Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Climatizare
  • aurelio1

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996 X1,8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
[quote="aurelio1"]
aurelio1 a scris:Salut! Am si eu o problema cu aerul conditionat si doresc sa-mi dati cateva sugestii in legatura cu ce trebuie facut...
Problema este : Am cumparat un Opel Vectra B si mi s-a spus ca nu merge aerul pt ca nu are freon. Am mers la un service si au constatat ca nu are deloc freon.S-a facut o verificare a instalatiei si aparatul indica ca nu exista nici o scurgere.La fel si dupa ce macanicul a verificat instalatia cu o substanta care reactionaeza la UV.S-a incarcat freon si aerul functiona perfect. Dupa ce a deconectat aparatul mecanicul a observat o scurgere la una din supapele prin care se umple instalatia.Una din supape se inchide automat cu o biluta si nu pierde nimic ,iar cealalta care pierde are un ventil de roata infiletat in ea. Am scos din nou freonul si am schimbat ventilul, dar dupa ce a incarcat-o din nou iar avea pierderi... Am pus capacelul de plastic si l-am inchis bine dar crede ca tot va pierde...

Asta s-a intamplat ieri...
Astazi nu mai baga aer rece si am mers din nou.Cand s-a uitat mecanicu a vazut ca crapase conducta de langa radiator si ma va costa cam 5 milioane... deci nu merita... Stie cineva unde as putea gasi mai ieftin?

Am inteles de la cineva ca poate fi lipita conducta... Oare va rezista dupa cum se face lipirea la noi?
Skip ads

  • AliN1

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Salut ! Detin un Opel Astra 1,7 CTDI (2004) si de curand mi s-a stricat compresorul. La service compresorul costa 1600 RON (italian, neoriginal) si 2400 RON (original de opel) . As dori parerile voastre in legatura cu aceste preturi (daca sunt bune sau prea mari )
Multumesc mult Smile
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Hai sa-l ajutam tinand cont ca este primul lui topic pe forum ,ii putem spune Bine ai venit pe ClubOpel

1. legat de clima-problema este de la condensorul de clima(radiatorul de clima)---boala generala la astra g.Desfa cele 2 suruburi ale electoventilatorului de clima si vezi daca in spatele electroventilatorului este umed inseamna ca radiatorul este spart.Du-te undeva la un atelier care face si freonizari sa iti bage vreo 10 atmosfere(AER) in radiator si apoi sa dea cu solutie(apa cu pur amestecata intr-o sticla cu un dop gaurit in capat) sa vezi daca face bule .Atentie-cand dai comanda de radiator vezi sa ti dea si acel mic oring care vine odata cu radiatorul ,este de culoare verde(este prins de o teava a radiatorului si se foloseste la vaporizatorul de clima.

2. Ceea ce pierzi este antigel si se datoreaza celor 2 oringuri de la caloriferul de incalzire (in general )sau chiar radiatorul este spart(mai putin probabil).Cumpara oringurile de la caloriferul de incalzire (dar te sfatuiesc sa le cumperi numai pe original--pret 35 lei , vezi ca pe original vin cu tot cu sigurante si cleme noi -foloseste-le pe acestea noi) si schimba-le .Ca sa le schimbi ori te duci la service ori le schimbi tu dar daca nu ai canal sau elevator sa ridici masina nu vei face tb.De ce ! pt ca are 2 suruburi f lungi care se desfac, dand scutul masinii jos .Acele suruburi sustin carcasa radiatorului de incalzire.Pasii pt a desface sunt:
-se da scutul jos
-se desface grila dintre scaune cea cu schimbatorul de viteze
-desfaci torpedoul si partea de sub torpedou pt a avea acces mai usor la calorifer
-se desfac cele 2 suruburi de la motor(se afla exact sub tevile de la clima la intrarea in masina exact pe mijloc
-se desfac clemele de la capacul de protectie al caloriferului si se scoate tevusca de scurgere a capacului si se vede caloriferul-pui mana si vezi daca este umed chiar la imbinarea tevilor cand intra in calorifer--poti vedea mai usor pornind caldura si o lasi un pic 5-10 min pornita masina sa vezi daca pe acolo ai scurgeri
- se da jos antigelul pt a evita scurgeri pe mocheta din interiorul masinii cand desfaci radiatorul(vezi ca pe partea stanga a radiatorului de racire (antigel ) este un robinet-dai drumul la acel robinet si pui in dreptul lui un vas pt a se scurge antigelul)
-se desfac cele 2 sigurante de prindere ale radiatorului (cu un patent cu cioc--este un pic de munca de desfacut sigurantele) si se scoate usor radiatorul
-vf radiatorul sa nu fie spart si apoi pui cele 2 oringuri cate 1 pe fiecare teava(eu sincer am pus cate 2 pe fiecare teava) si ,dupa ce ai pus oringurile, infige tevile usor in radiator , pune ceva de sustinere sub radiator si apoi pune antigelul in vas de expansiune si dai din nou drumul la caldura sa vezi daca mai da pe undeva(asta ca si o verificare )
A-daca mai da antigel mai infige mai bine sau regleaza mai bine radiatorul in cele 2 tevi
B-daca nu mai da incepe montarea (dar ai grija sa nu misti caloriferul )
Sper sa-ti fie de folos
  • 2nytza

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc o sa incerc sa vad daca pot sa rezolv
Skip ads

  • aurelio1

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996 X1,8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
AliN1 a scris:Salut ! Detin un Opel Astra 1,7 CTDI (2004) si de curand mi s-a stricat compresorul. La service compresorul costa 1600 RON (italian, neoriginal) si 2400 RON (original de opel) . As dori parerile voastre in legatura cu aceste preturi (daca sunt bune sau prea mari )
Multumesc mult Smile

Incearca la dezmembrari... Sigur vei gasi sub 1000 RON.Bafta!
  • dusk_usa

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Salutare baieti,

Am tot citit in ultima zi pe forumul asta si nu m-am lamurit deloc Smile Am o astra g 2001 2.0dth si nu am gasit nici o problema cat de cat asemanatoare cu a mea.

Va rog spuneti-mi si mie ce ar putea fi defect la instalatia de aer conditionat. Mergeam cu el pornit, bara la bar si dupa ceva timp m-am gandit eu sa-l opresc. Din nefericire am oprit doar ventilaroul fara sa apas si pe butonul de a/c. Dupa inca vreo jumate de ora, am simtit un miros ciudat in masina, asemanator cu mirosul de vopsea dar cum eram cu geamul deschis si in zona baneasa am crezut ca e de la aia cu pasajul lor. Cand am vrut sa repornesc aerul conditionat n-a mai vrut nici in ruptul capului.

Ce s-a putu fi intamplat? Am fost azi dimineata la un service din asta cu reincarcari de a/c si mi-a zis ca presiune ar fi in instalatie, dar nu porneste compresorul. Spuneti-mi va rog, sub ce prsiune nu porneste compresorul, sau care e presiunea optima din instalatie? Credeti ca mirosul ca de vopsea ar putut fi de la freon? Smile Nu as vrea sa incarc instalatia degeaba ca dupa aia sa schimb vreo piesa si sa o mai reincarc o data

Voi ce imi recomandati sa fac? Baiatul de la climatizare mi-a zis ca ar putea fi releul de pornire al compresorului. Ati auzit de asa ceva? Pe unde este pozitionat sa il duc la un electrician. E posibil sa fie arse ceva sigurante si de acolo si mirosul ciudat? Nu am gasit pe forum pe nimeni sa zica de acest miros, sau e posibil sa ma insel. Recunosc nu am putut urmari intreg acest post cu 86 de pagini. O sa fac si testul cu firele direct la baterie sa vad daca porneste compresorul.

Va multumesc mult!
  • BabaLulu

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Am o Corsa D de 2 ani. In ultima vreme cand pornesc ACul se aude un bazait scurt de frecventa inalta, similar cu cel de la spalatul parbrizului, dar mai slab ca sunet si scurt imediat dupa ce apas pe buton si cateodata cand accelerz schimband viteza sau cand il opresc din buton... Am intles ca si compresorul are un ambreiaj care se cupleaza si decupleaza cand se actioneaza butonul de AC. E posibils a fie vreo problema? Parca nici nu raceste la fel, sau poate o fi de la temperaturile aseta mari... Oricum sunetul nu e preceptibil decat dk ventilatorul e pe pozitia 1 si motorul e la relenati sau putin turat, pt ca se aude incet
  • aurelio1

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996 X1,8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
dusk_usa a scris:Salutare baieti,

Am tot citit in ultima zi pe forumul asta si nu m-am lamurit deloc Smile Am o astra g 2001 2.0dth si nu am gasit nici o problema cat de cat asemanatoare cu a mea.

Va rog spuneti-mi si mie ce ar putea fi defect la instalatia de aer conditionat. Mergeam cu el pornit, bara la bar si dupa ceva timp m-am gandit eu sa-l opresc. Din nefericire am oprit doar ventilaroul fara sa apas si pe butonul de a/c. Dupa inca vreo jumate de ora, am simtit un miros ciudat in masina, asemanator cu mirosul de vopsea dar cum eram cu geamul deschis si in zona baneasa am crezut ca e de la aia cu pasajul lor. Cand am vrut sa repornesc aerul conditionat n-a mai vrut nici in ruptul capului.

Ce s-a putu fi intamplat? Am fost azi dimineata la un service din asta cu reincarcari de a/c si mi-a zis ca presiune ar fi in instalatie, dar nu porneste compresorul. Spuneti-mi va rog, sub ce prsiune nu porneste compresorul, sau care e presiunea optima din instalatie? Credeti ca mirosul ca de vopsea ar putut fi de la freon? Smile Nu as vrea sa incarc instalatia degeaba ca dupa aia sa schimb vreo piesa si sa o mai reincarc o data

Voi ce imi recomandati sa fac? Baiatul de la climatizare mi-a zis ca ar putea fi releul de pornire al compresorului. Ati auzit de asa ceva? Pe unde este pozitionat sa il duc la un electrician. E posibil sa fie arse ceva sigurante si de acolo si mirosul ciudat? Nu am gasit pe forum pe nimeni sa zica de acest miros, sau e posibil sa ma insel. Recunosc nu am putut urmari intreg acest post cu 86 de pagini. O sa fac si testul cu firele direct la baterie sa vad daca porneste compresorul.

Va multumesc mult!

Releul il gasesti undeva in dreapta langa baterie in acel tablou de sigurante... Sau s-ar putea sa fie separat langa acel tablou... Oricum trebuie sa fie intr-o cutie neagra prin zona aia...
Skip ads

  • kam1kaze

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 1.7di
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Salutare ! Primul meu post, sper sa gasesc si ajutor. Smile

Am fost la service specializat AC cu masina (nu mia functiona ac-ul) si mi-a spus ca pierde freon pe la niste garnituri. Mi le-a scos si mi-a spus ca nu le are si nici nu prea stie de unde pot sa fac rost. Ele arata ca niste saibe dar care au un cauciuc subtire pe deasupra. Stiti voi vreun loc de unde as putea sa le procur? Am fost la un importator de piese si mi-a aratat pe un desen schita piesele de ac si am gasit garniturile dar pareau sa fie de complet alta marime. Eu m-am gandit ca mai simplu ar fi sa ma duc cu cele vechi la cineva care poate sa le faca. Am sa incerc sa le fac poza si sa le si atasez.

Mersi anticipat de raspunsuri.
  • vtodan

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut
Sincer nu am avut timp sa citesc toate posturile din topicul asta, daca cumva ma repet, imi cer scuze. Embarassed
Am o problema la clima.
De cateva zile, ziua cand ii foarte cald afara si vreau sa pornesc clima, nu pot decat daca apas butonul auto.
Practic, mie nu imi merge rotita cu care reglezi imtensitatea, cu care sa bage climatronicul ( de la 1 la 7, pentru Vectra C ), sau sa decuplezi aerul conditionat si sa iti bage in regim economic.
Odata pornita clima cu butonul auto, nu o mai pot opri, adica sa invart de rotita aia, singura solutie ii sa opresc motorul, iar clima am sa o inchid a doua zi dimineata, cand imi functioneaza rotita.
Chestia ii ca dimineata cand ii mai racoare afara, functioneaza rotita respectiva.
A mai patit cineva asa ceva ?
Ceva rezolvare ?
Mersi anticipat de raspunsuri !
  • bogdan-daniel

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Salut! Am si eu o problema cu clima nu porneste.Freon am,compresorul porneste dar nu baga nimic:( ce poate fi? multumesc
  • al3xisos

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze dar nu am timp sa caut daca s-a mai discutat sau nu dar am o problema pe care trebuie sa or ezolv cat mai repede!
In partea apsagerului am mocheta uda!Am desfacut carcasa filtrului de polen si am vazut ca pe la acel radiator curge apa(cred ca este condensul de la AC)!
Cum pot remedia problema?
Se poate sterge!Imi cer scuze!
Skip ads

  • cozma1978

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2008

  • Mesaj Privat
bogdan-daniel a scris:Salut! Am si eu o problema cu clima nu porneste.Freon am,compresorul porneste dar nu baga nimic:( ce poate fi? multumesc


