Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • tannu

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
In principiu, "ce a fost, a fost si nu va mai fi"... Pana acum cativa ani nu reprezenta o dilema tipul bateriei pentru ca nu erau foarte multe variante, iar majoritatea erau foarte bune. Aici vorbesc de Caranda, Varta, Bosch, Rombat, etc. Am avut Caranda care m-a tinut aproape 7 ani, am avut Bosch care a tinut in mod sigur mai mult de 5 ani (cand avea 5 ani am vandut masina si era in stare perfecta), etc. Nu cred ca am avut cunostinte care sa fi schimbat baterii sub 3 ani (aici includ "uituci" care uita lumini/muzica pornite, taximetristi de noapte, "melomani" inraiti). Dar asta se intampla pana mai acum vreo 5 ani. Ce se fabrica de cativa ani incoace este pur comercial. Lucru valabil nu numai in domeniul acumulatorilor auto, ci cam in toate ramurile existente (produse alimentare, IT, auto, vestimentare, etc.).

In momentul de fata am pe Vectra un Bosch Silver care are vreo 4-5 ani, cred. Nu mai stiu sigur nici vechimea, nici caracteristicile, dar, daca nu uit, ma voi uita de curiozitate.

Mai presus de firma producatoare conteaza modul de exploatare si intretinere. Daca ai obiceiul sa lasi masina ore intregi cu motor oprit si pozitii aprinse sau casetofon pornit, fii sigur ca durata de viata se va scurta semnificativ. Daca ai un alternator care nu functioneaza in parametrii sau o curea uzata, la fel. Etc...
Cum o tii, asa o vei avea.
Skip ads

  • deleted-29357

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Am pe masina o Caranda,faca cu brio fata la solicitari.
La gerurile de iarna asta,o cura scurta de redresor a fost binevenita.Are vreo patru ani .
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cand am luat masina, avea o caranda de mai putin de un an si la prima dezamorsare a pompei injectie (din cauza furtunelor de retur) si-a dat duhul. Nu am putut beneficia de garantie intrucat erau actele la vechiul proprietar iar un drum sa le iau facea cat bateria noua. Acum, bateria Tudor, desi are mai bine de 2 ani, a resuscitat motorul tot in urma unei dezamorsari datorate furtunelor de retur.
Masina nu a vut niciodata o interventie la instalatia elecrica.
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Rombat Cyclon cea mai proasta, o spun si cei de la garantie, curge pe la fantele de aerisire. Am fost azi cu ea la garantie si mi-a spus ca asa e ea si ca e cea mai proasta. Mi-a curs acid si a oxidat pe suportul bateriei si e si balonata carcasa, cumparata in august 2009. Luati-va cat mai capsulate si eventual pe gel si fara intretinere. Cred ca, cele Caranda sunt mai bune.
Skip ads

  • Mafi0tul

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Deci m-ar interesa daca ii pot pune o Varta de 61Ah ,bateria cea veche originala care are 1 an si 2 luni este de 55Ah (pana vineri sta pe redresor,se pare k era doar descarcata de la follow me home-se jucau ftl- Sad ).Dar pe viitor m-ar interesa daca ii pot pune mai mare,ideea este sa nu cumva sa-mi forteze alternatorul un amperaj mai mare k doar nu de prosti au pus ei atunci de 55,dar am intrebat si la reprezentanta si mi s-a spus k le vin numai de 60 acum in locul celor de 55....Una peste alta nu am fost multumit nici de bateria din fabrica nici de cea de la reprezentanta opel,de exemplu la pornire imi opreste casetofonul cateva secunde+luminile din bord se slabesc nitel+afisajul la computer palpaie-----asta doar la prima cheie si cu baterie de 55Ah 510En noua,am pus un Rombat de la un vecin asa de proba si nu mai palpaie nimic (64Ah).Astept sfaturi...pareri...
  • colbert

  • Mesaje scrise: 314
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2009

  • Mesaj Privat
E normal sa palpaie la pornire farurile si sa se opreasca casetofonul.Masina se porneste cu toti consumatorii opriti pentru ai face o mentenanta cat mai buna a bateriei si ai mari viata. Cat despre marirea amperajului nu te sfatuiesc daca masina e venita din fabrica asa.
  • viorelt

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
varta,75ahm.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Mafi0tul a scris:Alte pareri?Cei cu vectra C,voi ce baterii aveti pe masini?


Conteaza marca masinii la alegerea bateriei ?

Daca eu stiu ca e buna o baterie, inseamna ca e buna pe orice model.
Skip ads

  • hrehoret richard

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Masina mea s-a inoit cu Fulmen Formula Xtreme 72 Ah (dupa o iarna grea vechea GM din 2001 a cedat ), sper sa fie buna. Am garantie 2 ani dar sper sa nu imi trebuiasca.
  • biggie1976

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Mafi0tul a scris:Mie imi este frica de astea romanesi ca au obiceiul prost sa dea peste (sa curga din ele) plus borne corodate plus altele,dar varta nu se fabrica de 55Ah Sad


Tocmai mi-am luat o Varta standard de 55ah, pret 280 ron. Asta dupa ce bateria originala GM din 2002 m-a lasat in toiul iernii.
  • CosminBest

  • Mesaje scrise: 349
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Kadett 1991 1.7 D
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Am o VARTA de 77Ah din 2008 pret 390 ron fara intretinere si merge de minune. Am descarcat-o complet de cateva ori iarna aceasta pentru ca masina se incapatâna sa porneasca si am cam omorât ceva la ea. In rest, e foarte buna. Sa vedem cat va tine.
Numai bine!
  • Cod

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Am o intrebare fratilor: vreau sa pun redresorul pe baterie...are ceva daca il pun direct la borne pe masina si il las peste noapte?..desigur cu contactul luat si dopurile scoase..
Skip ads

  • deleted-29357

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Cod a scris:Am o intrebare fratilor: vreau sa pun redresorul pe baterie...are ceva daca il pun direct la borne pe masina si il las peste noapte?..desigur cu contactul luat si dopurile scoase..

Bateria o poti pune pe redresor doar cu cablurile deconectate.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
De ce ?

Cind o incarca alternatorul e cu cablurile deconectate ?
  • lg88sia

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Vara trecuta am cumparat (pt. Zafira 2.0 dti) una BOSH 72 Ah la 400 lei , verificare instalatie si montaj inclus; sunt curios cum se va comporta in timp si cat va tine Confused
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Daca scoti dopurile sa lasi si capota deschisa, banuiesc ca o pui in garaj nu in fata blocului. Si e mai sigur cu cablurile scoase. Nu sunt mare electronist dar daca se intampla ceva la redresor, o variatie brusca , o suprasarcina ceva cred ca e naspa sa treaca 220v prin instalatia masinii. Poate nu e adevarat dar oricum cred ca e mai sigur. Bafta!
  • Cod

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru sfaturi, am sa iau cablurile de pe borne cand o voi pune-o la incarcat; cu toate ca redresorul e nou nout (Einhel), nu pot avea incredere 100%.
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
O masura de prevedere inutila.
Nici un redresor din lume nu va avea 220 V pe firele de incarcare.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Incarcam bateria cu redresorul. Dupa oarece timp, lasam redresorul in continuare si dadeam la automat. Irelevant daca incarci bateria cu firle/dornele masinii conectate sau nu. Totusi, cum produsele din ziua de azi au o provenienta dubioasa, nu as lasa redresorul montat pe masina pe timpul noptii.
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
gabrield a scris:O masura de prevedere inutila.
Nici un redresor din lume nu va avea 220 V pe firele de incarcare.

Daca se intampla o suprasarcina pe retea cum s-au mai intamplat si au ars electrocasnicele, s-ar putea sa ai si mai mult de 220 pe borne si sigur iti strica redresorul Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Chestionar

Ce baterie aveti pe masina?
1. Bosch 18%
2. Varta 30%
3. Zap 2%
4. Victor 0%
5. Rombat 19%
6. Caranda 6%
7. Exide 10%
8. Altele 11%
891 voturi

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR