc ci de aceea plata... ca un carton... nu stiu termenul, pe care a refolosit-o .. deoarece nu parea sa aiba nimic. Termostatul(care l-am cumparat) avea ceva garnituri de cauciuc inauntru(in cutia lui) dar mecanicul a zis ca nu e nevoie de ele... si chiar nu stiu unde trebuiau puse. Intrebarea mea.. e normal sa nu se ridice acul in conditiile pe care leam scris mai sus? Daca e cald motorul si merg cu ea putin mai turat se ridica acul la 90 grade, dar doar cand e cald.
revin legat de problema mea.. eu merg cu masina de acasa la lucru si inapoi. Distanta e de aprox. 4-5 km. Motorul e rece cand pornesc. Dupa ce ajung la servici inca acul nu e ridicat aproape deloc la bord. Am pus mana pe furtun si e putin caldutz... dar nu e ca inainte... si am pus si pe radiator si e rece. Banuiesc ca furtunul se incalzeste putin avand contact direct cu motorul. Cand mi-a schimbat termostatul nu a fost nevoie de nici o garnitura. intre motor si suportul de la termostat era o garnitura dar nu de cauciuc ci de aceea plata... ca un carton... nu stiu termenul, pe care a refolosit-o .. deoarece nu parea sa aiba nimic. Termostatul(care l-am cumparat) avea ceva garnituri de cauciuc inauntru(in cutia lui) dar mecanicul a zis ca nu e nevoie de ele... si chiar nu stiu unde trebuiau puse. Intrebarea mea.. e normal sa nu se ridice acul in conditiile pe care leam scris mai sus? Daca e cald motorul si merg cu ea putin mai turat se ridica acul la 90 grade, dar doar cand e cald.
pmi
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Varsovia
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
- dorus
- **
- 125 mesaje
- din 20 Aug 2006
- Alta tara
dorus
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2006
- Mesaj Privat
qwertyus1
- Mesaje scrise: 49
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2006
- Mesaj Privat
DVD
- Mesaje scrise: 13
- Locatie:
- Masina: Vectra 2004 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
Salutare,stie cineva unde este pozitionat exact termostatul la o vectra c fabricatie 2004 motor Z16XE deoarece cei de la reprezentanta m-au pus putin pe ginduri cu explicatiile lor ,iar eu cred ca este linga chiulasa piesa de aluminiu (cred )inaintea furtunului gros de cauciuc ce face legatura intre motor si radiator
- roadrunner79
- **
- 226 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 226
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
DVD
- Mesaje scrise: 13
- Locatie:
- Masina: Vectra 2004 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
Roadrunner79,super tutorialul ne poti spune si care a fost diferenta dupa ce ai pus termostatul nou deoarece banuiesc ca termostatul vechi lucra (desi cu scapari)si inainte.Ex: temperatura agentului de racire ajunge la regimul optim de functionare mai repede,ramine aproximativ constanta indiferent de regimul de mars,etc.
- roadrunner79
- **
- 226 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 226
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
pmi
- Mesaje scrise: 95
- Locatie: Varsovia
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
DVD
- Mesaje scrise: 13
- Locatie:
- Masina: Vectra 2004 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
Salutare,azi am fost pe la magazinele cu piese auto de import dar nu am gasit doar termostat simplu ci doar in caracasa iar pretul este undeva la 180-190 ron (nemtesc ).Intrebarea mea este :a schimbat cineva termostatul la o vectra c (z16xe) deoarece dupa parerea mea termostatul meu nu mai lucreaza tocmai bine (temperatura agentului de racire variaza intre 80-90 iar inainte mergeam aproximativ constant 90 exceptind situatiile cind in trafic aglomerat se incalzea in jur de 95 iar ventilatorul isi facea treaba pina la 90) iar "meseriasi" de la reprezentanta opel C-ta mi-au zis dupa ce au verificat ca termostatul meu lucreaza, insa navigind pe forum am vazut ca sint multe situatiile in care termostatul lucreaza insa e o problema la nivelul garniturii.
- roadrunner79
- **
- 226 mesaje
- din 05 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
- Prahova
roadrunner79
- Mesaje scrise: 226
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2006
- Mesaj Privat
DVD
- Mesaje scrise: 13
- Locatie:
- Masina: Vectra 2004 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
Hello,am verificat inca o data si am observat ca pina la 80 de grade furtunul si radiatorul sint reci iar la putin peste 80 de grade deja se incalzeste asa ca am decis sa ma duc la reprezentanta sa il schimb chiar daca sa mai incalzit afara prefer sa vad temperatura constant undeva la 90 de grade.Ms tuturor