Salut.
Aceeasi problema am avut-o eu.
Am mers la un mare "mester" in AC, care cica mi-ar fi bagat freon in instalatie. Pornea compresorul dar rece yok.
M-am dus la alt "mester" : ventilator stricat, presotupe blocate, etc. Costuri -vreo 1.000 ron.
Bineinteles ca mi-am bagat picioarele in ce a zis el.
Am cautat tot forumul ca sa gasesc rezolvarea. Am ajuns la concluzia ca eu de fapt nu aveam freon in instalatie ci aer.
Mi-am luat inima in dinti si m-am dus la un baietas ce se ocupa cu AC-uri.
Mi-a golit instalatia de aerul din ea, a verificat toata instalatia si apoi a bagat omul freon. Mi-a facut si verificari dupa aceea. Mi-a masurat temperatura aerului la iesire (-1 grad).

Deci : du-te la service specializat pe AC. Dai un ban mai mult, dar stai in fata (racoare)
  • saionut

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 1,7 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Din nefericire a venit si la mine necazul in sensul ca am o fisura in radiator mai exact in acea tubulatura din partea dreapta (nu stiu cum sa ii zic, imi cer scuze). Intrebarea mea este daca se merita sa il sudez sau sa cumpar unul nou. Am gasit asa ceva http://autoa.ro/index.php?p...48&catpb=1203 (nu vreau sa para reclama imi cer scuze dar mi se par cam mici preturile?). Din pacate ma cam si grabesc pe caldurile astea.
PS: Daca are cineva bunavointa sa imi spuna si mie cum se numeste aceasta "tubulatura" nu de alta dar sa nu mor asa prostan. Aici am eu fisura, pe aceasta "piesa" in partea de sus indicata cu sageata. Presupun ca ea face parte din corpul radiatorului dupa cum se observa si in imagine.

  • alexandruion

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 y20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Exclamation Question .... salut cu siguranta face parte din componenta radiatorului si cred ca se poate lipi...cred ca este supapa prin care scoti aerul afara...
asteptam si alte pareri Question mentionez ca intentionez sa demontez si eu radiatorul
  • saionut

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 1,7 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Confirm locul spaturii face parte din locul prin care iese freonul, ceva mai jos de supapa propriu zisa, este o mica teava care se duce spre radiator. Acolo este locul sparturii. Voi incerca sa fac si o poza. Ideea este daca merita sau nu sudat, intrucat bani pe demontare montare oricum platesc.
  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
salut la toata lumea!
am si eu o problema
vreau sa montez un ac pe astra f c20ne
am facut rost de o instalatie de pe o astra f sfi c20xe
puteti sa-mi spuneti cum/unde se prinde radiatorul de freon?
pompa de servodirectie tb sa fie tot de sfi ? cum se monteaza la sfi?
compresorul ac se monteaza in locul servodirectie actuale(vezi poza)?
mai tb ceva un intinzator dinacela cu rola?
exista alt sistem de montare la c20ne diferit de c20xe? alt mod de antrenare a curelelor ? sau este un sitem universal la toate? imi trebuie si o fulie arbore de c20xe?
cureaua care mi-a dat-o propietarul antreneaza la sfi alternatorul -servo-compresor toate laolalta


























ultima poza este cu pompa de servo si compresorul montat pe motorul sfi inainte de desfacere,
  • octav_bz

  • Mesaje scrise: 1,048
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2009 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Nu vreau sa te dezamagesc, dar nu cred ca se potriveste compresorul. Pe c20ne conductele care intra in compresor sunt in sus (pe partea superioara a compresorului cum vine montat). Din ce vad in poza cu sfi-ul nu este asa! Prinderile par a fi la fel....Ar fi fost ideal sa ai un cod de pe compresorulde pe c20ne si sa vezi daca e acelasi cu asta de il ai acum.
  • BOASKA

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2008

  • Mesaj Privat
bloculmotor este la fel deci si prinderi suruburi etc
in ultima poza se vede pompa de servo pe motorul sfi care nu inteleg cum e prinsa pe bloc si dedesubt este compresorul care nu prea se vede inainte de demontare....dar banuiesc ca se prinde in urechile de la suportul de servo c20ne mai este o poza cu servodirectia mea c20ne
crezi ca au facut compresoare diferite eu nu cred
  • sssebi

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2008

  • Mesaj Privat
salut
am si eu o intrebare:

merita reparat compresorul de AC la corsa 2001?
inca nu l-am luat jos sa stiu sigur ce are, dar din ce am auzit probabil ca ar trebui bobinat si se rezolva, si eventual costul unui bobinat.

multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Climatizare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR