Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • yonic

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1997 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2009

  • Mesaj Privat
salut! hai sa va spun si eu despre vectra mea ... mi-a mancat zilele Sad motor 2.0 dtl in principiu ar fi identic la partea de vacuum cu cel dth. deci sa incep cu inceputul: pornesc masina o turez se tureaza bine urca pana la 5 -- 6 mii daca las din acceleratie cam 7-8 sec la relanteu cand dau sa o accelerez din nou nu urca mai mult de 3 mii jumate. am schimbat senzorul responsabil cu turatia motorului si tot la fel face . ideea e ca , cand nu trece de 3500 rpm nici nu trage , trebuie sa ma rog de ea sa urc dealu cu a doua . turbina se aude, se intareste si furtunul de la turbina care duce in admisie intercooler nu am deci e simplu de verificat daca pierd presiune de la turbina pe undeva. am verificat electrovalvele care actioneaza EGR-ul si swirl control valve cu contactul pus si nu tin vacuum cum trebuie
ideea e ca daca scot una diin electrovalvulele de langa baterie si o bag in mufa de la valvula care actioneaza wastegate tine vacuum bine. deci ..... am masurat cu aparatul de masura tensiunea la mufele de la cele 3 electrovalvule si toate indica cam acelasi voltaj aprox. 6.20v acum nu stiu de ce electrovalvulele merg bine la mufa de la wwastegate si la mufele de langa baterie scapa vacuum... va rog sa-mi dati niste sfaturi cam ce ar mai trebui sa verific si eventual sugestii . multumesc !
Skip ads

  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
yonic , nu te supara , dar nu am inteles mai nimic
citeste mai cu atentie verificarea vacuumului , se poate face si cu motorul oprit
ia-le pe rand , prezinta pe bucatele , sa se-nteleaga
si nu mai scrie valvule, ma duce gandu-n alta parte
  • yonic

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1997 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze daca nu am fost destul de explicit !
Simptome: pornesc masina si plec imediat de pe loc - masina trage bine se prezinta ok in privinta demarajului.
Pornesc masina si astept circa 7-8 secunde inainte de a pleca de pe loc - demaraj lenes urca greu in turatii si nu trece de 3500 rpm oricat apas pe pedala de acceleratie . Mentionez ca dupa 7-8 secunde de mers la relanteu motorul se aude putin altfel, o diferenta de zgomot greu sesizabila.
Acum sa explic cum am verificat electrovalvele: Am pus contactul (motorul oprit) , am scos mufa de la electrovalva care actioneaza wastegate si am puso la electrovalva care actioneaza swirl control valve, am tras cu gura pe la teava cu inel galben si am pus degetul la teava cealalta pe care scrie OUT - electrovalva nu scapa vacuum (imi ramane limba lipita de teava cu inel galben)
Am facut la fel si cu valva care actioneaza EGR si am obtinut acelasi rezultat. Ehhh.... acum e acum ... Daca pun electrovalvele de la EGR si swirl la locul lor si le si le conectez mufele si fac acelasi test ca mai sus scapa ... le simt cum scapa amandaoua. Am verificat cu un aparat de masura si am aceeasi tensiune si la mufa de la electrovalva de la wastegate si la mufele de la EGR si swirl adica 6.20v. Sper ca am fost mai explicit de data asta . Imi cer scuze pt ''valvule'' Smile) si mie imi vine sa rad .
  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
daca scapa , desi nu stiu cum le simti de scapa, sunt cateva posibilitati:
ori electrovalvele , scapa , ori furtunasele ce fac legatura intre ele, ori acele imbinari de cauciuc care intra in electr.sunt crapate
banuiesc ca la tine e ceva de pe la turbina, electr. de la turbina
mai intai verifica in felul urmator:
inainte de a porni motorul uitate la pozitia tijei ce intra in turbina
cand il pornesti acea tija trebuie sa fie trasa, adica sa intre in vesgate , nu de tot, o portiune de 2-3 cm, cam asa ceva
trebuie sa stea trasa cat timp motorul e pornit , chiar daca accelerezi ea tot asa trebuie sa stea
verifica treaba asta , dupa aia ai vorbim
Skip ads

  • yonic

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1997 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Tija de la wastegate ramane trasa pe toata durata cat motorul sta pornit. Am verificat cu un amic si se vede cum se misca tija cand pornesc motorul. Furtunasele le-am verificat si pe ele inclusiv imbinarile de cauciuc . Am gasit un furtunas spart si l-am inlocuit si totusi simptomele persista . Ma gandesc sa nu fie din ECU. banuiesc ca nu da semnal la cele doua electrovalve responsabile pt EGR si swirl. Dar acum ma intreb de ce merge brici cand plec imediat de pe loc iar daca iau piciorul de pe acceleratie timp de 8 sec nu se mai infinge si isi ia demarajul greu... Rolling Eyes ?
  • yonic

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1997 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Electrovalvele scapa numai daca le bag la mufele de langa baterie (2 mufe) daca le probez la mufa de la wastegate (langa turbina) nu scapa. Banuiesc ca e ceva de natura electrica... parerea mea .
  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
cand se-ntampla treaba asta se aprinde ceva in bord , fa-i o diagnoza
eu totusi cred ca-i tot ceva de la vacuum
  • yonic

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1997 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2009

  • Mesaj Privat
ok Mersi ! Revin cu detalii.
Skip ads

  • nicholas886

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
am si eu o nelamurire..apropo de tija de la wastegate, mie nu-mi declanseaza, adica nu vad nici in ruptul capului cum se deplaseaza tija. am incercat s-o turez si sa pun pe altcineva s-o tureze si nu se misca..de fapt de cand am masina nici nu s-a miscat din cate am observat eu..
intrebare: la ce foloseste?..regleaza nivel de gaze la intrare in turbina?..sau nivel de aer?..
.........multumesc anticipat..
......................







@mod: m-am apucat de tradus manual de intretinere vectra b , sa fac si eu ceva util pt forum...
  • adishoru

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Tija se trage numai cand pornesti motorul si ramane trasa, oricat ai accelera.
Pune pe cineva sa porneasca si sa opreasca motorul in timp ce te uiti la tija, o sa vezi cum lucreaza. (daca lucreaza). Daca nu lucreaza, ai o problema cu vacuumul, sau poate e blocata. Cu motorul oprit, trage cu mana de ea si vezi daca se misca usor.
  • nicholas886

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
adishoru a scris:Tija se trage numai cand pornesti motorul si ramane trasa, oricat ai accelera.
Pune pe cineva sa porneasca si sa opreasca motorul in timp ce te uiti la tija, o sa vezi cum lucreaza. (daca lucreaza). Daca nu lucreaza, ai o problema cu vacuumul, sau poate e blocata. Cu motorul oprit, trage cu mana de ea si vezi daca se misca usor.

mersi, am verificat si merge..spre rusinea mea:D
  • yonic

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 1997 x20dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am fost la tester.... eroare 0400 EGR
Pana acum am : curatat admisia inclusiv clapetele de la admisie
schimbat swirl control valve ( avea membrana sparta cea veche)
curatat sorbul din rezervor
curatat debitmetru
curatat senzorulde presiune din galeria de admisie
schimbat senzorul de turatie motor
verificat furtunasele de vacuum, coturile si teurile din cauciuc ( am schimbat un furtunas de la swirl control valve era spart )
Este normal sa am ulei in electrovalve ? Cred ca pompa de vacuum imi baga ulei pe instalatia de vacuum... am demontat doua electrovalve si le-am spalat cu wd 40 (membrana intacta ) Nu s-a imbunatatit nimic in performantele masinii ... la fel de puturoasa Sad Astept sugestii .. nu mai stiu ce sa-i fac.
Skip ads

  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
nu-i normal sa ai ulei in elcr.
probabil ,cum ai constatat si tu, pompa nu face vacuum destul
verifica undeva depresiunea(vacuumul) pe cre-l face si vezi daca se incadreaza in parametri
  • danyy420

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Salut! am cumparat vectra 2.oDTI 2001, si am observat ca sub 2000rpm nu trage decat prea putin....mie nu mi se pare ceva normal(fratemio are un golf IV de 1.9 90 CP- si rupe asfaltu sub 2000 fatza de Vectra mea), de aia zic ca trebe sa aiba ceva la motor, mentionez: EGR curge bine..am fost cu ea la mecanic si mio zis ca EGR-u mai duce mult si bine...alta problema vizibila la motor nu are in afara de EGR, am fost si la tester si NICI UN FEL DE EROARE NU DA, nustiu ce sa mai fac...nu-mi convine deloc cum se comporta sub 2000, nu ma pot descurca cu ea in trafic in oras, trebe sa o tin peste 2000 ca sa isi faca treaba
Imi spune si mie cineva daca ii normal cum merge, asa ii la Opel? si daca nu ii ceva normal......ceva solutiii sa o rezolv?
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Asa este motorul Y20dth, la 1800-2000 rpm intrã turbina si de acolo simti si puterea.
Uite o discutie pe acest subiect: https://www.clubopel.com/vie...asc&start=180
  • Tibyshor

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 2002 19
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2009

  • Mesaj Privat
salut sunt nou pe forum si as vrea sa aflu si eu o chestie.am un vectra b y20dth am curatat admisia cat ca motorul tragea bine,ce am gasit in admisie am ramas masca,am curatat bine si clapetele(unele clapete erau indoite,cursa era foarte mica).acum dupa curatarea admisiei motorul merge mult mai rotund da in schimb nu mai trage ca inainte,e ca si cum nu as avea turbo,am verificat egr.si swirl control si merg amadoua!nu stiu care poate sa fie cauza!!!???astept sugestile voastre
  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
verifica toata instalatia de vacum, in special elect.care comanda turbina , posibil sa fi atins ceva cand ai curatat admisia
furtunasul de vacuum care duce la elect. de la turbina, vezi sa nu fie crapat sua pur si simplu sa nu fi uitat sa-l pui la loc
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
sau sa nu fi inversat furtunasele VAC, respectiv OUT la vreo electrovalva. Am intalnit de multe ori aceasta greseala.

VAC - vine de la pompa de vacuum
OUT - merge catre turbina, EGR sau actuatorul Swirl

Verifica sa ai vacuum la intrarea (VAC) fiecarei electrovalve. Uneori degetul pacaleste, ai impresia ca e vacuum si ai doar -0.2-0.3 bar.
  • Fane B

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2010

  • Mesaj Privat
salut
am si eu probleme la opelul meu vectra b 2001 DTI si din cate am citit pe aici piesa cu care am probleme se numeste swirl control valve.
Masina nu mai tragea, era puturoasa, la tester mi-a dat EGR... EGR este ok. Dupa ce am verificat furtunele am observat ca la swirl control valve e problema. Am scos furtunul si l-am legat cu o sarma. Dupa ce l-am legat nu mai da eroarea pe bord, si masina mea merge f bine. intrebarea mea e: ce face acest swirl control valve si daca trebuie sa-l schimb sau pot sa merg asa cu masina?
Merg asa de cel putin 6 luni si pana acum nu am avut nici o problema dar nu vreau sa regret mai tarziu.
Pun si 2 poze sa fiu sigur ca aceasta piesa e swirl control valve.
  • serbanflorin2005

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2009

  • Mesaj Privat
salutare colegi club opel

am si eu o vectra gts motor z1.9dth
imi poate spune si mie cineva la cate turatii trebuie sa intre turbo?


multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR