Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Escadrila de An-26 a fost trimisa la Kiev pentru reparatii generale,deci aviatia de transport nu va fi schimbata prea curand.
Referitor la urmatorul avion de lupta al RoAF'ului,lupta se dezbate intre F-16 si Gripen,acum vom vedea.
Skip ads

  • mihai_b

  • Mesaje scrise: 746
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Cand "acum"? Smile...am o vaga impresie ca vom adopta F-16-ul...nu de alta, dar e totusi vorba de licuriciul al mare...
Oricum, din punct de vedere al experientei in lupta, F-ul nu are rival...din punct de vedere al pretului...inteleg ca e mai ieftin decat gripenul...din punct de vedere strategic, cata vreme ar trebui sa ne orientam catre europa, gripenul ar fi o solutie...dilema, ce mai Smile
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Smile
Acum,fiindca saptamana asta sau cea viitoare,se va decide soarta aviatiei de vanatoare.
F-16 n-are rival?Pai in 99' i-am facut praf pe olandezi(F-16) la Kogalniceanu cu MiG-29(acum nu le mai folosim)
  • mihai_b

  • Mesaje scrise: 746
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Acum, sincer sa fiu nu stiu ce avionica au mig-urile 29 ale noastre, din punct de vedere al celulei, sigur ca ele sunt realizari deosebite...la varsta...cam la fel cu F-ul...dar, atentie la exprimare..."i-am facut praf pe OLANDEZI"...subliniez...olandezi Smile
LE: Daca e sa luam dupa comision, atunci cred ca, in masura in care acest "comision" e favorabil, romanii ar putea lua si spitfire-uri Smile...
Skip ads

  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Basescu vrea F16, Tariceanu Gripen NG.Daca vointa lui Basescu conteaza pt aceasta achizitie de aparate multirol, atunci selectia o va face viitorul guvern, anul viitor.
Sigur ca ideal ar fi pentru noi ar fi dotarea cu F35, insa se pare ca acest aparat este doar un praf in ochii nostri, aruncat de guvernantii actuali, care incearca sa isi justifice combinatiile lor financiare, realizate in avantajul lor personal.Se pare ca americanii nu au luat in considerare niciodata dotarea Romaniei cu F35, ci doar cu F16, care daca vor fi noi, sa fie exploatate mai mult de 30 de ani.Asa afirma unele publicatii.
Personal, intre un F16 nou, sau un Gripen NG, urmat de un offset , prefer Gripenul pentru ca are costurile de intretinere si exploatare mai mici ca si F16 , este un aparat proiectat mai recent ca si rivalul sau american, beneficiaza de o avionica moderna, de ultima generatie, si de faptul ca poate folosi armament european, american, israelian si sud-african, ceea ce reprezinta un avantaj logistic pentru ROAF.
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Nu este importanta dotarea armatei romane. Este important birul care trebuie platit. Iar cozile de topor trebuie sa incaseze comisionul.
Personal nu imi plac monomotoarele cind este vorba de avioane de lupta, nu-mi place F16 pentru ca este de generatie 1970 (americanii au mai incercat sa ne bage pe git niste Cobre veterane in Vietnam) dar mai mult decit atat nu-mi place sa am material care chipurile ar trebui sa protejeze tara de atacuri din afara, insa fabricatia si mentenata sa vina din afara (oricit de licurici este partenerul Romaniei). Dar cel mai mult nu-mi place sa am soldati straini pe teritoriul meu. Hai sa subcontractam cu totul apararea Romaniei, ca in situatia asta suntem de fapt.
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Bimotoarele sunt mai costisitoare la intretinere si exploatare decat monomotoarele, cheltuilelile de intretinere fiind duble, iar mai nou toate tarile vor in general costuri mici de intretinere, inclusiv SUA, care a proiectat in acest sens F35, inlocuitorul lui F16.
Un bimotor poate transporta o cantitate mai mare de armament, are rezerva de tractiune, adica te lasa un motor dar mai ai unul care te aduce acasa, dar la costuri mult mai mari fata de un monomotor.Ma rog, tarile bogate isi permit un numar limitat de asemenea aparate.
Din pacate la bugetul nostru nu ptem opta decat pentru un monomotor.La ora actuala doar crema pilotilor romani efectueaza circa 120 ore pe an.Si astia sunt putini.Ceilalti mai zboara din cand in cand pe IAR99 , visand la vremuri mai bune.Se stie ca exploatarea unui Mig 21 este mai ieftina decat cea a unui F16.Sa nu mai vorbim de Eurofighter sau aparatele rusesti in genul lui Mi29, Mig35, Su27 cu variantele sale, Su30 si Su35 care consuma dublu fata de un F16.Daca am avea aceste aparate, primite chiar gratis, ar zace 90%pe pista din lipsa de bani.Sa nu mai vorbim de F22 care are cheltuielile de intretinere si exploatare mai mari de 3 ori decat Eurofighter la care o ora de zbor costa circa 35000 euro.
In aceasta situatie guvernantii ar trebui sa fie realisti si sa opteze pentru Gripen NG, un aparat nou care are costurile de intretine si exploatare mai mici decat celelalte aparate.Pilotii nostrii ar putea efectua mai multe ore de zbor cu acest aparat decat cu alte aparate , putand sa ajunga aproape de nivelul mediu al NATO, 200 de ore de zbor/an.
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
mihai_b a scris:"i-am facut praf pe OLANDEZI"...subliniez...olandezi Smile


Tot la Constanta i-am facut praf si la fotbal Laughing
Skip ads

  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Redau un articol preluat din publicatia Gandul, datat 24.10.2008.

,,Competiþie Dupã bonusul fabricã de autoturisme Fiat,

Eurofighter pluseazã cu pachetul promoþional „avioane ºi elicoptere“
de Robert VERESS | 24 OCTOMBRIE 2008


O variantã agreatã este ºi aceea ca România sã cumpere cu jumãtate din suma de 4,5 miliarde de euro elicoptere Augusta sau EADS


În plus, concernul este pregãtit sã accepte ºi un contract mai mic cu 500 de milioane de euro
Bãtãlia din aer este dusã momentan la sol
Bãtãlia pentru obþinerea contractului de 4,5 mi­­liar­de euro pentru modernizarea flotei militare aeriene a intrat într-o nouã fazã: cea a bonusurilor. Oficiali ai Eurofighter au promis construirea unei fabrici de autoturisme Fiat în România, în eventualitatea în care þara noastrã ar opta pentru avionul de 100 de milioane de euro bucata. ÃŽn cadrul unei conferinþe de presã organizate pentru anunþarea încheierii unui acord de colaborare între Finmeccanica (partener în concernul Eurofighter) ºi Aerostar Bacãu, reprezentanþi ai companiei italiene au lãsat sã se înþeleagã cã oferta Eurofighter poate fi mult îmbunãtãþitã. Oferta oficialã este 48 de avioane pentru 4,5 miliarde. Dar, „dacã bugetul alocat de Guvern pentru înzestrarea Forþelor Aeriene va fi de 4 miliarde, vom vedea ce putem face.

Este o competiþie durã ºi vom face tot posibilul sã o câºtigãm”, a spus Giuseppe Paoletti, director de campanie Eurofighter pentru Ro­mâ­nia. Principalii concurenþi ai concernului Eurofighter pentru acest contract sunt americanii de la Lockheed Martin (cu modelul F16) ºi suedezii de la Saab (cu Gripen).

Experþi militari din mai multe þãri membre NATO au declarat, pentru Gândul, sub rezerva anonimatului, cã România ar trebui sã se concentreze pe achiziþia de elicoptere ºi avioane de transport, de care Alianþa Nord- Atlanticã are mare nevoie în Afga­nis­tan ºi în alte potenþiale zone de con­flict. Decizia achiziþionãrii de avioane multirol fiind luatã, tot ce se mai poate face este ca doar o parte din suma de 4,5 miliarde sã fie alo­catã acestui scop, iar diferenþa, pentru necesitãþile strategice ale momentului. Desigur, pentru a avea o flotã de 48 de avioane de lup­tã, reducerea bugetului alocat achizi­þionãrii lor va însemna, auto­mat, eliminarea din competiþie a „Taifunului” Eurofighter. Ar rãmâne, cu ºanse reale, doar F16 – un model vechi de 30 de ani ºi Gripen – un avion mic, folosit în multe þãri doar pentru antrenamente.

Dar, Eurofighter (Marea Britanie, Germania, Italia ºi Spania) are o altã soluþie: „Cumpãraþi mai puþine avioane Eurofighter ºi tot veþi avea o putere mai mare sau cel puþin comparabilã cu cea asiguratã de 48 de avioane F16 sau Gripen. Luaþi exemplul Austriei, care a cumpãrat doar 15 Eurofighter Typhoon, dar tot se poate spune cã are o capacitate de apãrare aerianã eficace, graþie calitãþilor acestor avioane”, a declarat, pentru Gândul, dl. Paoletti. Oficialul italian a adãugat cã þara sa e pregãtitã de luptã cu partenerii din Eurofighter, dacã România va achiziþiona elicoptere.

„Nu cred cã România va dori sã cumpere la pachet avioane ºi elicoptere, dar noi suntem pregãtiþi ºi pentru aceas­tã variantã. Când spun „noi”, mã refer la Italia, la Finmeccanica. ÃŽn Eurofighter avem parteneri cu care intrãm în competiþie când vine vorba de elicoptere. E vorba de EADS, care este proprietarul Eurocopter. Finmeccanica deþine producãtorul de elicoptere AugustaWestland”.

Acordul încheiat între Finmecca­nica ºi Aerostar este prevãzut a se derula, parþial, ºi în varianta în care România nu va opta pentru Euro­fighter Typhoon, Aerostar ur­mând a fi implicatã în programele aerospaþiale ale trustului italian. Dar, dacã noul model de avion de luptã multirol al Forþelor Aeriene Române va fi Eurofighter, la Aerostar i se va asigura partea de service ºi mentenanþã, susþin italienii.''

Gripenul este folosit ca si avion de antrenament doar de britanici.
Daca se va cumpara Eurofighter, atunci acest aparat va avea soarta lui Mig 29.Va zace mai mult pe pista iar pilotii nostrii vor zbura mult mai putin ca si cu Mig21.Motivul?Costurile foarte mari pe care Romania nu le poate acoperi.Din pacate suntem o tara foarte saraca iar Eurofighter este un aparat pentru o tara bogata.
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Nu sunt bani pentru nimic in ceea ce priveste aviatia...
Eurofighter e prea scump la intretinere
F-16 e prea vechi
Gripenul...undeva la mijloc,probabil alegerea ideala.
Aviatia de transport nu se va schimba cu nimic,este acel proiect in care mai multe tari europene sa-si ia 2-4 C-17 Globemaster.Romania ar dori achizitionarea a 2-3 platind 6% alaturi de alte state.Pretul unui C-17 este cam 250 milioane de dolari bucata,cam prea mult...
La aviatia de transport avem 3 C-130 (cand se nimereste sa mearga toate,tot se strica unu) si 4 An-26 ceea ce e binisor
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Redau mai jos, un articol publicat azi in gazeta Gandul:

,,VERSUS Bãtãlia pentru 4,5 miliarde de dolari


Eurofighter ºi Gripen îºi aruncã rachete de distrugere mediaticã pentru contractul cu Armata românã
de Robert VERESS | 31 OCTOMBRIE 2008


Eurofighter: „Gripen“ e un avion „ºcoalã“

Saab: operarea „Eurofighter Typhoon“ costã de zece ori mai mult decât a avioanelor „Gripen“



2 foto 0 audio 0 video 0 alte fisiere

saab Gripen
Luptã fãrã menjamente între doi dintre favoriþii competiþiei pentru cele 4,5 miliarde de euro pe care România se pregãteºte sã îi cheltuiascã pentru înzestrarea forþelor aeriene. Ca sã obþinã banii românilor, competitorii aruncã în luptã tot arsenalul de comunicare disponibil. Dupã ce concernul Eurofighter (producãtorul european al avioanelor de luptã Eurofighter Typhoon) a „descalificat” concurentul Saab (producãtorul suedez al avioanelor Gripen), spunând cã acesta vinde un fel de avioane „ºcoalã”, a venit replica suedezilor. Cook Comunications, compania care face PR pentru Saab, iese cu un atac dur la adresa Eurofighter ºi a oficialilor sãi, susþinut cu o serie de materiale apãrute recent în presa de specialitate din Germania ºi SUA, precum ºi cu comentarii acide inserate de Saab pe materialele oficiale de prezentare ale Eurofighter.

Operarea unui Eurofighter Typhoon îi va costa pe austrieci 66.666 euro/orã

Astfel, în numãrul sãu curent, revista germanã Flug Revue a relatat gravele probleme cu care se confruntã Armata Austriei, dupã încheierea contractului cu Eurofighter, pentru 18 avioane Typhoon. În primã fazã, constatându-se cã investiþia necesarã depãºeºte cu mult suma previzionatã, s-a renegociat contractul, renunþându-se la 3 avioane. Deºi oficialii armatei austriece au anunþat cã mãsura va duce la economii de 1 miliard de euro în 30 de ani, Curtea de Conturi austriacã ar fi demonstrat cã suma e mult umflatã. În primul rând, preþul per avion a crescut cu 5 milioane de euro, de la 109 la 114 milioane euro. Asta, deºi Austria a primit doar avioane din generaþia 1 de Typhoon, dupã ce bãtuse palma pentru avioane de generaþia 2; mai mult, 6 dintre avioanele livrate austriecilor sunt second-hand. În al doilea rând, preþul de operare al celor 15 avioane ar urma sã se dubleze în urmãtorii 5 ani. Astfel, de la 50 de milioane de euro pentru 1.500 de ore de zbor (33.333 euro / avion / orã), se va ajunge, în 2013, la 100 de milioane de euro (66.666 euro / avion / orã). Cifrele sunt recunoscute de oficialii armatei austriece.

Rãspunsul Eurofighter: Austria a cumpãrat într-o perioadã de instabilitate politicã

ÃŽncercând sã explice raportul Curþii de Conturi, oficialii Eurofighter au fãcut trimitere la o situaþie complementarã cu cea a... României: „Vã rugãm sã luaþi în considerare faptul cã Austria a contractat avioanele într-o perioadã politic instabilã, cu certuri puternice între partidele politice”, a precizat, pentru Gândul, Marco Bonelli, director de comunicare Alenia Aeronautica (parte a concernului Eurofighter).

Reprezentanþii Saab pretind cã operarea avioanelor Gripen costã 3.300 euro / avion / orã – de 10 ori mai puþin comparativ cu a concurentelor Eurofighter. Aici Bonelli precizeazã cã „cifrele legate de costul exploatãrii avioanelor sunt dificil de analizat. Depinde de ce iei în calcul: combustibil, echipamente, mentenanþã, antrenamentul piloþilor, costuri de achiziþie. Nu se pot compara mere cu pere. Deci 36.000 de euro pe orã în cazul Eurofighter Typhoon nu este adevãrat, cum nu este adevãrat nici 3.300 de euro în cazul Gripen”.

La întrebarea „cât costã un avion Typhoon?”, Bonelli a rãspuns: „Un Eurofighter Typhoon nu costã 100 de milioane de euro. Costã exact cât un Rafale ºi mai puþin decât un F35. Puþin mai mult decât un F16 ºi Gripen”. Cu toate acestea, calcule se pot face: Eurofighter cere 4,5 miliarde euro pentru 48 de avioane Typhoon, Saab cere mai puþin de 3 miliarde de euro pentru 48 de Gripen.

Saab: „Oferim producþie garantatã 40 de ani”. Eurofighter: „Saab nu are comenzi”

Pe de altã parte, suedezii susþin cã, în cazul în care li se va da câºtig de cauzã, vor produce în România componente Gripen (având garantate comenzi pentru 40 de ani) ºi nu doar vor asigura service-ul ºi mentenanþa, cum se anunþã oferta Eurofighter. ÃŽn contrareplicã, Bonelli (Eurofighter) aratã cã „Saab nu prea mai are comenzi pentru Gripen. Deci, 40 de ani, pentru a produce 22 + 6 avioane? Productivitatea nu aratã prea bine în acest caz! Noi avem contractate 707 avioane. Saab mai susþine cã a creat multe locuri de muncã în Cehia ºi Ungaria. Problema e cã multe alte lucruri a produs programul Gripen, inclusiv chestiuni de mare interes pentru poliþiile locale”.

Saab: „Gripen poate lovi cu rachete dincolo de aria vizualã”. Eurofighter: „Gripen e avion proiectat în anii ’70”.

Cook Comunications ºi Saab puncteazã: „ÃŽn niciun caz nu sunt o insultã pretenþiile celor de la Eurofighter, cum cã Gripen e un avion „ºcoalã”. Gripen e folosit în Anglia la Empire Test Pilot School, pentru cã e foarte modern ºi convenabil de operat – suport tehnic minim, decolare rapidã ºi fãrã piste speciale (inclusiv ºoselele pot fi folosite). Empire Test Pilot School probabil ar da faliment dacã ar încerca sã antreneze piloþii pe Eurofighter. Gripen e, într-adevãr, un avion mai mic, dar e flexibil, putând fi echipat cu rachete americane, europene, israeliene etc. ºi a ieºit bine din testele de specialitate. Astfel, nu ar fi fost preferat de Suedia, Cehia, Ungaria ºi Africa de Sud, þãri care nu au avut probleme cu costuri ºi defecte ascunse. Gripen a rãmas în competiþie în þãri în care Eurofighter Typhoon este eliminat: Danemarca, Norvegia, Olanda, Brazilia. Gripen are o semnãturã radar mai micã decât Typhoon (este mai greu detectabil – n.r.). Typhoon încã nu a tras cu cea mai avansatã rachetã BVR (Beyond Visual Range), iar integrarea acestei arme nu este aºteptatã în viitorul apropiat, pe când Gripen deja a tras cu Meteor, fiind primul avion care a fãcut acest lucru. Meteor este o rachetã proiectatã sã loveascã de la o distanþã mai mare decât cea ruseascã AA-12/ R-77, cu care este echipat avionul rusesc SU-30”.

Replica Eurofighter: „Nu am spus niciodatã cã Gripen e avion „ºcoalã” (înregistrãrile noastre aratã altceva – n.r.). Dar capabilitãþile acestui avion sunt inferioare unui avion de luptã modern ºi chiar celui ale F16. F16 ºi Gripen sunt proiectate în anii ’70, Eurofighter Typhoon în anii ’80. Aºa cum pe piaþa auto nu se comparã Hyunday cu BMW, ºi avioanele sunt din clase diferite. De ce ar cumpãra România un avion care este inferior multor altora ºi, ca atare, nu ar oferi protecþie suficientã cetãþenilor sãi?”

DefenseNews: „Oficiali români negociazã achiziþia de avioane second-hand din Italia” / Ministerul Apãrãrii: „Nu au existat discuþii oficiale”

Citând oficiali ai Armatei române ºi ai Armatei italiene, prestigiosul sãptãmânal american DefenseNews a dezvãluit, în numãrul sãu din 29 septembrie a.c., cã România negociazã achiziþia a 24 de avioane Eurofighter Typhoon second-hand de generaþia 1 din Italia. ÃŽn felul acesta, Armata italianã ar obþine o parte din fondurile necesare pentru achiziþia de 46 de avioane Eurofighter Typhoon de generaþia 3. Conform surselor pomenite, discuþiile s-ar fi purtat între oficiali ai Alenia Aeronautica (parte a concernului Eurofighter) ºi oficiali ai Armatei române. Ministerul Apãrãrii a infirmat, însã, existenþa unor asemenea discuþii: „Cel puþin la nivel oficial, nu a existat niciun astfel de contact”, a declarat, pentru Gândul, Andreea Dumitru, purtãtorul de cuvânt al MAp. Informaþia din DefenseNews a fost dezminþitã ºi de Marco Bonelli, director de comunicare Alenia Aeronautica: „Nu oferim României avioane second-hand. Nu a fost niciodatã vorba despre aºa ceva”.

România a primit o ofertã combinatã din partea SUA: 24 de avioane multirol F16s noi ºi 24 F16s second-hand. Saab, producãtorul Gripen, oferã exclusiv avioane noi.

Eurofighter nu mai e sigur cã poate aduce Fiat în România

Recent, oficiali Eurofighter au vorbit de construirea unei fabrici de autovehicule Fiat în România, în cazul în care þara noastrã ar opta pentru achiziþia de avioane de luptã Eurofighter Typhoon. Deºi preconizata investiþie a fost confirmatã chiar de Mario Cospito, ambasadorul Italiei la Bucureºti (într-o declaraþie pentru Business Standard), Fiat a exclus posibilitatea construirii unei linii de producþie în România. Prin urmare ºi oficialii Eurofighter ºi-au revizuit declaraþiile optimiste: „Nu putem promite o fabrica Fiat în România, pentru cã Fiat nu face parte din Finmeccanica. Dar Italia, ca „sistem industrial”, va juca cu siguranþã un rol important în privinþa investiþiilor ce vor fi realizate în România de cãtre mari companii, dacã alesul va fi Eurofighter”, spune Marco Bonelli, director de comunicare la Alenia Aeronautica.

robert.veress@gandul.info''
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Probabil ca achizitia de aparate multirol se va realiza dupa alegeri , de viitorul guvern.Poate ca acum, in actuala criza economica, nu este momentul potrivit pentru o asemenea decizie.Ar da rau ca imagine pt PNL.
Skip ads

  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat



*Referitor la aviatia romana,subiectul nu prea ma mai intereseaza ca oricum ar fi,tot F-16 vom lua Very Happy
  • mihai_b

  • Mesaje scrise: 746
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Unde esti tu, Doru Davidovici?Sad
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Chiar asa...filmul asta sovietic cu MiG-25 parca ne duce cu gandul la Doru Davidovici... Sad
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Uitasem de topicul asta,mai il curatam un pic de praf...


  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Avem si piloti printre noi? Smile
https://www.clubopel.com/profile...profile&u=482
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pentru a reanima acest topic, redau mai jos cateva articole de presa preluate:

,,MApN: Banii puþini ºi complexitatea legii afecteazã cumpãrarea de avioane în 2009
22 Feb 2009 | 0 comentarii | 350 vizualizari
Rating: 0 voturi

Subiecte: MApN, Romania, Ministerul Apararii Nationale, Banii, Mircea Geoana




Austeritatea bugetarã, complexitatea legislaþiei în domeniul achiziþiilor ºi nevoia de reanalizare a prioritãþilor sunt principalii factori ce condiþioneazã semnarea de cãtre România a contractului pentru avioanele multirol în 2009, conform unei rãspuns al MApN remis la solicitarea NewsIn.

Potrivit rãspunsului remis de Ministerul Apãrãrii Naþionale, principala etapã care urmeazã în cazul achiziþiei avionului multirol pentru Forþele Aeriene este identificarea variantei optime de realizare a achiziþiei, în funcþie de prevederile Legii bugetului de stat pe anul 2009, de cerinþele Ministerului Finanþelor Publice cu privire la încadrarea în nivelul maxim anual al creditelor bugetare ºi de angajament repartizate Ministerului Apãrãrii Naþionale, precum ºi de contextul financiar pe piaþa internaþionalã.

Astfel, Ministerul Apãrãrii Naþionale ia în calcul mai mulþi factori care condiþioneazã luarea unei decizii pe parcursul anului 2009 în privinþa contractului multirol.



,,Dupã ce Bucureºti-ul a anunþat cã nu mai cumpãrã


Suedezii de la Saab au ieftinit avioanele Gripen pentru România
de Robert VERESS | 21 FEBRUARIE 2009


„Cerem mai puþin de 2 miliarde de euro. Acceptãm plata pe termen lung, mai mulþi ani perioadã de graþie ºi apoi o ratã anualã micã”


Saab Automobile se aflã în pragul falimentului, dar Saab AB susþine cã nu e afectatã de criza firmei-sorã





0 foto 0 audio 0 video 0 alte fisiere
Criza globalã ºi anunþul oficialitãþilor de la Bucureºti privind amânarea cu cel puþin un an a planificatei achiziþii de avioane de luptã i-a stimulat pe suedezii de la Saab sã facã o ofertã mult mai avantajoasã celei vehiculate pânã în prezent: „Nu este nevoie de 4 miliarde de euro, pentru cã înzestrarea cu avioane Gripen ar costa mai puþin de jumãtate din aceastã sumã”, a declarat Richard Smith, Director de Marketing pentru România al Gripen International. Nici un producãtor occidental de avioane de luptã din Top10 nu a vândut un aparat nou pentru mai puþin de 42 de milioane de euro, cât reiese cã cer acum suedezii.

Conform unui studiu defence-aerospace.com, preþul mediu al unui multirol este 100 de milioane de dolari (79 de milioane de euro), cel mai ieftin fiind modelul Dassault Raffale C, pe care francezii îl vindeau înainte de crizã cu peste 62 de milioane de dolari – 49 de milioane de euro. ÃŽn ceea ce priveºte Gripen, 69 de milioane de dolari a fost oferta cu care suedezii au pierdut competiþia din Polonia în favoarea americanilor de la Lockheed (Polonia ºi-a înzestrat forþele aeriene tot cu 48 de avioane de luptã, câte planificase ºi România sã achiziþioneze). Asta, deºi modelul câºtigãtor F16 C/D (mai vechi decât JAS-39C Gripen) a costat cu 4 milioane de dolari mai mult.

Smith mai spune cã „Guvernul nu trebuie sã plãteascã niciun ban pentru mai mulþi ani, datoritã faptului cã asigurãm o perioadã de graþie ºi, de asemenea, oferim ºi o perioadã de platã îndelungatã ºi dobânzi mici care minimizeazã plãþile anuale. Gripen poate de fapt sã stimuleze economia ºi sã creeze noi slujbe imediat prin programul de offset. ÃŽn condiþiile acestei crize economice globale, Gripen rãmâne singura alegere înþeleaptã pentru guvernul român ºi pentru plãtitorii de taxe din România. Noi suntem total angajaþi sã oferim offset de 100% ca parte a contractului – cu alte cuvinte, sã aducem investiþii în România, sã asigurãm ºi sã creãm noi locuri de muncã, sã generãm creºterea exporturilor ºi sã conlucrãm cu industria de apãrare ºi aerospaþialã a României pentru producerea ºi dezvoltarea avioanelor Gripen, cu acces la tehnologii Aerospaþiale de vârf.”

Saab Automobile înregistreazã de 20 de ani pierderi ºi se aflã în pragul falimentului, dar Saab AB susþine cã nu e afectatã de criza firmei-sorã. „Saab Automobile AB e o divizie a General Motors. Saab Automobile AB ºi Saab AB, care face avioane, sunt douã firme diferite, care nu au nimic în comun în prezent, în afarã de dreptul de a utiliza brandul Saab” au precizat reprezentanþii Cook Communications, care asigurã reprezentarea PR a Saab-Gripen în România.


robert.veress@gandul.info


Tara noastra are nevoie de un avion multirol performant
04/02/2009 | Articol vizualizat de 255 oride Costel Stroescu Cristian Sfichi, manager al BAE Systems Romania
Interviu cu Cristian Sfichi, manager al BAE Systems Romania
BAE Systems a intrat in vizorul presei in cazul achizitiei celor doua fregate britanice reconditionate. Trebuie spus ca, in cazul achizitiei avionului multirol, vor castiga, indiferent de numele companiei castigatoare, pentru ca este asociata in diverse moduri cu cele trei grupuri care pastreaza sanse sa obtina contractul de 4,5 miliarde euro: EADS, SAAB sau Lockheed Martin.

„Financiarul”: Credeti ca se va putea semna in 2009 contractul de achizitie a avionului multirol cu care a anuntat Armata ca se va dota? Nu putem sa nu tinem cont ca valoarea unui astfel de contract, de miliarde euro, ar fi automat contabilizata la capitolul deficit bugetar. Or, noii guvernanti au anuntat ca vor construi bugetul cu un deficit bugetar de 1,7%.

Cristian Sfichi: Problema nu e aici! Problema este ca daca ar lucra tot Ministerul Apararii pe tot parcursul anului 2009 doar la acest program tot nu s-ar ajunge la semnare in 2009. Un astfel de program nu se poate realiza de azi pe maine. A, daca vrei sa zici ca ai facut programul de achizitie si ti-ai facut datoria fata de tara, poti sa faci ceva de mantuiala, dar nu un program adevarat. Sa ne aducem aminte ce scandal a iesit la achizitia avionului mediu curier Spartan. Contractul a fost semnat acum doi ani, iar pana acum nu a venit niciun aparat. Si am auzit ca italienii au cerut o noua amanare.


Echipa de negociatori este „subtire“

Sa revenim la achizitia de avioane multirol. De ce credeti ca ministerul nu e pregatit?
Vorbim in acest caz de o procedura extrem de complicata. Daca nu ma insel, in Polonia echipa care s-a ocupat de negociere era compusa din 60 de persoane. Din echipa faceau parte specialisti de prima mana din toate domeniile: juridic, tehnic, militar, traducatori, oameni care faceau legatura cu Parlamentul sau legatura cu celelalte ministere implicate, specialisti in contracte de compensare etc. Or, la noi daca ar fi sa cream o echipa care sa coordoneze programul acesta este destul de dificil. Ne trebuie o personalitate militara care sa preia rolul de lider si sa fie respectat de echipa si de parteneri. Pai pana se negociaza numai asta dureaza trei luni... Pana se constituie secretariatul, pana se gaseste sediu, pana se fac dotarile etc., trec alte luni.

Dar despre achizitia avionului multirol se vorbeste de ani buni. Este un program strategic aprobat in CSAT. Nu exista la momentul acesta o echipa de negociere?
Eu nu stiu sa existe. Exista, in mod discret, sa spunem, la fiecare actor principal, la Statul Major al Fortelor Aeriene, exista pe partea tehnica, operationala, cativa oameni care se ocupa, la Departamentul Inzestrari exista un Program Manager, dar pana la urma nu stiu cat pot face. Cred ca si dimensiunea Departamentului trebuie regandita, pentru ca ei se plang in mod constant ca sunt prea putini. Acolo sunt 10-20 de oameni si se asteapta de la ei sa deruleze atatea programe complicate. Si atunci intrebarea este: care va fi rolul lor?


Romania trebuie sa aleaga un avion bun

Care este pozitia BAE Systems fata de achizitia avionului multirol?
Noi suntem interesati ca Romania sa aleaga un avion bun. Oricum avem de castigat. Din ce motiv? La programul Eurofighter avem 33,7% din Eurofighter GMBH care este partea germana a concernului multinational EADS. Mai sunt doi parteneri: italienii de la Alenia si spaniolii de la EADS CASA, dar noi impreuna cu germanii detinem controlul in cadrul acestui program. In ceea ce priveste distribuirea productiei, noi avem cel mai mare procent, producem cele mai multe componente, pentru ca ele se distribuie in functie de numarul de avioane comandate de fiecare tara in parte. Marea Britanie are 232, Germania 180, Italia 120 si Spania cu 70.

Ce produce Marea Britanie?
Detaliile acestea tehnice nu le cunosc, dar e sigur ca noi producem cea mai mare parte.

La Gripen ce participare aveti?
BAE Systems detine 20% din SAAB, care este producatorul Gripen, dar nu numai. Are divizie de aparare, comerciala etc. In afara de partea de automotive SAAB, la restul detinem 20%. In Suedia se inregistreaza o situatie mai speciala. Grupul Investor controleaza cea mai mare parte a economiei. Detine Electrolux, SAAB, ABB si alte companii mari. Actionari ai grupului Investor sunt membrii familiei Wallenberg, care detin 60% din Produsul Intern Brut al Suediei. Noi le spunem suedezilor „japonezi cu ochi albastri”, pentru ca nu prea stiu de gluma. Daca le zici faceti o masina, ei fac o masina, daca le zici faceti un avion, fac un avion, asa cum e Gripen.

Au mai ramas americanii de la Lockheed Martin. Acolo ce pachet detineti?
In momentul de fata, 55.000 din peste 90.000 de angajati ai BAE Systems sunt in Statele Unite. Noi am tot achizitionat acolo companii in ultimii ani. Am stat si am analizat unde sunt cele mai mari bugete pentru aparare. Liderul detasat este SUA. In ceea ce priveste participarea la Lockheed Martin, depinde de tipul avionului.

La F16 Block 50/52 cat aveti?
Fara sa facem o evaluare extrem de precisa, pentru ca pe avion pot fi puse diverse echipamente, avem 10%-15%.

Asadar, daca Romania s-ar dota cu F16, ati avea 10%-15% din afacere.
Daca ar fi avion nou. In cazul avioanelor second-hand nu am avea ce sa incasam. Decat daca am fi solicitati sa furnizam echipamentele de testare, de exemplu. Dar, in afara de aceasta, noi participam si la programul F35. Suntem parteneri strategici pentru faptul ca BAE Systems este singura companie din lume care a produs un avion cu decolare si aterizare verticala. Este vorba de Harrier. In acest context, Lockheed a castigat, dar in consortiu cu noi.


Sa ne respectam blazonul

Avand in vedere ca aveti participari la toate cele trei companii despre care se spune ca au ramas in cursa, care avion considerati ca are cele mai mari sanse?
Nu stiu, pentru ca este vorba despre o decizie politica. Din punctul de vedere al performantelor, fiecare avion are sanse.

Este un lucru cunoscut ca, in caz de conflict, cele trei avioane s-ar comporta destul de apropiat. Dar se mai pune si problema numarului de avioane pe care apuci sa le ridici. Pentru ca, de exemplu, un F35, sa zicem, nu poate tine piept la opt aparate Suhoi.
Cred ca, in prezent, problema nu se poate pune asa. Nu e vorba de conflicte de acest fel.

Pai, si atunci, de ce cumparam avioane de vanatoare?
Cred ca mai intai este vorba despre o obligatie asumata fata de NATO. Apoi vorbim mai degraba despre descurajarea unui potential inamic, decat despre un conflict deschis. Apoi este vorba despre apararea nationala. Romania este o tara mare si nu-si permite sa nu aiba un avion performant. Este vorba de prestigiul tarii noastre in Balcani, in primul rand.

Prin ce se detaseaza, unul de celalalt, cele trei avioane?
Eurofighter este un avion puternic, cu doua motoare, foarte apreciat de piloti.

Este adevarata povestea ca marele avantaj al Eurofighter este acela ca, avand doua motoare, se poate intoarce la baza daca se strica unul?
Nici vorba! Daca am merge pe logica aceasta ar insemna ca statele bogate ar trebui sa isi faca avioane cu trei motoare, pentru ca aparatul sa revina la baza si daca i se strica doua motoare. Nu. Este vorba de o cu totul alta filozofie. Avand doua motoare, Eurofighter este mai puternic, poate cara mai mult, poate ajunge mai departe, poate indeplini misiuni mai complexe. Pe de alta parte, Gripen este un avion foarte bun, micut, poate decola de pe strada, mentenanta poate fi facuta de trei-patru lucratori instruiti mediu, absolventi de liceu. E o alta generatie de avion. Dar, cand te gandesti la locul pe care il va ocupa Romania peste 5-10 ani, trebuie sa recunoastem ca si F16 are calitatile lui. Si sa nu uitam ca s-au construit 4.400 de avioane din acest model.


Cand s-au luat fregatele, Romania nu avea legislatie de offset

Sa trecem acum la fregate. Contractul de mentenanta pentru cele doua nave de lupta incheiat acum cinci ani cu partea britanica a cazut si se va relua licitatia. Veti participa?
Sigur ca da. Noi colaboram cu Fortele Navale cu care avem proiecte comune. In ceea ce priveste navele acestea doua, noi suntem cei care le-am produs. Este ca si cum ti-ai renega propriii copii.

Si totusi, de ce nu a fost dus la capat contractul de offset pentru fregate? Pentru ca, la un moment dat, s-a ajuns la indeplinirea obligatiilor in proportie de 5%, dar lucrurile nu au mai avansat, deci intentia a existat, dar s-a intamplat ceva si lucrurile s-au blocat.
Problema este ca, atunci cand au avut loc discutiile intre guverne, nu exista o legislatie clara, asa ca partea britanica a venit cu unele propuneri, unele acceptate, altele nu. Oricum, daca intrebi la Ministerul Apararii din Romania, cifrele sunt unele, britanicii afirma ca cifrele sunt altele.

Dar am aflat ca au existat si situatii ciudate. De exemplu, ni s-a cerut sa executam componente de submarin, dar noi nu avem tehnologie pentru asa ceva.
Nu a fost vorba de componente de submarin, ci, daca nu ma insel, s-a vorbit despre componente de protectie de plumb, niste placi de plumb, nu super componente de submarin.

Cristian Sfichi, directorul BAE Systems in Romania, lucreaza pentru companie dinaintea deschiderii oficiale a reprezentantei, din 2003. In responsabilitatea sa s-au aflat, pana in ianuarie anul trecut, monitorizarea derularii proiectelor cu Aerostar Bacau, Avioane Craiova si Romaero. Cristian Sfichi a preluat mandatul de la Alistair Castle care isi continua, in prezent, studiile postuniversitare la Royal College for Defense Studies, de la Londra. Sfichi este absolvent al Facultatii de Fizica Atomica din cadrul Universitatii Bucuresti (promotia 1995) si are o experienta de peste 14 ani in industria aeronautica si de aparare.

Daca ar lucra tot Ministerul Apararii pe tot parcursul anului 2009 doar la programul de achizitie a avionului multirol, tot nu s-ar ajunge la semnare in 2009. Un astfel de program nu se poate realiza de azi pe maine.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin S.C. Media Casa Press S.R.L, compania care editeaza "Financiarul".
Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Financiarul" si link catre www.financiarul.com. In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Sursa: financiarul


Dogfight 2. Stanisoara il ataca pe Geoana in scandalul avioanelor
21-02-2009


Galerie Foto Stiri din aceeasi Categorie
Istoria Romaniei, ascunsa de elevii din ultimul an de liceu
Gheorghe Tudor ar putea fi demis prin referendum
Traian Basescu vrea centura de siguranta de la Fondul Monetar International

Ministrul apararii, Mihai Stanisoara, a apreciat, ieri, ca afirmatiile presedintelui PSD, Mircea Geoana, privind avioanele multirol reprezinta o opinie “subiectiva, pur personala”, iar o decizie în sensul demararii programului de achizitii va fi luata în cadrul CSAT. Totodata, potrivit lui Stanisoara, “modernizarea si dezvoltarea capabilitatilor operationale ale Armatei României reprezinta nu doar o ratiune de securitate nationala, cât si de îndeplinire a angajamentelor asumate în cadrul NATO”. Presedintele Senatului, Mircea Geoana, a declarat, in urma cu doua zile, ca achizitionarea de catre România a unor avioane multirol pentru Armata Româna ar trebui amânata, cel putin pâna trece “vârful de criza”, iar fondurile sa fie redirectionate catre sectoarele productive si catre protectia sociala.
Cinci tipuri de avioane
Unul dintre cele sase programe strategice de înzestrare a armatei vizeaza înlocuirea avioanelor MiG-21 Lancer din dotarea Statului-Major al Fortelor Aeriene (SMFA). Analiza caracteristicilor tehnico-economice ale celor mai performante avioane multirol a determinat identificarea a cinci tipuri care satisfac cerintele operationale elaborate de aparare. Este vorba despre F-16 - Lockheed Martin, SUA, JAS-39 Gripen - SAAB, Suedia, Eurofighter Typhoon - consortiu Germania, Marea Britanie, Italia si Spania, F-18 - Boeing, SUA si Rafale - Dassault Aviation, Franta. Cerintele operationale emise pentru achizitionarea a 48 de avioane multirol si a suportului logistic initial au fost aprobate în luna iulie 2005. In urma cu un an de zile, Mircea Geoana a mai avut o interventie publica pe acest subiect. El considera atunci ca programul de achizitie de avioane de lupta s-a transformat intr-o batalie intre Palate. Actualul aliat al lui Traian Basescu sustinea, la vremea respectiva, ca seful statului face lobby ca Romania sa cumpere avioane F–16 de la americani, iar premierul Tariceanu vrea sa cumpere de la producatorii europeni. ''
  • McFly

  • Mesaje scrise: 1,851
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2007

  • Mesaj Privat
La Luna au venit cateva F15, saptamana viitoare am sa incerc putin spotting Very Happy
Revin cu rezultatele!

http://www.clon.ro/stiri/cl...20090417-04283171
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
nu prea ma incadrez in discutiile ce s-au purtat pe-aci, dar sunt mandru ca am fost pilot
cu asa ceva am privit sub nori, in ei si peste ei:


(nu-mi gasesc pozele acum si am luat una de pe net)
3 ani de planorism (2 ca elev pilot in dubla-comanda, 1 ca pilot sportiv simpla-comanda) ... am fost nevoit sa renunt din cauza stagiului militar ... iar cand l-am terminat se schimbase treaba prin aeroclubul romaniei si n-am mai putut sa reiau antrenamentul (motivul care mi s-a invocat a fost perioada mare de pauza, iar ca elev-pilot nu ma mai incadram ca varsta) ... Crying or Very sad
perioada aia pot zice ca a fost ce-a mai frumoasa din viata mea ...
bafta ... sau "cer senin"
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR